Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Henkje

Berichten: 1455
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: Wyler (DE)

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:30

Leuke plannen!
De campsites in de parken in Botswana, zou ik wel boeken van te voren. Er zijn maar weinig plekken daar, en vooral in de drukke periodes snel vol, zoals Savuti, Khwai, Ihaha en Third Bridge bijvoorbeeld
PCR testen zijn niet meer nodig begreep ik in Zuidelijk Afrika

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-22 00:43

Kalahari en bots, binnen de nationale parken, ben je mogelijk voor veel plekken al te laat. Ik volg wel enkele groepen op Facebook en daar worden veel van deze reservaties aangeboden van mensen die niet kunnen gaan. Botswana is wat anders dan zuid Afrika, ze houden op veel plaatsen de prijzen bewust hoger. Ik ken eigenlijk niemand die op den bots door Bots is gegaan maar ben er zelf maar kort geweest (in chobe) en had iets geboekt.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 08:40

Ik zit ook wat te kijken naar Zuid Afrika. Eerst een week duiken en dan een dag safari in Simangaliso Wetlands Park.

Het enige wat mij wel tegenstaat is dat ze zeggen unlimited diving,maar in de praktijk gaat het om 2 duiken gegarandeerd, en de rest 'mits het weer het toelaat'. En dan weet ik al genoeg als ik alleen reis, dan hebben ze simpelweg geen zin. Je betaalt dus 2000 euro voor deze reis, en dan heb je dus maar 12 duiken gegarandeerd. Dat is dus bijna 200 euro per duik (ik reken altijd de reissom delen door aantal duiken voor prijs per duik, omdat de rest me niet interesseert).
Ook lokken de ze haaien met voer en ik weet ook niet of ik daar achter sta. Ja, je ziet ze wel, maar geheel natuurlijk is het niet natuurlijk.

De gamedrive in dat park is wel in een openlucht 4X4, maar over verharde wegen. Er is mij ook verteld dat je juist een gamedrive moet zoeken die niet over verharde wegen gaat. Hoe zit dat? Kost overigens 500 euro voor een dag met een overnachting. Dus eigenlijk ook absurd duur.

Dat houdt me dus nog wat tegen. Het klinkt leuk, maar ik twijfel of het het geld waard is. Bij 4 duiken per dag voor die 2000 euro zou ik het wel doen. Maar ze willen gewoon geen garantie geven. En tja, dan weet ik het dus al is mijn ervaring bij anderen. Met 3 duiken per dag gegarandeerd kan ik ook nog wel leven denk ik. Maar slechts 12 duiken in 6 dagen, wat moet je ook met de rest van je vrije tijd? Verveel je je dan niet?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 08:50

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een gamedrive over verharde wegen heb gedaan. Juist onverhard is leuk, vooral als je zelf niet hoeft te rijden. Meestal zijn de chauffeurs ervaren genoeg en lukt het sporenzoeken ban de dieren veel beter op onverharde wegen.

Wat duiken betreft kan ik je niet helpen, ik hou helemaal niet van water. Afgelopen vakantie was een waterhole in de Kalahari het meeste water wat ik heb gezien :+

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 08:58

Sakura789 schreef:
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een gamedrive over verharde wegen heb gedaan. Juist onverhard is leuk, vooral als je zelf niet hoeft te rijden. Meestal zijn de chauffeurs ervaren genoeg en lukt het sporenzoeken ban de dieren veel beter op onverharde wegen.

Wat duiken betreft kan ik je niet helpen, ik hou helemaal niet van water. Afgelopen vakantie was een waterhole in de Kalahari het meeste water wat ik heb gezien :+

Haha, ik hou juist wel van water, maar dat geeft niet.

En dat is juist waar ik ook wat bang voor ben. Ik dacht dat een goede gamedrive ook dwars door de rimboe ging. De reviews zijn wel positief, maar bij een big 5 wil ik toch wel minstens 4 van de 5 zien.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 09:23

Ik ben zelf niet in Simangaliso Wetlands Park geweest, maar ik zie wel dat het een moerassig park is, dus kan me ergens voorstellen dat dat de reden is van de verharde wegen.
Ik snap dat je graag 4 van de 5 wil zien, maar zo werkt het niet in de bush. Soms rij je dagen rond en zie je maar 1 van de big five, soms rij je 2 uur rond en zie je er 3. Als je gegarandeerd dieren wil zien, dan moet je naar een kleine gamefarm, maar dan is het meer een dierentuin.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 11:24

