[FOTO] Picture of the Week deel X

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:04

Week 9
De Helios 44-2 58 mm f/2.0 lens blijft voorlopig op mijn camera. Veel te leuk met al die verse voorjaarsbloemen. :+:

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:37

Congrats tenno, ik herkende jouw foto meteen in de video van jess <3 :D

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:44

Deze keer eens iets compleet uit mijn comfort zone. Na de afgelopen weken in mijn research, cursussen en tutorials de wat extremere bewerkingen ook voorbij heb zien komen wilde ik het graag eens zelf proberen.
Ik ben aardig tevreden al heb ik het gevoel dat er nog van alles niet aan klopt, vooral de vlinder zelf klopt het een en ander niet aan maar weet het niet zo goed hoe dat op te lossen (mocht iemand tips hiervoor hebben, heeeel welkom! ) O:)
Toch wilde ik hem graag delen en inzenden als mijn foto van de week omdat het dat ook wel echt is voor mij.

Mijn week 9
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:16

Week 9. Iets creatiefs dit keer. :=

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:52

Ik mis de vind ik leuk knop wat een leuke foto's komen er voorbij. :P

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:00

week 9:

Afbeelding

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:26

Week 9:
Afbeelding

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 08:30

Week 9

Geen recente foto en boktupload vanaf mn telefoon.. Heb even geen laptop bij de hand :o


Afbeelding

linoleum

Berichten: 6463
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:58

Ik zag deze bomen en vond de kleur van de nieuwe takken zo bijzonder. Niet heel tevreden met de foto, maar iets beters heb ik deze week ook niet gemaakt.

Week 9

Afbeelding

Tenno7

Berichten: 2251
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:34

Keer een rondje feedback van mijn kant! heb er even tijd voor haha.

Art_Ificious : Prachtige foto, mooi dat licht erachter van het gouden uurtje en wat een cute modelletje, kwa crop zou je naar mijn idee wel meer kunnen bereiken, er is nu heel veel ''lose'' ruimte aan de onderkant, wat juist wat storend werkt.

Megane : Hele mooie foto en kwa compositie ook sterk! Je zou nog wat meer tijd kunnen steken in de details, zoals de clean-up. op de grond leggen best veel ''troepjes'' Voorderest zou ik proberen om de hond wel echt zwart te houden, in de highlights is die nu wat grijzig.

magda_90 : Super mooie kleurijke foto! Prachtige scherptediepte en bokeh erin en ook mooi hoe je een voorgrond, middenstuk en achtergrond in de foto hebt weten te krijgen! Enige jammer vindt ik de hele lichte bokeh cirkels, die trekken de aandacht weg van de mooie bloem en die zou ik zelf weggewerkt hebben.

XxLiEsJuHhxX : Leuk hoe je dingen probeerd, juist daar leer je echt mega veel van! Bij deze foto vindt ik het resultaat alleen niet zo geslaagd. Dit komt voornamelijk omdat het niet ''klopt'' Een vlinder is in het echt niet zo groot, en natuurlijk is het meer een fantasy foto. maar dan alsnog is het wel belangerijk dat het klopt voor diegene die de foto bekijkt en het dus zo realistisch mogelijk is. hierbij moet je vooral kijken naar waar komt het licht vandaan en hoe valt dat. Ik vindt de blauwe kleur heel erg mooi, maar zou het wel meer van de hond afhalen. Lekker blijven spelen met dit soort dingen! je wordt er vanzelf steeds beter in!

Bellatrix : Prachtige foto, waar echt de concentratie heel duidelijk naar voren komt. mooi om te zien! Ík vindt alleen jammer dat de crop wel heel krapjes is, ik had graag wat meer ruimte om het paard heen gezien. Voorderest vindt ik zelf de contrast levels net even te hoog.

Sharani : Mooie foto, vooral de weerspiegeling is mooi duidelijk te zien! Je zou met nabewerken nog wat meer kunnen kijken naar de cleanup van de foto. en bijvoorbeeld wat storende takjes etc weg werken. zo krijg je meer rust in je foto en wordt de focus meer gelegt op de reiger.

