USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:57

Ik kom hier ook meelezen en inspiratie op doen!

We hebben nu voor volgend jaar september drie weken westkust op de planning staan. Duurt dus nog even, maar ben al volop bezig met de voorpret. :D

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:29

MacavityL schreef:
Josien_ schreef:
Hoe ver vantevoren regelen jullie je ESTA?


Heb ‘m van het weekend geregeld voor vertrek eind van de maand.


Om iedereen even te laten stressen: :D ik stond (rond 2005) op vliegveld Düsseldorf en ineens bleek mijn ESTA die gewoon geldig was aan de gate ineens NIET geldig te zijn. Geen idee waarom, software hickup denk ik. Dus 2 uur voor vertrek met een noodgang bij een internetzuil alsnog een 2e ESTA geregeld. Mijn wederhelft en dochter waren rijp voor de sloop bij de gedachte dat ze zonder mij naar Florida moesten gaan _O-

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:33

Ik ging de esta voor mijn moeder regelen. Eerst werden we terug gestuurd naar de bevestigingspagina waarbij ze haar cc gegevens moest achterlaten en vervolgens herkende de cbp haar betaling niet.
Volgende dag was het afgeschreven en was ze goed gekeurd

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:35

Amalarab schreef:
Fellow schreef:
Ohh ik kom dit topic net tegen terwijl ik bezig ben met mn vliegtickets uitzoeken!
Ik ga in november/december een aantal weken stage lopen op een paardenkliniek in Virginia. Ben 1 keer eerder in Amerika geweest, aan de west kust. Maar nu de eerste keer helemaal in mn eentje en ik vind het super spannend. :') Lijkt me gezellig om hier mee te kletsen en te lezen over jullie avonturen!

Wat leuk zeg! Ik ga juist nu naar de westkust: San Francisco-Las Vegas-Los Angeles met een vriendin. Erg veel zin in!


Ah heel cool! Die steden heb ik toen ook gezien, en een aantal national parks in die regio. San Francisco was absoluut een van mn favoriete steden waar ik ooit ben geweest. Ik was alleen wel steeds bang dat er een aardbeving zou komen haha :+

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:36

purny schreef:
Ik ging de esta voor mijn moeder regelen. Eerst werden we terug gestuurd naar de bevestigingspagina waarbij ze haar cc gegevens moest achterlaten en vervolgens herkende de cbp haar betaling niet.
Volgende dag was het afgeschreven en was ze goed gekeurd


Zoals Paul van Vliet ooit zei: ja, dat benne leuke dingen voor de mensen……NOT!

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:39

Haha ja weet dat het niet maanden vooraf hoeft, maar ik denk dan het kan maar vast geregeld zijn toch :P .

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 23:24

Uit nieuwsgierigheid : is er iemand die ooit Louisiana, Alabama en Mississippi gedaan heeft? En dan bedoel ik alles behalve New Orleans, maar het echte heartland. KKK gebied. Absoluut geen fan van zo’n club, vandaar dat ik het vraag. Hoe veilig/onveilig en racistisch/niet racistisch zijn die Staten voor een witte toerist? Ik wil nog steeds een keer o.a. het museum voor/van de Tuskegee Airmen bezoeken in Tuskegee, Alabama…..

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 23:29

Ik heb vanuit Tennessee een stuk Natchez trace gereden naar Mississippi en dat voelde voor een blanke vrouw prima veilig. Ik vond Atlanta grimmiger maar dat zijn steden meestal. Platte land met hillbillies is juist okee.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 23:39

elnienjo schreef:
Ik heb vanuit Tennessee een stuk Natchez trace gereden naar Mississippi en dat voelde voor een blanke vrouw prima veilig. Ik vond Atlanta grimmiger maar dat zijn steden meestal. Platte land met hillbillies is juist okee.


