Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 03:39

Ohwww rondje Nl lijkt me ook heel gaaf om te doen! Wij hebben dit weekeind op mogen bouwen! En mensen wat was dit weer een cadeautje toch! Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 05:03

o0eefje0o schreef:
Ohwww rondje Nl lijkt me ook heel gaaf om te doen! Wij hebben dit weekeind op mogen bouwen! En mensen wat was dit weer een cadeautje toch! [ [url=m/Q32Trd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Perfect weekend uitgekozen, heerlijk! Was het al druk?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 07:55

Ziet er uit als een mooi plekje!

Dank je Ikke, hij gaat op het de moeite van bezoeken waard lijstje :j

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 07:57

Nee druk niet maar er waren er genoeg die aan het opbouwen waren!
Afbeelding
Dit was ons laantje

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:23

Lekker hoor, ik zag dat op de SVR camping waar ik voorbij kom met boodschappen doen de eerste ook al weer stonden. Heerlijk weer ervoor geweest dit weekend.

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:30

Heerlijk Eefje.
Wij gaan eind april een weekje weg, hopelijk zit het weer mee.

Privé sanitair lijkt mij ook wel wat, maar vind het toch wel erg prijzig en zit bij de meeste campings vrij achteraf.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:11

Alwiene schreef:
Zijn er hier ook mensen met een caravan met 2 losse bedden en echt veel laadvermogen? Dan bedoel ik minimaal 400 kilo? Zo ja, zouden jullie willen vertellen welk model jullie hebben :D Wij zijn toch weer aan het oriënteren, ik vind onze caravan prachtig maar het gebrek aan laadvermogen blijft een probleem. Het blijkt echter nog niet mee te vallen om iets te vinden wat we mooi vinden, wat aan de laadvermogen eis voldoet en wat we ook nog kunnen betalen. := Daarbij zie ik bij veel caravans dat er geen raam aan het hoofd van het bed is en dat vind ik eigenlijk maar niks.

Wij, maar we hebben geen 2 losse bedden. Onze caravan is redelijk licht en we hebben het gewicht tot het toegestane maximum laten aanpassen bij aanschaf.
Maar is het omdat je auto dan niet meer mag trekken? Want anders zou je kunnen informeren of je het max. laagvermogen van je caravan kan verhogen (kost wel wat).

Heerlijk weer al die kampeerfoto's!

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:12

Alwiene schreef:
Morrie schreef:


Ik, ik weet alleen het laadvermogen niet. Dat raam aan het hoofd van de bedden mis ik niet, daar zitten nl heel veel opbergkastjes.
Ik heb een TEC TravelKing 470 van 2010


Tnx maar de versie die ik daar zo snel van zie heeft maar 280 kilo laadvermogen.

Volgens mijn man heeft onze caravan een verzwaarde as en is het laadvermogen een stuk hoger.
We hebben een mover en er gaan meestal 2 fietsen mee, 1 gewone en 1 e-bike. Aan kleding en voedsel neem ik niet veel mee. We gaan sinds corona niet langer dan een weekje en in Nederland.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:06

Heb je al ervaring met een raam aan het hoofdeinde? Ik heb het gehad, lag altijd in de knoop met de hor...
We hebben in onze camper nu juist een raam dat dicht is gemaakt om die reden.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:16

@IMJ nee de caravan mag zelf maar 1350 mag zijn. We hebben in het begin toen we net ontdekten dat er zo weinig overbleef alles al uitgezocht maar er is geen registratie voor een zwaardere as, puntje bij paaltje het kon (alles kan) maar zou zo'n 8000 euro gaan kosten. Dat is geen grapje meer voor een caravan uit 2005. Met de auto heeft het niets te maken, wij mogen 1500 trekken maar als onze droomcaravan 1800 is ruilen we de auto ook in.

