Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elynkwpn
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 00:36

mijn tante is er nu heen Lachen

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:58

Inmiddels zitten we alweer in British Colombia we zijn nog in Edmonton, Jasper, Lake Louise en Banff geweest.
In Edmonton giga geshopt in de biggest Mall of America of was het nu van de hele wereld.
In Jasper zijn we 1 nacht gebleven s' avonds nog een grote black bear gezien aan de rand van het dorp waar we de auto hadden geparkeerd, beertje lief stond op het spoor daar hadden ze graan gemorst en stond lekker te smikkelen van het gratis toetje.
Jasper en Banff zijn hele mooie parken maar zeer toeristisch.
We zitten nu in Golden en gaan vandaag naar Kamloops toe en morgen naar Whistler en dan alweer naar Vancouver en donderdag naar huis.
Al met al een zeer geslaagde vakantie met veel natuur en wilde dieren, al was het weer hier en daar wat minder maar daar kwamen we niet voor.
En Alaska staat weer op ons lijstje om naar toe te gaan.
Als ik thuis ben zal ik een topic openen met wat foto's voor iedereen die nieuwsgierig is, vooral van Alaska.
Nou toedeloe.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18129
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:21

van de wereld hoor Spikers.... 't blijkt een wedstrijdje welke Mall nou nog groter en beter is dan de andere dus hij zal wel voorbij gestreefd worden door onze onderburen... LOL. He he, eindelijk weer thuis. Elk jaar weer kiezen of we nou onze Europese roots volgen op vakantie of toch maar hier blijven omdat er zo veel te ontdekken is.....

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:46

Spikers schreef:
Inmiddels zitten we alweer in British Colombia we zijn nog in Edmonton, Jasper, Lake Louise en Banff geweest.
In Edmonton giga geshopt in de biggest Mall of America of was het nu van de hele wereld.
In Jasper zijn we 1 nacht gebleven s' avonds nog een grote black bear gezien aan de rand van het dorp waar we de auto hadden geparkeerd, beertje lief stond op het spoor daar hadden ze graan gemorst en stond lekker te smikkelen van het gratis toetje.
Jasper en Banff zijn hele mooie parken maar zeer toeristisch.
We zitten nu in Golden en gaan vandaag naar Kamloops toe en morgen naar Whistler en dan alweer naar Vancouver en donderdag naar huis.
Al met al een zeer geslaagde vakantie met veel natuur en wilde dieren, al was het weer hier en daar wat minder maar daar kwamen we niet voor.
En Alaska staat weer op ons lijstje om naar toe te gaan.
Als ik thuis ben zal ik een topic openen met wat foto's voor iedereen die nieuwsgierig is, vooral van Alaska.
Nou toedeloe.

Ga je maar één nacht in Vancouver? Wij hebben er 3 nachten gezeten en dat vond ik nog te kort Haha! Prachtige stad, een van de mooiste en leukste waar we geweest zijn dit jaar. En wij hadden toevallig een van de avonden de wereldbeker vuurwerk, fantastisch Bloos!

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:40

We zijn alweer thuis maar een nacht in Vancouver vond ik meer dan zat vind het geen leuke stad.
We zijn wel 2 nachten in Edmonton, Anchorage, en Fairbanks geweest deze steden vond ik wel leuk, maar Vancouver daar heb ik niets mee helaas.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:43

Vancouver hebben we mooi overgeslagen. Een stad is een stad. Allemaal hetzelfde Haha! Nooit iets aan.

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:59

Daar heb je helemaal gelijk in vind meestal ook niets aan die grote steden, maar ja ik heb een ega die toch wel zo'n stad wil bekijken.
Geef mij de rimboe of het plattenland maar.

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:50

Scum schreef:
Vancouver hebben we mooi overgeslagen. Een stad is een stad. Allemaal hetzelfde Haha! Nooit iets aan.


Helemaal mee eens, ik rijd die steden ook lekker voorbij Haha!, Mo had ook wel zin om naar de WEM maar ik was er niet voor te porren, heeft ze dat een jaar later maar met m'n dochter gedaan.
Nog 8 dagen komt dochterlief weer thuis na 5 maanden Canada, we zijn erg benieuwd naar de foto's en verhalen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:41

Scum schreef:
Vancouver hebben we mooi overgeslagen. Een stad is een stad. Allemaal hetzelfde Haha! Nooit iets aan.

