[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 19:18

Ben benieuwd wat voor doelen je hebt :)
Ik moet ze ook nog bedenken

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 20:01

Ik ben nog niet klaar, ben nu halverwege denk ik. Maar heb er bijvoorbeeld op staan in het weekeind met het hele gezin een spelletje spelen (kan best uitdagend zijn met 3 jongens die allemaal iets anders willen :+ ) en 100 boeken lezen en eeeeh…. (ik ben nu heel hard aan het denken wat ik allemaal heb opgeschreven haha)

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:40

Oh ik vind die doelen ook leuk. Eens brainstormen.

Ik heb juist altijd teveel aan een boekje per jaar, in mn huidige zit al vanaf 2019 maargoed daar mist wel echt een heeeel groot deel tussendoor omdat ik door corona echt niet consistent ben geweest. Dus eens kijken hoe vol deze eind van dit jaar is :D
Ik kan niet wachten om te beginnen met de setup voor 2023 maar heb echt nog even geen tijd gehad.
Even een thema bedenken voor het begin. Misschien florals of planten, of regenbogen. Maar wil eigenlijk ook wel iets nieuws doen maar weet het even niet. Hebben jullie een thema voor het begin setup?

Ik wil sowieso aan het begin deze spreads doen:

Hi 2023
Future log
Zo’n overzicht met alle datums
Birthdays
Een planner van mn schoolperiode die ik nog heb
Favorites (per maand wel dus eig hoort dat bij januari)
Vision board (zag ik in een video van amandarachlee maar moet nog even terug kijken wat het ookalweer precies is haha)
Expense tracker
Measurements pagina (mezelf wegen en opmetrn want wil paar kilo’tjes kwijt en ben weer begonnen met sporten)
Movies watched
Books read

En er komen er nog wel meer maar dat ga ik in oude bujo’s terug zoeken en op youtube zoeken wat ik nog kan toevoegen :)

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:44

Voor de setup doe ik niet echt een thema. Ik zoek gewoon wat leuke stickers die er eventueel bij passen en dan match ik daar iets bij :+
Januari wordt sneeuw/ijs iets

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 23:55

Voor mij wordt het denk ik vooral basic, met elke maand een eigen kleur om het wat op te leuken.

Leuk plan inderdaad van die doelen!

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 18:45

Mijn thema is snoepjes geworden :+
Zal wat foto’s van alles delen als het af is, nu iig deze quote die aan het begin van mn boekje staat
Afbeelding

xSagan
Berichten: 664
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 18:49

Die is leuk geworden!

Mijn Creachick boekje is bijna vol en dat betekend een nieuw boekje uitzoeken!
Helaas levert Archer en Olive niet meer aan Europa, dat vind ik echt super jammer aangezien het fijn papier is. Nu is Creachick wel wat vriendelijker in prijs, maar vind 100 gram toch nog net te veel ghosting geven en dat vind ik irritant. Nu kwam ik 24paper als vergelijkbare tegen van de Archer & Olive en is 160 grams papier. Iemand hier toevallig al ervaring mee gehad?

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 18:50

Super leuk! Ik zit nog in de potlood fase. Wel nieuw boekje maar kom er niet echt aan toe :=

Nee ken ik niet. Ik ben erg merktrouw dus heb eigenlijk geen ervaring met andere merken

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:31

Wat leuk Noox <3 ik moet meteen denken aan mijn tijd op de middelbare school, hoe we elke week ons zakgeld uitgaven bij alle snoepwinkels :') briljant!

Als ik google op archer and olive dan kom ik wel nog webshops tegen die het in hun assortiment hebben, zit daar niks leuks meer voor je bij? De boekjes van 24paper heb ik zelf geen ervaring mee.

xSagan
Berichten: 664
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:56

Die verzendkosten zijn omhoog gegaan naar 60,- en ze leveren niet meer aan Europa. dat vind ik een beetje te duur voor een notitie boek. Zo jammer, want ik ben inderdaad ook best merk gebonden geraakt sinds ik hun leerde kennen….

Ik was daarom ook aan het googelen geslagen maar ik kwam ze niet tegen. Kan je ze eventueel via pb sturen?

rollyjogered

Berichten: 200
Geregistreerd: 10-09-16
Woonplaats: Noorwegen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:04

ik heb in het verleden een archer & olive gekocht bij mylovelynotebook.nl , ik zie dat ze er nog een paar hebben.

zelf ben ik gestopt met bullet journaling, ik was altijd zo lang bezig met het mooi maken dat het niet echt meer werkte. voor volgend jaar heb ik een hobonichi techo cousin a5 gekocht. nu al een maand in gebruik en vind het echt heerlijk werken. ik gebruik hetzelfde systeem als in een lege dot grid maar hoef nu niet alle monthlies en weeklies uit te schrijven, alleen invullen en wat stickers en washi plakken :D

xSagan
Berichten: 664
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:35

Ik gebruik de bullet journal ook niet meer op de manier zoals het bedoeld is, maar ik doodle heel veel in mijn pauzes en soms vind ik scrapbooken erin heel fijn. Fijner dan een schetsboek omdat je dan die stippen kunt gebruiken om uit te meten. Het perfecte heb ik inderdaad ook moeten leren loslaten. Dus het is bij mij eigenlijk meer een art journal en dat is ook meteen mijn reden voor 160 grams in plaats van 100.

