Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:01

Rije schreef:
Morrie is er dan niet met de camping te bespreken dat jullie toch het mindervalidesanitair kunnen gebruiken? Als je je probleem uitlegt zou het maar zo kunnen dat een campingboer dat geen probleem vindt. Wel lastig hoor!

Dat ga ik inderdaad proberen. Bij aankomst moeten we de boer bellen die ons dan een plaats toewijst. We zijn er al 3 x eerder geweest in 2019.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:19

Camping waar wij geregeld staan heeft standaard aangepaste wc en douchecabine. Moet zeggen wij zijn ook wel degenen die de gemiddelde leeftijd daar erg naar beneden trekken. Ik vind zelf een ruimere douchecabine ook fijn. En als er een familiedouche is, is het helemaal super :j . Camping waar we van de zomer zitten geeft je een pasje waarmee je het sanitair gebouw in gaat, dan heb een badkamer die is net zo luxe als in een 5 sterren hotel. Ook super schoon alles. Dat is echt luxe. Er is zelfs 1 badkamer met ligbad. In de badkamer ook een wastafel, toilet. Kun je echt lekker de tijd nemen en genoeg plek voor je kleding, toilettas etc.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:47

Dat klinkt goed SusanH!
Mijn man wil alleen nog naar Frankrijk of Schotland om kerken te bekijken. Daar hebben ze zoiets vast niet.

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:40

We staan *\o/*

Afbeelding
En strak ook 8-)

Seizoensplek op de Leemkule in Hattem met onze Albatros die dit jaar haar 30e verjaardag viert. Mijn man ging er als kind altijd mee kamperen en nu hebben wij hem. Net zo'n erfstuk als de caravan van Rije eigenlijk :+

Dat groene tentje is ook van ons, ook een antieke De Waard. We zijn nogal een bezienswaardigheid tussen alle caravans :')

Gisteren een dagje geweest, ik vind de nachten echt nog te koud met de kleintjes (ok, en mijn man, die piept het hardst). Gelukkig zijn we binnen een kwartiertje weer thuis, dus thuis slapen is geen probleem.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 09:13

Dus de tent blijft daar de hele zomer staan Kikka? En dan kun je heen wanneer je wilt? Wel een mooie plek daar, ik wandel er vaak. Gisteren nog :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 09:47

Morrie schreef:
Dat klinkt goed SusanH!
Mijn man wil alleen nog naar Frankrijk of Schotland om kerken te bekijken. Daar hebben ze zoiets vast niet.


Nee dit is in Oostenrijk. Hebben ze ook hele mooie kerken trouwens :j

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:06

SusanH schreef:
Morrie schreef:
Dat klinkt goed SusanH!
Mijn man wil alleen nog naar Frankrijk of Schotland om kerken te bekijken. Daar hebben ze zoiets vast niet.


Nee dit is in Oostenrijk. Hebben ze ook hele mooie kerken trouwens :j

ah, ik zal es polsen bij mijn man, waar in Oostenrijk? We zijn in 2019 naar Wenen geweest, maar dat was echt veel te ver voor ons.

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 13:35

Rije schreef:
Dus de tent blijft daar de hele zomer staan Kikka? En dan kun je heen wanneer je wilt? Wel een mooie plek daar, ik wandel er vaak. Gisteren nog :D


Yes, tot oktober! Het is er heerlijk :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 18:21

Morrie schreef:
SusanH schreef:
Morrie schreef:
Dat klinkt goed SusanH!
Mijn man wil alleen nog naar Frankrijk of Schotland om kerken te bekijken. Daar hebben ze zoiets vast niet.


Nee dit is in Oostenrijk. Hebben ze ook hele mooie kerken trouwens :j

ah, ik zal es polsen bij mijn man, waar in Oostenrijk? We zijn in 2019 naar Wenen geweest, maar dat was echt veel te ver voor ons.


Wij gaan naar Ehrwald aan de voet van de Zugspitze. Dat is niet ver Oostenrijk in.

