USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:48

Ik kwam een keer uit Bryce gereden, het was mei. Het was prachtig weer, maar overal langs de weg dikke stapels sneeuw, en tijdens het rijden begon het ook ineens te sneeuwen.
Tegen de tijd dat we buiten het parkgebied waren en een dorp bereikten, lag er een aardige laag op het dak van de auto. Maar was de sneeuwbui alweer foetsie.
De auto trok veel bekijks. Waar wij toch vandaan kwamen?! Het was daar dus ook prachtig weer en al tijden geen sneeuw meer gehad. ;-)

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 10:22

Cer schreef:
Oh ik ga dat lezen, thanks!

Ik moet de laatste week van mei in NL zijn, dus of ervoor of erna.. en anders wellicht idd later, zoals september, dat geeft ook weer meer regeltijd :j


Gewoon de dagen tot Memorial Day pakken! Die valt dit jaar pas op 29 mei. Als je dus de eerste drie weken van mei wel kan, zou ik het doen! Wij gingen vaak rond 24 april weg en dan hebben we eigenlijk altijd prachtig weer gehad, op een enkele uitzondering na.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:52

Wat een leuke website MoniqueT! daar ben ik nog even lekker aan het lezen!
Ik ga eens kijken of vertrek rond 24apr kan idd.. (ik kwam er met de tickets nog niet helemaal uit)

En, helaas, alles onder voorbehoud van financien.. maar goed, voorpret is ook leuk, ook als het straks uiteindelijk niet lukt.. :)

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:51

Ik heb 2020 ook nog online, maar dat is Florida in februari-maart (net voor de lockdowns!).

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:09

Heeft iemand een overzichtelijk lijstje van welke formulieren, visa, etc. je nodig hebt?
ESTA is duidelijk, vaccinatiebewijs mogelijk ook, maar moet je nog meer hebben?

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:20

Josien_ schreef:
Heeft iemand een overzichtelijk lijstje van welke formulieren, visa, etc. je nodig hebt?
ESTA is duidelijk, vaccinatiebewijs mogelijk ook, maar moet je nog meer hebben?

Even de site van de luchtvaartmaatschappij bekijken. Daar staat het op.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 14:24

Afhankelijk van de reden van je reis, voor vakantie is ESTA voldoende (en heb je geen visum nodig), voor studie of werk voldoet de ESTA niet en heb je een visum nodig.. Vaccinatiebewijs hadden ze een apart formulier voor (iig in juli toen ik ging) en verder heb je op zich niets nodig (als het om vakantie gaat).

D_akota

Berichten: 668
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 03:39

Ik zou ook zeker naar Death valley en Red rock canyon gaan. Echt de moeite waard! Houd er wel rekening mee dat de dollar nu heel hoog is en dat dit dus over een half jaar waarschijnlijk nog steeds zo is.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 08:20

Aaargh….de westkust van Florida gaat serieuze klappen van hurricane Ian krijgen. Benieuwd of ons favoriete vakantiehuis (regio Port Charlotte) t overleefd…..

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 08:22

Mijn vrienden uit Venice FL zijn gisteren geëvacueerd dus ze verwachten er iets heel serieus.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 08:49

Ik zie het nu op wink News. Sanibel en Captiva lijken ook de volle laag te krijgen in de laatste voorspellingen.

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:08

Wij zitten in Orlando, gelukkig niet aan de kust maar het wordt wel erg slecht weer en de komende 2 dagen binnenblijven helaas.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:56

Maf: als je nu bijvoorbeeld Ft Myers googled, dan op Maps klikt en een beetje uitzoomd kun je ook de plek van HurricaneIan zien. :')

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:56

Ja Google doet tegenwoordig ook mee. :P

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:32

Ik ga vrijdag naar de USA!
San Francisco-Las Vegas-Los Angeles en de parken/canyons ertussen. Zin in!

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:34

Denk dat je de komende weken Florida beter kunt vermijden, dat gaat een grote puinhoop worden. arme mensen daar.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:02

Ik heb al de hele tijd winknews.com aan staan. Het is echt triest als je de beelden ziet die daar binnen druppelen.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:53

Fok….landfall in Boca Grande over een uur of zo. Klein eilandje voor de kust ten zuid-westen van Placida. Met een bruggetje er naartoe, 300 meter breed, huizen op palen in geval van hoog water, favoriete vervoermiddel: golfkar.

