Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:33

laughterline schreef:
Lekker gaan wandelen op Robberg nature reserve, dat moet je wel mooi vinden :) Veel plezier!
Balen van de internet problemen, je kunt ook een 30 dagen internet bundle kopen in de winkel en uploaden, google maps verbruikt niet zo veel.

Ik heb sinds net weer een werkende router. Ben naar Europcar in Plet geweest

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:34

Nyaleti schreef:
No way, heb je gewoon Plet gehaald? _O- Hoe hard rijdt jij? :+
Kan ik daar dan ook uit opmaken dat de wegen daar goed zijn?

Nou gewoon de maximumsnelheid rijden waar het kan en niet treuzelen achter vrachtwagens en niet eruit om te lunchen. Gewoon doorrijden en retegoed opletten vanwege potholes

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:41

Ohja wat ook nog kan, is ergens tussen Plettenberg en Johannesburg stoppen op de terugweg naar de luchthaven. Kan dus ook voor meerdere nachten. Weet iemand toevallig een leuke plek? Waar je mooi kunt paardrijden of wandelen.
Lesotho is sowieso van de baan vanwege het weer

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:53

Hoi! Ik heb een aantal jaar geleden een rondreis gedaan door Botswana/Zimbabwe/stukje Zuid Afrika en Afrika heeft mijn hart helemaal gestolen. Nu lijkt het me geweldig om in 2024 of 2025 met mijn vriend een rondreis te maken, maar Afrika trekt hem (nog) niet. :') Hij houdt wel natuur en wild life, dus ik moet hem alleen nog zien te enthousiasmeren voor een gave georganiseerde reis die echt het mooiste van Afrika laat zien.

De landen waar ik ben geweest waren echt de droge Afrikaanse landen, dus zou nu graag naar een wat groener land gaan (Tanzania, Zambia, Kenia?) maar geen must. Welk land vinden jullie nu echt de 'best of Africa'? En eventueel ervaring met een reisorganisatie die mooie en speciale plekjes mee pakt?

Nyaleti

Berichten: 6158
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 19:03

Botswana (en Zim?) vallen niet perse onder droge landen. Ligt enorm aan het seizoen waarin je reist.
Tanzania is ook geen drol aan in de winter, dan is het helemaal kilometers ver kijken naar niks :')

Zambia is een beetje het natte Nederland van Afrika. Echt immens prachtig maar wel prijzig geloof ik.

Kijk eens bij Charlie Travels! Die bieden hele gave reizen, ook juist voor jongeren mensen die graag georganiseerd willen gaan :)

manzano

Berichten: 23947
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 20:03

Dorine92 schreef:
Nyaleti schreef:
No way, heb je gewoon Plet gehaald? _O- Hoe hard rijdt jij? :+
Kan ik daar dan ook uit opmaken dat de wegen daar goed zijn?

Nou gewoon de maximumsnelheid rijden waar het kan en niet treuzelen achter vrachtwagens en niet eruit om te lunchen. Gewoon doorrijden en retegoed opletten vanwege potholes

Niet echt verantwoordelijk op die afstanden, maar ieder z'n ding.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:15

manzano schreef:
Dorine92 schreef:
Nou gewoon de maximumsnelheid rijden waar het kan en niet treuzelen achter vrachtwagens en niet eruit om te lunchen. Gewoon doorrijden en retegoed opletten vanwege potholes

Niet echt verantwoordelijk op die afstanden, maar ieder z'n ding.

Hoezo niet. Zolang je fit achter het stuur zit is er geen probleem lijkt me. Ik ben niet dom of suïcidaal ofzo he :+

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:54

Het is hier nu ook grijs en het gaat de komende dagen regenen. Heeft iemand nog suggesties wat ik kan gaan doen? Misschien wat mooie hikes waarbij het uitzicht wat minder belangrijk is?

manzano

Berichten: 23947
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:08

Nyaleti schreef:
Botswana (en Zim?) vallen niet perse onder droge landen. Ligt enorm aan het seizoen waarin je reist.
Tanzania is ook geen drol aan in de winter, dan is het helemaal kilometers ver kijken naar niks :')

Zambia is een beetje het natte Nederland van Afrika. Echt immens prachtig maar wel prijzig geloof ik.

Kijk eens bij Charlie Travels! Die bieden hele gave reizen, ook juist voor jongeren mensen die graag georganiseerd willen gaan :)


Charlie heeft idd leuke opties. En je zou ook eens bij Beyond Borders kunnen kijken.