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 19:28

Mooi daar :j

Wij zijn nog even in Ommen op de camping met de hele familie.


Afbeelding

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 19:45

Dat ziet er gezellig uit Guacho!

Wij zijn nog tot zaterdagavond in Limburg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 11:26

gaucho schreef:
Mooi daar :j

Wij zijn nog even in Ommen op de camping met de hele familie.


[ [url=m/mo1UyH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leukkkk :D Heerlijk weer ook meegenomen.

Wij willen morgen spontaan een nachtje met de daktent weg. Wordt dan de eerste keer met onze eigen tent. Eens kijken waar het niet stortregent. Mocht iemand aanraders hebben max. 2 uur van Utrecht *\o/* :D ....

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 12:05

Tricky Menino, met dit soort weer kunnen buien op elk moment opduiken...! Maar juist lekker toch, 's nachts de regendruppels op tentdoek <3 :)) Genoeg mooie plekjes in de buurt, Utrechtse heuvelrug, Veluwe, maar vanuit Utrecht en dan 2 uur heb je bijna heel Nederland! :D Lekker als je zo centraal zit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 12:09

Rije schreef:
Tricky Menino, met dit soort weer kunnen buien op elk moment opduiken...! Maar juist lekker toch, 's nachts de regendruppels op tentdoek <3 :)) Genoeg mooie plekjes in de buurt, Utrechtse heuvelrug, Veluwe, maar vanuit Utrecht en dan 2 uur heb je bijna heel Nederland! :D Lekker als je zo centraal zit :)

Ha, nou ik moet zeggen dat we zelf niet zo centraal zitten maar onze hondenoppas (lees: mijn moeder) wel :D is voor ons nog een uurtje rijden.. en als we meteen door kunnen scheelt dat veel. Maar nog steeds wel prettig als dat je startpunt is :)) .

We gaan de (tweedehands :') ) tent voor het eerst gebruiken, dus wordt even spannend.... Maar anderszijds. Het is ook meteen de ultieme test _O- Het is een hardshell, dus het zou mee moeten vallen :)) .

Themba

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 14:07

Menino schreef:
Rije schreef:
Tricky Menino, met dit soort weer kunnen buien op elk moment opduiken...! Maar juist lekker toch, 's nachts de regendruppels op tentdoek <3 :)) Genoeg mooie plekjes in de buurt, Utrechtse heuvelrug, Veluwe, maar vanuit Utrecht en dan 2 uur heb je bijna heel Nederland! :D Lekker als je zo centraal zit :)

Ha, nou ik moet zeggen dat we zelf niet zo centraal zitten maar onze hondenoppas (lees: mijn moeder) wel :D is voor ons nog een uurtje rijden.. en als we meteen door kunnen scheelt dat veel. Maar nog steeds wel prettig als dat je startpunt is :)) .

We gaan de (tweedehands :') ) tent voor het eerst gebruiken, dus wordt even spannend.... Maar anderszijds. Het is ook meteen de ultieme test _O- Het is een hardshell, dus het zou mee moeten vallen :)) .


Net 2 weken vertoefd op camping Jena in Hummelo. Echt aanrader. Mooi sanitair. Mooie ruime plekken en met 2 stappen in het bos. En de hond zou ook gewoon mee mogen.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 16:23

SusanH schreef:
Camping waar wij geregeld staan heeft standaard aangepaste wc en douchecabine. Moet zeggen wij zijn ook wel degenen die de gemiddelde leeftijd daar erg naar beneden trekken. Ik vind zelf een ruimere douchecabine ook fijn. En als er een familiedouche is, is het helemaal super :j . Camping waar we van de zomer zitten geeft je een pasje waarmee je het sanitair gebouw in gaat, dan heb een badkamer die is net zo luxe als in een 5 sterren hotel. Ook super schoon alles. Dat is echt luxe. Er is zelfs 1 badkamer met ligbad. In de badkamer ook een wastafel, toilet. Kun je echt lekker de tijd nemen en genoeg plek voor je kleding, toilettas etc.


