Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 06:23

Ziet er weer schitterend uit zeg

Moonsparkle is je auto echt zo klein want een waterzak is eigenlijk vooral bedoeld om als extra te gebruiken en door de dunne wanden minder geschikt als.drinkwatee.
Wij gebruiken hem om water bij te vullen.

Zo en niets zo veranderlijk als Echwel :D ipv weekje Friesland fietsen Wordt het de Franse ardennen langs de Maas fietsen

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 06:55

Prachtig die foto's op de vorige pagina. Ik wil ook graag een keer naar Noorwegen maar het weer houd me een beetje tegen, ik heb het heel snel koud :brr: en als er dan ook nog veel regen is zit je na een wandeling in de tent. Hoe is jullie ervaring wat dat betreft met Scandinavië? Misschien denk ik dat het erger is dan het is :')

BeFunny

Berichten: 10547
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:22

moonsparkle schreef:
Prachtig die foto's op de vorige pagina. Ik wil ook graag een keer naar Noorwegen maar het weer houd me een beetje tegen, ik heb het heel snel koud :brr: en als er dan ook nog veel regen is zit je na een wandeling in de tent. Hoe is jullie ervaring wat dat betreft met Scandinavië? Misschien denk ik dat het erger is dan het is :')


Wij zijn 4 keer geweest.
Eerste jaar was het in Noorwegen 21 tot 25 graden. Met een enkele dag regen.

2e keer wat wisselvalliger.

3e keer in het noorden echt koud wel vaak droog.

Nu 4e keer in Noorwegen veel regen alleen maar eigenlijk. Wij gaan vandaag weer de grens met Noorwegen over en het beloofd redelijk weer te blijven een paar dagen.

In Zweden hebben wij op de één of andere manier geluk. Eerste week van dit jaar 25 tot 30 graden en gister bijv ook 26 graden. Als het erg slecht is in Noorwegen ga je gewoon de grens over met Zweden ;) Is vaak vergelijkbaar met NL kwa weer alleen dan zonder extreme hittegolf <3


Mijn ervaring is Noord Noorwegen is koud zo was het op de Noordkaap 3 jaar terug -2 in augustus :') maar het zuid en en westen gematigd tot warm en het oosten vaak warm ;) wel vaker regen en de regen (vooral in het westen) vind ik zonde want dan ziet alles er anders uit. De voorgaande jaren hebben wij veel zon gehad en dan is Noorwegen een paradijs. Door regen en mist zie je niet alles zeg maar. Maar wij vinden het het mooiste land van dit continent bij far eigenlijk en rustig en de ruimte om vrij te camperen. In Zweden ook hoor en Noordzweden doet bijna niet onder voor Noord Noorwegen en vaak wel warmer ;)

O ja ook Finland is mooi. Daar waren we 3 jaar terug ook en toen was het mooi weer.

ir_2021
Berichten: 78
Geregistreerd: 27-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:15

moonsparkle schreef:
Ik zou het water wel kunnen koken maar als het vervolgens in de zak gaat komt de smaak er natuurlijk weer in :') we gebruiken m wel echt vaak, meer flessen meenemen dat neemt ruimte in beslag. Je hebt toch ook veel van die camelbags(rugtaswaterzakken zeg maar) zouden die niet hetzelfde probleem hebben of eigenlijk is meer de vraag die zou je toch ook op de een of andere manier moeten kunnen reinigen denk ik?


Wij hebben zo iets
https://www.amazon.nl/Bo-Camp-6681118-j ... B8WG&psc=1
Is ook op te vouwen/proppen en heeft een handig kraantje; nooit last van plastic smaak gehad.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:28

Nog even geduld en ik ga kamperen op het strand aan de Rode Zee. Ja, echt, in een tent zonder airco op het strand.

BeFunny

Berichten: 10547
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:38

germie schreef:
Nog even geduld en ik ga kamperen op het strand aan de Rode Zee. Ja, echt, in een tent zonder airco op het strand.



Gaaf <3

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:08

Wij hadden het in augustus al fris in Denemarken :') ‘s nachts dan.

Noorwegen wil ik heel graag eens terug, alleen in de winter geweest, maar dan is het ook adembenemend mooi. Zou het graag eens in de zomer zien.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:54

ir_2021 schreef:
moonsparkle schreef:
Ik zou het water wel kunnen koken maar als het vervolgens in de zak gaat komt de smaak er natuurlijk weer in :') we gebruiken m wel echt vaak, meer flessen meenemen dat neemt ruimte in beslag. Je hebt toch ook veel van die camelbags(rugtaswaterzakken zeg maar) zouden die niet hetzelfde probleem hebben of eigenlijk is meer de vraag die zou je toch ook op de een of andere manier moeten kunnen reinigen denk ik?


Wij hebben zo iets
https://www.amazon.nl/Bo-Camp-6681118-j ... B8WG&psc=1
Is ook op te vouwen/proppen en heeft een handig kraantje; nooit last van plastic smaak gehad.



