Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 14:04

Tof Lukka!

Ik zit vaak voor m'n lol video's te kijken van (vooral kleine) campers, caravans of vouwwagens met een speciaal "iets". Ik kwam nu toch een gave tent-trailer tegen! Echt, wat een top ding. Vaak hebben ze in de USA wel hele leuke dingen hoor. https://www.youtube.com/watch?v=fgZt3x2IOPU

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 18:57

rien10 schreef:
Tof Lukka!

Ik zit vaak voor m'n lol video's te kijken van (vooral kleine) campers, caravans of vouwwagens met een speciaal "iets". Ik kwam nu toch een gave tent-trailer tegen! Echt, wat een top ding. Vaak hebben ze in de USA wel hele leuke dingen hoor. https://www.youtube.com/watch?v=fgZt3x2IOPU


Grappig hé
Daktenten zie je ook steeds meer.
Ik zag hier vanmiddag met een terras,heel grappig.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 23:51

Emori schreef:
Wat een gave manier van kamperen keeyzie!!

Oh jee, we worden degelijk. Zijn de tent en bagagekar wel beetje zat… dus deze opgehaald vanmiddag *\o/*

[ [url=m/UaEc6I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even poetsen en eens de boel opzetten, hopelijk volgend jaar fijne vakanties er mee :D


Heb jij deze voor mijn neus van marktplaats af gehaald _O- Ik had zo eentje als favoriet die verkocht is haha!

Ik kom ook weer meelezen. Wij zijn dus ook aan het uitkijken naar een caravan, liefst zo’n knausje of een kip. Er komt een Mazda cx5 (hopelijk), en dan wordt het volgend jaar toch echt weer naar de camping. We zijn nou eenmaal geen hotel mensen. De tent zijn we echter ook zat na nat gerend te zijn en we willen beter slapen _O-

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 12:20

Oeps :') Zou kunnen, ze had heel veel geïnteresseerden, diegene voor ons kon pas veel later kijken, we hadden een gelukje. Hij is van binnen super netjes *\o/*

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 13:34

Ik had nog niet gereageerd aangezien we hem pas volgende maand op kunnen halen. Logistiek gezien :') wel heel grappig dat ik hem dan hier voorbij zie komen! Hij zag er ook heel goed uit op de foto’s inderdaad! Fijn ding denk ik, zullen jullie veel plezier mee gaan hebben!
Onze zoektocht gaat dus even verder naar een fijne (kleine) caravan, liefst wel met douche/toilet erin, niet te groot en zwaar aangezien we maar met 2 zijn. En volgend jaar op naar Spanje ermee! Nu al zoveel zin in _O-

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 17:09

We hebben heerlijke dagen gehad in Spanje,nu zijn we weer in de Bourgogne en met 28 graden voelt het benauwd aan.
Afbeelding

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 17:52

Ohh heerlijke wijn daar
Geniet er maar van

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 16:35

We zijn weer een stukje verder gereden naar Liverdun gelegen aan de Moezel.
Weer een prachtige camping mooie ruime plaatsen en het zwembad was nog open dat was een meevaller want het was vanmiddag 26 graden.
Je kunt hier prachtig wandelen/fietsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 09:19

Hee Lukka daar waren wij vorige week nog! :D Grappig zeg!

Wij zijn vorige week teruggekomen van een heerlijke vakantie in de Ardèche. Ons Knausje bevalt ons fantastisch, dus grappig om op de vorige pagina ook weer een Knausje tegen te komen van Emori. Is het ook een Country?

Dit was onze plekje op de camping in Salavas, vlak aan de Ardèche. We hebben 24 kilometer gekayakt, gezwommen, gehiked, en gevlogen! En veel te weinig lekker onder luifel gelummeld helaas...! }:0 O:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:10

Rije schreef:
Hee Lukka daar waren wij vorige week nog! :D Grappig zeg!

Wij zijn vorige week teruggekomen van een heerlijke vakantie in de Ardèche. Ons Knausje bevalt ons fantastisch, dus grappig om op de vorige pagina ook weer een Knausje tegen te komen van Emori. Is het ook een Country?

Dit was onze plekje op de camping in Salavas, vlak aan de Ardèche. We hebben 24 kilometer gekayakt, gezwommen, gehiked, en gevlogen! En veel te weinig lekker onder luifel gelummeld helaas...! }:0 O:)

[ [url=m/XiKq8o.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cj60eC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qV5BzB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dzxqH8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtige foto's zeg,mooi ook de Ardeche.
Wat leuk dat jullie ook op de camping in Liverdun gestaan hebben,wij wilden eigenlijk nog naar Malmexy maar vandaag regen daar dus blijven we hier nog een dag om te wandelen.
Morgenvroeg rijden we richting huis.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 13:47

Toch nog een weekendje weg met dit heerlijke weer.
Op een minicamping in Riel,lekker fietsen en wandelen.
Afbeelding

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 16:19

Lekker Lukka, veel plezier.
Hier echt even wennen dat het afgelopen is voor dit jaar.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 10:30

Heeft iemand een leuke tip voor een camping in de meivakantie, rondom Lunteren, Ede, Barneveld en omgeving?
2 volwassen, 2 kinderen en een hond.
We zijn niet moeilijk, als sanitair maar goed en schoon is, en een speeltuin oid zou leuk zijn.