Nyaleti

Berichten: 6158
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:24

Tsitsikamma kan prima met beperkt uitzicht!
Of naar Addo :)

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:50

Nyaleti schreef:
Tsitsikamma kan prima met beperkt uitzicht!
Of naar Addo :)

En weet jij (of iemand anders) misschien nog een leuke plek tussen Plett en Johannesburg? Want eerlijk gezegd heb ik het idee dat ik het hier wel een beetje gezien heb. Bovendien gaat het de komende drie dagen de hele dag regenen, waardoor de ervaringen van de komende dagen sowieso de ervaringen van de afgelopen dagen niet meer zullen overtreffen
Ik zag dat het in het noordwesten wel zonnig is. Maar dat is misschien meer een beetje woestijn achtig ofzo?

manzano

Berichten: 23947
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:49

De Cango grotten in Oudshoorn.... Heb je geen last van regen.
Wij hebben zo vreselijk veel regen (en mist gehad, maar dan nog vond ik bijna alles leuk!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 06:31

Je kunt onderweg stoppen in Graaff Reinet voor valley of desolation. Maar zou er niet speciaal voor naartoe rijden, idd tsitsikamma is ook mooi in de regen :)

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:16

Ik zit nu te denken om via port Elizabeth en Cradock naar Fouriesburg te rijden en dan daar te paardrijden. Dan maar in de regen maar ik vind het hier gewoon niet zo leuk. Robberg was inderdaad fantastisch en de Salt Lake trail bij Nature's Valley ook, maar dat was allebei in mooi weer dus ik denk niet dat het hier nog beter gaat worden. Alleen maar meer van hetzelfde. Dus eigenlijk wil ik gewoon weg

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:23

Goh dat is nogal wat, je hebt net een hele dag gereden en nu wil je weer 1000 km rijden. Ben je niet een beetje op zoek naar iets dat Afrika je niet kan bieden? Het komt op mij over alsof het gewoon je ding niet zo is.

De Garden Route staat bekend als een van de mooiste plekken in Zuid Afrika, dus ga die lekker rijden, daar zit je tenslotte om de hoek? Ga naar Knysna, Wilderness, Tsitsikamma en geniet van de natuur. Het is er ZO prachtig, maar op dit moment komt het op mij een beetje over alsof je dat niet wilt zien.

Je kunt ook naar Addo in PE gaan, waar je volgens mij ook kunt paardrijden. Ook in de regen kan je een safari doen, zie je vaak juist meer.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:30

Iriscope schreef:
Goh dat is nogal wat, je hebt net een hele dag gereden en nu wil je weer 1000 km rijden. Ben je niet een beetje op zoek naar iets dat Afrika je niet kan bieden? Het komt op mij over alsof het gewoon je ding niet zo is.

De Garden Route staat bekend als een van de mooiste plekken in Zuid Afrika, dus ga die lekker rijden, daar zit je tenslotte om de hoek? Ga naar Knysna, Wilderness, Tsitsikamma en geniet van de natuur. Het is er ZO prachtig, maar op dit moment komt het op mij een beetje over alsof je dat niet wilt zien.

Je kunt ook naar Addo in PE gaan, waar je volgens mij ook kunt paardrijden. Ook in de regen kan je een safari doen, zie je vaak juist meer.


Ik was gister in Knysna maar het was grauw en het voegt niks toe. Ik moet hoe dan ook terug naar Joburg voor mijn vlucht dus mijn optie kost me geen extra geld. De garden route gaan rijden kost me juist veel extra geld en brengt me nog meer uit de route dan dat ik nu al ben
Bovendien zegt mijn intuïtie dat ik het niet zo heel geweldig ga vinden. Zeker niet in de regen.
Dat anderen het fantastisch vinden zegt niks. Anderen vinden het ook fantastisch om samen met andere toeristen op te trekken. En te zuipen. En de hele dag op het strand te niksen. Ze vinden plekken waar ik geweest ben en niks aan vond, helemaal fantastisch. Ik ben naar Pelgrims Rest gereden. Wilde dat eigenlijk overslaan want ik dacht al dat ik het niks zou vinden. Maar toen zeiden ze hier neeeee je moet er echt heen het is zo geweldig! Nou ik dacht oke het is maar 11 kilometer uit de richting, ik ga wel ff kijken. Ik was letterlijk na 1 minuut alweer weg. Ik reed het dorp in en ik dacht meteen: nope, wegwezen hier.
Mensen hier in Plett raden me aan om te gaan bungeejumpen, skydiven, zwemmen met haaien, ziplinen, weet ik veel wat voor onzin allemaal. Is gewoon niet mijn ding. Ik zit liever op een paard in de bergen
En safari heb ik al een hele week gedaan. Gaat alleen maar meer van hetzelfde zijn. Nog een olifant, nog een giraffe, nog een zebra. Het voegt niks toe en kost wel veel geld
Zelfde met Tsitsikamma. Het zal mooi zijn, maar in rotweer zal het zeker Robberg niet overtreffen. En regenwouden en bossen heb ik al veel gezien in andere landen. Het is gewoon niet waar ik me toe aangetrokken voel om te gaan doen, zeker niet in grauw weer

