Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:23

Wat gezellig Echwel, dat zal je kleinzoon vast waarderen!

Heeft iemand tips voor een prullenbak die ook blijft staan of hoe doen jullie dat met afval op de camping?
Wij zitten voor het laatste jaar nog aan luiers verbonden, dus een optie voor een kleine prullenbak binnen, dat is niet wat :').

Wij hebben zo'n plastic flut ding waarvan je 3 van die buisjes in elkaar klikt (en dat x3). Maar dat is dus waardeloos.

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:48

Wij hangen altijd een pedaalemmerzakje aan het keukentje, al lijkt me dat met luiers niet zo fijn. Van de camping krijgen we altijd een klein emmertje voor het groene afval, dat is ook heel fijn.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:52

Wij hebben de vuilniszak altijd bij de tent liggen. Al zo vaak een muis of egel snachts erdoor op bezoek gehad. Wel gezellig. Haha.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:17

Ik heb een gewone vuilnisbak (20l) staan naast de deur van de caravan voor restafval. GFT gaat in een apart compostemmertje. Papier en karton in een doosje achter de caravan. Glas apart in de glasbak. Ik loop bijna dagelijks wel even naar de vuilnisbakken. Of ik stuur de kinderen O:)

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:38

Wij hangen altijd een plastic tasje aan de scheerlijn bij de ingang. Met een knijper, mooi wat hoger. Wilt ook al jaren prima. Maar moet eerlijk schrijven geen ervaring met luiers.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:49

Dank voor de tips allemaal. Ja we deden het nu in een vuilniszak, maar aan de scheerlijn met die zware luiers dat werkt niet (en niet fris).
Denk dat ik maar een aparte vuilniszak(je) extra pak voor de luiers en die leg ik dan wel ergens onder de caravan en een klein zakje aan de scheerlijn is wel handig. Dan waait het ook niet weg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:58

Wij hebben altijd zo'n prullenbak die je zelf in elkaar zet en waar je de zak in hangt. Daar zit wel een klep op, dus ruikt het minder.

In het buitenland hebben Nederlanders vaak de neiging om bij je te komen staan als ze weten dat jij ook Nederlands bent. Zelfs als de rest van de camping uitgestorven is :+ Al moet ik zeggen dat het soms ook voordelen heeft als je buurman de biertjes koud heeft staan en graag met de buren wil delen :j

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:09

Melia schreef:
Wat gezellig Echwel, dat zal je kleinzoon vast waarderen!

Heeft iemand tips voor een prullenbak die ook blijft staan of hoe doen jullie dat met afval op de camping?
Wij zitten voor het laatste jaar nog aan luiers verbonden, dus een optie voor een kleine prullenbak binnen, dat is niet wat :').

Wij hebben zo'n plastic flut ding waarvan je 3 van die buisjes in elkaar klikt (en dat x3). Maar dat is dus waardeloos.


Ipv alle 3 de delen in elkaar klikken, kan je ook 2 doen. Dan blijft hij wat lager bij de grond en wat stabieler.

De mijne wekt prima voor normaal afval.

Weet niet hoeveel ruimte je hebt kwa opbergen, maar buiten gewoon een normale luieremmer met zak erin neerzetten? Als je tijdens het rijden voldoende ruimte overhoudt voor een emmer met deksel, is dat denk de beste oplossing.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 08:14

Ja wat mvdende zegt lijkt mij ook.. wij hebben altijd een normale vuilnisbak mee. Maar met een caravan kan dat ook makkelijk. Luiers kunnen zo gaan ruiken!

Wij hebben er net weer een weekje opzitten. Camping in Erichem. De vergarde. Heel leuk voor kleine ruitertjes!
Het sanitair vond ik niet zo fijn. Douches waarbij je de temperatuur niet zelf kan instellen.. verder niets te klagen hier. Onze 7 jarige is heel verdrietig dat we zo gaan vertrekken.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 08:16

Klinkt goed, IMJ!

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 16:32

Ik kom hier ook weer even binnenvallen. Afgelopen week gekampeerd met het kleine trekkerstentje in Noorwegen. Dat was met goede spullen prima te doen, maar had wel medelijden met mensen die we tegen kwamen met Action en Decathlon spulv :brr: . En het was ook wel erg fijn dat het toiletgebouw verwarmd was. Twee ochtenden sneeuw gehad, maar ook ‘s middags gewandeld in mijn t shirt.

