Disneyland Parijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:26

ik zie ze nu voor 3 daagse hopperkaart 109,00 PP.
Lijkt mij al redelijk goedkoop toch?

En boek je zon hotel dan vlak bij disney of ook echt de disney hotels?

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:57

Volgend jaar willen we een paar dagen naar Eurodisney Go jij! Go jij! Jaren geleden ben ik er ooit 1 dagje geweest, maar heb daar toen niet overnacht.

Een hotel net buiten het terrein lijkt wel goedkoper, maar heb je als je niet logeer in een van de disney hotels wel toegang tot het disney village? Ik neem eigenlijk aan van wel. Maar de doorgewinterde Dinsneygangers weten dat waarschijnlijk precies.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:04

iedereen kan disney village in
kan je zelfs in zonder kaartjes voor het park

iloveiwan

Berichten: 1995
Geregistreerd: 08-07-07

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:07

De parade!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:12

Wil graag weer naar disney, misschien aan het einde van het jaar, of begin volgend jaar
Laatst bijgewerkt door Keet op 15-07-08 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:12

iloveiwan schreef:
De parade!


iloveiwan: kom steeds meer inhoudloze opmerkingen van jou tegen op bokt

misschien wil je wat duidelijker zijn?

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:20

Dankje Evelli.
Ook hoorde is dat als je logeer in een van de disney hotels, je eerder het park op kan (1 of 2 uur eerder) dan mensen van buitenaf.
Klopt dat, of is dat een fabeltje?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:31

dat klopt wel, zijn geloof 2 hotels waar dat voor geld (schiet me niet neer als ik het fout zeg) geloof dat dat de VIP treatment is

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:34

Ik heb het ook wel eens gehad dat we eerder het park in mochten. Was toen maar een bepaald deel van het park. Wij logeren altijd in Santa Fe en nemen geen speciale arrangementen, dus een VIP-ding was het toen niet. Weet eigenlijk niet of zoiets standaard is. Wel ontbijten we in het park, dan ben je er ook al wat vroeger in. Kost niks extra's, je moet er alleen wel specifiek om vragen.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:39

Santa Fe is de goedkoopste toch? Goeie tip van het ontbijt, ik had al gehoord dat het ontbijt daar een beetje ongeregeld gaat.

Het liefste ga ik met de trein. Heeft iemand daar ervaring mee? Of is het met de auto goed te doen? Ik moet het hele stuk zelf rijden, aangezien m'n man geen rijbewijs heeft.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:04

Wij zijn de laatste twee keer met de trein geweest, is prima te doen. Eerste keer helaas wat vertraging door een storing ergens op het traject, maar de tweede keer ging het prima. Je bent er redelijk snel. Voorheen gingen we met de bus, maar met de trein komen we eerder aan en kunnen we later weg en je kan tenminste een beetje rondlopen. Door de week heb je een overstap op (dacht ik) Brussel, maar je hebt ook dagen dat je direct vanuit Nederland naar Disney kan reizen, zonder overstap. De eerste dag dumpen we onze bagage bij aankomst in het depot van het hotel, halen we onze kaartjes op en op naar het park. De laatste dag geven we onze bagage af op het bagagedepot van station bij Disney. Vanaf het station (waar ook de bushalte naar alle hotels is trouwens) is het een korte wandeling naar beide parken toe.

Ontbijt in het park verschilt overigens niet zoveel van die in Santa Fe, wel een iets leukere ambiance (vind ik dan). Het is bij allebei zo dat je van grote tafels kan pakken wat je wil, minibroodjes, wat belegjes, diverse soorten cornflakes, dat soort gedoe.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:00

Wij zijn dit jaar 3 dagen + 3 nachten geweest. Zaten in Cheyenne en hadden toegang tot beide parken. Ook mochten we een uur voor opningstijd het park al in alleen waren nog niet alle atracties open. We waren €220,-pp kwijt incl.
We konden nu niet ontbijten in het park...net al de uur eerder is het seizoensgebonden. Andere 3 jaren gingen we in Maart/April en toen was er geen van beide mogelijk.