@Morrie, ja dat zou zomaar kunnen hoor! Voor een weekje hoef je weinig mee natuurlijk. Wij gaan meestal 3/4 weken, buitenland is er door corona nog niet van gekomen maar is wel een wens voor de toekomst.

@ClauH, ja we hebben nu een raam aan het hoofdeind en dat vinden wij dus juist heel erg fijn voor de ventilatie en het daglicht. Geen idee hoe je met de hor in de knoop kan komen haha, daar zit ik niet tegen aan in ieder geval.


@Eefje, wat ziet dat er heerlijk uit, het gaat meteen heel hard kriebelen hier bij die foto's haha.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:30

Iemand dé tip? Wij hebben een stapelbed met onder een zitje. De oude eigenaren vertelden dat zij vroeger van de achterste zitplek een bedje maakten voor de jongste. Het andere zitje en de tafel konden dan nog gebruikt worden. Ze hadden daar iets voor gekocht bij een campingwinkel, maar geen idee meer wat dat precies was.

De foto is van het zitgedeelte wat ik bedoel. Zij hadden dan de tafel omhoog staan, die staat nu omlaag omdat er spullen op het bed liggen. Het kussen is B85xD60 cm

Afbeelding

Jullie een idee? Het moet geschikt zijn voor een baby van 6 maanden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:34

Wij hadden voor onze dochter een gewoon camping bedje op een soortgelijk bed. Doordat daar een rits aan de zijkant en achterkant zat kon je dat open ritsen en zo de baby erin schuiven. Wel even een gepruts om het bedje erop te krijgen.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:42

Wij hadden een valbescherming ervoor gedaan
Is een soort net

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 07:54

Je kunt daar mogelijk ook één spijlenkant van een ledikant tegenaan/tussen monteren.

Ik snap je Alwiene. Ik denk dat je dan echt op zoek moet naar een dubbelasser caravan. Er zijn overigens wel mensen die in hun caravan geen koelkast of gaskeuken hebben, dat scheelt wel gewicht (en ruimte) dus dat had een oprie kunen zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:02

Wij hebben een caravan met verzwaarde as en daardoor flink meer laadvermogen. Enige waar je dan wel rekening mee moet houden is dat je auto het mag trekken.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:50

Ik had eerst een camping bij Arnhem in de buurt omdat we daar ook maar een evenement zouden gaan, nu gaat helaas het evenement niet door, dat betekend dan wel dat we dat weekend gewoon ergens anders heen kunnen. Heeft iemand aanraders qua kleine rustige campings waar een hond is toegestaan en je gelijk een losloop gebied in kan waar het niet mega druk is of je snel bij de drukte vandaan kan? Hij houdt niet zo van honden die op hem af vliegen sinds hij 2 x is aangevallen

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 00:52

Chubby schreef:
Ik snap je Alwiene. Ik denk dat je dan echt op zoek moet naar een dubbelasser caravan. Er zijn overigens wel mensen die in hun caravan geen koelkast of gaskeuken hebben, dat scheelt wel gewicht (en ruimte) dus dat had een oprie kunen zijn.


Oh echt? Daar kan ik me niets bij voorstellen, ik zou het liefste een xxl koelkast hebben maar mijn wensenlijst is al ingewikkeld genoeg zonder daaraan vast te houden :=
Maar goed ik was afgelopen zomer ook verbaasd toen ik hoorde dat sommige mensen niet binnen in de caravan koken. Een tandemasser is niet de bedoeling maar zou ook niet nodig moeten zijn.



SusanH schreef:
Wij hebben een caravan met verzwaarde as en daardoor flink meer laadvermogen. Enige waar je dan wel rekening mee moet houden is dat je auto het mag trekken.



Precies dat dus. We hebben vanmiddag een auto gekocht met 2000kg trekvermogen dus dat zit wel goed.

