Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 21:38

Joepie!

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 08:58

I'm a field guide *\o/*

Nu bezig met mijn apprentice trails guide course. Dat is voor bushwalks, we focussen vooral op Big 5 approach en riffle handling.
Gelukkig hebben we heel veel olifanten hier dus dat kunnen we veel oefenen. Van leeuwen poep ik toch nog in m'n broek :+ (gisteren tracks van een pride van 11 gevolgd. Vond het niet zo erg dat we ze niet gevonden kregen..)
Schieten is next level, zeker voor een jongedame van nog geen 1.60 en 55 kg := dit is een van de zwaarste rifles die er is (je moet er toch een olifant mee kunnen schieten) en de terugklap is echt heftig. Volgende week gaan we elke dag naar de schietbaan, zal daarna wel een foto van m'n schouder posten..

Vorige week mensen geleerd dat zelfs de kleinste insecten van belang zijn in een ecosysteem, nu leren we waar het brein van een leeuw zit om haar te kunnen schieten .. :=
( Als fulltime trails guide, schiet je gemiddeld 2x in 20 jaar. Maar je moet het dus wel weten / kunnen want als je schiet, hangt je leven er vanaf)
Maar het ziet er wel stoer uit :D
Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-22 10:08

Spannend! En idd: gelukkig heb je ze zelden nodig blijkbaar :) hoe bevalt het daar?

We zijn weer wat verder met boeken. Wat zijn nog aanraders op de tuin route/wijn regio? Tsitsikamma doen we sowieso weer, en plettenbergh voor een walvis Tour. Maar verder hangen we weer een beetje op de zelfde plekken vast als die we al gedaan hebben. Knysna, wilderness, hermanus,… zijn er andere leuke plekken? Wij houden van hiken en gezelligheid :)

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 10:16

Top! Baal erg wel nog steeds erg van dat ik niet m'n examen heb kunnen doen met een drive maar met een walk maar goed. We trainen nu met Chris, super goede gast en vol met onzin :D hele dag flauwekulle haha.

Ik vond Swellendam erg mooi. Rustig dorpje maar je kan daar wel leuk hiken! En als je de tijd hebt kun je eens naar Worcester kijken. Zelf niet geweest maar wel gehoord dat het daar prachtig is.

Wij zitten even stil met plannen. We doen best een stuk door KZN en al hoewel we vooral op de hoofdwegen blijven, willen we toch even afwachten. Vreselijk wat daar aan de hand is.. Er zijn nu al 400 doden geloof ik en voor vandaag is er weer veel regen voorspelt.. ;(

Ik heb voor het eerst zitten kijken naar een lodge in Greater Kruger maar die prijzen zijn echt om te janken. Wat duur zeg! :wow: goedkoopste in Balule is 220 per nacht..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-22 10:19

Ja wij overnachten gewoon in de parken zelf... We hebben inmiddels al een heel cool rijtje al zeg ik het zelf...

Ik zag het op google gisteren bij Durban, jeetje zeg... wij slaan dat stuk sowieso over, vanuit st lucia rijden we naar het bovenste gedeelte van Drakensbergen.

Edit: merci voor de tips ga ik naar kijken!

Jammer van de drive ja... zou niet mogen toch voor dat geld vind ik persoonlijk.

De rand mag ook eens stoppen van stijgen zeg, ik vind het een pak duurder dan 2018 en 2019.

manzano

Berichten: 23939
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 10:36

Schieten op je flipflops :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-22 11:04

Ik heb trouwens wel al geslapen in iets luxere resorts (niet super luxe maar alsnog) en ik verkies eigenlijk wel gewoon de normale parken eerlijk gezegd. Vind het veel te duur en zo'n plekken zijn ook vaak niet echt iets voor mij.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:29

Nyaleti, proficiat!

Wij gaan weer eens verder met de eerste weken vormgeven, mn de overnachtingen in Kruger plannen. Voor degenen die het nog niet kennen, de driveMoz/DriveZim en andere facebook groepen zijn superhandig.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 14:41

Jij gaat kamperen in kruger e? Wij doen huisjes en ik vond het best een wonder dat we nog konden boeken 2 maand op voorhand.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:51

kamperen idd, en dan het noordelijke deel. Vorige week waren er nog ruimschoots plaatsen beschikbaar

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 15:01

Oja dat gaat zeker nog kunnen! Jij gaat een hele leuke reis hebben denk ik.

Wij pakken deze keer ceder mee. Ben zo benieuwd.
Ik moet nog 4 overnachtingen boeken: franschhoek en Kaapstad. En dan nog wat admin bekijken.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:06

ik kan echt niet wachten, heb er zo'n zin in :-) Het moet een mooie combi worden van safari (Kruger), mijn Afrika ervaring opfrissen (Gonarezhou, en de diverse grensovergangen), afkoelen in de bergen (Eastern highlands), en bijkomen aan de kust incl snorkelen en mss duiken (Mozambique).

