Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jokari

Berichten: 8768
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:59

Ayasha schreef:
_O- Gewoon een normale ochtend ten huize Ayasha. _O-

_/-\o_ :')

Goudklompje ziet er weer goed uit. :)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 21:24

Wat is het toch een lekker bonkie.

Jij ziet er ook goed en tevreden uit op die foto van jullie samen waar jullie hoofd aan hoofd staan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 21:30

Hij heeft zó’n kalmerende invloed. Ben een paar dagen niet kunnen gaan door een klein noodgeval met mijn broer en de pup dus was hem tijdens het borstelen aan het uit leggen dat ik er niet geraakt was door allerhande factoren waar hij niks van snapte. Hij stond gewoon heerlijk chill te luisteren. :+: was N ook tegen gekomen. Die zei ook dat hij echt ‘iets’ heeft waar je gewoon kalm van wordt..

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 21:33

Hij is gewoon lekker aards, met vier pootjes op de grond en een "whatever"-mentaliteit. Best een beetje gek gezien zijn afkomst.

jokari

Berichten: 8768
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:02

Maflinger_S schreef:
Hij is gewoon lekker aards, met vier pootjes op de grond en een "whatever"-mentaliteit. Best een beetje gek gezien zijn afkomst.

Ik ken een lijn, waarbij elke dochter van een bepaalde hengst een handleiding van hier tot in Tokio lijkt te hebben. En elke zoon van die hengst is gewoon de rust zelve. Misschien is dat bij Pret/Rêve/Joy ook zoiets ?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-22 14:07

jokari schreef:
Maflinger_S schreef:
Hij is gewoon lekker aards, met vier pootjes op de grond en een "whatever"-mentaliteit. Best een beetje gek gezien zijn afkomst.

Ik ken een lijn, waarbij elke dochter van een bepaalde hengst een handleiding van hier tot in Tokio lijkt te hebben. En elke zoon van die hengst is gewoon de rust zelve. Misschien is dat bij Pret/Rêve/Joy ook zoiets ?

Zou zomaar kunnen. Voor zover ik weet ben ik de enige die met Pretty gefokt heeft en Joy is Rêve haar eerste veulen, dus er is geen manier om daar achter te komen...

nu vind ik wel, en bokt wil daar nog wel eens beledigd over zijn, dat merrie's altijd moeilijker zijn dan hengsten. :o In die zin: Merrie's zijn achterbaks waar een hengst meer "in your face" is. En als je die laatste corrigeert dan is het goed. Als je een merrie corrigeert pakt ze je terug. Tenmniste; dat is mijn ervaring met merrie's tot nu toe altijd geweest.

Rêve was op deze leeftijd echt een drama om mee te handelen. := en dat werd alleen maar erger tot een jaar of vijf. :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-03-22 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48136
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:11

Bij alle dieren (inclusief mensen) zijn mannen vaak een stuk duidelijker, gelijkmatiger en gemoedelijker :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-22 14:13

Dat is mijn ervaring ook... De vrouwelijke dieren zijn altijd eigenzinniger, sneller beledigd en IMO over de gehele lijn moeilijker af te richten.

jokari

Berichten: 8768
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:17

Ik vind mijn huidige vrouw nochtans een stuk makkelijker om mee om te gaan dan mijn overleden echtgenoot. :') :D

Afgezien daarvan, ben ik het helemaal met je eens.

Ik heb ook nooit zo’n eigenwijs kattenbeest gehad als mijn kattin, alle katers voordien waren veel gemoedelijker. :')

Qua paarden heb ik enkel merries gehad. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-22 14:21

_O- Ik heb met mensen hetzelfe, ik ga veel liever om met mannen dan met vrouwen. Met een man kan ik gewoon direct zijn. Actie-reactie en klaar.
Bij een vrouw is het zó vermoeiend communiceren met al die lagen...

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:01

Ayasha schreef:
Dat is mijn ervaring ook... De vrouwelijke dieren zijn altijd eigenzinniger, sneller beledigd en IMO over de gehele lijn moeilijker af te richten.




Nouuuu ik ga mij echt helemaal beledigd voelen en nog ff en ik pak de tissues erbij want ik voel m'n sensibele hormonen helemaal stuiteren |(



~~}>

Nee, mannen geven elkaar een mep en het is over, vrouwen onthouden en blijven het je verwijten :roll:


Heb ook alleen maar mannen als collega's en dat bevalt prima.

