Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:52

Wij zijn ook aan het genieten. Zijn in Holten en Giethoorn geweest, staan nu voor de 2de nacht in Leek en morgen gaan we via de Poldertuin in Anna Paulowna naar Julianadorp aan Zee. Gaan nu voornamelijk SVR campings af.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 06:39

Wij hebben Pasen met kleinzoon in Dalfsen gedaan, te groot voor mij, maar hij heeft genoten, werkelijk een kinderparadijs.
Maar na 3 dagen ben ik versleten..

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 07:05

Heerlijk hoor! Wij gaan pas in juli 2 weekjes weg..
De weekenden zijn eigenlijk te kort om de caravan te pakken.
Zitten er ook aan te denken om dit jaar voor het laatst te gaan kamperen en voor een bootje te gaan. M'n man en ik hebben altijd met onze ouders gevaren dus water trekt altijd.

mvdende

Berichten: 5694
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:08

Camping geboekt voor 3 dagen Animal Event. Op zaterdag doen we mee met de dogsurvival. Vrijdag en zondag lekker rustig rondstruinen en de tijd nemen overal te kijken. Nu al zin in! En hopen op goed weer.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:51

Dit weekeind was toch een klein kampeer cadeautje met dit heerlijke weer! Van mij mogen de nachten nu ook langzaam wat warmer gaan worden heerlijk met een boekje voor of in de voor tent inplaats van onder de wol.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:43

Hier toch ook maar geboekt voor nog een paar nachtjes in de meivakantie. Vriendin keek van de week en toen was er geen plek meer, maar nu toch 2 plekjes naast elkaar op een van onze favo kampeerterreinen. Hebbes!

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 07:38

Het wordt meivakantie! En ik ga eigenlijk weer eens kamperen! Maar door corona ben ik het verleerd :') Ik heb vooral geen idee wat ik aan kleding mee moet nemen. Wat doen jullie meestal? Normaal pak ik van alles wat in, maar we gaan nu twee weken en wil alles wel in 1 tas houden :'). Naast ondergoed enzo, wat nemen jullie mee? Het wordt ook echt van dat 'halve' weer - overdag 15/16 en 's nachts 7.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:02

Leuk! En voorpret is ook pret ;) Laagjes. Dus een dik vest, een dun vest, t-shirts, hemden, en spijkerbroeken. Verder waterdichte schoenen, sneakers en slippers. Dan ben je wel voorbereid op van alles.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:30

Fleece vest en fleece deken
Deken kun je om je heen wikkelen
Weegt niks en neemt weinig ruimte in

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:31

Nou de korte broek kun je alvast thuis laten in ieder geval :') veel laagjes. Ik heb shirts met lange mouwen, dunne vestjes, dikker vest, fleecevest en een wind en waterdicht jack. Voordeel van dit weer je zweet vaak ook niet echt dus bovenkleding blijft als je niet met eten of drinken knoeit redelijk schoon. Qua schoenen heb ik vaak wandelschoenen, schoenen voor netjes, en een paar klompen voor op de camping. Als het warmer is gaan de slippers ook mee maar die laat ik nu thuis.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:43

Ja, laagjes! Ik neem wel graag slippers mee voor in de douches. Hoef andermans haar of voetschimmel niet tussen mijn tenen :P

Ik zou ook een muts meenemen voor het slapen; je hoofd verliest snel warmte. En lekker warme sokken :D 's Nachts draag ik een thermolegging + normale pyjamabroek + thermoshirt (lange mouwen) + dunne trui + dikke trui. Ik leg dan een reservetrui in mijn slaapzak voor als ik het echt koud krijg. En inderdaad, fleecedekentje(s)! :))

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:16

De weersvoorspellingen zijn toch vrij prima? Het gaat niet eens vriezen ‘s nachts, dat was vorig jaar de meivakantie O:)

In plaats van fleece (Microplastics!) ga ik liever voor wol. Mulesingvrije texelse wol is prima diervriendelijk en is veel comfortabeler dan fleece want het zweet niet en isoleert veel beter. Ik heb wollen vachtjes mee altijd (vilten onderkant), wollen bedtopper, wollen dekbedden. De jongste draagt bij echte koude een lekker wollen pak, voor volwassenen hebben ze ook wollen (onder)kleding.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:56

Wij hebben gewoon verwarming in de caravan, dus als het in de avond koud is ga ik binnen zitten :D . Wel minder gezellig voor mijn ouders die tegenover ons staan. Ik ben vooral benieuwd hoe het gaat weer een hond mee op de camping. Dat is voor ons 6 jaar geleden. En Timo was heel makkelijk, die konden we gewoon los laten liggen in de voortent. Maar Coco is 5,5 maand. Dus die moet nog even getraind worden hierop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:57

Heel prima weersvoorspellingen! En goeie van de microplastics. :j

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:16

culaccino schreef:
Heel prima weersvoorspellingen! En goeie van de microplastics. :j

Ach, dat is beperkt maar het punt is dat veel van dat spul weg gedaan wordt omdat "de mode" wee wat anders voorschrijft.

