Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 19:29

Ohhh ik ben maar een beetje jaloers :Y)

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:30

Niet jaloers zijn...
Het is dat we het kunnen doen

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 00:57

Lekker Echwel!! Dat het daar zoveel warmer is dan in NL, had ik geen idee van.

Ik durf de voorspellingen voor onze trips niet te plaatsen hier :=

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 09:35

Afbeelding
Ik wens iedereen een gezond en heel veelzijdig 2023.
Geniet van jullie kampeervakanties.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:27

Wat een prachtige foto's Echwel, heerlijk!

Dat 2023 maar een mooi kampeerjaar mag worden voor iedereen.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 18:34

Heerlijke foto’s weer! Wij kijken voor komend jaar eind mei naar IJsland, Schotland, Noorwegen of Slovenië. Even kijken wat het weer doet. Hopelijk in 2023 iets vaker weg met de tent, is niet zo goed gelukt dit jaar helaas! Een mooi 2023 iedereen!

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:54

Mooie collage Echwel!

Mijn eerste kampeertrip staat al over 3 weken op de planning. Een weekendje winter kamperen met georganiseerd door Fjällräven en Henk Jan Geel van Arctic Adventure. Wordt vast leerzaam en gezellig, hopelijk hebben we een beetje winters weer.

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 01:46

Mooi Echwel !

Wij zijn nieuw in camperland en ik ben mijn weg aan het zoeken in het plannen van kleine uitstapjes in Belgie en Nederland. Maar, hoe pakken jullie dit aan wanneer jullie naar bv Noorwegen, Luxemburg of Frankrijk willen gaan?

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 01:47

Gewoon gaan.
Maar ik ben ook wel erg simpel, en doe al jaren héél veel op de bonnefooi.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 01:50

Lukasje schreef:
Mooi Echwel !

Wij zijn nieuw in camperland en ik ben mijn weg aan het zoeken in het plannen van kleine uitstapjes in Belgie en Nederland. Maar, hoe pakken jullie dit aan wanneer jullie naar bv Noorwegen, Luxemburg of Frankrijk willen gaan?


Gas er op.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 03:00

Lukasje schreef:
Mooi Echwel !

Wij zijn nieuw in camperland en ik ben mijn weg aan het zoeken in het plannen van kleine uitstapjes in Belgie en Nederland. Maar, hoe pakken jullie dit aan wanneer jullie naar bv Noorwegen, Luxemburg of Frankrijk willen gaan?

App van park4night alle campings in Frankrijk en campercontact op de telefoon
Bedenken waar we ongeveer heen willen en gaan.
In de winter iets minder open maar ook dan heerlijk.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 11:47

lukka63 schreef:
Lukasje schreef:
Mooi Echwel !

Wij zijn nieuw in camperland en ik ben mijn weg aan het zoeken in het plannen van kleine uitstapjes in Belgie en Nederland. Maar, hoe pakken jullie dit aan wanneer jullie naar bv Noorwegen, Luxemburg of Frankrijk willen gaan?


Gas er op.

Eerst tanken. :j

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 11:48

rien10 schreef:
lukka63 schreef:
Gas er op.

Eerst tanken. :j

Nope, eerst kijken waar brandstof het goedkoopst is :D

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:12

Lukasje schreef:
Mooi Echwel !

Wij zijn nieuw in camperland en ik ben mijn weg aan het zoeken in het plannen van kleine uitstapjes in Belgie en Nederland. Maar, hoe pakken jullie dit aan wanneer jullie naar bv Noorwegen, Luxemburg of Frankrijk willen gaan?

Wat zou je willen “aanpakken” ? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:20

Een heel fijn kampeerjaar gewenst iedereen!

Ik ben voornamelijk meelezer en zal dat ook wel blijven maar probeer ook zo nu en dan iets te delen. Komend jaar hoop ik ook weer wat vaker op pad te kunnen. In januari / februari trappen we in ieder geval af met een trip naar Hawaii, waar we op het tweede eiland zullen gaan kamperen. We nemen de kleine tent mee dus dat wordt heerlijk ouderwets basic kamperen!

Verder hopen we komend jaar een bus te kunnen aanschaffen die we willen ombouwen tot camper. Nu we een hond hebben, lijkt ons dat toch wel enorm praktisch! En we blijven wat mobieler, een bus pak je toch makkelijker voor een weekendje dan een grote tent + volgepakte auto. :)

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:32

Een bus is echt hemels Leo. Als je gaat verbouwen, laat je ons dan mee genieten?

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:33

Je neemt me de woorden uit de mond rien :') Ben heel benieuwd naar het proces! Mijn vriend twijfelt ook of hij, als ons klushuis af is, zelf zal gaan ombouwen.