Over duiken kan ik je ook geen tips geven, alleen dat de kust van KwaZulu Natal prachtig is! Het is wel begrijpelijk dat ze geen garantie kunnen geven.. als het vreselijk weer is dan kunnen ze gewoon niet met de boot weg?

iSimangaliso is absoluut geweldig maar heet niet voor niets Wetlands park. Ik denk dat dat inderdaad de reden is dat het (voornamelijk) over verharde wegen is. De vibe is wat minder maar bijvoorbeeld leeuwen, olifanten en wild dogs houden van de asfalt wegen. Makkelijk om van A naar B te gaan, lekker warm aan het eind van de dag en als ze een prooi opjagen wilt die wel eens uitglijden op het asfalt wat natuurlijk in het voordeel is van de predator.
En van een hele dag hobbelen op een slechte, onverharde weg wordt je ook niet gelukkig :+

Uiteraard wil iedereen de Big 5 zien maar zo werkt dat niet met wilde dieren in een groot park. Ik ben net terug van 4 dagen in Kruger, zoveel olifanten en buffalo's gezien dat je er bijna niet meer voor zou stoppen, maar geen glimp (of tracks) van een luipaard of neushoorn.
Vrienden gingen een paar dagen eerder; 4 luipaarden, leeuwen met welpen, 2 neushoorns en olifanten en buffalo's. Geluk hebben :)
Zeker als je voor één safari wilt gaan zou ik die verwachting laten vallen. 500 euro voor een overnachting en een safari vind ik wel heel erg duur maar ik ben niet echt op de hoogte van de prijzen in KZN.
Mocht je perse de big 5 willen zien dan kan ik je een paar parken aanraden maar ik ken er geen in KZN. Maar dat is echt een dierentuin idee (Plettenbergs Bay: letterlijk cheetah's en leeuwen in een apart stukje en dan trots zijn dat we ze gevonden hebben :+ )

In Mei komen mijn ouders me opzoeken (ik zit nu voor maanden in Hoedspruit, Kruger) en we gaan, zoals het er nu naar uit ziet, richting Maloti-Drakensberg <3 daarvoor paar dagen Kaapstad en Hoedspruit omgeving.
Daarna ga ik nog door naar Zambia om een vriend op te zoeken. Waarschijnlijk Kafue NP of Lower Zambezi. Erg nieuwsgierig naar! Nooit in verdiept maar het schijnt erg vriendelijk en veilig te zijn. En voor mij erg leuk om nieuwe biomes te zien en een safari met de kano te doen :)

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 11:43

Waar zou je gaan duiken? Rondom de kaap kan ik kan ik me iets voorstellen dat ze afhankelijk zijn van het weer. Wij zijn een keer met de boot weggeweest maar het kan gewoon ontzettend spoken en dan is het echt niet leuk op een boot. Onze trip heeft dan ook 3 pogingen nodig (over 2 vakanties) gehad voor we konden gaan. En dan alsnog was de helft van de mensen op de boot ziek.

Overigens ook de reden dat we al 3x in Kaapstad zijn geweest maar nog nooit de Tafelberg zijn op geweest. Iedere keer als we willen gaan of waait het te hard, of bewolking/regen of combinatie van beide. Maar misschien hadden wij wel heel erg pech? Volgens mij is het meer richting de Indische Ocean (Durban) “rustiger”.

Zira1994

Berichten: 1248
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 11:53

Misschien is het ook een optie voor je Germie om in Tofo Mozambique te gaan duiken en dat te combineren met een Safari in bijv. Het kruger. Dit hebben wij ook gedaan tijdens onze rondreis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:03

germie schreef:
Sakura789 schreef:
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een gamedrive over verharde wegen heb gedaan. Juist onverhard is leuk, vooral als je zelf niet hoeft te rijden. Meestal zijn de chauffeurs ervaren genoeg en lukt het sporenzoeken ban de dieren veel beter op onverharde wegen.

Wat duiken betreft kan ik je niet helpen, ik hou helemaal niet van water. Afgelopen vakantie was een waterhole in de Kalahari het meeste water wat ik heb gezien :+

Haha, ik hou juist wel van water, maar dat geeft niet.

En dat is juist waar ik ook wat bang voor ben. Ik dacht dat een goede gamedrive ook dwars door de rimboe ging. De reviews zijn wel positief, maar bij een big 5 wil ik toch wel minstens 4 van de 5 zien.
Dwars door de vegetatie doen ze sowieso niet. Dirt roads zijn ook geen garantie dat je meer of andere dieren ziet, want de dieren lopen gewoon overal. Sommige van onze tofste encounters zijn vanaf de verharde weg geweest, dus daar kun je zo echt niks over zeggen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:06

germie schreef:
Haha, ik hou juist wel van water, maar dat geeft niet.

