[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 23:34

Elco schreef:
Ik persoonlijk vind het geen mooi gezicht om alleen met cognac kleurige laarzen te gaan rijden, en de rest niet aangepast..Dan zou ik ook geen grijs dekje nemen maar een zwarte..Maar dan zouden mij de cognac kleurige laarzen toch nog heel erg storen..Sorry ik ben heel erg qua wedstrijden, als je wat wil doe het dan goed en niet van alles wat.



Jamaar dit is toch het topic voor bijzondere en aparte wedstrijdkleding? Ik hou gewoon niet van standaard alles maar zwart en wit dekje. Anders was dit wel het standaard wedstrijd tinue topic geweest toch?

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 23:47

Ik vrees helaas dat cognac kleurige laarzen samen met de rest van wat je beschrijft er rommelig uit komt te zien.

Wat betreft 'apart' wedstrijd tenue, kan een verder helemaal zwart tenue en tuig hele bijzonder en apart zijn als je er dan flitsende cognac laarzen bij hebt.

Als je voor grijs gaat met een mooi roze detail is het wel mooier als je laarzen bij je tuig en je cap passen.

Zwart tuig, grijs tenue met roze, en dan cognac laarzen zou ik ook niet mooi vinden, dan lijkt het niet meer een 'setje' wat bij elkaar hoort.

Zijn je zwarte laarzen niet mooi op te boenen als je ze flink in het vet zet?

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 23:54

DreamGuide schreef:
Ik vrees helaas dat cognac kleurige laarzen samen met de rest van wat je beschrijft er rommelig uit komt te zien.

Wat betreft 'apart' wedstrijd tenue, kan een verder helemaal zwart tenue en tuig hele bijzonder en apart zijn als je er dan flitsende cognac laarzen bij hebt.

Als je voor grijs gaat met een mooi roze detail is het wel mooier als je laarzen bij je tuig en je cap passen.

Zwart tuig, grijs tenue met roze, en dan cognac laarzen zou ik ook niet mooi vinden, dan lijkt het niet meer een 'setje' wat bij elkaar hoort.

Zijn je zwarte laarzen niet mooi op te boenen als je ze flink in het vet zet?


Nee helaas en rits gaat ook steeds open tijdens het rijden. Heb alleen deze cognac laarzen die ik recent heb gekocht en netjes zijn. Dus we moeten toch iets zien te vinden wat daarbij past. Maar zwart dekje en zwart jasje past dan weer wel?
Ik heb wel een zwart dekje hier liggen. Maar ik kan geen nieuwe laarzen er nog eens bij kopen. Het moet wel leuk blijven.

Juniores
Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 00:02

@Twirrewyn; ik denk dat die combinatie nog best mooi kan zijn. Ik zou als ik jou was het setje gewoon eens bij elkaar proberen dus jasje bestellen en bij je dekje, witte broek en cognac laarzen houden met je cap op dan zie je vanzelf hoe het staat. :D

Wat ook mooi is maar wel klassieker is een donkerblauw jasje met rosé gouden details met cognaclaarzen en dan bijvoorbeeld het ES Monaco Blue dekje erbij.

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 00:07

Juniores schreef:
@Twirrewyn; ik denk dat die combinatie nog best mooi kan zijn. Ik zou als ik jou was het setje gewoon eens bij elkaar proberen dus jasje bestellen en bij je dekje, witte broek en cognac laarzen houden met je cap op dan zie je vanzelf hoe het staat. :D

Wat ook mooi is maar wel klassieker is een donkerblauw jasje met rosé gouden details met cognaclaarzen en dan bijvoorbeeld het ES Monaco Blue dekje erbij.


Ik ga morgen toch naar hypostore dus dan kan ik gelijk even kijken hoe de combi eruit ziet. Mijn laarzen komen daar ook vandaan en dat jasje en dekje is daar ook te koop.
Volgens mij is er nu wel korting daar op ES. Komt misschien nog wel goed uit haha!

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 00:42

Twirrewyn schreef:
Elco schreef:
Ik persoonlijk vind het geen mooi gezicht om alleen met cognac kleurige laarzen te gaan rijden, en de rest niet aangepast..Dan zou ik ook geen grijs dekje nemen maar een zwarte..Maar dan zouden mij de cognac kleurige laarzen toch nog heel erg storen..Sorry ik ben heel erg qua wedstrijden, als je wat wil doe het dan goed en niet van alles wat.



Jamaar dit is toch het topic voor bijzondere en aparte wedstrijdkleding? Ik hou gewoon niet van standaard alles maar zwart en wit dekje. Anders was dit wel het standaard wedstrijd tinue topic geweest toch?



Ik vind deze combinatie niet Apart of bijzonder, maar meer een rommeltje.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 04:29

En een cognac kleurig jasje juist? Of lichtbruin?

