Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:36

Leuk Poes! Lekker om naar uit te kijken en je hoeft niet heel lang te wachten toch?

Mijn vader zit daar nu en stuurt iedere dag foto's van luipaarden of wilde honden :D
Zijn route was Satara, Pretoriuskop, Berg en Dal en Lower Sabie.
Kon zelf helaas niet mee deze keer -O-

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:16

Heerlijk Poes! Wanneer ga je?

Marije, jammer dat je niet mee kon maar wat gaaf voor je vader :D
Zo bijzonder dat er maar +/-400 wild dogs zijn in ZA maar ze echt zo vaak gespot worden in de (Greater) Kruger..

Yeaahh <3 8-)
Afbeelding

Verder een beetje aan het rond klooien tijdens de walks, olifanten en leeuwen on foot.. Een olifant was plots wat minder blij en stond ineens 10M van ons vandaan met z'n kop omhoog :+ ahwell, makes you feel alive!

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:00

In welk reserve zit je nyaleti?

Wij kwamen met wandelen een black rhino tegen die not amused was dat wij er waren. Oeps.
En een keer een leeuw om de hoek van een bosje. Heeeeel rustig achteruit lopen :))

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 16:07

Ja sommige encounters zijn echt zot!

Marije: 14 mei vertrekken, 16 mei in Kruger. we overnachten nacht ervoor in hoedspruit en nacht erna in malelane dus veel tijd in het park. Enig idee welke roads hij de wilde honden spot?

Nog tips voor autoverhuur? We willen deze keer wat groter rijden maar ook niet te opvallend of iets.

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:02

That's me driving btw :o :D
Sighting is toch wel 10x zo spannend als jij de gigantische gameviewer bestuurd := (zeker als je er een hebt met een gebruiksaanwijzing)

Ik zit in Olifants West, Balule!

Poes, ik weet dat de weg naar Bateleur camp populair is bij de Wild dogs. Maar ik weet even niet meer of dat bij Letaba was of Shingwedzi.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:21

Ah Balule was ik jaren geleden. Weinig gezien, maar wel prachtige plek aan de rivier!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 09:31

Spannend zo met die auto ja :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 23:53

Het plannen van het reisje (van 28dagen) schuift goed op. Voorlopig enorm veel Safari vooral. Ik vind de prijzen wel een pak duurder! Het helpt niet dat we met drie zijn (en niet met 2 of met 4) maar alsnog. Nog tips voor accomodatie in Hluhluwe?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:00

Wij zijn ook nog steeds aan het puzzelen. Autohuur is bizar duur, dat gaat echt pijn doen. Voorlopige plan is wat verschoven naar Joburg - Kruger - Mozambique (Limpopo, kust, ...), Zimbabwe (Eastern Highland, Gonarezhou, ...) Joburg en is nog volledig open. Eerst maar knoop doorhakken voor vlucht en auto :-)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 10:03

Ja vlucht hebben we al. In Kruger is nog wel wat plek maar ben toch blij dat we geboekt hebben. Maar jullie zijn met twee zeker e? En ga je kamperen?

Voor autoverhuur heb ik een lijntje uitgegooid bij mijn vorige werkgever.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:10

poes schreef:
Ja vlucht hebben we al. In Kruger is nog wel wat plek maar ben toch blij dat we geboekt hebben. Maar jullie zijn met twee zeker e? En ga je kamperen?

Voor autoverhuur heb ik een lijntje uitgegooid bij mijn vorige werkgever.

Idd met 2, en 4*4 met daktent (daarom doet het ook zo'n financiele pijn).

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 10:16

Ja ok maar met overnachten bespaart dat wel veel. Maar de auto’s zijn echt duur nu overal. Heb er dit jaar ook minstens dubbel zoveel budget voor uit getrokken.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:40

poes schreef:
Ja ok maar met overnachten bespaart dat wel veel. Maar de auto’s zijn echt duur nu overal. Heb er dit jaar ook minstens dubbel zoveel budget voor uit getrokken.

het valt me wel tegen hoe flexibel je kunt zijn zelfs als je volledig zelfvoorzienend bent, maar het lijkt erop gelukkig dat dat in Zim en Mozambique beter is

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 11:01

Ja het zijn hele populaire bestemmingen e :) wij overnachten vaak in de parken en ik had echt stress om zo ‘laat’ nog te boeken.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:28

grote lijnen lijken zich te vormen, morgen maar even uitzoeken dat de annuleringsverzekering voldoende dekt en dan knoop doorhakken.