Oh, dat klinkt goed, welke camping is dit?

ikke

Berichten: 37569
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 16:53

Iemand hier bekend met https://buitelewe.nl/

Ze hebben interessante dingen op hun site staan.
Idee is om de tent op de bak van mijn Land Rover te monteren (afneembaar).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:06

uggy schreef:
SusanH schreef:
Camping waar wij geregeld staan heeft standaard aangepaste wc en douchecabine. Moet zeggen wij zijn ook wel degenen die de gemiddelde leeftijd daar erg naar beneden trekken. Ik vind zelf een ruimere douchecabine ook fijn. En als er een familiedouche is, is het helemaal super :j . Camping waar we van de zomer zitten geeft je een pasje waarmee je het sanitair gebouw in gaat, dan heb een badkamer die is net zo luxe als in een 5 sterren hotel. Ook super schoon alles. Dat is echt luxe. Er is zelfs 1 badkamer met ligbad. In de badkamer ook een wastafel, toilet. Kun je echt lekker de tijd nemen en genoeg plek voor je kleding, toilettas etc.


Oh, dat klinkt goed, welke camping is dit?


https://www.zugspitz-resort.at/?gclid=E ... gILyvD_BwE

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:15

Zijn hier ook mensen die alleen met hond in een kampeerbus op pad gaan? Waar lopen jullie zoal tegenaan en hoe haal je boodschappen als het dagenlang warm weer is?

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:25

Smorgens heel vroeg om 8 uur boodschappen
Honden even in de auto dan laten

Verder zoek ik altijd een camper plekje waar een riviertje of meertje bij is.

lukka63
Berichten: 1409
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:41

Els1984 schreef:
Zijn hier ook mensen die alleen met hond in een kampeerbus op pad gaan? Waar lopen jullie zoal tegenaan en hoe haal je boodschappen als het dagenlang warm weer is?


Wij hebben 3 honden bij ons,verleden jaar in augustus was het erg warm,heel vroeg boodschappen doen camper is dan nog koel van de airco met rijden.
Ging prima.

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 16:58

Echwel schreef:
Smorgens heel vroeg om 8 uur boodschappen
Honden even in de auto dan laten


Dit idee had ik zelf ook inderdaad. Maar vind het toch wat spannend. Stel dat je ergens erg opgehouden wordt en de temperatuur loopt snel op?

Heeft iemand iets van airco die je aan kunt hebben bij parkeren, zonder dat de camper aan een stroomvoorziening ligt?

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 17:09

Schaduwplekken zoeken en even kijken hoe de zon draait
Heb je vaak wel 1.5 uur
Al.moet ik er soms verder voor lopen

Lukasje
Berichten: 11270
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:31

Els1984 schreef:
Echwel schreef:
Smorgens heel vroeg om 8 uur boodschappen
Honden even in de auto dan laten


Dit idee had ik zelf ook inderdaad. Maar vind het toch wat spannend. Stel dat je ergens erg opgehouden wordt en de temperatuur loopt snel op?

Heeft iemand iets van airco die je aan kunt hebben bij parkeren, zonder dat de camper aan een stroomvoorziening ligt?


Wij hebben een Maxxfan. Dat is een soort van ventilator die lucht van binnen naar buiten trekt, of andersom. Je kan hem ook op automatisch zetten waarbij die vanzelf aanspringt wanneer de temperatuur binnen > 26 graden wordt. Ik moet zeggen dat wij hem nog niet zelf in de zomer hebben kunnen uittesten maar ik heb wel van anderen gehoord dat ze erg tevreden zijn. We hebben de Maxxfan ook speciaal voor de honden laten installeren.

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:43

Els1984 schreef:
Zijn hier ook mensen die alleen met hond in een kampeerbus op pad gaan? Waar lopen jullie zoal tegenaan en hoe haal je boodschappen als het dagenlang warm weer is?



Ja, dagelijks.


Boodschappen sochtends heel vroeg, voor de warmte uit.

Of campingburen vragen iets mee te nemen.
Of op een markt alles bij elkaar sprokkelen