USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50138
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 08:26

QR heb ik inderdaad nog op mijn telefoon. Papieren vaccinatiebewijs is neem ik aan het document dat je kunt downloaden via Rijksoverheid?

Sorry voor al mijn vragen, weet het liever zeker. :)) Zeker naar de VS.


De reis gaat overigens naar Seattle, waar we 1,5 dag overbruggen (ik durf geen overstap aan na alle ellendeverhalen van Schiphol) en daarna vliegen we door naar Hawaii. Hier gaan we in 10 dagen 2 eilanden bezoeken.
Het begon als een grapje maar werd al snel serieus. Het wordt trouwens een hele actieve vakantie, we zijn zelf geen strand/resort mensen. Behalve strand om overheen te wandelen. :D

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 08:49

Gaaf naar Hawaï Leo. Staat hier ook nog op het wensenlijstje.

Je kunt het papieren bewijs printen op de CoronaCheck website.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:22

Wow, Leo, Hawaii. Ik ben niet jaloers, helemaal niet O:) Daar wil ik ook nog eens naartoe.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:38

Mooie trip! Pas een kennisje gevolgd dat dezelfde reis maakte, ze bleef alleen wat langer in Seattle. Serieus leuke stad trouwens. Haar foto's waren om van te smullen!

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:39

Gaaf hoor!
Wij hoefden volgens mij in september naar de VS niet echt iets te laten zien, enkel een papiertje invullen dat we gevaccineerd waren. Werd niet gecontroleerd.

Risxx

Berichten: 149
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 00:54

Leo schreef:
QR heb ik inderdaad nog op mijn telefoon. Papieren vaccinatiebewijs is neem ik aan het document dat je kunt downloaden via Rijksoverheid?

Sorry voor al mijn vragen, weet het liever zeker. :)) Zeker naar de VS.


De reis gaat overigens naar Seattle, waar we 1,5 dag overbruggen (ik durf geen overstap aan na alle ellendeverhalen van Schiphol) en daarna vliegen we door naar Hawaii. Hier gaan we in 10 dagen 2 eilanden bezoeken.
Het begon als een grapje maar werd al snel serieus. Het wordt trouwens een hele actieve vakantie, we zijn zelf geen strand/resort mensen. Behalve strand om overheen te wandelen. :D

Wat gaaf Leo! Afgelopen november en ook november 2021 ben ik ook in Hawaii geweest, zegt al genoeg dat het 2x was <3 Laatst ook overstap in Seattle, Seattle vond ik erg overzichtelijk! Ik vloog AMS -> SEA -> LA -> HNL. Seattle is echt beter dan LA, daar raak ik altijd de weg kwijt. :+

Leo

Berichten: 50138
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 06:37

Oh gaaf!! We zijn zo benieuwd! Welke eilanden heb jij bezocht?
Wij gaan eerst naar Big Island, daarna naar Kauai. Onmogelijke keuze trouwens, haha! Dus wie weet ooit de andere eilanden ook. :))

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 07:33

Elk eiland is zo anders dat dat moeilijk kiezen is. Wij zijn naar big island, Maui en Oahu geweest

Risxx

Berichten: 149
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:13

Oahu en Maui tot nu toe, de eerste keer alleen Oahu, dit jaar zowel Maui als Oahu, al wil ik meer van Maui zien! Volgende keer gaan we denk ik Big Island/Maui. :D

Leo

Berichten: 50138
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:39

Heeft iemand nog leuke tips om te doen in Seattle?
We overbruggen daar 2 nachten, en zijn al in de ochtend in de stad dus zo'n 1,5 dag te vullen.

Ik wil in ieder geval naar Pike Market, de Starbucks en de ondergrondse stadstour (lekker ultieme toerist uithangen). We verblijven hartje centrum en hebben geen huurauto voor die 1,5 dag. :)

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:15

Ga ook met zo’n tour mee met een amfibievliegtuig (Ducktours?). Het is nogal ‘ludiek’ en wij twijfelden heel erg om het te doen. Toch gedaan (‘ach… de mensen in de bus zie je nooit meer terug’ sprak de chauffeur _O- ) en we hebben ons eraan overgegeven en een erg leuke tijd gehad. Ook de Spaceneedle is leuk om te bezoeken. Kan je makkelijk heen met het ov.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:30

Ik ben wel benieuwd Leo, waarom hebben jullie voor Hawai gekozen? wat is daar ?
Ik ken het niet, maar als ik het op de kaart zie liggen word ik helemaal claustrofobisch (dat ligt aan mij, niet aan Hawai!) :')

Hier zijn we nu weer voorzichtig aan het kijken naar de midwest vs de nationale parken in de tips die hier gegeven zijn. Ik neig steeds meer naar cowboy kuntry, dus het zal een beetje een mix worden, als t geld uitkan.. Mochten we er niet aan toekomen, dan is de fall in New England en omstreken (iemand hier had het daar ook over) nog een goeie voor t najaar... misschien wel rond Halloween <<)

Leo

Berichten: 50138
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:16

Ja het is een beetje, euh, anders dan we normaal doen :')

