USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 19:29

Napa Valley is ook heerlijk.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 19:48

elnienjo schreef:
Napa Valley is ook heerlijk.


Santa Rosa in de vallei ernaast is ook wel OK. Restaurant Sazon, gelegen aan de Sebastopol Road is het beste Peruaans restaurant waar ik ooit gegeten heb. Nou heb ik in alle eerlijkheid maar 1x in mijn leven Peruaans gegeten. :+

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:34

Ik heb ooit een rondreis door Peru gemaakt maar vond het lokale eten nu niet bepaald aantrekkelijk eerlijk gezegd. Ik zou in Amerika in elk geval een keer voor de blooming onion en een goeie steak gaan.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:55

Ik ben afgelopen week aan de Westkust geweest. Van San Francisco naar Los Angeles gereden.

Helemaal geen overlast/problemen gehad in San Francisco. Vind het een leuke stad. Highway 1 nu ook voor de 2e keer gereden maar die vond ik nu ook minder als de eerste keer. Los Angeles is leuk voor 1/2 dagen. Ik vind San Diego een hele mooie stad.

Texnex
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-07-20

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:22

Ik woon op een uur van SF af, was er vorige week nog. Je moet standaard je auto raam open laten of het word ingeslagen, ook al ligt er niks in je auto. Overal daklozen. Vind heel die stad zo overrated. Als je er ff doorheen rijd dan merk je dat wellicht niet zo.

Napa is idd leuk, en je kan er heerlijk eten!

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 09:28

Hier kan het aftellen beginnen. Ben zooo bang dat ik iets vergeet voor het vliegen, maar goed, dat gaan we zien :')

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 14:21

Ik ben me stiekem alweer aan het oriënteren voor volgend jaar. In 2020 zouden we naar Canada gaan, dit ging niet door om obvious reasons.

Het valt me op dat de prijs van een huurcamper flink hoger is dan 2 jaar geleden zeg -O-

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 19:38

Ik ben ook echt weer een wereldreiziger hoor :') Hoe regelen jullie het altijd qua internet? Sim daar kopen of?

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 00:54

Lekker genieten en even geen internet. Genoeg gratis WiFi in restaurants etc. en in het hotel/motel.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 07:49

Wij vinden internet onderweg juist superhandig. Even snel een adres opzoeken, een restaurant in de buurt, leuke foto posten, ideaal. Bovendien wil ik niet overal inloggen op open netwerken, veiligheid is ook een puntje.

Na jaren een MIFI-router meegesleept te hebben, heb ik de laatste keer een eSimi besteld voor mijn eigen telefoon. Zo fijn, want mijn eigen nummer bleef bereikbaar (alarmcentrale voor huis) en ik hoefde geen fysieke kaart te kopen. Je moet dan wel een telefoon hebben met die mogelijkheid, maar de meeste moderne telefoons hebben die.

Ik kon ook dat nummer gebruiken voor een hotspot zodat ik de iPad kon gebruiken onderweg. Ik hou al jaren reisverslagen bij en upload ook foto´s. Hotel-WIFI is vaak heel langzaam, zeker als ´s avonds veel mensen tegelijk online zijn.

Hoe het werkt? Hier is een vrij duidelijke uitleg. Er zijn nog veel meer aanbieders hoor! Als je even zoekt, kan je wellicht betere prijzen krijgen, maar dit is op zich niet verkeerd. Het werkt gewoon overal in de VS, niet alleen in New York.

https://www.newyork.nl/e-simkaart-datab ... -new-york/

N.B.: mijn man heeft voor zijn eigen KPN-telefoon ook geen echte kaart meer, gewoon eSim, zodat hij nooit een andere kaart hoeft aan te vragen in NL als we in Spanje zijn (waar we dus vaker zijn). Ik heb onlangs voor een vriend hier ook nog een nieuw nummer in NL aangevraagd op die manier.

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 08:09

Ik heb de laatste keer een databundel gekocht bij mijn eigen provider en deze aangezet als we het nodig vonden. Verder is er op heel veel plekken wifi.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 09:50

SennaS schreef:
Ik heb de laatste keer een databundel gekocht bij mijn eigen provider en deze aangezet als we het nodig vonden. Verder is er op heel veel plekken wifi.


Dat is ook prima als je niet teveel gebruikt. Ik red het daar niet mee, maximaal 2 GB voor 19,95 is me sowieso te duur. Ik had voor 30 dollar unlimited in 2020 (T Mobile USA). Bovendien biedt mijn Spaanse provider die mogelijkheid niet.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 10:56

Tierania_ schreef:
Lekker genieten en even geen internet. Genoeg gratis WiFi in restaurants etc. en in het hotel/motel.


Snap ik hoor, maar wij gaan ook pretparken bezoeken. Het is dan handig om te app te gebruiken, vandaar.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 11:16

Ik zit ook te kijken voor een sim kaartje. Verblijf de eerste 5 dagen bij mijn oudtante die geen wifi heeft...
En dan is internet toch wel handig

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 11:20

Ik koop altijd een prepaid kaartje van t-mobile na aankomst, ideaal!

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 12:05

L_iek schreef:
Tierania_ schreef:
Lekker genieten en even geen internet. Genoeg gratis WiFi in restaurants etc. en in het hotel/motel.


Snap ik hoor, maar wij gaan ook pretparken bezoeken. Het is dan handig om te app te gebruiken, vandaar.


In de pretparken is over het algemeen goede WiFi aanwezig, in Disney en Universal sowieso.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 12:06

@SennaS, dat is goed om te weten! Daar gaan we als eerste heen dus dat is makkelijk dan.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 19:28

Help! Ik heb een attestation formulier nodig maar ik vind zo al 4 verschillende. Maakt dit uit of komt het allemaal op hetzelfde neer?

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 20:23

In april heb ik die van de Delta Airlines website ingevuld. Maar er is nergens naar dit formulier gevraagd in Nederland of de US.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 14:26

Mijn moeder wilde haar esta betalen met haar cc. Helaas herkent de site haar betaling niet. Iemand een idee wat dit kan zijn? Cc is geactiveerd en geldig

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:49

Hoi!

Hebben mensen hier wel eens meegedaan met de Green Card Lottery? Ik ga dit jaar wel doen haha, you never know!

Ik ben dan nog wel steeds samen met mijn Amerikaanse Delta-piloot maar denk dat een Green Card winnen sneller is dan trouwen hahahah...
Elke keer als ik bij customs vertel dat ik mijn Amerikaanse vriend op kom zoeken en ze vragen "of we geen plannen hebben om te trouwen" moet ik keihard lachen en ontken ik teleurgesteld. "Je moet mannen niet teveel pushen" antwoord ik dan altijd en als er vrouwen zitten, begrijpen die het direct lol.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:05

Tierania_ schreef:
Lekker genieten en even geen internet. Genoeg gratis WiFi in restaurants etc. en in het hotel/motel.

Je hebt internet nodig voor googlemaps natuurlijk!
Zelf kocht ik een kaartje bij at&t

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 18:29

Ik download de kaarten altijd thuis al zodat ik google maps offline kam gebruiken :)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 18:51

Tierania_ schreef:
Ik download de kaarten altijd thuis al zodat ik google maps offline kam gebruiken :)

Maar daarmee krijg je actuele verkeerssituaties niet mee.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:36

Goedemiddag,
Ik zit klaar om de ESTA-aanvraag te doen maar vraag me toch wat af.
Bij geboorteplaats vragen ze om een dorp/stad en in het paspoort staat (natuurlijk) de gemeente. Wat moet er nu staan?