poes schreef:K denk dat ik die tip ooit van jou nog heb haha!
Oh joh haha. Volgens mij hebben ze de accomodatie inmiddels aangepast/anders ingedeeld. Maar locatie bij de rivier was super.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight
Sakura789 schreef:In Ethosha zou ik direct naar de camping Olifantsrus gaan, daar zou ik geloof ik drie nachten doorbrengen. Dat vond ik één van de meest fantastische overnachtingen in Namibie. Wel waren wij er toen in mei.
Ik lees even mee, misschien dat ik een deel van je route ook wil gaan doen. Ik zit een beetje te kijken om naar het noorden echt te gaan. Je gaat vanuit Kaapstad? Ook langs fish river canyon? Duwisib castle vond ik ook bijzonder om langs te gaan. Wellicht de wilde paarden. Alleen wat heb je de vorige keer allemaal bezocht en wat zou je niet weer hoeven zien?
Wat betreft malaria, zou ik voor één nacht geen pillen slikken. Ruim voor zonsondergang lange kleding aan en goed insmeren met DEET of ander anti muggen middel. Hoe minder mensen er in de buurt wonen, hoe minder groot het risico is.
poes schreef:Cederberg, fish River canyon, waterberg!, africat, walvisbaai, swakopmund, skeleton coast, damara land. En gewoon alle kampen in etosha
poes schreef:Germie: is het lokken met voer of met bloed? Er is daar wel wat controverse rond ja. Voor mij een reden om te skippen.
Wat jij wil, kun je beter zelf regelen denk ik. Mijn ervaring is dat organisaties in zuid Afrika echt vaak hele hoge standaarden hebben en proberen er wat van te maken. Maar de zee is er gewoon ruig. Lijkt me logisch dat verongelukken geen vaste activiteit is. En als je alleen big 5 wil zien zou ik eens naar pairi daiza gaan. Daar lopen ze ook en met een dagje en 100 euro ben je klaar. Al twijfel ik nu, geloof dat ze geen luipaard hebben.
Iriscope schreef:Ik had mijn schoonouders op visite en we zijn heerlijk naar de Kavango geweest en vervolgens naar Etosha.
Wat een HEL!
Etosha en de Kavango waren prachtig als altijd. We hadden zelfs het geluk dat we leeuwen hebben gezien in Bwabwata, met het hoge gras etc is dat echt wel bijzonder. En veel olifanten in Mahango en in Bwabwata.
Maar die schoonouders Er was enkel geklaag over de leeuwen die we enkel ver weg zagen in Etosha, geklaag dat we in Etosha geen olifanten hadden gezien. Vroeg op om de katten te zoeken maar dan wel om 9 uur moeten stoppen voor ontbijt een half uur, terwijl ik ontbijt spullen IN de auto had zodat we tijdens kat-uren door konden jagen. En dan wel weer klagen dat we geen katten hadden gezien, maar niet willen wachten bij een boom waar ze achter lagen en uren dat de katten actief zijn verspillen aan ontbijt .
Daarnaast was het echt plaatjesjagen, totaal niks voor mij. Toen er een groep olifanten overstak, de eerste die we zagen, werd er 1 foto gemaakt en toen voor zich uit gestaard in de auto. Toen ik zei dat er nog veel meer olifanten aan kwamen werd er gezegd " ik heb al een foto". Maar dan wel weer klagen dat we ze in Etosha niet zagen.
Ik heb ze wel gezien in Etosha, aan het waterhole, maar daar zaten ze een uurtje en toen waren ze er klaar mee. Net toen ze weg gingen kwamen er olifanten aan .
Als je gegarandeerd dieren wil zien, dan moet je gewoon naar een dierentuin... Je zou overigens denken als je al 3x in Afrika bent geweest, dat je weet dat het geen garantie is.
Ik was er zo klaar mee dat ik tijdens het ontbijt op een picknickplaats zo ver weg ben gelopen als ik durfde, om even een half uurtje te mediteren en de negativiteit van me af te zetten.
Heb overigens wel mooie plaatjes gemaakt, dus als die bewerkt zijn zal ik er wat delen.
Sakura789 schreef:Beide, soms niet eens alleen de grote dieren. Ik vind kamperen heel anders dan lodges, lodges trekken een heel ander (luxer, lawaaiiger, sneller) publiek.
Maar goed, volgens mij kun je voor duiken beter naar andere locaties gaan. Ik denk dat het bijna niet naar jouw tevredenheid uitgevoerd kan worden. Ze zijn daar helemaal niet ingesteld op duiktoeristen. Ook in dit topic zul je weinig die hard duikers vinden die je de goede adviezen kunnen geven. Als er teveel twijfels zijn, zou ik het zeker niet doen.
Kamperen doe ik het liefst ook op plekken die alleen campsites aanbieden. Daar is het meestal wat rustiger en wat meer back to basic. Wij wisselen wel af, paar dagen kamperen en dan ergens in een lodge. Meestal dan wel op bijzondere plekken en bij voorkeur eco friendly/geen grote keten.
Reizen is gewoon heel duur in Afrika, met name de landen die het concept toepassen liever 1.000 euro van één persoon dan één euro van 1.000 personen.
Iriscope schreef:Ik ben ook gewoon op vakantie dan . We besteden ons geld en tijd aan die trip, dus neem aan dat wij dan ook mogen genieten toch?
Sakura789 schreef:Iriscope schreef:Ik ben ook gewoon op vakantie dan . We besteden ons geld en tijd aan die trip, dus neem aan dat wij dan ook mogen genieten toch?
Wat een nare ervaring zeg. Dat lijkt me heel lastig als je niet op één lijn zit. Ik zou dat ook best ingewikkeld vinden, leuk anderen mee, maar dan wel een beetje op dezelfde lijn. Eventueel meerdere auto's zodat iedereen z'n gang kan gaan. Meerdere auto's is ook handig als je een keer pech hebt of vast komt te zitten.
In de ochtend doen we ook alleen maar tent inklappen, water koken voor de thermosfles en broodjes klaarmaken en op pad. Soms zaten we bij de waterhole en deden we een dutje of lazen een boek. Ik vind dat juist heerlijk. Vooral in Etosha heb je waterholes die ver van de weg afzitten en die juist heel bijzonder kunnen zijn.
Wij genieten van het rond rijden, van de natuur en van het er echt tussen uit zijn. De vakantie is niet minder geslaagd als we de big5 niet zien. Wat amper lukt trouwens in Namibie/Botswana, omdat de buffels alleen op de Caprivi zitten.
Mijn dieptepunt was van de serene Olifantsrus (waterhole met allerhande aanwijzingen, praat zachtjes, draag geen opvallende kleuren, hou rekening met de natuur, nette toiletten/douches) naar drukke Okaukuejo (doorgaand klikken van camera's, luid pratende mensen, veel lawaai, overal afval en rommel en een smerige douche waarvan het putje verstopt was).