Quir : Hele gave foto met een prachtige scherptediepte en bokeh! Ik denk dat rechts een schuurtje staat? mis dat je met bewerken die nog weg zou kunnen krijgen. de linker kant is namelijk super mooi en het donkere van de schuur wat storender.

Fellow : Hele mooie foto! prachtige kleuren en mooi ruimte om de hond heen gelaten! Ik zelf had misschien die oranje boom aan de linker kant weg gewerkt of minder kleurrijk gemaakt. dit trekt nu iets de aandacht van de hond weg.

Linoleum : Dat zijn idd mooi gekleurde takken zeg! steekt ook mooi af met de blauwe lucht. Je zou misschien nog wat meer tijd kunnen steken in de compositie van de foto. het is een mooi plaatje, maar wat plat en mist wat diepte.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:17

Week 9:

Afbeelding

Pauley

Berichten: 689
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:49

Week 9
Via bokt upload de witte krokussen erachter zijn naar mijn mening wat overbelicht dat vind ik wel jammer.


Afbeelding

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:59


robinxfellow

Berichten: 807
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:27

Week 9:
AfbeeldingMeerkat - week 9
Canon EOS 77D - 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | Contemporary - ƒ/5.6 - 1/500 - ISO 500

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:07

Week 9. Ook een beetje lente hier :D
Afbeelding

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:03

Nu ik er eindelijk aan denk en ik er ook tijd voor heb doe ik ook graag even een rondje feedback!

Magda_90 heel erg mooie foto! Mooie frisse kleuren, de bloem komt mooi tot zijn recht. Wel vind ik de witte 'vlekken' wat afleiden van de mooie bloemetjes, die had ik zelf even weggehaald denk ik.

XxLiEsJuHhxX ik vind het een gave foto! Kan mij voorstellen dat het heel iets anders is dan wat je normaal doet, maar dit vind ik al heel knap. De vlinder past voor mij alleen niet echt, hij is vergeleken met de hond wel heel erg groot. Ik denk dat, als je de vlinder een stuk kleiner had (ter grootte van het oor van de hond of nog kleiner) dat het een stuk meer past. Niet dat ik hier veel verstand van heb, maar dit zou ik denk ik doen. Maar nogmaals toch nog echt een gave foto!

Bellatrix wat een mooie foto, wel echt een creatief beeld om te zien! Ik vind de warme kleuren wel echt mooi, het doet mij een beetje denken aan een beeld uit een oude western film. Het linker achterbeen van het paard springt bij mij wel gelijk in het oog, die lijkt nu wel heel erg afgehakt. Misschien is het mooi om voor een volgende keer wat meer ruimte te houden daar? Zodat dat been net zoals de andere benen achter het gras verdwijnt.

Sharani Ik vind het leuk hoe je de reflectie van de reiger op de foto hebt gezet! Dat maakt de foto voor mij erg leuk om naar te kijken. De foto was denk ik wel wat sterker geweest als de reiger verder in het water had gestaan/de kant minder zichtbaar was geweest. Dan gebeurt er iets minder in de foto en dan gaat de aandacht nog meer naar de vogel!

Quir Echt een prachtige foto! Heel mooi die warme tinten in combinatie met de sneeuw. Moet zeggen dat ik wel echt even moest kijken naar wat er nou op zijn neus zat haha. Zelf had ik denk ik de donkere vlek/achtergrond aan de rechterkant nog weg proberen te werken, die valt voor mij toch wel wat op.

Fellow Heel mooie foto van een ontzettend gave hond! De hond springt echt mooi uit de foto. Mijn complimenten!

linoleum Wat een leuk beeld, de takken hebben inderdaad een aparte kleur! Heel erg opvallend. Misschien was het leuk geweest om wat meer een close up te maken van de takken, ik denk dat de kleur icm de blauwe lucht dan nog beter naar voren was gekomen.