Thanks! Boston was ook wat grimmiger in de avond/nacht. San Francisco wat mij betreft juist weer niet. ‘S avonds wel veel junks die richting binnenstad trokken (vanwege de kou aan de Bay) maar dat waren vaak sneue mensen waar ik wat verdrietig van werd. Niks grimmig in elk geval. Misschien toch maar eens doen, die arme Staten in het zuiden.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 07:26

Cowboy55 schreef:
SF naar LA via Highway 1 heeft inderdaad 1 a 2 tussenstops nodig anders rij je je helemaal de @#€&*!
Ik ben zelf fan van Carmel-by-the-sea. Hotel midden in t dorp zoeken, 17 mile drive rijden, koffie pakken op het terras van het clubhuis van de wereldberoemde Pebble Beach golfbaan (uitzicht op het 18e hole). Californië op zijn chillest……


Jij snapt het!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 07:31

Cowboy55 schreef:
Uit nieuwsgierigheid : is er iemand die ooit Louisiana, Alabama en Mississippi gedaan heeft? En dan bedoel ik alles behalve New Orleans, maar het echte heartland. KKK gebied. Absoluut geen fan van zo’n club, vandaar dat ik het vraag. Hoe veilig/onveilig en racistisch/niet racistisch zijn die Staten voor een witte toerist? Ik wil nog steeds een keer o.a. het museum voor/van de Tuskegee Airmen bezoeken in Tuskegee, Alabama…..


Wij zijn in 2010 vanuit Florida via de Panhandle naar New Orleans gereden met een 32. ft camper. Ik heb echt wel stukken gehad waar ik me niet echt veilig voelde met die grote glimmende motorhome. Werden soms echt naar bekeken. Hetzelfde gevoel heb ik trouwens ook weleens gehad met een dikke SUV huurauto in een gettowijk in Denver hoor.

Sowieso vond ik een groot deel van de route heel deprimerend. In New Orleans zelf op een stadscamping stonden we tussen hoge muren met daarbovenop nog rijen met tralies en een aangewezen route om naar de stad te komen óf met de taxi. Lopen werd afgeraden om veiligheidsredenen. Ik ben er nooit meer terug geweest en heb er ook geen behoefte meer aan.

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:47

Cowboy55 schreef:
Uit nieuwsgierigheid : is er iemand die ooit Louisiana, Alabama en Mississippi gedaan heeft? En dan bedoel ik alles behalve New Orleans, maar het echte heartland. KKK gebied. Absoluut geen fan van zo’n club, vandaar dat ik het vraag. Hoe veilig/onveilig en racistisch/niet racistisch zijn die Staten voor een witte toerist? Ik wil nog steeds een keer o.a. het museum voor/van de Tuskegee Airmen bezoeken in Tuskegee, Alabama…..


Ik lees al een tijdje mee, maar nu toch maar eens reageren. Mijn ouders hebben the Heartland zo'n 12 jaar geleden bezocht. Ze zijn toen van de oostkust naar het westen gereden en hebben wat familieleden bezocht die veel in de heartland staten werken. De grote steden vonden ze niet heel prettig buiten het centrum om, omdat ze de segregatie erg opvallend vonden. Vooral St. Louis vonden ze buiten het centrum vrij onveilig, er hing hier en daar een wat gespannen sfeer. Ze vonden het ook niet gek dat daar toen een paar jaar later veel rellen zijn uitgebroken. Montgomery vonden ze dan weer heel interessant, ook vanwege de geschiedenis als eerste Confederate capital.
Halverwege Mississippi zijn ze een keer aangehouden door een State Trooper die verlegen zat om een praatje en die erg nieuwsgierig was naar waar ze vandaan kwamen (de license plate op de auto kwam namelijk uit Maine). Zodra mensen doorhadden dat mijn ouders Europeanen waren, was iedereen eigenlijk vrij open en geïnteresseerd. De mensen zijn wel echt racistisch, en zijn daar ook heel open over. Mijn ouders hebben de sundown towns wel een beetje vermeden, omdat daar meestal de echte KKK jongens nog zitten. Als wit persoon heb je er niet veel te vrezen, al vonden m'n ouders mensen in the Heartland in het algemeen wel wat wantrouwender dan in andere staten.
Ze vonden the Heartland vooral leeg, en de mensen relatief arm en erg geïsoleerd, vooral in MI. Met name op het platteland waren er veel mensen die nog nooit buiten de staat waren geweest en eigenlijk bijna niets meekrijgen van wat er in de rest van de wereld gebeurt. De kerk en de lokale community zijn daar vooral belangrijk. Misschien is dat inmiddels anders, maar ik betwijfel het.