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:05

ik ga in okt weer 6 dagen. We logeren in kyriad dan is het ook halloween en dat wil ik als disney fan echt eens meemaken.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:23

220 euro per persoon is best te doen AnjaKos. Wanneer ben je geweest en bij wie had je geboekt?

Wij gaan in oktober weer en ik ben wat aan het rondneuzen naar de beste deal. Ik zit deze keer ook eens te kijken naar hotels die buiten het hele park vallen maar waar wel een busverbinding naar is, zoals Kyriad en Explorer. Zag bij D-reizen wel een verschil tussen de prijzen voor Santa Fe en Kyriad/Explorer. Wat is jullie ervaring met deze hotels en eventueel prijsverschil?

Ninja2, Halloween is erg leuk! Adventureland (waar o.a. Big Thunder Mountain is, dat is Adventureland toch?) wordt dan o.a. omgetoverd tot Halloween-land en de rest van het park is ook leuk versierd. Camera zeker meenemen Cheese!

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:30

frontierland is dat. Ik heb er echt super zin in. Ik ga altijd liever naar kyriad dan naar snata fe. Santa fe vind ik altijd veelste druk met kinderen enz in kyriad heb je dat veel minder. Ook vind ik de kamers in kyriad veel schoner en beter. Maar sins ik jaar kaarten heb boek ik bijna altijd een hotel buiten het park scheelt echt veel. Ik kreeg nu ook een aanbieding thuis van disney kon ik me jaarkaart verlengen en kreeg ik 6 maanden gratis dus das altijd beter haha.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:36

Oh ja, Frontierland. Hmmm, wij hebben op zich nooit problemen met Santa Fe gehad, we slapen er alleen maar, meer niet. Maar als het geldtechnisch scheelt, dan vind ik het wel de moeite waard.

Lekker trouwens, zo'n jaarkaartaanbieding Lachen Jullie gaan vaker in een jaar begrijp ik?

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:38

Oei, ik krijg er eigenlijk nu al zin in.
Even nieuwsgierig, wat kost een jaarkaart?

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:01

Ik ga zeker 3 x per jaar. Ik had gekeken bij kyriad 13 okt bv 199 euro voor 3 dagen(bij vrij uit) en bij santa fe 448 euro(bij de disneysite) dus heel veel scheelt het niet.

Een jaar kaart heb je in 2 soorten. De fantasy(kost 129 euro) waarbij je 335 dagen per jaar in het park mag en bovendien krijg je 10% korting op restaurants en winkels. Ook mag je gratis parkeren en gratis in de discotheek. en je hebt de dream daarbij mag je heel het jaar in het park en die kost 179 euro.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:04

Valt nog best mee, zo'n jaarkaart. Als je meer keren per jaar gaat, heb je dat er zo uit met die prijzen.

Bij de Disneysite heb ik ook even zitten kijken, maar die prijzen daar zijn echt loeihoog.

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:08

ninja2 schreef:
Ik ga zeker 3 x per jaar. Ik had gekeken bij kyriad 13 okt bv 199 euro voor 3 dagen(bij vrij uit) en bij santa fe 448 euro(bij de disneysite) dus heel veel scheelt het niet.

Een jaar kaart heb je in 2 soorten. De fantasy(kost 129 euro) waarbij je 335 dagen per jaar in het park mag en bovendien krijg je 10% korting op restaurants en winkels. Ook mag je gratis parkeren en gratis in de discotheek. en je hebt de dream daarbij mag je heel het jaar in het park en die kost 179 euro.



Oja die 448 is voor 2 personen he

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:10

Dat scheelt niet zo heel veel dus, die twee hotels. Zo voor de eerste keer lijkt het me toch het leukste om een hotel op het park te gebruiken.
Je boekt dus wel via een reisbureau? Soms is het nog goedkoper om het rechtstreeks te boeken.

De prijs voor een jaarkaart valt inderdaad mee. Als je toch meerdere keren gaat, is dit voordeliger. Wat is de prijs van een dagje entree?