Maar in de wei lopen 2 merries en moeders is best wel een stresskipje terwijl dochters een heel stuk rustiger is en als die ergens van schrikt springt ze een 4 cm in de lucht en blijft ze staan :')

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 18:55

Heb alleen maar merries gehad en vind ze prima te handelen. Nou moet ik er ook wel eerlijk bij zeggen dat de keren dat wij naar paarden zijn gaan kijken en dat ruinen waren, ik bij de bezichtiging/kennismaking al vaak iets had van: "deze is een beetje saai".

Ik vind mannen ook veel duidelijker om mee om te gaan. Dan heb je een meningsverschil, je vloekt eens flink en/of slaat met de vuist op tafel en daarna ga je samen een biertje doen.
Vrouwen blijven maar doormekkeren: 'ja, maar toen zei jij ...".

DuoPenotti

Berichten: 29539
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 19:39

Mijn merrie die ik nu heb is heel lief. Doet nooit boos.
Liefste paard dat ik ooit gekend heb.

Mijn ruin is ook stabiel maar zal eerder laten weten dat het ook klaar is.

De merrie die ik verkocht heb was een echte meid. Echt lelijk met oren in de nek. Maar bij een mopper was het wel over.
Maar ze was ook stoer en durfde alles.

Mijn ruin was denk ik ook een halve meid _O-
Die was behoorlijk snel beledigd en vlug over de zeik. Maar had je hem voor je gewonnen deed hij alles en zelfs extra.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 25-03-22 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48136
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 19:48

Bij paarden wil ik geen mannen, ik schrik teveel terug voor verhalen van schoonmaken van schachten en bonen enzo :=
En dat stomme geluid van ruinen soms, als ze draven :P

Maar na 1 poesje hou ik het lekker bij de katers. Veel gemoedelijker :j
Poezen zijn toch vaak ongeduriger en wisselvalliger.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-22 22:06

Ik heb altijd geluk gehad met mijn mannen, allemaal erg proper, heb nooit schachten moeten proper maken. Ik vrees wel dat Joy daar verandering in gaat brengen van wat ik nu zie. :x :x Nu heb ik hier een mand rond lopen die ook wat van paarden kent én van mannelijke geslachtsdelen.... Ik de merrie haar intieme zorg, hij de hengst, klinkt fair toch? :+

Sam kan heel erg wispelturig zijn maar "geeft sneller op". Als Rêve zich "zet" dan moet je gewoon stoppen met wat je bezig bent want anders maakt ze je echt stuk. Haar moeder was ook zo. Dat heb ik eigenlijk nog nooit ervaren met een ruin. Wel al met een hengst maar die hengst kreeg ook wel spul om hem heter te maken. (ja doping.) en ik zelf heb nooit problemen met hem gehad maar heb hem wel een paar keer zien aanvallen naar de eigenaresse. (heb hem een klein jaar gereden voor de ruiter die hem op wedstrijd uit bracht.) Maar als je bij hem de signalen op tijd op ving en corrigeerde kapte hij... Dat heb ik met mijn merrie's nooit zo ervaren... Nu kan ik ook heel aparte merrie's gehad hebben hoor, ik trek aparte paarden aan dus het kan ook liggen aan de paarden die ik gehad heb. _O-

pmarena

Berichten: 48136
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 00:13

Ik denk dat je daar niet over hoeft te twijfelen, of je aparte merries hebt gehad :')

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 09:36

Ayasha schreef:
_O- Ik heb met mensen hetzelfe, ik ga veel liever om met mannen dan met vrouwen. Met een man kan ik gewoon direct zijn. Actie-reactie en klaar.
Bij een vrouw is het zó vermoeiend communiceren met al die lagen...

Oeps, dan mag je een weekje met mijn baas werken als we een tentoonstelling aan het opbouwen zijn }>

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 11:57

Ayasha haar paarden zijn zeker apart. :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 18:08

Zo, Vigo moest een nieuw halster om want had het zijne uit gedaan en dat was aan de kleine kant. We wilden in het weekend ook even samen komen omdat ze geschuurd hebben en we ons plan van aanpak even wilde bekijken want we weten niet echt zeker waarom... Wintervacht of iets anders.

De hoofdreden dat N vroeg om samen te komen was vermoedelijk het halster want zodra we op weide kwamen kreeg ik een halster in mijn handen geduwd. _O- dus ik lokte met Joy Vigo de stal in en gaf vervolgens Joy aan Nicole om de uitgang enigszins te blokkeren. Vigo is niet heel erg simpel met dit soort dingen (bang.) en ik wil hem niet compleet op sluiten maar hem over de hele weide laten rennen, dan krijg je dat halster gewoon niet om. Dus Joy diende enerzijds als mentale steun (want Joy is zijn steun en toeverlaat) en anderzijds als "grens".