Ik heb eens een jas gekocht, daar later een fleece binnenjas bij gevonden (10 pond op een beurs in GB). De buitenjas is, tot op de draad versleten, na 25 jaar weg gegaan maar de goede fleece is verhuisd naar een andere jas (zelfde merk, uitverkoop) en gaat daar ook alweer enkele jaren in mee.

Die beurs was wel lachen want het was droog maar best koud en dat was niet helemaal voorspelt. Dus wij kocht meteen 's morgens elk zo'n fleece en dat was maar goed ook want twee uur later was die man uitverkocht en hij had er echt veel hangen (als in 50+ stuks!).

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:19

Prima temperatuur! Ik neem altijd 1 extra spijkerbroek mee voor het geval dat ik val/knoei/etc (ben nogal onhandig), korte broek, 2 shirts, ondergoed uiteraard, trui (geen wol, dat kan ik niet wassen, dan kan m’n kleinkind het aan). Eigen dekbedden van thuis. 7 graden ‘s nachts is voor mij al een zomerdekbed. Momenteel is het 20 graden in de slaapkamer en slaap ik zonder dekbed.
Ik werk met plastic bakken voor kleding en pak voor ieder 1 bak in.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:52

Chubby schreef:
De weersvoorspellingen zijn toch vrij prima? Het gaat niet eens vriezen ‘s nachts, dat was vorig jaar de meivakantie O:)

In plaats van fleece (Microplastics!) ga ik liever voor wol. Mulesingvrije texelse wol is prima diervriendelijk en is veel comfortabeler dan fleece want het zweet niet en isoleert veel beter. Ik heb wollen vachtjes mee altijd (vilten onderkant), wollen bedtopper, wollen dekbedden. De jongste draagt bij echte koude een lekker wollen pak, voor volwassenen hebben ze ook wollen (onder)kleding.

Het nadeel van wol vind ik 1) dat het zwaar is en 2) dat mijn man er allergisch voor is. Dus voor ons een no-go.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:57

Het hangt ook een beetje af van je manier van kamperen, denk ik. Ik heb een klein trekkerstentje met nauwelijks voortenten, dus dekbedden of wollen hebben voor mij teveel gewicht en/of volume om mee te slepen. Dus dan maar veel laagjes aan :))

Haha ikke, mooi gelukje! :D

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:08

Bedankt voor alle tips voor het inpakken! Ik ben een koukleum dus 15/16 overdag vind ik echt nog fris. Ik word pas blij bij 30 graden, haha.
We slapen in een trekkerstentje maar hebben wel de auto mee, dus gewicht is geen probleem.

lukka63
Berichten: 1409
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 15:33

Sheran schreef:
Bedankt voor alle tips voor het inpakken! Ik ben een koukleum dus 15/16 overdag vind ik echt nog fris. Ik word pas blij bij 30 graden, haha.
We slapen in een trekkerstentje maar hebben wel de auto mee, dus gewicht is geen probleem.

Wij hadden het zonder verwarming in camper koud in de nacht.
Lagen wel zomer dekbedden op,foutje.
Dus vooral voor de nacht iets warms.

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 16:24

Zo net terug van de kampeerhal. Nieuw tenttapijt, een anti condensmat voor onder het matras en nog want andere losse spelletjes gehaald. Volgende week lekker een weekje weg.

Wij hebben altijd een kacheltje mee en hebben extra slaapzakken mee om over het dekbed heen te leggen. Qua kleding laagjes, een lekker vest en voor 's avonds een fleecedekentje

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:10

Wij staan.
Bleek helaas een plekje op een heuvel, dus omhoog krijgen was even een ding.


Afbeelding

lukka63
Berichten: 1409
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:43

Zonnebloem92 schreef:
Wij staan.
Bleek helaas een plekje op een heuvel, dus omhoog krijgen was even een ding.


[ [url=m/wrhE5y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk mooie plek zo te zien.
Veel plezier!

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:00

Veel plezier!

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:04

Mooi, Zonnebloem! Geniet ervan! :D