USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:38

Nou, toch maar geboekt. Los Angeles it is.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:39

L_iek schreef:
Nou, toch maar geboekt. Los Angeles it is.

JALOERS!

Ga je rondtrekken? Of gewoon een (1) hotel geboekt?

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:29

astridastrid schreef:
L_iek schreef:
Nou, toch maar geboekt. Los Angeles it is.

JALOERS!

Ga je rondtrekken? Of gewoon een (1) hotel geboekt?


Tot nu toe in ieder geval richting Anaheim voor Disney en Universal. Verder nog even uitzoeken hoe en wat we precies willen. Ik vind het wel echt rete spannend nog met alle corona etc. Zie het al voor me dat ik daar vast kom te zitten in verband met een besmetting :')

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:07

Californië en de omliggende staten hebben zoveel moois te bieden!

Wil je niet té ver weg en toch wat bijzondere dingen meepikken, dan kan ik je Joshua Tree NP aanraden (hoewel heel heet in de zomer!? en San Diego is een heerlijke stad. En natuurlijk in LA fietsen van Redondo Beach tot Malibu Beach en terug :-)

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:19

1 dagje LA gedaan ooit. Vond dat ook wel genoeg.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:59

LA is een wereldstad, meer een provincie dan een stad op zich. Het heeft niet echt een gezellig centrum of zo, maar is wel genoeg te zien en te doen. Toegegeven, het is ook niet mijn piece of cake. Voor pretparken zou ik eerder naar Orlando gaan en naar het zuidwesten ga ik met name voor de natuur. En San Diego en San Francisco zijn als stad op zich veel aantrekkelijker.

Maar ga je toch naar LA, dan is er best heel veel moois om alsnog te doen en kan je er veel langer vermaken dan een dag :-)

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:06

MoniqueT schreef:
LA is een wereldstad, meer een provincie dan een stad op zich. Het heeft niet echt een gezellig centrum of zo, maar is wel genoeg te zien en te doen. Toegegeven, het is ook niet mijn piece of cake. Voor pretparken zou ik eerder naar Orlando gaan en naar het zuidwesten ga ik met name voor de natuur. En San Diego en San Francisco zijn als stad op zich veel aantrekkelijker.

Maar ga je toch naar LA, dan is er best heel veel moois om alsnog te doen en kan je er veel langer vermaken dan een dag :-)


Wij willen vooral voor de parken daar. Disney en Universal. En dan waarschijnlijk nog Six Flags en Knott's berry farm. Verder even uitzoeken wat er nog meer qua parken is. LA zal dus alleen voor het vliegveld zijn zoals het er nu voor staat.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:13

Ok, ha, daar heb ik weinig verstand van ...

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:59

Ik weet niet wat je planning is qua verblijf maar hou er wel rekening mee dat de parken die je noemt ver uit elkaar liggen. Universal ligt redelijk centraal in Hollywood maar Anaheim is best een stuk rijden. Six Flags ligt ook een behoorlijk stuk buiten LA. Wij zijn ook grote pretpark en Disney fanaten en gaan zeer regelmatig naar Orlando maar ik vond Disneyland California echt geweldig <3 Het is een stuk minder massaal dan Orlando.

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:30

zo, wij ook toch maar geboekt! in 2020 kon onze 3 weekse reis helaas niet doorgaan vanwege corona. Nu durven we het aan, maar heeft manlief niet meer genoeg dagen omdat we een nieuw(bouw) huis gekocht hebben.

Dus een 2 weekse reis geboekt en we laten (helaas) San Francisco zitten. Dat komt een ander keer wel. We gaan nu heen op Las Vegas en terug LA.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:53

Voor werk ben ik uitgenodigd om eind juli naar San Diego te komen. Nu ik het niet heel aantrekkelijk vind om het hele eind te vliegen voor 2-3 dagen, ben ik aan het kijken om er nog wat vakantie aan te plakken (denk aan dagen ipv weken). Sinds ik de westkust eigenlijk niet ken, heeft iemand nog tips/suggesties?