Nu een paar dagen glamping, en dat is toch ook wel fijn. Deze baai bij Arendal heeft door zijn beschutte ligging een heel goed klimaat, echt genieten dus {:} .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 16:47

Ziet er fantastisch uit! Ik zou waarschijnlijk in het verwarmde toilet slapen :')

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:16

Sharani schreef:
Ik kom hier ook weer even binnenvallen. Afgelopen week gekampeerd met het kleine trekkerstentje in Noorwegen. Dat was met goede spullen prima te doen, maar had wel medelijden met mensen die we tegen kwamen met Action en Decathlon spulv :brr: . En het was ook wel erg fijn dat het toiletgebouw verwarmd was. Twee ochtenden sneeuw gehad, maar ook ‘s middags gewandeld in mijn t shirt.

Nu een paar dagen glamping, en dat is toch ook wel fijn. Deze baai bij Arendal heeft door zijn beschutte ligging een heel goed klimaat, echt genieten dus {:} .

[ [url=m/vWxTmI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0Cbpj0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/atWuQe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Pzg7vt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wouhh wat prachtig,en wat een bikkels zijn jullie.
Wij staan met de camper in Rucphen,fietstocht gedaan maar vindt het wel koud,nu even binnen warm worden en ja kachel aan.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:27

Prachtig! Mijn kampeerregel is toch wel dat het in de nacht sowieso niet mag vriezen. 1x gekampeerd met -7 en toen zat ik huilend in het toiletgebouw :')

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:54

Sheran schreef:
Prachtig! Mijn kampeerregel is toch wel dat het in de nacht sowieso niet mag vriezen. 1x gekampeerd met -7 en toen zat ik huilend in het toiletgebouw :')

Dat is dan deels ook een punt van geen passend materiaal.

Enkele keren in de winter met de paarden op trektocht geweest en dat gaat prima, mits je je materiaal en reis erop afstemt.

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 18:27

Wij staan, morgen de luifel nog even er voor, maar we waren het beddengoed van onze dochter vergeten. Mijn man moest dus nog heen en weer om dat op te halen. Het valt me nog mee hoe koud het is, al begint het wel af te koelen. Wel een leuke camping, veel te doen en dochter heeft meteen alweer vriendinnetjes.
Afbeelding

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 18:50

Wij staan vannacht zonder stroom, kachel langere tijd aan gaat m niet worden. We maken een vuurtje.


Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:55

Wat onwijs gaaf, Sharani! Staat ook op mijn lijstje. Heb je ook gewildkampeerd/wildgekampeerd? Is dat een beetje te doen daar?

Veel plezier aan alle kampeerders!

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:13

ikke schreef:
Sheran schreef:
Prachtig! Mijn kampeerregel is toch wel dat het in de nacht sowieso niet mag vriezen. 1x gekampeerd met -7 en toen zat ik huilend in het toiletgebouw :')

Dat is dan deels ook een punt van geen passend materiaal.

Enkele keren in de winter met de paarden op trektocht geweest en dat gaat prima, mits je je materiaal en reis erop afstemt.


Ongetwijfeld - het was onverwacht :)). Maar dan nog beleef ik geen lol aan kou. Slaap nu met 9 graden met muts, wollen pyjama, extra wollen trui, goede mummieslaapzak tot -25 en een dubbele geïsoleerde mat. Is gewoon niet mijn ding :')

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:10

Leuke foto’s zie ik voorbij komen!
Prachtige omgeving Sharani!!
Fijn dat je een kampvuur kon hebben, gaucho!
Oeps, zonnebloem! Hopelijk hoefde hij niet al te ver te rijden.

Wij zijn onderweg. Staan nu op de tweede overnachtingsplek. Nog 2 dagen rijden te gaan. Nog geen foto’s van de campsites gemaakt. Waar we 1 nachtje staan is vaak niet bijzonder, dan zijn we nooit zo kritisch.
Gelukkig kunnen we lekker doorrijden. Was even spannend of we erdoor zouden komen want er was nogal veel regen gevallen begin van de week, dus alles stond onder water. De wegen waren precies op tijd weer open.

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:13

Sheran schreef:
Ongetwijfeld - het was onverwacht :)). Maar dan nog beleef ik geen lol aan kou. Slaap nu met 9 graden met muts, wollen pyjama, extra wollen trui, goede mummieslaapzak tot -25 en een dubbele geïsoleerde mat. Is gewoon niet mijn ding :')

Haha, ja, dan loop je iets meer risico dat je wat over het hoofd ziet.