En dat is juist waar ik ook wat bang voor ben. Ik dacht dat een goede gamedrive ook dwars door de rimboe ging. De reviews zijn wel positief, maar bij een big 5 wil ik toch wel minstens 4 van de 5 zien.


4 van de 5 zien, dan moet je ergens een dierentuin op gaan zoeken. Die zekerheid heb je nergens. Of je moet fulltime in de bush zitten voor een langere tijd.

Ik hoor wel goede verhalen idd van Mozambique en Tanzania. In Kruger heb je wel de kans dat je veel dieren kunt zien, keerzijde zal zijn dat er best veel toeristen zijn. Ik zie liever andere dieren in mn eentje dan dat ik de big 5 spot met hordes toeristen en een file aan auto’s. Dat is dus heel persoonlijk.

Door de vegetatie mag niet, dat doen ze maar in een heel beperkt aantal parken, dat is meer uitzondering dan regel. Gelukkig maar.

manzano

Berichten: 23942
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 14:45

Een reissom delen door aantal duiken? Zit er geen overnachting, reiskosten etc bij?
Tja met natuur heb je nooit garantie. Wij gingen ook duiken (Sodwana Bay, denk dat jij daar ook kijkt). Super wilde zee, ik ben mooi aan de kant gebleven.
Onze walvis-excursie ging eerder die vakantie ook niet door vanwege de zee.
Afbeelding

Afbeelding


Anders misschien losse vakantie boeken en dan per duik betalen als het weer het toelaat.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 15:25

1 dag safari en dan zekerheid op (4 vd) big 5 te zien?
Dat gaat je alleen in een dierentuin lukken.
Zou daar of meer dagen voor uittrekken of gewoon vergeten.

Dwars door de rimboe bedoel je off road mee? Dat kan in Zuid Afrika alleen in private game reserves.
Maar zelfs een paar dagen Mala Mala (ze zeggen beste kans ter wereld om luipaard te zien) geeft geen garanties.
En daar betaal je $2500 per nacht of meer.

Bij duiken denk ik ook meer aan Mozambique al moet ik zeggen dat ik mij weinig of nooit verdiept heb in duiken :+
En voor een safari zou ik dan eerder kijken naar Phinda private game reserve (van &Beyond), vlakbij Simangaliso Wetlands Park.
Prijzig maar wel zeer goede game drives.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-22 17:38

Ik heb de big 5 al vaak gezien maar je moet echt geluk hebben. Ik heb al vaker en veel langer zelf gereden (verhard en onverhard) maar ook al vaak begeleide gamedrives in verschillende landen. Het is altijd anders. Als je alleen de big 5 wilt zien, kan het bijna alleen maar tegenvallen. De Bush is zoveel meer…

Ik heb al veel parken in zuid Afrika gedaan en Kruger is zeker tof (ook met hun vele verharde wegen). Maar mijn beste lion sighting had ik in Addo, beste neushoorn (wit) in shlushluwe, beste zwarte neushoorn in etosha, beste wild dog en luipaard in chobe. Leeuwen kom je op een gegeven moment overal wel tegen. En toch ben ik eens 25 dagen in zuid Afrika geweest met voornamelijk Safari dagen en heb ik net een staartje gezien :D en ik ken inmiddels ook wel een paar trucjes.

Het is leuk om eens een game drive begeleid te doen en echt op zoek te gaan naar grote dieren. Maar ik vind het veel en veel leuker om lekker vroeg op pad te gaan en rustig je neus te volgen en te cruisen en te zien wat er gebeurt. Mijn mooiste sightings waren maar zelden big 5 dieren. De Bush is de Bush en je ervaart het maar met je er enkel dagen diep in onder te dompelen, zoveel mogelijk uren er door te brengen en het concept van tijd en moeten te vergeten.

Wij blijven weg uit private game parks trouwens omdat de involvement in jagen en stropen (toegestaan en niet toegestaan op bvb neushoorn) bijna niet te weten is. Zuid Afrika is een land met veel laagjes, niet alles wat je op een georganiseerde reis hoort, klopt. Zelf reizen en veel mensen spreken, dat geeft hier en daar mini stukjes info.

manzano

Berichten: 23942
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:32

Sodwana Bay is zeer goede en populaire duiklocatie. Dus die snap ik wel. Ligt tegen/in iSimangaliso. Dus ik denk vandaar de combi.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:56

manzano schreef:
Sodwana Bay is zeer goede en populaire duiklocatie. Dus die snap ik wel. Ligt tegen/in iSimangaliso. Dus ik denk vandaar de combi.