Next stop: 2-3 kilometer ten oosten van Rotonda en dan ten westen van Port Charlotte. Het stadion van de inmiddels opgeheven Stone Crabs (honkbal, tevens Spring training locatie van de Tampa Bay Rays) zal er wel aan gaan. Jammer, was een leuke plek.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 23:56

De beelden zijn inderdaad niet mals die binnenkomen.

Wij vertrekken over 3 weken die kant op... kijken of we onze planning toch nog moeten aanpassen..

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 00:03

In Orlando is er voornamelijk wateroverlast en wat schade door bomen en takken maar verder valt het mee. Wij zitten in een villa in een woonwijk en hier is er op wat takjes na niks aan de hand. Disney gaat ook morgen weer open.

De beelden van de westkust zijn verschrikkelijk.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:41

Michelleex schreef:
De beelden zijn inderdaad niet mals die binnenkomen.

Wij vertrekken over 3 weken die kant op... kijken of we onze planning toch nog moeten aanpassen..


Ga er maar vanuit dat je de westkust kunt skippen. Want dat is over 3 weken nog steeds een puinhoop en je wilt niemand in de weg zitten. Hele wijken zijn er weggevaagd dus de schade is echt ongelofelijk.
En sommige delen staan nog onder water of wegen zijn gewoon weggevaagd. Dus ja, ik zou heel goed kijken waar je wel en niet heen kunt.

Afbeelding

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:54

Pfff dat is echt niet best zeg, wat ontzettend sneu voor de mensen die hier wonen.

Voor ons is het balen als we onze reis moeten aanpassen maar dat is peanuts tegenover de inwoners.. zo treurig.

Wij moeten inderdaad alles goed gaan herzien en onze plannen stonden gelukkig nog niet vast mbt de westkust dus kunnen nog makkelijk gaan schuiven.

Het wordt nog flink puzzelen, de informatie stroomt nu natuurlijk langzaam binnnen.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:57

JA snap ik. Je moet ook even goed kijken naar het getroffen gebied plus de toegankelijkheid van de gebieden. Want ik denk dat je daar ook snel vast loopt. Er zijn zoveel wegen weggevaagd door de stormsurge. Op google kun je wel een beejte en idee krijgen van de omvang en de schade. En verderop noord is er ook veel schade maar ik weet niet in hoeverre dat begaanbaar is.

Edit: Aan de oostkust is er ook veel schade zie ik. Rondom Daytona is het niet toegankelijk, en ten noorden van Orlando. Het lijkt alsof de omgeving van Miami er nog het beste vanaf is gekomen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:51

Michelleex schreef:
Pfff dat is echt niet best zeg, wat ontzettend sneu voor de mensen die hier wonen.

Voor ons is het balen als we onze reis moeten aanpassen maar dat is peanuts tegenover de inwoners.. zo treurig.

Wij moeten inderdaad alles goed gaan herzien en onze plannen stonden gelukkig nog niet vast mbt de westkust dus kunnen nog makkelijk gaan schuiven.

Het wordt nog flink puzzelen, de informatie stroomt nu natuurlijk langzaam binnnen.

Smoky mountains is ook een heerlijk gebied om te roadtrippen. Heb ik een aantal jaar geleden eind oktober gedaan. Inclusief Nashville, Savannah en noordelijk Florida. Wellicht kun je op die manier het rampgebied vermijden.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:20

Michelleex schreef:
Pfff dat is echt niet best zeg, wat ontzettend sneu voor de mensen die hier wonen.

Voor ons is het balen als we onze reis moeten aanpassen maar dat is peanuts tegenover de inwoners.. zo treurig.

Wij moeten inderdaad alles goed gaan herzien en onze plannen stonden gelukkig nog niet vast mbt de westkust dus kunnen nog makkelijk gaan schuiven.

Het wordt nog flink puzzelen, de informatie stroomt nu natuurlijk langzaam binnnen.


Noord-west Florida zou ok moeten zijn. Fort Lauderdale, Panama City, Pensacola, die hoek. In hoeverre daar iets te zien/doen is weet ik niet. Ben nooit in dat deel geweest. Maar je zou Tripadvisor kunnen vragen wat er te doen is.