Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 12:40

Ik heb net ook geïnvesteerd in wat luxe, en vooral in 5 zitplaatsen zodat we makkelijker met zijn allen weg kunnen.

Afbeelding

Daar komen ook nog zonnepanelen op.

Mijn huidige Volkswagen bus komt te koop
Volkswagen transporter T5 camper / kampeerbus lage km stand
€ 24.995,00
https://link.marktplaats.nl/m2001867589 ... ons_seller

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 12:46

Mooie camper BeFunny! Ik zou er ook graag zo eentje hebben, maar mijn man huurt liever. Snap het ergens ook wel, want kosten zijn er ook en maakt het niets goedkoper, maar lekker even een weekendje tussendoor weg is er dan ook niet bij.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:03

BeFunny schreef:
Neonlight schreef:
Wat voor type camper is het? Ik denk dat je ook zonnepanelen hebt? Dat mis ik wel bij de huurcampers.

En ik zie wel dat het bij jullie hetzelfde is, de banken worden ingepikt. :))



Mooie camper maar ik denk dat jullie wel boven de 3500 kilo zitten qua gewicht.
Dat is met onze 7 meter tellende al een opgave.

Ik zoek even een foto van vorrig jaar buiten dan heb je een beeld bij het geheel :j en ja we hebben goede zonnepanelen en dat heb je echt nodig als je stroom wilt blijven gebruiken zonder een camping zeg maar.


[ [url=m/nLOhyY.jpg]Afbeelding[/url] ]

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:12

Neonlight schreef:
Mooie camper BeFunny! Ik zou er ook graag zo eentje hebben, maar mijn man huurt liever. Snap het ergens ook wel, want kosten zijn er ook en maakt het niets goedkoper, maar lekker even een weekendje tussendoor weg is er dan ook niet bij.


Als je een tweedehandse koopt met weinig kms heb je kans dat je er niks aan verliest. Onze vorrige daar hadden wij nieuwe zonnepanelen op gezet en wat andere dingen en hebben daar zelfs meer voor gekregen. Huur is duur hoor dat zou ik hooguit 1x doen. Als je het geld hebt voor een 2e hands zou ik daar absoluut voor gaan ;)

Gaucho mooi ding hoor, gefeliciteerd en veel veilige kms toegewenst.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:01

Wij zitten net onder de 3500. Bepakt.

Moet er dan wel bij zeggen. Onze fietsen laten we thuis. Of er moet een wagentje achter. We hebben dus wel een garage waar ze in passen maar dan zijn we dus te zwaar. En water hebben we nou eenmaal nodig. Dus dat is wel een consessie die we doen. En dan nog zitten we er soms iets boven hoor. Maar we proberen er Iig niet ver boven te zitten.

Wat betreft kosten
Er komen natuurlijk wel meer kosten bij.

Wij hebben zelf een loods dus hij staat in eigen beheer. Maar je hebt natuurlijk wel alle andere kosten zoals Wegenbelasting en verzekering. Dat is dus een overweging die je maakt. Maar je bent als snel 1500 kwijt aan huur voor een camper voor een vakantie van 2-3 weken. En wij kunnen gaan en staan wanneer we willen en zijn ook met Pasen naar de Ardennen geweest bijv. En een paar jaar terug in de herfstvakantie. Helaas zijn we met corona tijd niet weg geweest. Maar toen hebben we de camper geschorst. Dat kan ook ;) maar we hebben hem nu ook weer moeten laten keuren bijv dat zijn wel bijkomende kosten dus dat kan allemaal best wel optikken. En dat is als je alleen zomers een paar weken weg gaat niet rendabel denk ik.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 15:55

Toch hadden we het uitgerekend en met belasting, verzekering, onderhoudskosten, afschrijving (het is nu gekkenhuis en ze zijn duur en wellicht heb je daardoor geen verlies gehad) en stallingskosten moeten wij ongeveer 6 weken huren om voordeliger uit te zijn. Wij kunnen niet op eigen terrein stallen, komen niet achter het huis, dakgoten zijn te laag. En onze overkapping is maar 5,5 meter diep. Goed voor aanhangers en auto's maar dus niet voor een camper.

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:39

BeFunny schreef:
Wij zitten net onder de 3500. Bepakt.

Moet er dan wel bij zeggen. Onze fietsen laten we thuis. Of er moet een wagentje achter. We hebben dus wel een garage waar ze in passen maar dan zijn we dus te zwaar. En water hebben we nou eenmaal nodig. Dus dat is wel een consessie die we doen. En dan nog zitten we er soms iets boven hoor. Maar we proberen er Iig niet ver boven te zitten.