Ik zou niet grijs met rosé en zwart en cognac doen. Dat wordt rommelig, denk ik. Maar zwart met cognac kan wel juist, als je jasje dus erop aanpast. Dus lichtbruin of zwart met cognac accenten, dat kan enorm mooi zijn. Ik denk zelfs dat ik alles in het zwart en dan cognac laarzen en een biesje op jasje heel chique vind op schimmel.

Ik laat altijd de kleuren terugkomen, dat geeft het rustigste beeld en daardoor ook chiquer. Bij mij is het dus jasje en cap in dezelfde kleur, dekje heeft een bies in dezelfde kleur en verder zijn laarzen, riem en tuig dezelfde kleur. Maar ik snap zeker waarom je naar het jasje kijkt ;) ik heb ook een grijs jasje, maar draag hem juist niet meer omdat het bij mij dan ook zwart met grijs en bruin zou worden en dat werd rommelig.

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:13

MyWishMax schreef:
En een cognac kleurig jasje juist? Of lichtbruin?

Ik zou niet grijs met rosé en zwart en cognac doen. Dat wordt rommelig, denk ik. Maar zwart met cognac kan wel juist, als je jasje dus erop aanpast. Dus lichtbruin of zwart met cognac accenten, dat kan enorm mooi zijn. Ik denk zelfs dat ik alles in het zwart en dan cognac laarzen en een biesje op jasje heel chique vind op schimmel.

Ik laat altijd de kleuren terugkomen, dat geeft het rustigste beeld en daardoor ook chiquer. Bij mij is het dus jasje en cap in dezelfde kleur, dekje heeft een bies in dezelfde kleur en verder zijn laarzen, riem en tuig dezelfde kleur. Maar ik snap zeker waarom je naar het jasje kijkt ;) ik heb ook een grijs jasje, maar draag hem juist niet meer omdat het bij mij dan ook zwart met grijs en bruin zou worden en dat werd rommelig.


Dankje voor je advies. Het jasje vind ik idd erg mooi en grijs op een schimmel ook prachtig daarom had ik gehoopt dat het wel kon. Ik kan helaas de kleur van mijn laarzen niet veranderen. Heb ze ook recent gekocht omdat cognac erg mooi staat op een witte. Als grijs te rommelig word dan zoeken we even wat anders wat er wel bijpast en vind het erg fijn dat je met mij mee denkt. Het is ook mijn aller eerste wedstrijd dus het is ook allemaal nieuw voor me.
Ik start dus nu pas op mijn 33ste haha beetje laat maar nooit te oud om te leren.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:34

Zou dan inderdaad verder gaan met de cognac kleur van je laarzen, jasje in zo’n zelfde kleur, dekje misschien met cognac kleurige accenten? Denk dat je daar een hele leuke chique aparte set van kunt maken.
Zou bij een warme kleur als cognac niet zo snel zwart of wit combineren in je set, maar daar ook kiezen voor warme kleuren zoals bijvoorbeeld champagne. Maar uiteindelijk is het belangrijkste dat jij er zelf blij mee bent en het mooi vind. Geniet van de voorbereidingen en van je eerste wedstrijd!

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:51

Ik denk overigens dat het grijze jasje met de cognac laarzen wel fraai zou zijn met evt een wit dekje met een grijze bies bijvoorbeeld (of gewoon helemaal wit) dat brengt de rust terug in de look.

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:07

DreamGuide schreef:
Ik denk overigens dat het grijze jasje met de cognac laarzen wel fraai zou zijn met evt een wit dekje met een grijze bies bijvoorbeeld (of gewoon helemaal wit) dat brengt de rust terug in de look.


Ja dat is ook wel een goede tip.
Ik zal eens kijken vandaag bij hypostore. Bedankt!

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 11:34

Ik vind een wit Dekje op een wit paard minder mooi.

Rij zelf ook met cognac laarzen op een witte. Blauw Dekje (zonder aparte bies) blauw jasje en blauwe cap met cognac bandje. Mn tuig is ook cognac

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:12

Het is toch iets heel anders geworden. Ga toch proberen de zwarte laarzen te laten maken bij de schoenmaker.
Heb alle kleuren wel gepast bij hypostore maar was helemaal verliefd op de kleur Plum. Heb zelfs een bijpassend zadeldekje erbij gekocht.
Wat vinden jullie ervan?

Afbeelding
Afbeelding

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:06

Heel gaaf! Denk dat het met je zwarte laarzen erbij echt een prachtig plaatje is <3

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:05

Heel mooi <3

Ik start wel vaker in mijn cognac trainingslaarzen en krijg altijd veel complimenten.
Ik combineer het met mijn donkergroene jasje, zwarte Kep, witte of champagne rijbroek, en donkergroen/wit/geen dekje en vind het allemaal op zich prima passen!

Afbeelding

Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:10

Twirrewyn schreef:
Het is toch iets heel anders geworden. Ga toch proberen de zwarte laarzen te laten maken bij de schoenmaker.
Heb alle kleuren wel gepast bij hypostore maar was helemaal verliefd op de kleur Plum. Heb zelfs een bijpassend zadeldekje erbij gekocht.
Wat vinden jullie ervan?