Leo

Berichten: 50138
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 10:32

Wij hebben 2 keer bij camping de Rimboe in Lunteren gestaan. Dat beviel prima, eenvoudig maar schoon sanitair en je loopt direct het bos in (en een kleine zandverstuiving), wat wij met de hond perfect vonden. Waren ook meerdere speeltuintjes op de camping.

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:29

Ik vond de Harskamperdennen in Harskamp altijd erg leuk, maar ik weet niet of die veel veranderd is sinds die is overgenomen door Huttopia.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:31

Mijn hele jeugd ligt in de Harskamperdennen. Compleet met kamplied:
Harskamperdennen, met je bossen en heide en je kampvuur,
Harskamperdennen, als het regent kijk dan niet zo zuur!

De coupletten weet ik niet meer, maar het refrein vergeet ik nooit meer.

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:44

Haha, rien, bij mij gaat dat liedje ook altijd aan als ik er langs rijd (onderweg naar mijn fysio kom ik er altijd langs).

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 14:07

Wij zijn vorig jaar naar de Harskamperdennen geweest, beviel goed.

Wij willen volgend jaar naar Noorwegen en Zweden, 3 weken met de kids. Als iemand nog een leuke tip heeft voor een camping in Noorwegen?

Beetje richting Geilo of hardangervidda ofzo.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:18

Ik wil me hier ook graag melden.

Gisteren de vakantie geboekt voor aankomende zomer, veel gezocht en bekeken en uiteindelijk een plan gemaakt en geboekt.

2 keer gekampeerd toen er nog geen kinderen waren een jaar of 15 geleden, maar ik vind het onhandig en sanitair delen niet relaxed. Heb me er nu overheen gezet en we gaan met een zespersoonstent op pad...
Man en kinderen, beide 12, houden wel echt van kamperen.

De planning voor aankomende zomer is als volgt.

29/31 juli midden Frankrijk, camping met zwemparadijs, totaal niet mijn ding, maar super leuk voor de kinderen.
31/07 aug zuid Frankrijk, kleine camping. Daar gaan we veel outdoor activiteiten doen. Canyoning, raften, kanoën etc.
07/09 aug midden Frankrijk. Een plek bij Huttopia, heerlijk relaxed midden in de natuur.

Ik lees hier graag mee op tips op te doen.

Echwel, het kasteel dat je plaatst in je post in augustus, daar zitten we de laatste drie dagen ook vlakbij aan de Loire! Ziet er heel tof uit.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:20

Een zespersoons tent. Ga je die opzetten voor 2 nachten (de overnachting van 29 tm 31 juli)? Dat lijkt me veel werk. Dat geldt ook voor 7 tm 9 augustus.
Verder... ga er voor. Je zult zien hoe leuk het is.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:25

rien10 schreef:
Een zespersoons tent. Ga je die opzetten voor 2 nachten (de overnachting van 29 tm 31 juli)? Dat lijkt me veel werk. Dat geldt ook voor 7 tm 9 augustus.
Verder... ga er voor. Je zult zien hoe leuk het is.

We hadden een 6-8 persoons vouwwagen, die stond in een half uur met alles erop en eraan.
Als het zo'n moderne koepel is, is opzetten een fluitje van een cent, zeker als je een keer geoefend hebt.

In september nog een staaltje van gezien terwijl ze het echt niet op de meest efficiënte manier deden, stond dat ding binnen een uur.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:38

Ik vind een vouwwagen wel beter op te zetten dan een tent. Nou moet ik ook wel zeggen dat wij een katoenen tent hadden. Zwaar.....

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:54


PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:14

ikke schreef:
rien10 schreef:
Een zespersoons tent. Ga je die opzetten voor 2 nachten (de overnachting van 29 tm 31 juli)? Dat lijkt me veel werk. Dat geldt ook voor 7 tm 9 augustus.
Verder... ga er voor. Je zult zien hoe leuk het is.

We hadden een 6-8 persoons vouwwagen, die stond in een half uur met alles erop en eraan.
Als het zo'n moderne koepel is, is opzetten een fluitje van een cent, zeker als je een keer geoefend hebt.

In september nog een staaltje van gezien terwijl ze het echt niet op de meest efficiënte manier deden, stond dat ding binnen een uur.


Het wordt een opblaasbare tent, die gaan we inderdaad opzetten voor 2 nachten. We hebben er al een getest en dat lukte met een half uur. Dus dat durven we wel aan.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:18

Dat is lekker snel!