Wat betreft kosten
Er komen natuurlijk wel meer kosten bij.

Wij hebben zelf een loods dus hij staat in eigen beheer. Maar je hebt natuurlijk wel alle andere kosten zoals Wegenbelasting en verzekering. Dat is dus een overweging die je maakt. Maar je bent als snel 1500 kwijt aan huur voor een camper voor een vakantie van 2-3 weken. En wij kunnen gaan en staan wanneer we willen en zijn ook met Pasen naar de Ardennen geweest bijv. En een paar jaar terug in de herfstvakantie. Helaas zijn we met corona tijd niet weg geweest. Maar toen hebben we de camper geschorst. Dat kan ook ;) maar we hebben hem nu ook weer moeten laten keuren bijv dat zijn wel bijkomende kosten dus dat kan allemaal best wel optikken. En dat is als je alleen zomers een paar weken weg gaat niet rendabel denk ik.

Allemaal redenen om de vrachtwagen aan te passen en niet voor een camper te gaan.
Je kunt een hoop bouwen voor 5k en dan is ie tenminste multifunctioneel en geen zorgen over gewicht, zelfs niet met de paarden erbij.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:54

ikke schreef:
BeFunny schreef:
Wij zitten net onder de 3500. Bepakt.

Moet er dan wel bij zeggen. Onze fietsen laten we thuis. Of er moet een wagentje achter. We hebben dus wel een garage waar ze in passen maar dan zijn we dus te zwaar. En water hebben we nou eenmaal nodig. Dus dat is wel een consessie die we doen. En dan nog zitten we er soms iets boven hoor. Maar we proberen er Iig niet ver boven te zitten.


Wat betreft kosten
Er komen natuurlijk wel meer kosten bij.

Wij hebben zelf een loods dus hij staat in eigen beheer. Maar je hebt natuurlijk wel alle andere kosten zoals Wegenbelasting en verzekering. Dat is dus een overweging die je maakt. Maar je bent als snel 1500 kwijt aan huur voor een camper voor een vakantie van 2-3 weken. En wij kunnen gaan en staan wanneer we willen en zijn ook met Pasen naar de Ardennen geweest bijv. En een paar jaar terug in de herfstvakantie. Helaas zijn we met corona tijd niet weg geweest. Maar toen hebben we de camper geschorst. Dat kan ook ;) maar we hebben hem nu ook weer moeten laten keuren bijv dat zijn wel bijkomende kosten dus dat kan allemaal best wel optikken. En dat is als je alleen zomers een paar weken weg gaat niet rendabel denk ik.

Allemaal redenen om de vrachtwagen aan te passen en niet voor een camper te gaan.
Je kunt een hoop bouwen voor 5k en dan is ie tenminste multifunctioneel en geen zorgen over gewicht, zelfs niet met de paarden erbij.


Maar wel C rijbewijs en je kunt net niet overal onderdoor dan of op de smalle wegen wordt het krap. Die van ons daar kunnen we net overal mee komen.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:23

Zelfgebouwd zitten we bepakt en bezakt op 2950kg
Minder luxe misschien, maar voor ons alles wat we nodig hebben
Ook off grid staan voor 2 dagen geen probleem

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:35

Echwel schreef:
Zelfgebouwd zitten we bepakt en bezakt op 2950kg
Minder luxe misschien, maar voor ons alles wat we nodig hebben
Ook off grid staan voor 2 dagen geen probleem


Wij staan alleen maar off grid ;)

Maar het is wel een net gewicht hoor. En luxe is maar net zoals je het zelf wil. Wij hebben ook een bestelbusje die mijn vriend heeft verbouwd. Alleen sinds de auto het begeven heeft gebruikt hij die als auto :j :') hij heeft nu de kastjes weer omgeturnd tot gereedschapskastjes.

Maar wij gaan dus een maand op vakantie en gaan daarin hooguit 2 x naar een echte camping of camperplaats en dat is in Duitsland als we daar niet een plekje kunnen vinden. De rest staan we vrij. Zonder voorzieningen en is het dus echt wel fijn dat we dus volledig zo kunnen reizen ;)

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 19:36

Ieder heeft een beetje eigen wensen natuurlijk :D


Ik rij met een 33 jaar oude fiat/weinsberg.
Niet luxe, wel praktisch.