MariaMaaike Wauw wat een prachtplaat! Echt een ontzettend mooie foto! De vogels in de lucht maken hem voor mij echt af. Ik denk dat ik misschien wel voor een iets lager standpunt had gekozen, als de reling iets dichterbij/hoger was zou ik denk ik nog meer de foto in gezogen worden. Maar zo is de foto ook al heel gaaf.

Pauley Je hebt de verschillende kleuren/banen in de krokus echt mooi in beeld weten te brengen! Ik denk dat een lager standpunt de bloem nog meer uit de foto had kunnen laten springen, zeker als de bloemen er achter net zo mooi wazig zijn als op deze foto. De overbelichte witte bloem valt mij ook op, dat is net jammer! Maar nog steeds een mooie foto!

Niobe Wat een mooie foto van een (voor mij) redelijk onbekende sport! Ik merk dat mijn aandacht alleen snel naar de reclameborden op de achtergrond word gezogen, ik denk voornamelijk omdat die wat lichter zijn dan de kunstschaatsster zelf. Misschien dat het mooi was geweest om haar jurk/pakje wat meer op te lichten, want zo te zien is het een prachtig kledingstuk en wat opgelicht komt hij denk ik nog beter tot zijn recht.

robinxfellow wat een leuke foto van een ontzettend leuk diertje! Je heb mooie kleuren in je foto, ik ben fan! Ik had er denk ik voor gekozen om aan de linkerkant minder ruimte te hebben, en aan de rechterkant wat meer. Vooral om zo een mooi overzicht te hebben van wat het stokstaartje ziet en ook zodat de takjes aan de linkerkant wat minder opvallen.

Tigress echt een leuke foto van Jarvis tussen de sneeuwklokjes! Heerlijk lentegevoel krijg ik ervan! ik vind zelf de onscherpe 'streep' (ik denk van een takje) aan de rechterkant en wat overige takjes wat veel, de foto doet mij een beetje onrustig aan. Die zou ik proberen om weg te werken. De achtergrond is wel mooi wazig!



En dan nu ook mijn week 9. Een foto van afgelopen zomer, maar nu pas ontdekt tussen mijn bestanden en ook afgelopen week bewerkt! :D

Afbeelding

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:08

Cocaïne neus <<)

Dankjewel allebei! Helemaal mee eens, die donkere vlek is zijn moeder, maar krijg het helaas niet mooi weg gewerkt. -O-

Calice

Berichten: 9836
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:13

Week 9
Afbeelding

Fris

Berichten: 827
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:28

Week 9

Foto van afgelopen zondag. :o

Afbeelding

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:03

week 9
Afbeelding

Foto is van dezelfde shoot als week 4. Wel deze week nabewerkt. Via bokt upload en mijn telefoon.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:16

Bedankt voor het mooie compliment en feedback Kashmino :D

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 00:56

Bedankt voor de feedback, zeker mee eens dat er meer uit de foto gehaald kan door hem wat op te schonen. Maar ik zit helaas nog steeds in het ziekenhuis en manlief had de laptop weer meegenomen, dus nabewerken was niet mogelijk. En de reiger was ook niet zo vriendelijk om verder het water in te lopen.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 03:15

Thanks Kashmino! Ik vind het een prachtige sport, maar verder is het voor mij zelf ook nog vrij onbekend, dus ik heb mezelf er enorm mee in het diepe gegooid. Dus bedankt voor je tip, daar kan ik wat mee!
Al zullen de sponsors er wel blij mee zijn :=

Tenno7

Berichten: 2251
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:22

Week 10
Voor het eerst een kat gefotografeerd. Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:26

Wauw heel knap Tenno.

Ik had week 10 ook al klaar staan :D
Hondje van een collega. Eindelijk goed scherpe actiefoto's :D

Afbeelding

Bij originele foto staat de hond meer rechts alsof die uit het beeld gaat springen, ik heb hem opgeschoven dmv andere foto met dezelfde achtergrond