[ [url=m/uva7QI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uRxL6N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf! Ik denk dat dit supermooi is bij een schimmel.
Trek je cognac laarzen er anders eens bij aan, kijken hoe het staat.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:27

Ik vind cognac met donkergroen zo wel heel chique _Snow_White <3


Ik heb deze week ook een nieuw jasje gekocht. Wilde graag een iets frisser kleurtje voor de zomer:

Afbeelding

Mijn paard is donkerbruin:

Afbeelding

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:33

_Snow_White schreef:
Heel mooi <3

Ik start wel vaker in mijn cognac trainingslaarzen en krijg altijd veel complimenten.
Ik combineer het met mijn donkergroene jasje, zwarte Kep, witte of champagne rijbroek, en donkergroen/wit/geen dekje en vind het allemaal op zich prima passen!

[ [url=m/eMMcij.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/s07Xxu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat staat heel mooi!

maessie

Berichten: 5749
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:25

Gaaf jasje Laurie! Wat voor 1 is dat? Ik heb ook cognac laarzen, en staat denk ik wel chique op mn haf :j (en mn oude jasje past helaas niet meer -O- )

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:34

maessie schreef:
Gaaf jasje Laurie! Wat voor 1 is dat? Ik heb ook cognac laarzen, en staat denk ik wel chique op mn haf :j (en mn oude jasje past helaas niet meer -O- )

Het is de Victorine van Samshield :)

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:25

Deempjexxx schreef:
Ik start sinds gisteren met een pastel groen jasje, ik moet zeggen ik kreeg een paar vage blikken. Maar ik sprong er wel tussen uit haha.
Rijlegging en jasje zijn van mrs ros

Zijn er hier nog meer die echt met een wat apartere kleur starten? Afgezien van donkergroen, (donker)rood etc?

[ [url=m/G7MXv8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog steeds wat rare blikken dus? Toen de kleuren net werden vrijgegeven had ik zo'n kleur jasje en een Bordeaux rode. Toen moesten mensen echt nog wel wennen hoor! Vooral de groene vond men best wel heftig. :+

Staat mooi bij je paard!

Lukasje
Berichten: 11268
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:54

Twirrewyn schreef:
Het is toch iets heel anders geworden. Ga toch proberen de zwarte laarzen te laten maken bij de schoenmaker.
Heb alle kleuren wel gepast bij hypostore maar was helemaal verliefd op de kleur Plum. Heb zelfs een bijpassend zadeldekje erbij gekocht.
Wat vinden jullie ervan?

[ [url=m/uva7QI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uRxL6N.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi! Goed gekozen!!

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:26

Twirrewyn schreef:
Het is toch iets heel anders geworden. Ga toch proberen de zwarte laarzen te laten maken bij de schoenmaker.
Heb alle kleuren wel gepast bij hypostore maar was helemaal verliefd op de kleur Plum. Heb zelfs een bijpassend zadeldekje erbij gekocht.
Wat vinden jullie ervan?

[ [url=m/uva7QI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uRxL6N.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel chique! Goed gekozen! Ben benieuwd naar een foto in vol tenue op het paard. :D


Ik ben zelf überhaupt niet zo'n fan van 'gekleurde' dekjes in de dressuur ring, maar dat is puur mijn smaak en de meesten zijn dat niet met me eens.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:36

Haha ik ben het met je eens, hoor :') Ook op schimmels had ik gewoon wit met gekleurde rand/bies. Bij een donkere schimmel kan champagne ook nog erg mooi zijn, maar dat is tegenwoordig slecht te vinden. Wel zonde want heb nog goede broek in die kleur en nog een dekje, maar al het andere is niet meer te vinden.

Sowieso toen er eerst andere kleuren jasjes toegestaan werden waren er heel veel mooie bruine jasjes en crème shirtjes. Of andere kleuren jasjes, niet de hele spannende kleuren, maar wel enorm mooie en chique. Nu is bruin weer moeilijk. Achteraf had ik toen een bruin jasje moeten kopen ipv de grijze die ik toen kocht. Nu is dat alsnog wel een bijzondere die ik nooit bij andere zag, maar ik vind het niet mooi bij mijn paard.

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:00

DreamGuide die foto gaat er zeker komen!
Ik vind witte dekjes wel mooi op een grijzere schimmel maar die van mij is echt spierwit en houd ervan om in de poep te rollen. Soms krijg ik die vieze plekken er niet altijd goed uit en zie je nog een beetje een gele waas (ik heb echt dan alles geprobeerd van cowboy Magic van groene zeep en biotex)
Met een wit dekje valt dan z'n gele waas weer meer op denk ik.

MyWishMax, wat jammer dat je het grijze jasje niet meer kan gebruiken. Je kan het echt niet meer met iets combineren?
Bruin is idd nu heel moeilijk om te vinden. Samshield heeft wel een mooi bruin jasje zag ik