Mijn vriend is geoloog van origine en wil altijd nog eens vulkanen bekijken. Van de zomer zei hij voor de grap "zullen we naar Hawaii gaan?" En ik zei voor de grap "ja hoor, prima".
Balletje ging echter wel rollen en ik ben wat gaan Googlen en toen leek het me serieus heel erg tof. En voor mijn vriend is het geografisch gezien erg interessant gezien de ligging en het ontstaan van de eilanden door verschuivingen van de platen.
En toen ik zag dat delen van Jurassic Park zijn opgenomen op eilanden van Hawaii was mijn inner-nerd om. :')

Zonder gekheid: natuur, vulkanen en nog meer natuur. :) Ik heb een flink lijstje hikes samengesteld waar we uit kunnen kiezen, we gaan bultruggen spotten die daar overwinteren (of althans, proberen), we gaan een helikoptervlucht doen, naar de hoogste top, kamperen aan het strand... ik verwacht niet dat we een dag zullen doorbrengen op het strand om gewoon te zitten-zitten zegmaar :)) Dat is niks voor ons, na een uur zijn we het zat (we hebben ooit ons best gedaan in Israel).

Dat zijn iig de plannen, we gaan het meemaken. Het feit dat het echt afgrijselijk ver weg is en een belachelijke hoeveelheid water om zich heen heeft voor het volgende vasteland, probeer ik niet te veel aan te denken. :')
Volgende keer wordt het vast weer "gewoon" VS & Canada... onze north-west tripvan 2020 ligt ook nog steeds op de planken.

@Ceetje_Bokt oh dat klinkt heel lollig, ga ik opzoeken :))

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:20

Cer schreef:
Ik ben wel benieuwd Leo, waarom hebben jullie voor Hawai gekozen? wat is daar ?
Ik ken het niet, maar als ik het op de kaart zie liggen word ik helemaal claustrofobisch (dat ligt aan mij, niet aan Hawai!) :')

Hier zijn we nu weer voorzichtig aan het kijken naar de midwest vs de nationale parken in de tips die hier gegeven zijn. Ik neig steeds meer naar cowboy kuntry, dus het zal een beetje een mix worden, als t geld uitkan.. Mochten we er niet aan toekomen, dan is de fall in New England en omstreken (iemand hier had het daar ook over) nog een goeie voor t najaar... misschien wel rond Halloween <<)


News England fall zijn wij dit jaar geweest en kan ik zeer aanraden :D !

Hawaii lijkt mij overigens ook super mooi en leuk. Zou zo maar eens onze volgende Amerika bestemming kunnen worden.
Als is het maar omdat we fan zijn van de serie Hwaii Five-O :Y) .

Leo

Berichten: 50138
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:03

Nog een week tot we gaan! :oo
Geen verdere tips voor Seattle? :D en evt Hawaii Big Island / Kauai?

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:28

Ik zal even kijken, mijn collega is er afgelopen zomer geweest en die heeft er blogs over geschreven. https://www.gezinopreis.nl/?s=hawaii Dit gaat dan over gezinnen, maar geeft wel een beeld van de leuke plekken.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:11

Leo schreef:
Nog een week tot we gaan! :oo
Geen verdere tips voor Seattle? :D en evt Hawaii Big Island / Kauai?

Ik heb zeker geen tips.. ik ben wel enorm jaloers en wens jullie superveel plezier!!!

En genoeg foto’s plaatsen graag :D

Leo

Berichten: 50138
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 08:28

Gaat goedkomen! :D dankjewel!!

@Earth leuk! Ik lees graag reisblogs voor ideeën!

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:25

Moet je trouwens nog een recente covid vaccinatie hebben voor Amerika?
Ik heb er nu 3, maar de laatste is van vorig jaar (pasgeleden Covid gehad dus geen booster). Moet je voor de USA dan nog wel een booster halen? In de app staat dat je een vaccinatie moet hebben die recent is.. maar bedoelen ze dan de hoofd vaccinatie?

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:49

2 vaccinaties zijn genoeg. En bij Janssen zelfs gewoon 1.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:11

Ook als die van vorig jaar zijn? En kan je dat met die app laten zien?

Leo

Berichten: 50138
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:15

Wij hebben via Rijksoverheid een internationaal vaccinatiebewijs gedownload. Dat zijn meerdere A4tjes uitgeprint. En ook de app met QR, maar ze adviseren de print ook mee te nemen.
Onze laatste booster was januari 2022 (beide hebben we 2x vaccin en 1x booster), ik kan dinsdag zeggen of het is gelukt. :+

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:45

Leo schreef:
Wij hebben via Rijksoverheid een internationaal vaccinatiebewijs gedownload. Dat zijn meerdere A4tjes uitgeprint. En ook de app met QR, maar ze adviseren de print ook mee te nemen.
Onze laatste booster was januari 2022 (beide hebben we 2x vaccin en 1x booster), ik kan dinsdag zeggen of het is gelukt. :+

Nou, ik ben benieuwd.. want amerika staat dit jaar wel op ons lijstje :)

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 20:59

Hier werd alleen het bewijs gevraagd, niet naar de boosters.
Helaas moet ik NY een keertje overslaan en naar volgend jaar verzetten. Ik ga dit jaar een keer vreemd als in een ander land bezoeken.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 15:41

Ik ben zelf afgelopen mei nog geweest. Ik heb er zelf 3 en neem de papieren versies altijd mee. Vorig jaar kon je die nog downloaden via de website van coronacheck. Ik heb ze nu gewoon opgeslagen staan op mijn computer.

Ik upload ze altijd al voor de tijd. Er is mij nog nooit om gevraagd ter plekke.