Idee is vliegen op Joburg, noordelijke deel van Kruger en bij Pafuri via Moz naar Zimbabwe (Sango border). In Zim Gonarezhou (Sango border); omhoog richting Chimanimani en Mutare; terug naar Mozambique, paar dagen kust (snorkelen, uitrusten) en terug naar Jo'burg. Totaal vier weken :-)

Komt dus neer op anderhalve week safari, een aantal dagen wandelen, en wat strandvakantie
Laatst bijgewerkt door Lielle op 03-04-22 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:43

poes schreef:
Ja sommige encounters zijn echt zot!

Marije: 14 mei vertrekken, 16 mei in Kruger. we overnachten nacht ervoor in hoedspruit en nacht erna in malelane dus veel tijd in het park. Enig idee welke roads hij de wilde honden spot?

Nog tips voor autoverhuur? We willen deze keer wat groter rijden maar ook niet te opvallend of iets.


Als je in Hoedspruit bent, zou ik je eigenlijk wel een bezoekje aan Hippo Jessica aanraden… :j

http://www.jessicahippo.com./

Afbeelding

Afbeelding

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:46

Ern vriendelijke hippo? Nou zeg, die ben ik nog nooit tegen gekomen :')

Dat is zeker een bezoekje waard, maar blijf in het wild er maar ver vandaan.

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:13

Lielle schreef:
grote lijnen lijken zich te vormen, morgen maar even uitzoeken dat de annuleringsverzekering voldoende dekt en dan knoop doorhakken.

Idee is vliegen op Joburg, noordelijke deel van Kruger en bij Pafuri via Moz naar Zimbabwe (Sango border). In Zim Gonarezhou (Sango border); omhoog richting Chimanimani en Mutare; terug naar Mozambique, paar dagen kust (snorkelen, uitrusten) en terug naar Jo'burg. Totaal vier weken :-)

Komt dus neer op anderhalve week safari, een aantal dagen wandelen, en wat strandvakantie



Oh dat klinkt als een gave route! Ken niet veel mensen die dat stuk van Zimbabwe pakken dus ben benieuwd naar je foto's en ervaringen!

Ik heb net m'n tracks & signs examen gehad en met 95% level 3 gehaald! Super blij mee, dit staat lekker op m'n CV :D
Volgende week m'n echte examen (helaas wel te voet want de game viewer is weer stuk..) en dan ben ik een field guide *\o/*

Onze route voor in Mei is grotendeels ook rond :) eerst paar dagen Kaapstad. Dan vliegen we naar Bloemfontein om naar de Golden gate te gaan en vanaf daar naar St Lucia voor een drive in iSimangaliso:D dan Nelspruit - Panorama - reservaat in de buurt van Hoedspruit - paar dagen in camp waar ik nu woon en m'n ouders op safari en bushwalk nemen en dan terug vliegen vanaf Johannesburg.


Paar tips / vragen :)
iSimangaliso; ver van te voren al boeken? We verblijven denk ik gewoon in St Lucia dus zal om een volle dag safari gaan. Of anders tips om in het park te verblijven?

Golden gate - St Lucia, zit er aan te denken om nog te stoppen in de Drakensberg bij Giant Castle. Iemand ervaring mee? Ik kan helaas niet Lesotho in omdat ik nog geen antwoord heb op m'n visa.
St Lucia - Nelspruit is een akelig lange rit. Graag zouden we nog een tussenstop pakken met overnachting. Puur eten, slapen en door. Iemand nog tips voor een fijn dorpje? We pakken de route langs Swazi.

Tips voor een leuke lodge in (voorkeur) Timbavati of Klaserie? 5 sterren aub niet, daar voel ik me alleen maar ongemakkelijk :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 13:19

Giant castle is mooi :j zeker de moeite van de stop waard. Ik zou ook eerder in clarens dan in Bloemfontein slapen denk ik. Ga straks eens verder kijken haha.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:40

Wij hebben idd ook een stop gemaakt bij Giant Castle. Meerdere stops trouwens tussen Golden Gate en St. Lucia, maar dat hangt natuurlijk af van de tijd die je hebt. Vond het erg mooi gebied. We hadden alleen slecht weer en daardoor in de bergen veel mist.

Edit:
In 2013 zaten we in Hluhluwe in Makhasha Game Reserve & Lodge. Geen idee of dat nog bestaat en hetzelfde is. Was ons toen goed bevallen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 14:07

Lielle schreef:
grote lijnen lijken zich te vormen, morgen maar even uitzoeken dat de annuleringsverzekering voldoende dekt en dan knoop doorhakken.