My lovely notebook zag ik ook maar is niet mijn stijl helaas….

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 00:01

Ik had ook het probleem met mijn bulletjournal dat ik geen zin meer had om elke keer al die monthly’s en weekly’s te maken. Ik heb voor komend jaar een balans planner, kan ik vrij gebruiken (dus ala bulletjournal) maar de structuur ligt al vast.

Tiahastrona

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:46

Kon dat niet balans planner, even gekeken op bol.com, handig.
Ik liep hier ook tegen aan, heb zelf een planning gemaakt, die elke week zelfde is, kan ik gewoon printen. Heb het op A4 gedaan, in een multomap, dan kunnen blaadjes eruit. Bijvoorbeeld als ik iets fout heb gezet of om geen last te hebben van rand of papier dat niet plat ligt.
Ik stopte elke keer weer omdat ik geen tijd had om nieuwe weken te maken. Nu heb ik heel jaar liggen en hoef ik hem alleen in te vullen, als ik veel tijd heb kan ik er stickers bij plakken of het mooier/leuker maken, zo niet dan niet (of kan dat later nog doen of keer vooruit werken)

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 00:31

Ook ik heb mijn bullet journal weer uit het stof gehaald. Voorheen altijd als agenda gebruikt, maar nu gebruik ik daar de structuur Junkie planner voor. Toch mis ik daarin ruimte voor habbits, doelen en herinneringen. Ik heb een opzet voor het jaar en januari gemaakt. Ik ben benieuwd hoe dit bevalt. Leuk dat er weer leven in het topic is <3

Algemene pagina's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Januari:

Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 08:16

Ziet er leuk uit! Ik vind een zwarte er altijd wel mooi uit zien maar lijkt me zo onpraktisch :+

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:13

Maartje_M schreef:
Ziet er leuk uit! Ik vind een zwarte er altijd wel mooi uit zien maar lijkt me zo onpraktisch :+


Ik snap wat je bedoeld. Dat heb ik soms ook, dan is mijn inspiratie op en gaat hij weer in de kast. Maar dit is op dit moment de enige die ik heb, dus toch maar weer gestart. Met een witte pen en wat knip en plakwerk met wit papier kom je een eind. Mocht ik toch weer vastlopen dan koop ik een nieuwe witte.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:25

Ik journal ook heel veel in mijn bujo, dat gaat me te veel witte pen kosten :+

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:46

Ik moet de pagina's nog gaan maken in mijn nieuwe BJ (ik heb ze in mijn oude BJ al geschetst, daarmee ben ik toch op 75% gebruik gekomen. En ik heb ook werkelijk pagina's meerdere keren gedaan voor een beter resultaat, waaronder de maandoverzichten), maar misschien is dit alvast leuk om te delen.

Het is een lijst van de pagina's welke in mijn BJ gaan. In principe is iedere regel 1 pagina. Emma is mijn hond. Maar je kunt iets vergelijkbaars doen voor het paard (of de kat, etc.) uiteraard.

Dino, Struisvogel etc. slaat op het eieren leggen wat ik als doelensysteem gebruik. Daar kan je hier over lezen: [LZP] Eieren leggen voor 2021

Eenmalig schreef:
2023 pagina (dus gewoon heel groot 2023 en dan wat versieringen omheen)
Focus: Groei!
Motto: Maak af wat begonnen is

Jaaroverzicht
Feestdagen + verjaardagen
Afspraken voorbij Q1 2023
Future log 2024

Broednest (Dino + Struisvogel + 4 Emoe’s)
Emma aantekeningen (bijv. 31/12 ontwormd met milbemax)
Commando’s Emma (gestart - bezig met trainen - kent ze)
E-book pile
Gelezen boekenkast
Aantekeningen boeken

Wheel of Life
Definities Level 10
Day Zero Project 2022-2026

Schoonmaakschema reëel
Interessante pagina's BJ 2022
Stappenplan maandwisseling
Mogelijke BJ-ideeën (opties monthly/weekly/daily)
Braindump (2 pagina’s)

Financieel jaaroverzicht (bedrag per maand erin en eruit)
Budgetering
Autokosten 2023 (incl. Tanken)
Pantry challenge
Weight loss challenge
5 million steps in 2023


Ieder kwartaal schreef:
Kwartaaloverzicht (de maanden feb-maa-apr als kalender op een halve pagina met details”pagina” in de rechterhelft)
Planning Q1 (Emoe + 3x Ganzen)
Dagroutines (za, zo, ma, werkdag; ik mantelzorg op maandag en werk verder 4 dagen)