Ah dat zou ook een goede zijn! Heb 'm gisteren geprobeerd te spoelen even kijken of het heeft gewerkt anders zou dit wel een optie zijn even kijken of het ergens anders dan via Amazon te krijgen is of kun je dat ook nu via ideal betalen

Ik heb nu dus deze https://www.decathlon.nl/p/water-jerryc ... UtEALw_wcB

Staat wel bij vraag en antwoord dat het juist is om direct uit te kunnen drinken

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:03

Wij vullen paar keer per dag onze waterflessen aan een kraantje. In de caravan heb ik ook een jerrycan aan het aanrechtkraantje, maar die gebruik ik in de zomer nooit. Kook dan altijd buiten op de skottelbraai/bbq. Hopelijk vind je een oplossing!

Scandinavië staat zeker nog op mijn wishlist! Prachtig hoor!

Ik moet op zoek naar een caravanstalling. Heb m nu op onze eigen stal staan, maar is verkocht per 1 oktober. Kreeg al een prijs door van een stalling in de buurt, ff €600 per jaar katjieng :$

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:16

Stalling is duur ja. Bij ons in de buurt ook overal wachtlijsten. Hij kan in principe wel op de oprit staan, maar vind dat zelf niet zo netjes.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:18

zonnebloem18 schreef:
Stalling is duur ja. Bij ons in de buurt ook overal wachtlijsten. Hij kan in principe wel op de oprit staan, maar vind dat zelf niet zo netjes.

hier ook, ik wilde een goedkopere stalling, betaal nu bijna 500 per jaar, maar overal lange wachtlijsten.

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:36

Wij betalen 225 per jaar voor stalling…..

BeFunny

Berichten: 10547
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:59

Wij zijn weer in Noorwegen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Net ook heerlijk gezwommen. Het is een graad of 25 en echt zonnig. We zijn in Bjørkelund.


Afbeelding

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:02

Wow schitterend

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:05

BeFunny schreef:
Wij zijn weer in Noorwegen

[ [url=m/eNre8L.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/i2O2Q5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/b0d98x.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0Vvvtv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net ook heerlijk gezwommen. Het is een graad of 25 en echt zonnig. We zijn in Bjørkelund.


[ [url=m/kXbqve.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wouhh wat een prachtige natuur,geniet er van.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:21

Super mooi :j

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:54

Vandaag in Graach vlakbij Bernkastel.
Camperplaats direct aan de moezel,ik moet zeggen dat de camperplaatsen goedkoper en veel beter/schoner sanitair hebben als de gemiddelde duitse camping tot nu toe.

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10547
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:24

Mooi plekje ook ♥️

Wij maken nooit gebruik van sanitair. Dan maakt het niet uit of dat ergens schoon is.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:01

Zitten jullie er klaar voor.
We zijn er bijna start vanavond.
Hou je bingokaart bij de hand


Afbeelding

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:06

Ff m’n tv installeren. Ik zit namelijk niet thuis maar in woudsend. Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10547
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:17

Hier even een lange pauze omdat het water kan stijgen gaan we straks naar een andere plek. Aan de weg en omgeving hier waar we nu zijn heb je vooral plekken langs de weg. Dus staan we hier even mooier. Na de wandeling en eten gaan wij dus weer een klein stukje rijden. De route is echter zo mooi dat je dat ook niet wil missen. Dan maar een x een mindere campeer plek.

Afbeelding

Afbeelding

En wat van onderweg vandaag, we zijn dus in Noorwegen en hebben oma door Rondane gereden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:38

BeFunny schreef:
Hier even een lange pauze omdat het water kan stijgen gaan we straks naar een andere plek. Aan de weg en omgeving hier waar we nu zijn heb je vooral plekken langs de weg. Dus staan we hier even mooier. Na de wandeling en eten gaan wij dus weer een klein stukje rijden. De route is echter zo mooi dat je dat ook niet wil missen. Dan maar een x een mindere campeer plek.

[ [url=m/FezOj6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/igAXq6.jpg]Afbeelding[/url] ]

En wat van onderweg vandaag, we zijn dus in Noorwegen en hebben oma door Rondane gereden.

[ [url=m/xfPaW2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TKG9XA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w7UW2K.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8J7dx5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z1oNaq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YWwLt6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/q6IzQQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OG3sxI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NiazuE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oGjwsx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Iw10h9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6Ejp8U.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5tl1mT.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wouhh wat een prachtige foto's, wel regen zo te zien, koud ook?

BeFunny

Berichten: 10547
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:42

Koud niet. Onderweg veel regen gehad. Het is nu 18 graden. Dus prima temperatuur en hier nu ook droog voor zo lang het duurt.

Vannacht enorme onweer gehad inclussief bliksem flitsen. Klonken als vuurpijlen.

Één van onze hondjes is daar heel bang voor dus die lag op bed en alsnog te hijgen van stress/angst maar ze lag vanochtend heerlijk te snurken als een prinses dus in bed slapen vond ze wel wat ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 16-08-22 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:46

Heel mooi en ruig! Met regen en 18 graden zou ik het wel koud hebben :')

BeFunny

Berichten: 10547
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:50

moonsparkle schreef:
Heel mooi en ruig! Met regen en 18 graden zou ik het wel koud hebben :')



Haha ik heb een hempje aan. Ik kan niet goed tegen hitte. Ik ben hier als een vis in het water alleen de regen dat vind ik minder het mag van mij kouder als het dan droog is ;) ook rond of onder 0 geen probleem. Dat komt hier voor in de zomer. En ik heb liever dat dan regen maargoed het komt zoals het komt.