Idee is vliegen op Joburg, noordelijke deel van Kruger en bij Pafuri via Moz naar Zimbabwe (Sango border). In Zim Gonarezhou (Sango border); omhoog richting Chimanimani en Mutare; terug naar Mozambique, paar dagen kust (snorkelen, uitrusten) en terug naar Jo'burg. Totaal vier weken :-)

Komt dus neer op anderhalve week safari, een aantal dagen wandelen, en wat strandvakantie


Wow klinkt echt super zeg! Geen bekende route alleszins.

Jessicathehippo spreekt mij niet zo aan... Ik ben niet zo voor het betalend bezoeken van dit soort dingen, geef mijn geld dan liever aan nationale parken of echt goede sanctuaries (al twijfel ik ook vaak aan hun intenties en sla ik de meeste over).

Nyaleti: gefeliciteerd met je examen! Jammer van de auto. Verder wel tevreden van hun opleiding daar?

Golden Gate is prachtig, maar als het of-of was, zou ik Drakensbergen doen. Ik heb er een helicoptervlucht gedaan over Giant's Castle en Cathedral's Peak en dat was echt prachtig. We verblijven nu weer bij het Amfitheatre. Van daaruit een dagtocht Lesotho in en een dagtocht naar Tugelo Falls.

Qua overnachting: NIET Pongola hahahahahahaha. Alhoewel om te slapen is het misschien wel prima. Ik zou het gewoon in 1 dag rijden overigens.

Manzano: thanks voor de tip!

Onze huidige itinerary:

Afbeelding

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:32

poes schreef:
Wow klinkt echt super zeg! Geen bekende route alleszins.

nyaleti schreef:
Oh dat klinkt als een gave route! Ken niet veel mensen die dat stuk van Zimbabwe pakken dus ben benieuwd naar je foto's en ervaringen!


kijk, hier word ik blij van :-) we proberen idd de bekende gebieden te beperken, daarmee is het wel harder werken maar wat mij betreft ook veel leuker.

Nyaleti, proficiat!
Je wilde geen 5* maar als je het budget en de tijd hebt zou ik toch Cleopatra farmhouse wel aanraden. https://www.cleopatramountain.com/ Wij zijn er in 2016 twee nachten geweest, heerlijk luxe, fantastisch eten en totaal ontspannen en gastvrij dus niet opgeprikt! Plus de mazzel dat we lammergieren van heel erg dichtbij hebben gezien, dat was waanzinnig.
Barberton (onder Nelspruit) was erg leuk, maar daar schiet je qua kms weinig mee op.

Poes, Craddock vond ik heel erg leuk! Zo te zien slaap je in de manor waar wij gegeten hebben, mooie ervaring! Jullie route lijkt wel wat op de onze van 2016 maar dan de omgekeerde weg. Wij hebben wel ook Lesotho gedaan, dat vind ik een enorme aanrader maar mei is nog veel te vroeg.

Jessica is ook mijn ding niet.


ik word helemaal blij van weer dingen plannen :-)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 14:39

We hebben al eens geslapen in die Tuyshuyse! Wat een plek hahahahah. Er was ergens 1 uurtje elektriciteit en verder was het allemaal kaarsen en haardvuur. Zo bijzondere ervaring: wij willen er nog steeds graag een life cluedo spelen haha. De kans bestaat nog dat we in Mountain Zebra slapen overigens.
Lesotho is maar een dagtochtje met de backpackers :)
Voor ons is de route niet nieuw maar er gaat een vriend mee die nog nooit geweest is en Safari blijft leuk natuurlijk :)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:44

poes schreef:
We hebben al eens geslapen in die Tuyshuyse! Wat een plek hahahahah. Er was ergens 1 uurtje elektriciteit en verder was het allemaal kaarsen en haardvuur. Zo bijzondere ervaring: wij willen er nog steeds graag een life cluedo spelen haha. De kans bestaat nog dat we in Mountain Zebra slapen overigens.

dat dus inderdaad! We werden ontvangen met cream sherry en hebben klassiek sunday roast met green peas gegeten. We sliepen iets verderop (vol) maar dat dinner was een topervaring!


ik had idd en flashback
poes @ [BEU] Zuid Afrika

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:51

Geboekt! Vier weken, Safari equipped 4*4, Can’t wait