Ben ik het helemaal niet mee eens.
De Canadese steden zijn hélemaal anders dan de Amerikaanse, veel Europeser en erg netjes. Vancouver zelf vond ik prachtig, net als Victoria. Leuke sfeer, en Vancouver is nog chineser van China zelf Haha! Als we aan een rood licht stonden en we zaten in de auto, deden we vaak een steekproef van 10 mensen en meestal waren er daarvan 8 of 7 Chinezen.

MiekeB

Berichten: 285
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:44

Ik vond Vancouver helemaal niet leuk. Ik heb er spijt van dat we daar heen zijn gegaan, die dagen hadden we ook iets leuks kunnen doen...
Maar goed, nu weten we dat voor de volgende keer Haha!

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:49

@balance, dat van de wem, ik hoorde ook telkens of van europa of van de wereld, is het dus echt van de wereld?? Geinig.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18129
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:31

Ja, dat zegt men althans. Ik zag een programma over grote Malls op t.v. en nou gaat men ergens in Amerika deze overtreffen. De WEM wordt ook weer uitgebreid en zo gaan ze vrolijk verder. Ik vind de WEM persoonlijk iets van uitstaling missen maar voor een dagje is het wel leuk. Vancouver vond ik overigens ook niet veel maar dan vooral om de armoede en de zwervers die ik zag. Moet zeggen dat ik er niet zo heel lang geweest ben, heb misschien wel iets gemist.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:17

Ik vond Vancouver toch wel een gezellige stad hoor. En Victoria was knus, heb ik echt van genoten.

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:09

Ok dus de grootste mall van de wereld, nou voor een dagje was het wel leuk maar dat is het dan ook voor mij.
Victoria hebben we dit keer overgeslagen, had het al gezien en inderdaad een leuk stadje, wij moesten op tijd naar Port Hardy want we hadden een reservering voor de ferrie naar Prince Rupert.

Egni

Berichten: 539
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Terschuur

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:02

Aftellen voor mij Haha!

16 september vertrekken we.

Vraagje: waarmee betaalden jullie in Canada?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:11

Visa Haha!
Canadese dollars gewoon. 1 Canadese is dacht ik €0.6 en een Amerikaanse €0.7

Egni

Berichten: 539
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Terschuur

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:20

Dan zal ik maar eens gaan informeren naar een Visa.

Heb nog 3,5 week Haha!

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:20

Ga met Mientjeuh mee al meende ik dat de Canadese en Amerikaanse Dollar een tikkeltje hoger ligt weet het niet zeker hoor.
Als je Dollars haalt doe het dan gewoon bij een NL bank en niet bij een wisselkantoor of bij de balie van een Hotel in Canada of Amerika die berekenen je veel meer kosten.

MiekeB

Berichten: 285
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:43

Ik heb betaald met een Mastercard en canadeese dollars. Ik heb geen dollars besteld in NL, maar gewoon uit de pinautomaat in Canada.

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:21

Dat doen wij ook maar ik heb ook altijd een paar honderd dollar zo op zak.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:40

Ik ben van plan om komende zomer 3 weken weer terug naar canada te gaan.
Weet iemand waar je reisbrochures kan bestellen op internet?

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:14

reisbrochures?? Wat voor reis wil je gaan doen, je kan bijna alles via internet regelen.
Mijn ervaring is, dat dat vaak goedkoper is dan via een reisbureau, met brochures.
waar ga je heen?

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:29

We wilde alberta rondtoeren, mn oude werkplek opzoeken daar en zowiezo naar de rockys.
Ik regel waarschijnlijk alleen de vlucht via t reisburo en de rest zelf, en mn vorige baas.
Maar ik wou wat brochures met dingen die misschien ook wel mooi zijn om te bezoeken en met hotels enz.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:52

Ah gaaf! ben er afgelopen juni geweest, zou zo terugwillen!
Via http://www.travelalberta.nl (of ca - com) , kun je gratis folders opvragen, met heel veel hotels ed! Ik heb voor mijn reis ook veel op t prikbord van canada.pagina.nl gezeten, heel veel informatie vandaan gehaald van andere canada freaks!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:17

Kan ik die gewoon naar een Nederlands adres laten opsturen?