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:39

Cowboy55 schreef:
Om iedereen even te laten stressen: :D ik stond (rond 2005) op vliegveld Düsseldorf en ineens bleek mijn ESTA die gewoon geldig was aan de gate ineens NIET geldig te zijn. Geen idee waarom, software hickup denk ik. Dus 2 uur voor vertrek met een noodgang bij een internetzuil alsnog een 2e ESTA geregeld. Mijn wederhelft en dochter waren rijp voor de sloop bij de gedachte dat ze zonder mij naar Florida moesten gaan _O-

Haha, ik ken dat gevoel helaas maar al te goed! De eerste keer dat ik naar Michigan ging. Allereerste keer vliegen en ook nog helemaal alleen. Geen idee hoe alles te werk ging en natuurlijk een beetje aan de late kant op Schiphol vanwege een file. Ik wist heel zeker dat mijn ESTA goedgekeurd was, dus waarom het daar mis ging weet ik nog niet. Het gebeurt wel vaker, zeiden ze. Gelukkig hielp een grondstewardess me geweldig met alles en kreeg me op tijd bij het vliegtuig. Maar man, wat een stress had ik! _O-

En dan word je in Detroit opgevangen door militairen met geweren, krijg je een derdegraads verhoor, ben je de laatste bij het autoverhuurbedrijf en laat je ook nog eens je enige zonnebril (die ik echt nodig had) daar liggen. Oja ... en bij het wegrijden van het autoverhuurbedrijf moet je natuurlijk door een poortje en je papieren laten zien ... die ik in de achterbak in de koffer had gestopt. Echt een super begin van mijn eerste vakantie in mijn uppie. :D

Dan je vraag: Mijn vriend is een Cajun uit de moerassen van Zuid Louisiana. Hij zegt dat je je nergens druk over hoeft te maken, heb een geweldige tijd en eet veel vis/zee gerechten.
(Heb je denk ik weinig aan :+ )

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:42

Cowboy55 schreef:
Uit nieuwsgierigheid : is er iemand die ooit Louisiana, Alabama en Mississippi gedaan heeft? En dan bedoel ik alles behalve New Orleans, maar het echte heartland. KKK gebied. Absoluut geen fan van zo’n club, vandaar dat ik het vraag. Hoe veilig/onveilig en racistisch/niet racistisch zijn die Staten voor een witte toerist? Ik wil nog steeds een keer o.a. het museum voor/van de Tuskegee Airmen bezoeken in Tuskegee, Alabama…..

Hey! Ik woon aan de kust in Alabama en de kuststreken zijn geweldig, veel meer open-minded omdat het een heel toeristische streek is en er veel mensen van het noorden wonen. In het binnenland heb ik nog niet zoveel bezocht maar ik ben wel al meerdere keren door montgomery/jackson/shreveport etc gereden en ook via de delta naar Oklahoma gereden vanuit alabama en heb mij altijd veilig gevoeld. Maar in elke grootstad moet je wel opletten uiteraard.
In noord alabama zijn er heel veel leuke hiking trails (die ik zelf nog moet doen) :P alabama heeft de meest biodiversity samen met texas, hawaii & california
(excuus voor mijn nederlands :') )

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 23:24

Dank voor jullie input! Ik wil nog steeds in die hoek gaan kijken.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:43

Nog mensen in San Diego en/of Los Angeles geweest en nog leuke tips voor losse uurtjes/dagtripjes? Ik vertrek woensdag naar San Diego, met name voor werk, maar heb soms ook een vrije (mid)dag. Zag dat de Amtrak naar LA heel betaalbaar is en ‘maar’ 3u, dus is ook nog een optie (vroeg vertrekken, laat terug).