Jij gaat toch al binnenkort?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 15:18

Binnen twee weken!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:20

poes schreef:
Binnen twee weken!

heerlijk!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 15:20

Jaaaaaa! Veel zin in :)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 22:18

Skukuza-Satara-Letaba-Shingwedzi-Punda Maria, yes!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 23:33

Leuk! Stoppen bij olifants vanuit letaba is leuk voor lunch. Lekker dieren aan de rivier kijken.

Mooie plekken hoor! September e?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:12

Idd september. Moet nog heeeeeel veel geduld hebben :-)

maj0

Berichten: 6591
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:42

Heel veel plezier allemaal

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:42

Hi allemaal,

Zouden jullie eens mee willen denken over een leuke route? In 2019 zijn wij in Namibië geweest en dat is goed bevallen. Nu willen we jul/aug 2023 terug met mijn ouders.

We hebben een dag of 25 te besteden en willen een one way drive doen 4x4 met daktent en tussendoor af en toe een echt bed.
Vliegen op Kaapstad, terug vanaf Windhoek.
Wat we sowieso willen:
- minimaal 3 nachten Etosha
- Brandberg White Lady Lodge
- Spitzkoppe
- Sossus

Wat zijn leuke stops tussendoor?
En weet iemand hoe het met malaria zit bij Epupa? Eventueel overdag bezoek en verderop slapen. Mijn ouders willen geen malaria medicatie slikken. Anders had ik graag noord Namibië en Botswana gezien…

Ben benieuwd of jullie met nieuwe ideeën komen!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:47

In Ethosha zou ik direct naar de camping Olifantsrus gaan, daar zou ik geloof ik drie nachten doorbrengen. Dat vond ik één van de meest fantastische overnachtingen in Namibie. Wel waren wij er toen in mei.

Ik lees even mee, misschien dat ik een deel van je route ook wil gaan doen. Ik zit een beetje te kijken om naar het noorden echt te gaan. Je gaat vanuit Kaapstad? Ook langs fish river canyon? Duwisib castle vond ik ook bijzonder om langs te gaan. Wellicht de wilde paarden. Alleen wat heb je de vorige keer allemaal bezocht en wat zou je niet weer hoeven zien?

Wat betreft malaria, zou ik voor één nacht geen pillen slikken. Ruim voor zonsondergang lange kleding aan en goed insmeren met DEET of ander anti muggen middel. Hoe minder mensen er in de buurt wonen, hoe minder groot het risico is.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 19:50

Cederberg, fish River canyon, waterberg!, africat, walvisbaai, swakopmund, skeleton coast, damara land. En gewoon alle kampen in etosha :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 20:02

-O- Onze route staat inmiddels vast :)

Het wordt:

15/5 hoedspruit (raptors lodge 11 - beste plek!)
16/5 kruger letaba
17/5 kruger Satara
18/5 kruger lower sabie
19/5 malelane (Hennie’s Rest- naar kruger kijken over het water)
20/5 eSwatini (als we erin komen want test nodig en alle drie net COVID gehad) Hlane (Ndlovu camp)
21/5 Hlane: rhino drive, bush walk
22/5 Hluhluwe Hilltop camp
23/5 St Lucia met boat tour
24/5 drakensbergen amfitheater backpackers
25/5 vanuit de backpacker: tugela falls
26/5 vanuit de backpacker: lesotho
27/5 via golden gate naar clarens
28/5 cradock (die tuishuise!!)
29/5 Ochtend cheetah tracking in Mountain zebra (super tof park overigens!) en overnachten in chalet in addo
30/5 addo
31/5 Storms River tsitsikamma (we slapen eindelijk in een oceanette)
1/6 lunch in Jeffrey, whale watching in plet en daar overnachten
2/6 robberg Hike, overnachten in gansbaai
3/6 shark cage diving/bezoek almenkerk (groep splitst op) en door naar franschhoek
4/6 Franschoek wijnen! Wijnen! Wijnen!
5/6 cederberg (oudriff strawbale resort)
6/6 cederberg
7/6 Kaapstad
7/6 Kaapstad: Tafelberg beklimmen (moeten route nog kiezen), pinguïns boulders beach
8/6 Kaapstad
9/6 in de middag naar huis ;(

Zin in!

manzano

Berichten: 23939
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:39

Hennies Rest hebben wij ook gezeten. Veel gezien daar!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 23:07

K denk dat ik die tip ooit van jou nog heb haha!