Je hebt de mooie verhalen natuurlijk niet gehoord. Het is ook heel erg leuk geweest. Maar op dit moment op deze plek zie ik het niet zitten. Dus moet ik weg hier

manzano

Berichten: 23947
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:37

Tja als je alleen maar wil paardrijden zou ik gewoon even googlen naar een manege en klaar ben je...

Heb niet zo veel zin om allemaal tips te geven als niks goed is eigenlijk.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:05

manzano schreef:
Tja als je alleen maar wil paardrijden zou ik gewoon even googlen naar een manege en klaar ben je...

Heb niet zo veel zin om allemaal tips te geven als niks goed is eigenlijk.

Dat moet je zelf weten. Dat ik tips krijg en ze niet allemaal opvolg (zoals overnachten in Graaff Reinet omdat jullie het te lang vonden, of naar Tsitsikamma gaan omdat jullie dat een goede idee vinden) betekent toch niet dat niks goed is?
Ik heb de Robberg hike gedaan, dat was hartstikke goed. Overnachten in Graaff Reinet bleek niet nodig. Tsitsikamma voel ik niet zoveel voor bij grauw weer. Ik ben ook maar aan het improviseren he :+
En sommige ideeën zijn gewoon niet handig, te duur, niet op de route, moeilijk te combineren met andere dingen, niet mijn smaak, enz
En nee een manege vinden en paardrijden is niet wat ik zoek. Ik vind het paardrijden hier in Plett niet leuk. Twee keer geprobeerd maar ik vind het gebied gewoon verder niet zo interessant behalve de kustlijn.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:25

Ieder zn ding natuurlijk, maar ik ben al 1000x op safari geweest en dat is zeker niet elke keer hetzelfde.
Maar als je toch weer terug moet naar het noorden, dan kan ik je keus iets beter begrijpen.

De gardenroute is echt niet alleen maar zuipen en ziplinen, maar het is maar net door wat voor bril je het bekijkt :)

manzano

Berichten: 23947
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:41

Improviseren of klagen.... het is net hoe je het wil zien inderdaad. Veel succes en plezier nog met je reis. Enorm veel te doen tussen Plettenberg en J'burg, dus moet goed komen.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:55

Even wat anders, iemand hier die in Mozambique is geweest en nog mooie tips heeft voor het zuidelijk gebied? We kijken hier naar als een optie voor onze honeymoon. De neef van m'n vriend in KZN, Zuid Afrika heeft een volle uitgeruste 4x4 met keukentje en alles, die kunnen we meenemen en dan gaan rondreizen dus dat is wel een gave kans!

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:52

Helaas geen tips voor je, laughterline, maar wel ontzettend vet! :D Ik wil ook nog een keer gaan duiken in Mozambique. <3

Dorine: Wat zijn dan wel dingen die je leuk vindt? Want als dat alleen maar paardrijden is, wordt het wel heel lastig om nog wat te maken van deze vakantie als het paardrijden niet gaat lukken.

Ik heb een paar dagen terug m'n tickets geboekt voor november dit jaar. Kan echt niet wachten - ik ben in m'n hele leven nog nooit zo lang niet in SA geweest (ik was 4 toen we erheen verhuisden en tot nu gingen we altijd om het jaar nog terug, het is in november 6 jaar geleden). Ik grapte net al met m'n moeder dat haar vriendin daar waarschijnlijk al voor het raam staat te wachten tot ik eraan kom. _O- Ik heb verder nog totaal geen plannen, behalve dat ik sowieso wel enkele dagen in PTA doorbreng en ik wil nog altijd een keer naar Orania, dus ik ga nog even verzinnen of ik een rondje richting de Karoo ga doen of dat ik Orania in de toekomst een keer doe en richting KZN ga... of misschien daad bij woord voeg bij wat ik eerder zei en een paar dagen ga duiken in Mozam. Genoeg opties iig. _O-