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 01:33

Dit topic krijgt van mij weer een schopje. *\o/*

Eigenlijk zouden wij in 2020 een rondreis door West-USA maken, helaas zoals iedereen weet heeft ome Cor roet in het eten gegooid.

Nu start ik dit najaar aan een opleiding en lange reizen zitten er dus niet in helaas.
We missen Amerika wel, en zojuist besloten dat we eind oktober tot begin november naar Florida gaan *\o/* *\o/*

We willen een kleine week rondreizen in Florida, we gaan nog even uitzoeken hoe of wat.
Daarna willen we ongeveer 1,5 week in Orlando blijven voor de parken, outlets etc.

We hebben al tickets kunnen scoren voor Mickeys Not So Scary Halloween Party & Mickeys Very Merry Christmast Party! Whoop whoop!!

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 06:01

Michelleex schreef:
We hebben al tickets kunnen scoren voor Mickeys Not So Scary Halloween Party & Mickeys Very Merry Christmast Party! Whoop whoop!!


Zwaaaaaaaar jaloers!

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:22

Ja, ik ben ook jaloers. Nou, ik gun het iedereen hoor, maar ik wil zelf ook die reis graag een keer maken. Door Corona is het er nog niet van gekomen en ik maak ook nog geen haast. We willen in januari/februari en willen liever niet het risico lopen dat het niet door kan gaan. We wachten nog wel even.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:51

Super gaaf Michelle! Die kant zou ik ook nog graag eens op willen, maar ook Hawaii staat hoog op het lijstje.

Hier duurt het niet lang meer voordat wij naar Boston vliegen :D !

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:50

Michelleex schreef:
Dit topic krijgt van mij weer een schopje. *\o/*

Eigenlijk zouden wij in 2020 een rondreis door West-USA maken, helaas zoals iedereen weet heeft ome Cor roet in het eten gegooid.

Nu start ik dit najaar aan een opleiding en lange reizen zitten er dus niet in helaas.
We missen Amerika wel, en zojuist besloten dat we eind oktober tot begin november naar Florida gaan *\o/* *\o/*

We willen een kleine week rondreizen in Florida, we gaan nog even uitzoeken hoe of wat.
Daarna willen we ongeveer 1,5 week in Orlando blijven voor de parken, outlets etc.

We hebben al tickets kunnen scoren voor Mickeys Not So Scary Halloween Party & Mickeys Very Merry Christmast Party! Whoop whoop!!


Leuk! Wij zijn begin november ook in Florida te vinden. Wij beginnen in sarasota - Napels - richting everglades - Miami - Orlando.

Kijk er echt naar uit :D

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:10

Leuk dat er meerdere naar Florida gaan! Wij gaan over een paar weken ook weer die kant op. We hebben het meeste al gezien dus we gaan dit keer alleen maar de parken en lekker relaxen in Orlando. Mickey’s Not So Scary staat hier ook op de planning.

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:50

Heerlijk Florida <3 ik wens iedereen een fijne reis toe!

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:29

Hallo allemaal
In 2003 zijn wij op huwelijksreis geweest naar de wast kust. We hebben toen in ruim 3 weken san fransisco-yosemite-seqoia-death valley-las vegas- grand canyon-zion-Bryce- jackson-yellowstone- denver als roadtrip gedaan. Het was fantastisch!

Nu willen we graag in juli,augustus 2023 voor 5,5 week weer naar amerika en nu in ieder geval weer yellowstone en bryce aan doen.
Daarna willen we graag door naar een ander stuk van amerika, of een mooi eiland.
We hebben ook zitten denken om hem helemaal naar beneden te rijden naar LA en dan een weekje Hawai te doen.

Ik zou zelf ook heel graag bv. Texas bezoeken. We kunnen natuurlijk niet àlles combineren.
We houden niet echt van grote steden meer van natuur.
Ik ben heel benieuwd welke plekken jullie pns nog kunnen adviseren waar wij zelf wellicht niet aan denken.

In een ander tipic tipte iemand al om te combineren met een alaska cruise...
We staan voor veel open

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:37

Omhoog naar Canada en dan Jasper NP/Yoho/Banff NP meepakken?