Aliwal Shoal is de plaats. Ze bieden inderdaad dus die combi aan, duiken en dan naar Simangaliso.

Ik heb geen idee hoe groot de kans is dat je groot wild ziet, maar men laat het wel voor komen of het gewoon altijd lukt.
Ik twijfel dus wel enorm, want ik vind het duur en wil dan wel waar voor mijn geld. Afrika heeft nooit mijn interesse gehad en nog steeds minder dan Azie, maar ja, haaien he. En als ik er dan toch ben, dan wil ik ook een gamedrive. Lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 00:02

germie schreef:
manzano schreef:
Sodwana Bay is zeer goede en populaire duiklocatie. Dus die snap ik wel. Ligt tegen/in iSimangaliso. Dus ik denk vandaar de combi.

Aliwal Shoal is de plaats. Ze bieden inderdaad dus die combi aan, duiken en dan naar Simangaliso.

Ik heb geen idee hoe groot de kans is dat je groot wild ziet, maar men laat het wel voor komen of het gewoon altijd lukt.
Ik twijfel dus wel enorm, want ik vind het duur en wil dan wel waar voor mijn geld. Afrika heeft nooit mijn interesse gehad en nog steeds minder dan Azie, maar ja, haaien he. En als ik er dan toch ben, dan wil ik ook een gamedrive. Lastig.
Groot wild zie je vrijwel altijd wel, maar dat is dan meer in de vorm van zebra's, wildebeest, kudu's, waterbuck etc. Feit is dat je voor een groot deel gewoon geluk moet hebben wil je de meer zeldzame diersoorten zien, en je daar ook niet op moet vastpinnen. Wat poes al zegt: er is zoveel meer dan alleen de big 5.

Ik ben de laatste keer voor één dagje naar Pilanesberg geweest met twee nieuwe stagiairs die voor het eerst überhaupt in Afrika waren. Op dat ene dagje zagen we een cheetah, die ik tot dan toe maar één keer eerder had gezien in 20+ jaar. :+ Dus dat geeft maar aan hoeveel mazzel je soms (nodig) hebt. Iedereen op stage was ook stikjaloers op ze en heeft ze een week lang verteld dat ze echt niet moesten verwachten dat dit de standaard zou zijn als ze later nog naar Kruger of zo zouden gaan. :))

Als je dat "ik moet de big 5 zien" kunt loslaten, is een game drive sowieso wel de moeite waard, maar als je per se een lijstje af wilt werken binnen een dag, zou ik het laten schieten.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 00:40

Ik heb echt al heel vaak cheetah gezien haha :D sowieso echt al veel gezien eigenlijk! Maar wij staan te wachten tot de poort open gaat en rijden net voor ze weet sluit binnen in de parken. 12u Bush en dat dagen lang brengt na een tijd gewoon op.

Édit: hoe is het inmiddels een beetje in zuid Afrika? Ik ga morgen de vluchten boeken.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 00:44

Nou als je ergens voor de koffie de big 5 wil zien, moet je wel in Pilanesberg zijn :D
Laatste keer dat ik er was, 12 leeuwen, 5 cheetah's, 2 black rhino, grote kudde buffels en olifanten en 2 uur een luipaard om de auto gehad. Allemaal voor de koffiepauze _O-
En we hadden 2 dagen Pilanesberg om te relaxen na een pittige Kalahari trip gepland. Leek nog bijna op werken joh :D
Weet nog mijn eerste keer in Pilanesberg, in de jaren '90, wat waren die rare honden die zo snel renden?
Mijn tante (Zuid Afrikaanse) zeg je nou wilde honden gezien te hebben? Zij reden vlak achter mij in hun eigen auto en hadden ze gemist :D

Maar voor grote katten heb ik toch de beste sightings in oost Afrika gehad.
Best wel eens een kill in zuidelijk Afrika (zelfs Kruger) maar niet te vergelijken met Kenia of Tanzania.
Nu heb ik daar vaak de luxe om een aantal weken naast de auto's van filmcrews van BBC en NatGeo te staan dus dat is niet te vergelijken met een paar dagen selfdrive.
Laatste trip in Tanzania 1 leeuwen kill, 2 cheetah kills en nog 2 mislukte hunts, 20 cheetahs incl cubs en veel bijzonder klein spul. 3 caracals, bizar veel bat eared foxes, 7 servals en 2 honey badgers.
Buiten de 180 leeuwen en 5 luipaarden (ja we hielden alles bij :') ).
Was ook wel een record in 15 dagen.
Ook een record tsetse flies, dat wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 00:52

poes schreef:
Ik heb echt al heel vaak cheetah gezien haha :D sowieso echt al veel gezien eigenlijk! Maar wij staan te wachten tot de poort open gaat en rijden net voor ze weet sluit binnen in de parken. 12u Bush en dat dagen lang brengt na een tijd gewoon op.