Nyaleti

Berichten: 6158
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:26

Dorine, ik snap heel goed dat je baalt van het weer. Je orginele plannen zijn letterlijk in het water gevallen en daar zou ik ook enorm chagrijnig van worden.
Maar het is nu eenmaal zo, het regent, het weer is kak, so it. Er is zoveel te doen en te zien daar en je gaat niet dood van een beetje regen. Van balen en zeuren gaat het niet stoppen met regenen.
(Zover ik weet gaat het in jouw omgeving om normale regenval en niet over overstromingen zoals in Mpumalanga).
Februari is ook een maand met veel kans op (hevige) regen, wellicht iets om rekening mee te houden voor je volgende reis.

Addo is een top optie, zit jij droog in de auto en de dieren zijn er toch wel. Maar als je daar ook al op uitgekeken bent, weet ik het ook niet meer := Kun je niet terug naar Ant's nest om daar nog wat te rijden?

Laughterline: wat een gaaf idee! Ik weet helaas niks specifieks over Moz alleen dat vrienden die er zijn geweest (langs de kust) het helemaal fantastisch vonden. Sondwana bay, stukje verder dan St. Lucia schijnt ook absoluut de moeite te zijn!
Duiken of snorkelen jullie graag?

Mkango: gaaf! Ga alsjeblieft langs Orania. :)) Ik ben zo benieuwd hoe dat daar is

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:01

Ik probeer er echt het beste van te maken, en dan zo dat het bij me past. Ik ga dus morgen weer een heel flink stuk rijden. Naar Clemens. De volgende dag wil ik gaan hiken daar. Volgens mij beginnen de hikes in de buurt van Golden Gate hotel. Daar zit een nationaal park. Het zou kunnen dat het regent maar dan zit ik in ieder geval weer in een andere omgeving. De dag daarna neemt iemand me mee naar een dorpje in Lesotho, dus te paard de bergen in en dan daar het dorp. Hij wil zn familie daar zien en ik kom dan mooi onder de locals. Lijkt me erg leuk. De dag daarna kan ik vrij besteden en ik denk dat ik maandag ochtend vroeg dan naar Fouriesburg wil rijden om daar nog een dagtocht te maken maandag en dan een halve dagtocht dinsdag. Eventueel kan ik ook zondagochtend vroeg al heen als Clemens niet veel meer te te voegen heeft. Dat bekijk ik even ter plekke want ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten. Lesotho zal wellicht in de regen zijn maar voor maandag en dinsdag in Fouriesburg ziet het weer er goed uit. En zo ver is het dan niet meer naar Joburg. Ik ga dan gewoon in de middag rijden en dan rij ik gewoon meteen naar de luchthaven. Vlucht gaat volgende ochtend maar om dan nog in Joburg te gaan pitten ergens lijkt me meer gedoe en risico dan dat het echt handig is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:03

Nyaleti schreef:
Dorine, ik snap heel goed dat je baalt van het weer. Je orginele plannen zijn letterlijk in het water gevallen en daar zou ik ook enorm chagrijnig van worden.
Maar het is nu eenmaal zo, het regent, het weer is kak, so it. Er is zoveel te doen en te zien daar en je gaat niet dood van een beetje regen. Van balen en zeuren gaat het niet stoppen met regenen.
(Zover ik weet gaat het in jouw omgeving om normale regenval en niet over overstromingen zoals in Mpumalanga).
Februari is ook een maand met veel kans op (hevige) regen, wellicht iets om rekening mee te houden voor je volgende reis.

Addo is een top optie, zit jij droog in de auto en de dieren zijn er toch wel. Maar als je daar ook al op uitgekeken bent, weet ik het ook niet meer := Kun je niet terug naar Ant's nest om daar nog wat te rijden?

Laughterline: wat een gaaf idee! Ik weet helaas niks specifieks over Moz alleen dat vrienden die er zijn geweest (langs de kust) het helemaal fantastisch vonden. Sondwana bay, stukje verder dan St. Lucia schijnt ook absoluut de moeite te zijn!
Duiken of snorkelen jullie graag?

Mkango: gaaf! Ga alsjeblieft langs Orania. :)) Ik ben zo benieuwd hoe dat daar is
Selfde. I might just take one for the team. :')