USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:38

St Augustine is de moeite waard. Maar ik zou zeker de Smokies toevoegen aan je roadtrip.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:41

Fort Lauderdale is net ten noorden van Miami, dus zeker niet in de Panhandle. Wel erg mooi trouwens, wij hebben er genoten van de vaartocht langs de rich and famous. In de Panhandle heb je Talhahassee, de mooie hoofdstad van Florida, Destin staat weer bekend om zijn mooie stranden.

St. Augustine en wat noordelijker Amelia Island vonden wij er leuk, maar daar is de orkaan ook wel overheen gegaan, hoewel afgezwakt.

Misschien kan je wat met ons verslag: https://tijmesflorida2020.travel.blog/

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:10

MoniqueT schreef:
Fort Lauderdale is net ten noorden van Miami, dus zeker niet in de Panhandle. Wel erg mooi trouwens, wij hebben er genoten van de vaartocht langs de rich and famous. In de Panhandle heb je Talhahassee, de mooie hoofdstad van Florida, Destin staat weer bekend om zijn mooie stranden.

St. Augustine en wat noordelijker Amelia Island vonden wij er leuk, maar daar is de orkaan ook wel overheen gegaan, hoewel afgezwakt.

Misschien kan je wat met ons verslag: https://tijmesflorida2020.travel.blog/


Je hebt natuurlijk gelijk. Ik bedoelde Tallahassee. Dat krijg je als je plaatsen uit de blote bol denkt te doen. :+

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:01

En ik schrijf Tallahassee dan weer fout, uit mijn hoofd :-)

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:48

MoniqueT schreef:
En ik schrijf Tallahassee dan weer fout, uit mijn hoofd :-)


Ik had t gezien maar wilde niet pedant/wraakzuchtig over komen :D

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:58

Bedankt voor jullie tips, we gaan even kijken naar de alternatieven, ik moet ook nog even uitzoeken hoe het rondom Tampa is.

Uitwijken buiten/noordelijk van Florida is geen optie, daar hebben we helaas de tijd niet voor.

Dit was ongeveer onze planning (stond al niet helemaal vast gelukkig)

Zondag aankomst in Miami, bezoeken van Miami beach.
Maandag Tour door Miami heen, smiddags vertrek naar de Keys
Dinsdag Key West, daarna terug rijden naar de Everglades/bezoeken Everglades (afh. van tijd)
Woensdag Bezoek aan Everglades, airboat tour. Eindigen rond Naples met een hotel (indien tijd hier wat bekijken (Naples/Fort Meyers/Cape Coral)
Donderdag Bezoek aan Tampa/Clearwater/St. Petesburg of (i.c.m) Bush Gardens (kan evt. ook vanuit Orlando)
Vrijdag 's Morgens naar Clearwater voor een bezoek aan Crystal River voor een tour met Mannatee's. 's Middags naar Orlando voor MNSSHP.

Vanaf die vrijdag blijven we 12 nachten in Orlando, vanuit hier willen we alle parken aandoen.
Het plan was om ook nog naar Daytona Beach te gaan om daar een kijkje te nemen, we willen daar ook graag naar Bucc-ee's. Daar is de storm natuurlijk ook overheen getrokken dus ook dat moet nog bekeken worden of dat haalbaar is.

Verdere tips in de omgeving/route zijn dus welkom!

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:11

Ik zou als ik jullie was aan de Oostkust blijven en dan daar omhoog ri Orlando. Het schema lijkt me sowieso erg gehaast. Key West alleen is al 3 uur rijden heen en 3 uur terug. Zit je al 6 uur in de auto zonder dat je wat gezien hebt.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:57

Ik vind het schema echt bizar. Sorry ...

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:10

Ik zou het Orlando gedeelte fors inkorten voor een mooie noordelijke roadtrip.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 18:52

Eens met mijn voorgangers… Wil je echt zoveel mogelijk in de dagen proppen? Is het niet fijner om keuzes te maken en wat dingen te schrappen?

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:49

Wij gaan juist naar Florida voor de parken, dus we gaan dat zeker niet inkorten.
We hebben een 14 daagse pas hiervoor, daar ligt dus ook het hoofd doel van de reis.

We willen in de dagen ervoor een snelle glimp van Florida opdoen, en is dus ook een bliksem bezoekje. :-)

We weten dat het een snel weekje is en hier hebben we dus ook bewust voor gekozen.
Ik sta er inderdaad ook om bekend om zoveel mogelijk in korte tijd te proppen, maar we zijn nog steeds bezig met aanpassen en plannen. :j

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:49

Michelleex schreef:
Wij gaan juist naar Florida voor de parken, dus we gaan dat zeker niet inkorten.
We hebben een 14 daagse pas hiervoor, daar ligt dus ook het hoofd doel van de reis.