Gaan morgen als het goed is kijken bij een caravan met op papier bijna 500 kilo laadvermogen, benieuwd of het wat is :D

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 06:11

Koken deden wij ook nooit in de caravan ook niet in de camper
Buiten op de skottelbraai of een bakplaat
Binnen hooguit de magnetron
Vind slapen in kookluchten plus al het vocht verschrikkelijk

En daarbij op vakantie zo makkelijk mogelijk.

Ook lekker ergens lunchen en dan 's avonds stokbroodje.met kazen en een glaasje wijn..

Echt koken doe ik thuis

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:37

Echwel schreef:
Koken deden wij ook nooit in de caravan ook niet in de camper
Buiten op de skottelbraai of een bakplaat
Binnen hooguit de magnetron
Vind slapen in kookluchten plus al het vocht verschrikkelijk

En daarbij op vakantie zo makkelijk mogelijk.

Ook lekker ergens lunchen en dan 's avonds stokbroodje.met kazen en een glaasje wijn..

Echt koken doe ik thuis


Wij hebben een kookplaat in de voortent. En ook een safari chef. In de caravan warm ik hooguit een pannetje soep op.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:42

Ik kook wel in de camper. Ook buiten trouwens. Vis, pannenkoeken en ander sterk ruikend spul gaat buiten.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:30

Echwel schreef:
Koken deden wij ook nooit in de caravan ook niet in de camper
Buiten op de skottelbraai of een bakplaat
Binnen hooguit de magnetron
Vind slapen in kookluchten plus al het vocht verschrikkelijk

En daarbij op vakantie zo makkelijk mogelijk.

Ook lekker ergens lunchen en dan 's avonds stokbroodje.met kazen en een glaasje wijn..

Echt koken doe ik thuis


Ik kook wel gewoon in de caravan, waar heb je anders een kookplaat voor? (doen we ook al jaren in de boot).

Kookluchtjes en vocht?
Gewoon ramen en deur zoveel mogelijk open.

Verder snap ik niks van koken op een scottelbraai. Hoe doe je dat met gekookte aardappels en groente?
Of zijn wij te ouderwets?

En elke dag eten halen? Vinden we zonde van het geld. Gaan we liever iets leuks doen.

Natuurlijk doen we wel makkelijk op vakantie maar niet elke dag.
Dan blijft het ook speciaal.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:31

Alwiene schreef:
Precies dat dus. We hebben vanmiddag een auto gekocht met 2000kg trekvermogen dus dat zit wel goed.

Gaan morgen als het goed is kijken bij een caravan met op papier bijna 500 kilo laadvermogen, benieuwd of het wat is :D

Ah leuk!

Wij hebben dat ook, en blijven toch echt onder de 1500 kg! Ben heel benieuwd! Wat voor caravan is het?

Koken doe ik waar het uitkomt.
Is het koud en slecht doe ik het gerust in de caravan. Bij 40C vind ik het geen doen en kook ik lekker buiten.
Maar wij slepen ook van alles mee hoor! Van koelkast tot nespresso etc etc. Magnetron laat ik dit jaar thuis denk ik. Gebruik ik eigenlijk vrijwel niet. Aan de andere kant staat ie me ook niet in de weg.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:42

Citaat:
Verder snap ik niks van koken op een scottelbraai. Hoe doe je dat met gekookte aardappels en groente?
Of zijn wij te ouderwets

Aardappels kook ik op vakantie nooit, groente kun je mee wokken of sla, komkommer enz
Ik heb vakantie dus doe echt makkelijk alles.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:47

Ik heb nooit meer dan voor 2 dagen eten bij mij
Aardappels poffen in magnetron en dan in folie op slottel kan ook

Maar.ik doe gewoon om de 2dagen boodschappen want met de camper trekken we rond.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:53

Ik vind koken op vakantie echt leuk. Heel de dag de tijd om het moeilijke probleem "wat eten we vandaag" te tackelen. Gekookte aardappelen? Neuh... .thuis ook niet vaak trouwens.
Veel eenpots maaltijden of vlees op de gril, brood erbij, sla. Of een maaltijd salade maken.