Ik wissel heel erg qua plekken, betaald, onbetaald, camping, camperplaats, bij mensen op het erf, stealth/gedoogplekken etcetera etcetera.

Nu net op een camping in Luxemburg aangekomen.

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 19:51

BeFunny schreef:
ikke schreef:
Allemaal redenen om de vrachtwagen aan te passen en niet voor een camper te gaan.
Je kunt een hoop bouwen voor 5k en dan is ie tenminste multifunctioneel en geen zorgen over gewicht, zelfs niet met de paarden erbij.


Maar wel C rijbewijs en je kunt net niet overal onderdoor dan of op de smalle wegen wordt het krap. Die van ons daar kunnen we net overal mee komen.

Met 3,40 hoogte en 2,40 breed is ie net die fractie kleiner dat ie dus wel vrijwel overal kan komen.
Hij is juist groot rijbewijs want goedkoper rijden :j en geen zorgen over gewicht. Bovendien kunnen de paarden mee op vakantie :D

Voor het betere kruip-door-sluip-door-werk neem ik de Volvo of voor het echte werk de 110.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 20:54

Ja die grotere campers voor c rijbewijs zijn met alles idd wel een stuk goedkoper. Voor ons is wat wij hebben echter helemaal prima :j

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 10:04

Heeft iemand toevallig tips voor een goede slaapzak? In principe alleen voor gebruik in de zomervakantie, maar ook voor scouting geschikt.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 10:59

Ik ben geen doorgewinterde scout, maar ik zweer bij onze Nomad slaapzakken.

Themba

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 11:11

Heb er zelf 1 van katoen van de decathlon. Recht model heb echt hekel aan de mummies.
Man heeft een nomad mummie en zoon 1 mummie van de decathlon. Vind die van nomad en decathlon weinig verschil hebben. Nou hebben we niet de goedkoopste gekocht.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:14

Oke, Nomad had ik vroeger zelf ook ja, mummy zelf ook geen ervaring mee, maar dat lijkt mij ook niet echt wat, maar ik gebruik m ook niet. Misschien toch maar eens naar Decathlon of Bever (misschien nog wel beter) om eens advies in te winnen.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:20

Wij hebben 2 dekenmodel slaapzakken van Lowland die heel goed bevallen.

We gebruiken ze altijd open geritst, in koudere perioden met de voeteneinden aan elkaar en dan als 1 grote slaapzak voor ons samen.
We hebben 2 verschillende diktes, dus kunnen ook nog kiezen welke dan bovenop en welke onderop.

In juni hadden we alleen de dunste mee en er samen onder geslapen (en een onderlaken over het matras in onze Kampeerbus).

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 20:13

Heb Lowland even opgezocht, maar dat lijkt ook goed als ik het zo lees. Lekker licht, ademend en ook zeker niet duur.
Dank voor de tips tot nu toe!

Hoe gaat het met de kampeerders? Hopelijk zakken de temperaturen weer (iets) in Zuid Europa.

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 20:22

Wij hebben alle 3 katoenen slaapzakken van Coleman, die ademen goed en zijn lekker warm. Geen mummie want dat vinden we niks.

Voor degenen met kinderen vanaf welke leeftijd sliepen jullie kinderen in een apart tentje? We willen het dit jaar proberen al hebben we nu de insteek dat het vooral een speeltentje zal zijn.

Themba

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 21:05

Onze oudste sliep toen die 9 was naast de caravan in een tentje.
Jongste zal denk ik altijd naast mij in de tent blijven liggen als het aan hem ligt.
We gaan nu kamperen met 2 tenten en Kids samen gaat hem niet worden. Dus het word 1 tent met mama en jongste van 5. En een tent met papa en de oudste van 11.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 08:40

Ons plekje is groter dan verwacht en naast ons 6 persoons tunneltent passen nog wel 4 tentjes :')
Dus de oudste zou nu toch wel graag in een eigen tentje willen, hij is 10. Misschien rijden we nog wel naar een decathlon in de buurt.

Afbeelding

Vanaf ons plekje

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 08:45

Ik had toen de kinderen zo jong waren ook wel een eigen tentje.
Maar het is verstandig iets van een belletje aan de rits te doen als.ze slapen
En eraf halen als.je zelf weer wakker bent

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 11:36

Wij zijn gister vertrokken. Onze eerste overnachting gehad in Jade DE.

Afbeelding

Afbeelding

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 11:43

Hier gisteren op de camping in de Belgische Ardennen aangekomen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding