Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:13

Zoals er nu naar uitziet gaan we in Mei een paar dagen naar Texel *\o/*

Ik weet dat er een schapenboerderij was met meerdere dieren die je kon aaien en met een winkeltje erbij. Was toen van een gezin welke mee hebben gedaan aan Boer Zoekt Vrouw. Weet dat nu niet meer van hun is. Iemand enig idee of dat er nog is met dit concept?

Siers83

Berichten: 7351
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:25

Vrij en blij is dat, geen idee hoe dat er nu aan toe gaat daar. Je hebt ook Schapenboerderij Texel, daar hebben ze ook lammetjes en andere dieren en ook een winkeltje. Is ook een aanrader

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:49

Er is daar nogwel een boerderijwinkel, schapen knuffelen geen idee daar.

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:52

Siersma schreef:
Vrij en blij is dat, geen idee hoe dat er nu aan toe gaat daar. Je hebt ook Schapenboerderij Texel, daar hebben ze ook lammetjes en andere dieren en ook een winkeltje. Is ook een aanrader


Ah ja thx. Net even gezocht, lijkt dat soort van ‘kinderboerderij ‘ er niet meer is.

Hebben er echt zin in. Hihi! Lijstjes aan het maken met wat te doen en waar we nog aan moeten denken.

Ecomare
Garnalen vissen
Schapenboerderij
Sommeltjespad (?)
Uiteraard dorpjes bezoeken en wandelen
Geocachen

Kopen vooraf van ticket boot maar ook om te parkeren.

Nog andere tips voor kinderen van 5-7 jaar?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 18:57

Jenny21 schreef:
Siersma schreef:
Vrij en blij is dat, geen idee hoe dat er nu aan toe gaat daar. Je hebt ook Schapenboerderij Texel, daar hebben ze ook lammetjes en andere dieren en ook een winkeltje. Is ook een aanrader


Ah ja thx. Net even gezocht, lijkt dat soort van ‘kinderboerderij ‘ er niet meer is.

Hebben er echt zin in. Hihi! Lijstjes aan het maken met wat te doen en waar we nog aan moeten denken.

Ecomare
Garnalen vissen
Schapenboerderij
Sommeltjespad (?)
Uiteraard dorpjes bezoeken en wandelen
Geocachen

Kopen vooraf van ticket boot maar ook om te parkeren.

Nog andere tips voor kinderen van 5-7 jaar?



Jaaaa Juttersmuseum Flora. Heel betaalbaar qua entree en je kijkt er je ogen uit!

Sommeltjespad is leuk als je toch wil wandelen maar vond ik persoonlijk niet heel spannend, maar goed ik ben en heb geen kleuter ofzo.

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:30

Juttersmuseum gaat ook op het lijstje :)* worden nog drukke dagen :=

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 19:36

Jenny21 schreef:
Juttersmuseum gaat ook op het lijstje :)* worden nog drukke dagen :=


Let op, er zijn in principe 2 Juttersmuseums. Kaap Skil is er ook nog, ook wel leuk maar vind ik zelf veel minder leuk dan Flora, duurder ook. Flora is echt een avontuur ook voor (voor zover ik daar verstand van heb) kinderen.

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:52

Alwiene schreef:
Jenny21 schreef:
Juttersmuseum gaat ook op het lijstje :)* worden nog drukke dagen :=


Let op, er zijn in principe 2 Juttersmuseums. Kaap Skil is er ook nog, ook wel leuk maar vind ik zelf veel minder leuk dan Flora, duurder ook. Flora is echt een avontuur ook voor (voor zover ik daar verstand van heb) kinderen.


Staat genoteerd :D

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 07:25

Ik ben zelf met TXgids op excursie geweest, echt een aanrader. Hij heeft verschillende tochten door de natuur en vertelt dan wat je tegen komt. Hij heeft ook een wadlooptocht. Je kunt hem ook privé boeken.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 07:29

Ik hoop dat Texel niet weggewaaid is na vandaag en komende nacht... Jeetje wat een toestand. Na de storm Corrie en alle schade op het strand al...
Succes daar!

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:18

Jenny21 schreef:
Siersma schreef:
Kijk eens op https://www.Koogerduin.nl Is van mn baas, ligt midden in De koog maar toch rustig. Afgeschermde tuin en parkeren op eigen terrein. Hij heeft momenteel veel annuleringen dus veel is weer vrij gekomen


Dank, ik heb een mail naar hun verstuurd.
Op site staat niet aangegeven of er nog plek is. Ben benieuwd.


2 jr geleden heb je me dit aangeraden maar toen niet gegaan ivm sluitingen door corona.
Vandaag WEL bij hun geboekt, weekje Texel *\o/*

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:25

Muga schreef:
Ik hoop dat Texel niet weggewaaid is na vandaag en komende nacht... Jeetje wat een toestand. Na de storm Corrie en alle schade op het strand al...
Succes daar!


Het valt vooralsnog goed mee hoor. Paviljoen dat het door corrie het zwaarste heeft gehad is inmiddels weggehaald.
Het spannendste wat hier tot nu toe gebeurde is dat onze containers aan de wandel gingen dus die hebben we maar even klem gezet.
Waterstand voor vanavond in de haven wordt verwacht 220cm boven NAP, dus die zal wel weer flink onderlopen maar dat gebeurt ook vaker, alleen nu nog n stukje hoger dan normaal, maar records daarvan zitten tussen 270 en 320 oid.

Siers83

Berichten: 7351
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:44

Jenny21 schreef:
2 jr geleden heb je me dit aangeraden maar toen niet gegaan ivm sluitingen door corona.
Vandaag WEL bij hun geboekt, weekje Texel *\o/*

Oh wat leuk! Waneer kom je?

Manou

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:57

Een vraagje, zijn er tips waar je een fatsoenlijke tweedehands fiets kan kopen op Texel? We hadden al van onze gebruikelijke fietsenmaker een foldertje gekregen waar oude verhuurfietsen worden verkocht, maar dat viel volgens mijn vader nogal tegen. Die fietsen waren ouder dan verwacht voor een veel hoger bedrag dan de genoemde vanaf prijzen.
De fietsen bij ons huisje zijn wel echt toe aan vervanging, maar anders moeten mijn ouders maar bij hun in de buurt iets kopen en dan meenemen.

Siers83

Berichten: 7351
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:16

Van der Linde zou je eens kunnen kijken, meestal hebben die wel wat staan. Al denk ik dat je nu misschien te laat bent. Seizoen staat op het punt van beginnen en afgelopen winter zijn de meeste fietsen verkocht denk ik

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:23

Manou schreef:
Een vraagje, zijn er tips waar je een fatsoenlijke tweedehands fiets kan kopen op Texel? We hadden al van onze gebruikelijke fietsenmaker een foldertje gekregen waar oude verhuurfietsen worden verkocht, maar dat viel volgens mijn vader nogal tegen. Die fietsen waren ouder dan verwacht voor een veel hoger bedrag dan de genoemde vanaf prijzen.
De fietsen bij ons huisje zijn wel echt toe aan vervanging, maar anders moeten mijn ouders maar bij hun in de buurt iets kopen en dan meenemen.


Ik heb mijn fiets enkele jaren geleden bij de Kikkert in De Koog gehaald.
Brachten ze zelfs nog gratis thuis (Roosendaal) ook. :D
Heb ‘m nog steeds! :)

Siers83

Berichten: 7351
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:00

Kikkert bestaat alleen niet meer, die zijn met werkend pensioen ;)
Ze doen alleen nog de huurfietsen door de benelux brengen

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:49

Siersma schreef:
Kikkert bestaat alleen niet meer, die zijn met werkend pensioen ;)
Ze doen alleen nog de huurfietsen door de benelux brengen



Klopt

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:36

Manou schreef:
Een vraagje, zijn er tips waar je een fatsoenlijke tweedehands fiets kan kopen op Texel? We hadden al van onze gebruikelijke fietsenmaker een foldertje gekregen waar oude verhuurfietsen worden verkocht, maar dat viel volgens mijn vader nogal tegen. Die fietsen waren ouder dan verwacht voor een veel hoger bedrag dan de genoemde vanaf prijzen.
De fietsen bij ons huisje zijn wel echt toe aan vervanging, maar anders moeten mijn ouders maar bij hun in de buurt iets kopen en dan meenemen.


Je zou ook kunnen kijken bij de fietsenverhuur bij de boot, die hadden van het najaar het eea in de aanbieding aan oude huurfietsen maar best kans dat dat allemaal weg is inmiddels, anders denk ik dat je t meeste kans maakt bij vd linde. Maar gok dat je goedkoper uit bent met tweedehands aan de overkant iets kopen en zelf meenemen.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:09

Nog 12 dagen werken, met 3 dagen vrij tussendoor! :D
En dam gaan, heb er zin in!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 00:59

Oehhh dat schiet al mooi op Banyu, hier nog een flink stuk meer geduld, maar geeft niet, komt vanzelf :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 01:20

Alwiene schreef:
Oehhh dat schiet al mooi op Banyu, hier nog een flink stuk meer geduld, maar geeft niet, komt vanzelf :D


Ja joh, des te eerder het september is en ik er weer voor 3 weken zit! Hoewel voor je het weet het ook weer zo voorbij is! :(

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 01:48

Daar weet ik alles van, daarom deze keer 4 weken ipv 3 (die er vorig jaar 5 werden in het voorjaar :=)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:16

Lekker is dat hé! :D

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 12:20

Gefeliciteerd Banyu!