Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:00

Heel veel plezier! Wat een mega caravan, heerlijk!

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:07

Bedankt! Even een weekje eruit!

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:09

Dat is een flinke caravan....
Wel errug mooi

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:14

Ik kom dit topic even binnen vallen met een vraag :o

Zijn er hier mensen met een katoenen tent van Safarica of Bardani? Na wat jaren kamperen met geleende tenten wordt het wel eens tijd voor een eigen. Aangezien de geleende, katoenen tent van mijn vader al ouder is dan ik ben, hoop ik zelf ook een tent te vinden die heel wat jaren mee gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:18

Geen Safarica of Bardani, maar mijn ouders hebben onverwoestbare katoenen tenten van De Waard. Met een storm was het één grote ravage op de camping, maar onze tent stond als een huis. Dacht dat ze niet meer gemaakt werden. Tweedehands zijn ze nog wel goed te vinden. Maar ik kan me ook voorstellen dat je liever een nieuwe tent wilt! Ze waren wel zwaar :P

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6647
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:31

Chantalla schreef:
Ik kom dit topic even binnen vallen met een vraag :o

Zijn er hier mensen met een katoenen tent van Safarica of Bardani? Na wat jaren kamperen met geleende tenten wordt het wel eens tijd voor een eigen. Aangezien de geleende, katoenen tent van mijn vader al ouder is dan ik ben, hoop ik zelf ook een tent te vinden die heel wat jaren mee gaat.


Wij hebben de Safarica Blackhawk en zijn daar erg tevreden over :j Hele degelijke tent, eenvoudig op te zetten. Mocht je vragen hebben, mag je altijd een PB doen :D

Afbeelding

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:42

NadjaNadja schreef:
Chantalla schreef:
Ik kom dit topic even binnen vallen met een vraag :o

Zijn er hier mensen met een katoenen tent van Safarica of Bardani? Na wat jaren kamperen met geleende tenten wordt het wel eens tijd voor een eigen. Aangezien de geleende, katoenen tent van mijn vader al ouder is dan ik ben, hoop ik zelf ook een tent te vinden die heel wat jaren mee gaat.


Wij hebben de Safarica Blackhawk en zijn daar erg tevreden over :j Hele degelijke tent, eenvoudig op te zetten. Mocht je vragen hebben, mag je altijd een PB doen :D

[ [url=m/pkYHU8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah top, zo’n tent zit ik naar te kijken! Dit type lijkt me namelijk goed op te zetten in m’n eentje, maar ook groot genoeg als je met twee bent en je binnen droog wilt zitten als het regent.

Om die reden valt een De Waard ook af, samen met nog wat andere types omdat ik graag een tunneltent wil, in klein formaat. Een koepeltent of zoiets als de waard lijkt me een stuk lastiger opzetten in je eentje. En 20kg tent sjouwen lukt opzich wel, maar iets lichter mag ook :+

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:00

Kennissen hebben een Robens polycotton tent, briljant ding! Ik geloof dat ze het Fairbanks model hebben, 1 stok in het midden en zeer eenvoudig op te zetten.

Tunneltenten hebben ze ook overigens.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:13

Ik ken de merken die je noemt niet, Chantalla. Maar de tent die wij in NL hadden lijkt qua model erg op die hierboven.
Ook een katoenen tent. Wij hebben hem destijds van marktplaats gehaald en er veel plezier van gehad.
Zou niet durven zeggen of je hem alleen op kunt zetten, nooit geprobeerd. Maar hij is zeker ruim genoeg voor 2 personen, ook als je door minder weer onverhoopt binnen moet zitten.

Afbeelding

Wij gaan eind van de week op vakantie. Twee weken, kamperen en vissen. Enorm veel zin in!! Nog even wat warmer weer opzoeken in het noorden voor we hier de winter in gaan :+

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:16

Heeft er iemand ook nog tips voor een camping in Luxemburg?
We zitten erover te denken om met Hemelvaart die kant op te gaan.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:58

Wat zijn je wensen

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:05

SdaphneS schreef:
Heeft er iemand ook nog tips voor een camping in Luxemburg?
We zitten erover te denken om met Hemelvaart die kant op te gaan.


Grote camping met veel faciliteiten: camping Birkelt in La Rochette.

3 keer geweest en prima plekken. Douche soms koud, douchen op onpopulaire tijdstippen helpt zeker. Mijn laatste bezoek was in 2014, kan dus het één en ander veranderd zijn ondertussen.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:16

Wij zijn inmiddels een week onderweg in Bretagne. Vandaag derde camping. Echt een geweldige!!! De plekken zijn prachtig - de onze is zo groot dat je de tent nauwelijks kan vinden, haha. Aan de overkant zijn ook heerlijke plekken met een beekje erachter. En het sanitair is echt geweldig goed.
Afbeelding


Wat een verschil met gisteren en eergisteren, toen we op een camping kwamen die officieel open was, maar waar ze toch nog voor ons het toiletgebouw moesten openen, dat nog niet was schoongemaakt. Ik moest bij de mannen, het was heel erg vies en de spinnen kropen nog uit de gootsteen. Twee dagen gewoon niet gedouched :')

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:20

Sheran schreef:
Wij zijn inmiddels een week onderweg in Bretagne. Vandaag derde camping. Echt een geweldige!!! De plekken zijn prachtig - de onze is zo groot dat je de tent nauwelijks kan vinden, haha. Aan de overkant zijn ook heerlijke plekken met een beekje erachter. En het sanitair is echt geweldig goed.
[ [url=m/TR9v2T.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een verschil met gisteren en eergisteren, toen we op een camping kwamen die officieel open was, maar waar ze toch nog voor ons het toiletgebouw moesten openen, dat nog niet was schoongemaakt. Ik moest bij de mannen, het was heel erg vies en de spinnen kropen nog uit de gootsteen. Twee dagen gewoon niet gedouched :')


Mooi plekje,is het niet heel koud in de tent?
Geniet er van!