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 12:59

Highway 1 afrijden naar San Francisco? Kom je genoeg leuks tegen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:13

MacavityL schreef:
Voor werk ben ik uitgenodigd om eind juli naar San Diego te komen. Nu ik het niet heel aantrekkelijk vind om het hele eind te vliegen voor 2-3 dagen, ben ik aan het kijken om er nog wat vakantie aan te plakken (denk aan dagen ipv weken). Sinds ik de westkust eigenlijk niet ken, heeft iemand nog tips/suggesties?

Moet je perse in juli? Ik zou proberen of het ook in september mag na het hoogseizoen.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:27

elnienjo schreef:
MacavityL schreef:
Voor werk ben ik uitgenodigd om eind juli naar San Diego te komen. Nu ik het niet heel aantrekkelijk vind om het hele eind te vliegen voor 2-3 dagen, ben ik aan het kijken om er nog wat vakantie aan te plakken (denk aan dagen ipv weken). Sinds ik de westkust eigenlijk niet ken, heeft iemand nog tips/suggesties?

Moet je perse in juli? Ik zou proberen of het ook in september mag na het hoogseizoen.


Ja helaas staat de datum vast, anders had ik inderdaad ook anders gekozen..
Laatst bijgewerkt door MacavityL op 06-05-22 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:31

Misschien richting Lake Tahoe?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 18:44

Yosemite zal overvol zijn in juli, net als Sequoia en Kings Canyon. Palm Springs en Joshua Tree bloedheet. Ik zou aan de kust blijven. Een road trio naar San Francisco via Highway 1 is prachtig, ook druk, maar wel te doen denk ik. Nachtje Pismo Beach en Monterey? Er is veel te zien op die route.

Texnex
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-07-20

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 01:51

San Francisco stinkt naar poep en zit vol met junkies. Ik zou Santa Barbara/Carmel By The Sea/Monterey/Santa Cruz doen!

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 11:15

Texnex schreef:
San Francisco stinkt naar poep en zit vol met junkies. Ik zou Santa Barbara/Carmel By The Sea/Monterey/Santa Cruz doen!


San Francisco zou ik inderdaad ook totaal niet aanraden.

Ik heb precies dezelfde ervaring met San Francisco.

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 11:53

Dizzy505 schreef:
Texnex schreef:
San Francisco stinkt naar poep en zit vol met junkies. Ik zou Santa Barbara/Carmel By The Sea/Monterey/Santa Cruz doen!


San Francisco zou ik inderdaad ook totaal niet aanraden.

Ik heb precies dezelfde ervaring met San Francisco.

Ik kreeg echt het idee dat wij de enige waren die, uiteraard op een paar dingen na, SF een smerige ‘openlucht instelling’ vonden. Dat geldt ook voor Portland en in mindere mate Seattle.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 11:54

Texnex schreef:
San Francisco stinkt naar poep en zit vol met junkies. Ik zou Santa Barbara/Carmel By The Sea/Monterey/Santa Cruz doen!


Eigenlijk ben ik het daar wel mee eens :-) Het is een grote stad met een paar hele mooie stukken, maar ook een hoop ellende. Maar dus sowieso Highway 1.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 13:19

Yosemite, Bodie en Lake Tahoe

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 13:40


Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 17:27

Texnex schreef:
San Francisco stinkt naar poep en zit vol met junkies. Ik zou Santa Barbara/Carmel By The Sea/Monterey/Santa Cruz doen!


Ben opgegroeid in een stad vol junks. Vond SF goed te doen. ‘S avonds buiten het hotel een shaggie doen vlak bij Union Square. Boeiende gesprekjes gehad met ontspoorde Irak-veteranen.

Santa Barbara is boring as hell.

Carmel is goed te doen maar zoek een hotel in het centrum, schuif niet naar de buitenkant. Ook boring as hell namelijk.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 18:33

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik ben jaren geleden in sf geweest maar ik vond het meevallen. Als je in bepaalde wijken komt moet je oppassen.
Ik denk dat het aantal junks en daklozen sowieso na corona meer zijn geworden

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 18:54

Ik ben er in de zomer van 2020 geweest, toen was het geen fijne plek om te bezoeken. Corona heeft waarschijnlijk wel een grote invloed daar op gehad en dingen erger gemaakt.

Inderdaad vies, vol junks en daklozen.