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:14

ja ik boek kyriad meestal bij een reisbureau omdat dat niet zo heel veel scheelt vaak nog goed kopen omdat hun alles van te voren inkopen. Maar als ik bv bij een hotel wat nog wat verder weg is als ik maar 1 nacht daar blijf dan boek ik meestal wel rechtstreeks.
1 dag ticket waarbij je in 2 parken mag kost 51 euro een 3 dagen/2 parken ticket kost 134 euro

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:16

Ik ben er van 3 tot 6 juli geweest, tips:

- haal fastpassen, plan goed in en zorg ervoor dat je vooral de dingen die je echt wilt doen ook kunt doen
- wil je in de tower of terror? : S'ochtends eerst een fastpass halen of het geluk hebben dat de rij onder een uur wachten komt. Hij is erug druk en om 12 uur staan de fastpassen al op 5 uur, dus weet wat je wil!
- its a small world is een atractie die voor iedereen leuk is! en ook zeker een aanrader.
- voor de mensen die twijfelen over de tower of terror zeg ik : DOEN! hij is niet zo eng als hij lijkt, maar echt onwijs leuk.
Je zit wel korte tijd in het donker en het is handig/leuker als je een beetje engels verstaat : er word je namelijk een verhaal rondom vertelt in het engels Knipoog
voor de mensen die meer info willen over de tower of andere dingen , pm staat open.
- Space Mountain : hardstikke leuk, maar mensen die last hebben van hun rug of nek kunnen hem beter overslaan, die voel je namelijk als je eruit komt behoorlijk Knipoog maar hij is wel de moeite waard Lachen!

Hotels :

Verder over paar hotels, ik heb 1 nacht in het kyriad geslapen, daarna 2 in dream castel (kwam zou uit Knipoog dreamcastel was eerder geboekt, later wilde we er een nacht bij en kon daar niet meer duaar kyriad gegaan.)

eten bij het kyriad is erg goed, vergeet neit je pasjes waarop staat hoelaat je mag eten (krijgt een tijdzone) mee te nemen. Het is er wel eruugg druk! Knipoog verder leuke kamers, netjes schoon. Let op!: je heb geen minibar! dus geen mogelijkheid tot gekoelt houden van dingen!

Daarna dreamcastel : ik heb er niet veel van gezien gezien we geruime tijd in disney geweest zijn! maar eten was prima, wel erg druk ook. Grote eetzaal.
Kamers zijn prima, enkel de stapelbedden zijn erg kort (wel breed, maar kort.) zo staken mijn benen al uit! (1.73)
hier wel een minibar, dus gekoelt houden van dingen is prima te doen Ja

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:19

heb ook in het kriad geslapen vorig jaar
net hotel
jammer dat ik boven de schuifdeuren sliep Scheve mond

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:23

JoT schreef:
220 euro per persoon is best te doen AnjaKos. Wanneer ben je geweest en bij wie had je geboekt?

Wij gaan in oktober weer en ik ben wat aan het rondneuzen naar de beste deal. Ik zit deze keer ook eens te kijken naar hotels die buiten het hele park vallen maar waar wel een busverbinding naar is, zoals Kyriad en Explorer. Zag bij D-reizen wel een verschil tussen de prijzen voor Santa Fe en Kyriad/Explorer. Wat is jullie ervaring met deze hotels en eventueel prijsverschil?

Ninja2, Halloween is erg leuk! Adventureland (waar o.a. Big Thunder Mountain is, dat is Adventureland toch?) wordt dan o.a. omgetoverd tot Halloween-land en de rest van het park is ook leuk versierd. Camera zeker meenemen Cheese!


Wij hadden via Disney zelf geboekt. We zijn wel met de auto geweest hoor..dus benzine geld + tol komt hier nog bij. Dit hebben we dan gedeeld met het aantal mensen. 3 auto's 8 personen Clown We zijn begin Juni geweest...

Kyriad is een prima hotel, schoner dan Cheyenne vond ikzelf maar Santa Fe ken ik niet...