Na een vijftal minuten zei N ineens "Kath, waarom geeft Joy de wortel steeds terug, hij lust dat toch?" Dus ik zeg zonder om kijken (want Vigo draait zijn kont naar je toe en hoewel hij eerder wilde vluchten dan aanvallen blijf ik dan toch gefocussed, ook uit angst kunnen ze uithalen en ik wilde niet te veel ruimte geven maar ook niet getrapt worden. Hij moet gewoon leren dat panikeren niet nodig is en geen zin heeft.) "Je moet die wortel vast houden zodat hij er stukken kan af bijten. Dat heeft B hem geleerd" (B is een gemeenschappelijke kennis.) en N echt "serieus?" "jep :+ bedank B daar maar voor. Niet mijn schuld."

Terwijl N rustig verder ging met Joy knuffelen en wortels geven ging ik verder met Vigo. Ik denk dat we al bij al toch een uur bezig geweest zijn... het probleem is dat Vigo ook niks "kent" kwa wortel eten of snoepjes. Dus je hebt niks om hem mee te verleiden. Joy heb ik het geleerd met snoepjes om zijn neus zelf in het halster te steken maar die optie is er met Vigo niet al bedacht ik me op de terug rit dat als N Joy vast houdt een emmer voer misschien wel zou kunnen werken om hem te leren zijn neus in het halster te steken. Maar dat is een ide voor de volgende keer. :+

Na een half uur zei N "gij zou echt ne hele dag rustig kunnen blijven met dat paard he?" dus ik zeg "da's momenteel de enige manier met 'm N" en zei "ik zou al lang gestopt zijn."
Ja, zo krijg je dus een paard dat weet als ie lang genoeg vlucht, dat ie dan niet meer hoeft. En gezien hij het halster heel eng vindt, heeft hij in zijn ogen goede reden om te blijven vluchten tot je op flikkert. :+

Toen hij eindelijk stil bleef staan als ik in de buurt kwam met het halster hem een paar keer zelf zijn neus er tegen laten leggen, het halster weg genomen, beloont en opnieuw hetzelfde tot hij op een punt kwam dat hij zijn neus echt tegen de band drukte. Opnieuw halster weg en beloont.
Het hielp niet dat het een *** halster was. Ik heb met jonge paarden liever een halster dat enigszins zijn eigen vorm houdt. Dan vinden ze het in mijn ervaring vaak minder eng om die neus er in te steken. Want nu met dat soepele halster, elke keer als die neus er in ging had hij meteen "druk" natuurlijk.

Na ongeveer een uur had ik zijn neus er in maar hij deed zijn hoofd omhoog dus had de band die achter de oren moest zeg maar "voor de oren" en kon hem zo tegen houden (zit echt geen gemene haar op dat dier. Hij is gewoon gevoelig) dus ik zeg "N, kan je even komen helpen want ik kom centimeters tekort. _O-"
N kwam dus meteen bij en deed het halster over 1 oor en toen kon ik het halster aan mijn kant ook over het oor krijgen. Daarop hem natuurlijk meteen beloont en gekroeld op zijn favoriete plekjes alsof hij zo juist de olympische spelen gewonnen had. :+

N echt "ik snap niet hoe jij dat paard nog altijd zó kan belonen, ik ben gefrustreerd in uw plaats."

Hij weet niet dat het lang geduurd heeft om dat halster om te krijgen. Hij weet alleen dat hij iets heel eng vond en het tóch toegelaten heeft. Hij weet ook dat hij beloont is voor het feit dat hij het halster om heeft laten doen en geen moment gestraft voor het vluchten. Heeft geen zin bij zo'n paard om te straffen. Had hij nu getrapt was het een ander verhaal maar hij was gewoon aan het ontwijken.

Halster dus om gekregen en N weer blij. :+ Maar als ze hem wil houden zal ze toch moeten leren geduld te hebben óf veel meer met hem bezig zijn...

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 20:37

Zonde dat er zo weinig met zo’n mooi dier gedaan wordt. Had eigenlijk wel gedacht dat je meer met Vigo kon doen doordat je altijd samen met Joy er bent hem ook beloond en wortels geeft toch?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 20:47

Hannanas schreef:
Zonde dat er zo weinig met zo’n mooi dier gedaan wordt. Had eigenlijk wel gedacht dat je meer met Vigo kon doen doordat je altijd samen met Joy er bent hem ook beloond en wortels geeft toch?

Ja en hem aaien enz is geen probleem, hem te pakken krijgen evemin, komt gewoon naar me toe. Maar een halster omdoen is dus wel een probleem. :+

loez

Berichten: 11073
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:25

Even wat pagina’s bijgelezen…. Mijn God. Nooit saai bij jou hè? _O- Heerlijk om alle verhalen te lezen! Beterschap voor jezelf!! Heftig weer! En gelukkig had je handschoenen aan…. Brr ooit met een longeertouw gehad, zonder handschoenen…. Pfff kan het nog voelen #)

Ik zou af en toe graag eens een muisje zijn bij jullie haha! Zowel bij jou en je man thuis met honden en paarden enzovoorts als bij je fysio haha

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 01:33

Je wil niet weten hoe vaak ik dat hoor. _O-

Óh, we borstelden de veulens ook even terwijl we bezig waren en ik legde uit gewoonte het touw op Joy zijn rug. Voor al mijn paarden is dat het ‘ik wil dat je blijft staan’ signaal. Joy bleef dus ook rustig staan en ik ben dat zo gewend dat ik pas besefte dat dat iets is dat ze moeten leren toen N zei ‘kijk dieje daar nu braaf staan.’
Toen zag ik dat het 3e meisje Vigo vast had. _O-

Ik heb hem dat eigenlijk nooit bewust geleerd. Als ik iets met hem deed heeft hij altijd los gestaan omdat ik te lui ben om een touw te pakken meestal. Dus alle paarden onder mijn hoede leren dat. Steek liever een keer tijd in stil staan dan elke keer moeten lopen om halster en touw voor elk dingetje. :+ en hij bleef altijd staan..... Volgens mij is Joy een oude ziel in een jong lijf.

Ik ging ook rond zijn nek ‘hangen’ en zoals altijd legde hij zijn hoofd over mijn schouder en dan moet ik zijn hele hals aaien en ook tussen zijn oren. :+

N ‘áls ik dat met Vigo probeer verongelukt een van ons twee...’
maar ik heb dat vanaf dag 1 met Joy gedaan dus hij weet niet beter... N snapte nu ook wat hij wil als hij voor haar kwam staan wachten. _O-

Hij komt dan voor je staan en je ziet dat hij ergens op wacht. Dan wil hij dus letterlijk knuffelen. _O- maar hij weet dat hij niet mag ‘bedelen’ (niet zomaar in je ruimte komen) dus hij heeft zijn eigen manier van vragen ontwikkeld. _O-

N ging hem nu ook knuffelen als hij er om vroeg (dat laat hij toe. De gast die hem zo wortel heeft leren eten knuffelde ook altijd zo met hem.)

Hij heeft overigens echt manen die gewoon de definitie zijn van ‘zijdezacht’ :+:

Ik ben zo verliefd op dat paard... <3

Hand geeft nog wat issues. De wondjes zijn grotendeels genezen al zag je vorige week aan de ‘korsten’ wel hoeveel er eigenlijk ‘verbrand’ was. (Echt al mijn vingers en een deel van mijn handpalm) maar de hand werkt tegen. Fysio heeft vrijdag een naaldje gestoken in een verkleving en het was toen even beter maar vandaag na het rijden van Sam (die heel licht was dus daar lag het niet aan) toch weer dezelfde pijn. :x
Ribben voel ik ook nog steeds maar dat duurt nog wel even. Vooral ‘S avonds krijg ik echt steken.

loez

Berichten: 11073
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:33

Die Joy…. Heerlijke fijne goedzak volgens mij <3

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 22:05

Zijn moeder iets minder:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nadat ze dat uit haar systeem had konden we gewoon relaxed verder: :+ (filmpje is onbewerkt dus lang. Ik zie verschillende werkpunten maar dat is ook precies waarom ik iemand laat filmen natuurlijk. :D)
Op het moment dat ik haar aan tik en zeg "Hey, Door!" was ze terug aan het proberen om zich rond te maken. :+ Je ziet het alleen als je goed kijkt omdat ik vrij snel in kom en dat is met Rêve ook de sleutel zeg maar. Ze verraste me in haar eerste ronde maar daarna niet meer. :+
https://www.youtube.com/watch?v=GHFfNPFuMcw