Édit: hoe is het inmiddels een beetje in zuid Afrika? Ik ga morgen de vluchten boeken.
Wij hebben doorgaans extreem weinig mazzel. _O- Volgende keer wil ik gewoon in m'n eentje, auto een dagje bij een water hole neerzetten en gewoon chillen en kijken wat er langskomt. :+

MarijeR schreef:
Nou als je ergens voor de koffie de big 5 wil zien, moet je wel in Pilanesberg zijn :D
Laatste keer dat ik er was, 12 leeuwen, 5 cheetah's, 2 black rhino, grote kudde buffels en olifanten en 2 uur een luipaard om de auto gehad. Allemaal voor de koffiepauze _O-
En we hadden 2 dagen Pilanesberg om te relaxen na een pittige Kalahari trip gepland. Leek nog bijna op werken joh :D
Weet nog mijn eerste keer in Pilanesberg, in de jaren '90, wat waren die rare honden die zo snel renden?
Mijn tante (Zuid Afrikaanse) zeg je nou wilde honden gezien te hebben? Zij reden vlak achter mij in hun eigen auto en hadden ze gemist :D

Maar voor grote katten heb ik toch de beste sightings in oost Afrika gehad.
Best wel eens een kill in zuidelijk Afrika (zelfs Kruger) maar niet te vergelijken met Kenia of Tanzania.
Nu heb ik daar vaak de luxe om een aantal weken naast de auto's van filmcrews van BBC en NatGeo te staan dus dat is niet te vergelijken met een paar dagen selfdrive.
Laatste trip in Tanzania 1 leeuwen kill, 2 cheetah kills en nog 2 mislukte hunts, 20 cheetahs incl cubs en veel bijzonder klein spul. 3 caracals, bizar veel bat eared foxes, 7 servals en 2 honey badgers.
Buiten de 180 leeuwen en 5 luipaarden (ja we hielden alles bij :') ).
Was ook wel een record in 15 dagen.
Ook een record tsetse flies, dat wel...
Ja, Pilanesberg is best wel "condensed" met veel dieren op een relatief klein oppervlak. :))

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:25

Ik had een pangolin op mijn eerste drive in een big 5 reservaat :+ nog nooit van dat dier gehoord joh. We reden zo hard dus ik dacht "yes luipaard of leeuw!" was rete teleurgesteld toen we aankwamen bij deze gekke Pokémon :+
Nu weet ik wel beter en kan ik mensen jaloers maken met de foto's haha.

We hebben nu sinds +/- 2 weken een pack of wild dogs die zich aardig thuis voelen op ons reservaat <3
Vanochtend wakker geworden door vechtende hyena's en wild dogs over een kill .. kan het leven nog beter?

manzano

Berichten: 23942
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:55

germie schreef:
manzano schreef:
Sodwana Bay is zeer goede en populaire duiklocatie. Dus die snap ik wel. Ligt tegen/in iSimangaliso. Dus ik denk vandaar de combi.

Aliwal Shoal is de plaats. Ze bieden inderdaad dus die combi aan, duiken en dan naar Simangaliso.

Ik heb geen idee hoe groot de kans is dat je groot wild ziet, maar men laat het wel voor komen of het gewoon altijd lukt.
Ik twijfel dus wel enorm, want ik vind het duur en wil dan wel waar voor mijn geld. Afrika heeft nooit mijn interesse gehad en nog steeds minder dan Azie, maar ja, haaien he. En als ik er dan toch ben, dan wil ik ook een gamedrive. Lastig.


Oh dat ligt niet bij Sodwana in de buurt. Ook best een eindje nog van Simangaliso.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 23:06

Kruger geboekt *\o/* letaba, satara en lower sabie deze keer <3

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:19

Heb je ruimte voor een zadel? _O-

edit; Geintje hoor! Hoop dat je het heerlijk hebt!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 23:30

Iriscope schreef:
Heb je ruimte voor een zadel? _O-

edit; Geintje hoor! Hoop dat je het heerlijk hebt!


Helaas haha net de vluchten geboekt. Had ik het eerder geweten :') :') :')

Ik kijk er zo naar uit!