Die wintertrektochten waren inderdaad terdege voorbereid en we zaten nooit ver van de bewoonde wereld.
Daarnaast was er altijd een auto beschikbaar, mocht het nodig zijn om spullen erbij te halen of zo.

Oeps, Barramundi, dat zijn toch wel kritische voorwaarden voor een vakantie: er kunnen komen!

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:50

moonsparkle schreef:
Ziet er fantastisch uit! Ik zou waarschijnlijk in het verwarmde toilet slapen :')

Om dat te voorkomen stond er 24/7 luide muziek aan :') .

culaccino schreef:
Wat onwijs gaaf, Sharani! Staat ook op mijn lijstje. Heb je ook gewildkampeerd/wildgekampeerd? Is dat een beetje te doen daar?

Veel plezier aan alle kampeerders!


Wij hebben met wildkamperen helaas een slechte ervaring gehad deze keer. We zouden kamperen in een natuurgebied boven Oslo. Maar dat is wel goed bereikbaar met het OV, en maar een relatief klein stuk lopen. Wij waren al wat verder het gebied ingelopen (een 3 km of zo). Mooi plekje voor de tent gevonden, en alles opgezet. Toen gingen we even de omgeving verkennen en zag ik iemand bij onze tent. Wij dus terug en de persoon liep in eerste instantie door. Maar bleef steeds op een afstandje in de buurt rondhangen en ons in de gaten houden. Op dat moment liepen er nog af en toe mensen in de buurt maar het werd steeds stiller. Hij had inmiddels ook gezien dat ik daar alleen met mijn dochter was. Het voelde niet meer goed om te blijven, dus spul ingepakt en naar een camping gegaan.

Wildkamperen doe ik alleen nog echt in de wildernis en niet in de buurt van een stad. Er zijn ook best veel zwervers die overnachten in de natuurgebieden bij de steden.

In het gebied waar we nu zijn, vlak bij Arendal, mag het gewoon ook niet.

Voorbereid zijn is zeker nodig bij frisser weer, kijk bij slaapzakken altijd naar de comfort temperatuur (dat is de hoogste die genoemd staat). Wij hadden nu ook nog een extra matje onder de geïsoleerde slaapmat.

Maar nu genieten we ook gewoon van het kacheltje in onze glamping cocoon, en liggen heerlijk onder een donzen dekbed met een extra dikke wollen deken :j . En morgenochtend weer een ontbijt buffet met alles erop en eraan :9 .

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 22:06

zonnebloem18 schreef:
Wij staan, morgen de luifel nog even er voor, maar we waren het beddengoed van onze dochter vergeten. Mijn man moest dus nog heen en weer om dat op te halen. Het valt me nog mee hoe koud het is, al begint het wel af te koelen. Wel een leuke camping, veel te doen en dochter heeft meteen alweer vriendinnetjes.
[ [url=m/8pXcTE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk! Als je kind het leuk heeft heb jij het ook leuk. Waar staan jullie?

Wat een heerlijke foto's.. maar in de kou in een tent is aan ons ook niet besteed. Moet je van houden. Dat doe ik niet voor mijn lol :D

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 22:10

zonnebloem18 schreef:
Wij staan, morgen de luifel nog even er voor, maar we waren het beddengoed van onze dochter vergeten. Mijn man moest dus nog heen en weer om dat op te halen. Het valt me nog mee hoe koud het is, al begint het wel af te koelen. Wel een leuke camping, veel te doen en dochter heeft meteen alweer vriendinnetjes.
[ [url=m/8pXcTE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar staan jullie ergens?

Wij zijn inmiddels weer thuis, leuke camping alleen jammer dat het weer tegenviel maarja het is ook nog maar april.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 23:03

zonnebloem18 schreef:
Wij staan, morgen de luifel nog even er voor, maar we waren het beddengoed van onze dochter vergeten. Mijn man moest dus nog heen en weer om dat op te halen. Het valt me nog mee hoe koud het is, al begint het wel af te koelen. Wel een leuke camping, veel te doen en dochter heeft meteen alweer vriendinnetjes.
[ [url=m/8pXcTE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hebben jullie wel kacheltje?
Het wordt koud vannacht.