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:40

Zal ik zeker doen! Mijn vriend is enorm handig dus wil het inderdaad zelf gaan doen. Vooralsnog moet er eerst een bus komen en momenteel liggen de prijzen voor tweedehands auto's nog schandalig hoog dus we wachten dat nog even af :=

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:34

Ja inderdaad, dat viel ons ook al op. Wij kijken overigens vooral (niet dat we nu al serieus aan het zoeken zijn hoor) naar jonggebruikte bussen in Duitsland. Daar krijg je qua bouwjaar, kilometers en opties wel meer waar voor je geld dan in NL. Tenminste, als je een diesel wilt gaan rijden. De BPM die je dan nog betaalt als je hem invoert in NL is goed te doen.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:58

Leo schreef:
Zal ik zeker doen! Mijn vriend is enorm handig dus wil het inderdaad zelf gaan doen. Vooralsnog moet er eerst een bus komen en momenteel liggen de prijzen voor tweedehands auto's nog schandalig hoog dus we wachten dat nog even af :=

En met een beetje pech zijn ze ook nog rot.

Mijn tip: ga 1000 bussen bekijken, bijvoorbeeld op clubevenementen en camperbeurzen.
Dan doe je allerlei slimme ideeën op en heb je de kans om te kijken of bepaalde indelingen passen bij jullie plannen.
Wat mij ook opvalt is dat "overlanders" vaak heel anders (beter in mijn optiek) inrichten dan "gewone" campers.

Ik zou bijvoorbeeld altijd zorgen voor een indeling die ruimte biedt om de bus ook als bus (transportmiddel) in te zetten. Maar dat is een keuze waar je ook heel anders tegenaan kunt kijken.
De tijd die je aan de voorkant neemt om goed te overdenken waarom je iets wel of niet wilt, betaald zich terug in blij zijn over je indeling.

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 12:35

Absoluut waar Ikke :j M'n vriend is al een poosje bezig met inlezen en ontwerpen opslaan, hij is idd van goed vooronderzoek. :j
En we willen de bus inderdaad breder inzetten. Voor stadsauto heb ik een Up en omdat ik toch veel door de stad moet voor werk, houd ik die graag aan. Maar voor als je eens wat meer mee moet is een grotere auto (of bus dus) echt wel fijn, dat missen we nu (zeker met de hond ook mee).

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:21

Soms lijkt me een camper of busje wel fijn je hebt alles er in, het lijkt me warmer dan een tent

Maar ik heb wel best vaak gehad op campings dat bijvoorbeeld het Caravandeel helemaal vol was en dat ik een van de weinige tenten op het tentveld was. Of dat je toch uit wat mooiere plekjes kunt kiezen en de tent plekken zijn best vaak niet zo afgebakend.

Ik ben bezig met een lijstje voor decathlon :
Nieuwe slaapzak
Dikke sokken
Muts

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:46

Gelukkig nieuwjaar allemaal. Op naar veel kampeer plezier.
Wij zijn het jaar goed begonnen: lang weekend kamperen in een nationaal park in de heuvels van het groot scheidingsgebergte.

Afbeelding

Leuke plannen Leo!! Hier ook een geïnteresseerde in het bouw proces. Ondanks dat wij zoiets niet direct van plan zijn, vind ik het altijd leuk om zoiets te volgen.

Wij zitten ook op elke camping altijd te kijken naar wat anderen hebben, hoe het werkt, wat is leuk/handig etc. Komen altijd met ideeen thuis :')

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 13:58

Hoewel ik dit topic ooit geopend heb ben ik er bar weinig actief in geweest. :+ Maaaaar, we hebben onze kampeeruitzet een upgrade gegeven, we hebben een camper gekocht. Was niet helemaal de bedoeling maar dit was een buitenkansje wat we niet konden laten. *\o/*

Aangezien wij altijd met tenten op pad gingen is dit wel even andere koek. We hebben een goede uitzet gekocht voor de camper en moeten nog op pad voor gas en spul voor in het chemisch toilet. Nu leren hoe dat allemaal moet en waardoor alle kraantjes en dingetjes zijn in de camper.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:10

KimD schreef:
Hoewel ik dit topic ooit geopend heb ben ik er bar weinig actief in geweest. :+ Maaaaar, we hebben onze kampeeruitzet een upgrade gegeven, we hebben een camper gekocht. Was niet helemaal de bedoeling maar dit was een buitenkansje wat we niet konden laten. *\o/*

Aangezien wij altijd met tenten op pad gingen is dit wel even andere koek. We hebben een goede uitzet gekocht voor de camper en moeten nog op pad voor gas en spul voor in het chemisch toilet. Nu leren hoe dat allemaal moet en waardoor alle kraantjes en dingetjes zijn in de camper.

Kijk eens op de Facebook pagina campers en honden