We willen in de dagen ervoor een snelle glimp van Florida opdoen, en is dus ook een bliksem bezoekje. :-)

We weten dat het een snel weekje is en hier hebben we dus ook bewust voor gekozen.
Ik sta er inderdaad ook om bekend om zoveel mogelijk in korte tijd te proppen, maar we zijn nog steeds bezig met aanpassen en plannen. :j


Helder. Uiteraard jouw feestje.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:04

Maar ik moet ook zeggen dat onze route aan de westkust ook nog volledig oningevuld is. Ik vind bij Florida bij veel plaatsen lastig om duidelijk te krijgen wat je er nou precies kan doen.

Uitgebreid aan het strand liggen is bijvoorbeeld iets wat we niet doen op vakantie.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 22:37

Dat je niet gaat inkorten op de pretparkdagen snap ik. Maar ik zou zelf dan bijv Key West schrappen en ergens anders langer blijven of een andere plek meer op de route bezoeken. Vergis je niet dat het qua verkeer ook nog best pittig rijden kan zijn. Het is geen Nevada waar je 200 mijl rechtdoor rijdt zonder iemand tegen te komen…

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 23:19

Key West ik juist een plekje waar ik graag geweest wil zijn, als ik ook online zoek kom ik er weinig tegen wat er te doen is voor meerdere dagen, vandaar ook de korte planning. (en dat een overnachting ook niet te betalen is)
Ik denk dat juist de rit erheen al genieten zou zijn.. we kunnen bijvoorbeeld wel iets ruimte creeëren door Busch Gardens en Crystal river vanuit Orlando te doen, dat zou wat lucht geven in de route.

Rondom Tampa denk ik dat we gewoon een keuze moeten gaan maken waar we naartoe willen, maar hier moeten we ons ook nog wat meer in verdiepen, a) wat is er te doen, b) hoe staat het ervoor na de storm.

Ik snap wel jullie punt hoor, ik ben ook iemand die 12 dagen in 6 probeert te proppen. Gelukkig leer ik met de jaren/reizen al wat beter te doseren. :')

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 23:29

Voor Crystal River snorkelen met manatees moet je vroeg je bed uit dus kun je beter een hotel in Homosassa boeken

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 00:19

elnienjo schreef:
Voor Crystal River snorkelen met manatees moet je vroeg je bed uit dus kun je beter een hotel in Homosassa boeken



Ik zie het nu inderdaad, thanks voor de tip!

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:35

Michelleex schreef:
Maar ik moet ook zeggen dat onze route aan de westkust ook nog volledig oningevuld is. Ik vind bij Florida bij veel plaatsen lastig om duidelijk te krijgen wat je er nou precies kan doen.

Uitgebreid aan het strand liggen is bijvoorbeeld iets wat we niet doen op vakantie.


Ik zou de westkust nu volledig overslaan nu. Laat ze daar eerst de boel maar opruimen.
Overigens zijn er nu maar 2 van de 4 Disney world parken open ivm de orkaan. Oh nee, ze zijn alle 4 weer open. Stond niet helemaal goed op de site :P

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 19:34

Ja we willen zeker niet de ramptoeristen gaan uithangen, wil ze absoluut niet in de weg wonen.

Ik denk dat we vanuit de Everglades even moeten kijken of er rond Naples een hotel is, of dat we dan direct doorrijden naar Tampa.

Ik begreep dat Tampa / Clearwater weinig schade hebben.

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:07

Ik moet nog 6,5 week wachten. Ik heb net mijn lijstje voor de Walmart gemaakt. Vrees dat de koffer te klein zal zijn :')

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:26

Heb gehoord dat de prijzen in Amerika flink omhoog zijn gegaan, normaal neem ik altijd 1 koffer extra mee terug, nu nog maar eens even kijken of dat nog zo leuk is.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:43

Wij nog precies een maand voordat we vertrekken. We hebben onze route wel wat aangepast naar aanleiding van orkaan Ian maar dat mag de pret niet drukken :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:35

Michelleex schreef:
Heb gehoord dat de prijzen in Amerika flink omhoog zijn gegaan, normaal neem ik altijd 1 koffer extra mee terug, nu nog maar eens even kijken of dat nog zo leuk is.

En wat dacht je ook nog van de ongunstige koers euro-dollar?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:07

Ceetje_bokt schreef:
Michelleex schreef:
Heb gehoord dat de prijzen in Amerika flink omhoog zijn gegaan, normaal neem ik altijd 1 koffer extra mee terug, nu nog maar eens even kijken of dat nog zo leuk is.

En wat dacht je ook nog van de ongunstige koers euro-dollar?

Ik kijk uit nieuwsgierigheid wel ns naar prijzen huurauto en dan ben je inmiddels het driedubbele kwijt als het niet meer is als voor corona. Voor mij in elk geval volstrekt onbetaalbaar. Zeker als motels ook flink in prijs zijn gestegen en restaurants ook.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:33

Ik heb het geld er nu echt niet voor over. Bizar duur alles.