Iedere maand schreef:
Maandoverzicht Frankenlog style
Detailspagina per week (dus de pagina in 4-5 stukken verdelen om gemakkelijker de afspraken per week terug te zien)
Planning M1 (Gans + 4/5x Kip)

1 regel per dag Januari - Mizora
1 regel per dag Januari - Emma

Financieel overzicht Januari
Monthly review vorige maand
Ochtendroutine
Avondroutine


Iedere week schreef:
Weekplanning (2 pagina’s)
Losse aantekeningen-pagina
Weekly review

Indien nodig: dagplanning per datum


Mochten jullie nog dingen missen, dan lees ik het graag. Want nu heb ik ze nog niet ingetekend.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:35

Wat een fijne lijst, ik krijg helemaal zin om ook aan de slag te gaan daardoor.

Ik heb zelf ook altijd een extra to do list, met allemaal dingen erop die nog moeten die anders ook zo in je hoofd blijven spoken.
Wanneer ik dan klaar ben met de gewone to do dingetjes in huis, alles is opgeruimd en schoon enzo, dan pak ik die andere to do list erbij. Dus voor die klusjes die niet steeds terug komen, geen haast hebben maar waarvan het wel leuk en nuttig is als ze een keer worden gedaan, voor wanneer je eens tijd (en zin) over hebt. Ik roep maar wat voorbeelden: iets doen om het huis nog iets beter te isoleren, een nieuw recept proberen voor avondeten, nakijken of het loont om van abonnement of verzekering te wisselen. Van die 'extra' dingen

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:59

Mizora, wat een leuk systeem die eieren! :D Ik ga er nu even voor zitten denk ik; ik heb wel wat doelen in mijn hoofd zitten en dit klinkt lekker concreet! Ik ga ook het oude topic eens doorlezen, eigenlijk jammer dat die er niet ook voor komend jaar is, haha! Heb je het idee dat het jou helpt/je de doelen ook behaalt? (Je bent nu natuurlijk halverwege je dino ei van 2 jaar terug! :D)

Ik gebruik mijn Bullet Journal niet meer zoals ooit bedoelt was, maar wel nog om lijstjes bij te houden! (Maar zonder structuur, en vaak met een beetje ‘meh’ doodles :().

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:38

We kunnen ook dat topic een nieuwe zet geven. Ik ben niet erg ver gekomen met de doelen van toen. Mijn leven is de afgelopen 2 jaar redelijk over zijn kop gegaan. Ik ben ontslagen, heb een eigen bedrijf begonnen, mijn hond werd ernstig ziek en bleek een aangeboren hersenafwijking te hebben (hersenatrofie aan de grote en kleine hersenen), het bedrijf is niet helemaal gelukt maar er is wel eerst de ene baan door ontstaan (tijdelijk, maar uiteindelijk voor 15 maanden) en later heeft een andere klus tot 2 contracten geleid waar ik nu sinds september en half oktober zit. Mijn hond is vorig jaar oktober overleden, waar ik het heel moeilijk mee heb gehad en mijn huidige hond is, eigenlijk te vroeg want in mijn leven paste het nog echt niet, afgelopen maart mijn leven binnengewandeld.

Het eindresultaat is een jaarcontract, een geweldige hond en een leven dat eigenlijk te vol is dan soms ten koste gaat van mijn eigen onderhoud. Dus de doelen voor dit jaar zijn wat kleiner. Toch helpen de dino-eieren wel mee om een beetje een toekomstvisie te houden.

Ik heb nog wat kleine wijzigingen gemaakt, maar niet significant. De volgorde nog iets mee geschoven zodat de pagina's die naast elkaar zitten zoveel mogelijk bij elkaar passen. Wel heb ik dankzij Telpeva nog een receptenpagina toegevoegd en een ideeënlijst. De ideeënlijst gaan dingen op die te groot zijn om direct vanaf de braindump pagina af te strepen (dat zijn eigenlijk altijd ook taken), maar nog geen echt los project zijn totdat ze bewust opgepakt worden. Een nieuwe caviaren bouwen, mijn huis isoleren, etc.

De eerste drie pagina's zijn af:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:10

Hier ook actief geweest vandaag, ik wou al langer gewoon een snelle referentie hebben voor het ontwerpen van nieuwe pagina's en tabellen. De cijfers is het aantal vakjes per tabel.
Minder belangrijk, mijn papier heeft dots op 3mm afstand, daardoor ziet deze pagina bij mij er anders uit als bij anderen.

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 01:26

Ik heb ook zo’n spiekbriefje maar dan in cm, omdat ik anders de veel vakjes moet tellen :+

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 11:09

Wat een hoop gebeurtenissen idd Mizora :o. Ik heb het topic een schopje gegeven en plan om later vandaag mijn eieren daar ook neer te zetten!

Verder zie ik alweer veel mooie BJs voorbij komen! Ik vind dat zwart toch wel erg gaaf!