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:28


Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:31

lukka63 schreef:
Sheran schreef:
Wij zijn inmiddels een week onderweg in Bretagne. Vandaag derde camping. Echt een geweldige!!! De plekken zijn prachtig - de onze is zo groot dat je de tent nauwelijks kan vinden, haha. Aan de overkant zijn ook heerlijke plekken met een beekje erachter. En het sanitair is echt geweldig goed.
[ [url=m/TR9v2T.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een verschil met gisteren en eergisteren, toen we op een camping kwamen die officieel open was, maar waar ze toch nog voor ons het toiletgebouw moesten openen, dat nog niet was schoongemaakt. Ik moest bij de mannen, het was heel erg vies en de spinnen kropen nog uit de gootsteen. Twee dagen gewoon niet gedouched :')


Mooi plekje,is het niet heel koud in de tent?
Geniet er van!


Sinds 2 nachten staan we met elektriciteit en kan dus de elektrische deken aan :D Dat is heerlijk! Daarvoor was het even afzien, gelukkig hebben we goede spullen. In het noorden van Bretagne was het overdag ook maar een graad of 13. Vandaag hier overdag 21 dus hoera, zo'n groot verschil! Ben helemaal blij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:35

Wij gaan zaterdag. Hoop toch wel op nog wat graadjes meer overdag. Ben een echte koukleum.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:52

Haha ja ik ook, maar ja voor het mooie weer moet je niet naar Bretagne natuurlijk :)) Waar gaan jullie heen?

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:13

SusanH schreef:
Wij gaan zaterdag. Hoop toch wel op nog wat graadjes meer overdag. Ben een echte koukleum.



Van mij mag het volgend weekend óók wat warmer dan de huidige voorspellingen van 12°c..

Ik ga nog even snel een elektrisch kacheltje bestellen voor in de tent. Brrr koud!

Gelukkig een camping geboekt met goede slechtweer ruimte en binnen keuken. Dus als het te gek wordt, kan ik in ieder geval warm binnen zitten.

Overdag hobbelen we op Animal Event rond, dus dan is z'n 16°c zoals vandaag met zonnetje erbij prima.

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:48

Wij gaan zaterdag ook. Ik heb extra slaapzakken en het kacheltje klaar gezet. We hebben 10 ampère op deze camping dus hij kan vol aan als het moet.

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 07:59

Ruime plek zeg!

Wij gaan morgen weer naar huis, hebben het niet zo getroffen qua weer (koud) het was 2 nachten maar 1 graad en overdag 9 graden met bewolking en wind.
We hebben onze zomervakantie omgeboekt van Nederland naar de Ardèche.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:51

SusanH schreef:
Wij gaan zaterdag. Hoop toch wel op nog wat graadjes meer overdag. Ben een echte koukleum.


Niet zo ver, de Achterhoek. Voor het eerst kamperen met de hond. Of ja, voor het eerst met deze hond. Met onze vorige hond hebben we jaren gekampeerd. Maar voor de huidige hond ( 6mnd) is het allemaal nieuw. We staan tegenover mijn ouders en die hebben haar speelkameraadje mee dus voor haar wordt het heel leuk. Zo vanaf de camping het bos in lopen is natuurlijk ook super.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:02

Bedankt voor de tips!
Birkelt gaan we sowieso niet heen. Hebben we één keer gestaan en vonden het een verschrikkelijke camping. Koud zwembad. Alleen maar Nederlanders en te druk. We zijn er zelfs eerder weggegaan, omdat we gek werden van het lawaai en de drukte. Maar ja dit was in het hoogseizoen, misschien is het in het laagseizoen beter vertoeven. :+

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:34

SdaphneS schreef:
Bedankt voor de tips!
Birkelt gaan we sowieso niet heen. Hebben we één keer gestaan en vonden het een verschrikkelijke camping. Koud zwembad. Alleen maar Nederlanders en te druk. We zijn er zelfs eerder weggegaan, omdat we gek werden van het lawaai en de drukte. Maar ja dit was in het hoogseizoen, misschien is het in het laagseizoen beter vertoeven. :+

Zo stonden wij eens op een, leuke, camping ergens in het zuiden van GB. We hadden een tweedaags uitstapje gepland en mochten de tent laten staan. Komen we na twee dagen terug, staan er drie Nederlandse en een Belgisch stel om onze tent! Allemaal met de kids en dat buiten het seizoen, hoe dan?
Omdat onze auto pech had, hadden we een Engelse leen-auto. Die mensen dachten dus dat wij Engels waren en spraken netjes Engels tegen ons. Blijkbaar viel het ze niet op dat ons Engels minder vloeiend was dan dat van de gemiddelde Brit _O-

Die mensen hebben nooit geweten dat wij Nederlanders waren want toen we de volgende dag onze auto terug hadden en de boel ingepakt, waren zij allemaal op stap :D en wij blij dat we weer veder gingen (was zo gepland) want die kinders waren best een tikkie druk (understatement).

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:00

Oh wat een geweldig verhaal

Ik ga met kleinzoon anders kamperen dan saampjes..bewust met hem naar kindercamping..

Hier aan het aftellen, nog 3 weken en dan de 25ste mei oversteek Engeland