[FOTO] Picture of the Week deel X

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:45

Ooh zo mooi.
Ik vind die enorme bokeh erg leuk.
Ik dacht dit met mijn 70-200mm F2.8 ook te bereiken maar blijkbaar die ik toch nog iets mis want heb nooit het gewenste resultaat. Vind de voor- en achtergrond nog niet zoals ik het graag zou willen.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:51

Ik doe mijn bokeh nog een beetje "meer" maken met nabewerken O:) :D

Zal eventjes een voorbeeld zoeken/maken wat dat voor verschil geeft.

Tenno7

Berichten: 2251
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:06

Je scherptediepte is ook niet alleen afhankelijk van je lens maar ook hoe je fotografeert. Ik bewerk zelf niet nog meer scherptediepte in de foto's. Maar met een 70-200mm f/2.8 kun ne mega veel scherptediepte creëeren hoor! Fotografeer er ook veel mee!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:11

klopt, ik maak de achtergrond denk ik vooral zachter waardoor het bokeh iets meer versterkt word. Denk dat het vooral het onderwerp ver genoeg van de achtergrond te hebben.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:03

Nou ver genoeg van achtergrond is altijd bij mij.
Zoals bij deze foto bv.
De hond mocht er nog net wat meer uitspringen voor mij.
Afbeelding

Tenno7

Berichten: 2251
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:55

Kwa scherptediepte is het niet anders dan bij mij hoor. Alleen jij hebt een wat drukke achtergrond. Dat maakt ook een verschil!

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:34

XxLiEsJuHhxX schreef:
Iedereen met de corona problemen, heel veel beterschap! Hopelijk zijn jullie allemaal snel weer helemaal op de been en uit quarantaine! :)

Kan ik mij nu goed herinneren dat voorheen, in vorige topics, mensen hier ook wel Reacties gaven op de foto's als commentaar zeg maar?


Ja ik had dat idee ook! Ik was er in de eerste week fanatiek mee begonnen maar toen deed niemand anders het dus toen dacht ik oke laat maar :+
Maar als jullie het ook leuk vinden ben ik er ook helemaal voor in! Ik denk dat het alleen maar leerzaam is, en een leuke extra toevoeging op dit topic. Anders wordt het toch gewoon een soort wekelijkse 'foto-drop'...

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:56

Precies dat inderdaad Fellow. Zo word het topic iets meer inhoudelijk :D

Art_Ificious, ik denk dat dat vooral nabewerking is. Wat waren de instellingen bij die foto?
Ik stuur je ook eventjes een pb.

linoleum

Berichten: 6464
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:27

Hierbij mij feedback rondje. Ik ben dus een beginner qua fotografie, dus de technische dingen heb ik niks nuttigs over te vertellen. Maar ik doe wel graag een poging qua compositie en standpunt en dingen als dat! Kan dus een mening zijn over een verbetering die ik zelf niet kan doen :+ maar wie weet helpt het jou wel

De reacties zijn op de foto's van week 6 :D

Tenno7: ik ben normaal niet zo'n fan van overdreven bewerkingen met sneeuw, maar ik vind deze erg goed gelukt! De kleuren van de omgeving complementeren de kleur van de teddybeer erg goed en hij is zo minder bruin op bruin op bruin dan het origineel.
XxliesjuhhxX: lieve foto, ik denk alleen dat ik de hond wat te flets vind tov de achtergrond doordat de hond volgens mij in de schaduw zit en de achtergrond wel zon heeft?
Tigress: wie kan er nou wat negatiefs zeggen over Jarvis <3
robinxfellow: mooie scherpe foto, maar niet heel interessant. Denk dat ik het interessanter had gevonden als de luchtballon niet in het midden van het frame was.
Fellow: ook al zo'n lieve foto, dat pootje maakt het wel echt af.
Art_Ificious: ik vind het mooi dat de achtergrond bij de scherpe bloem lichter is en aan de zijkanten wat donkerder
Magda_90: niet een hele interessante foto, maar gok dat ik je daar niks nieuws mee vertel. Misschien is een macro foto of wat meer interieur erbij wel leuk om eens te proberen?
Bellatrix: fantastische foto met die beweging erin en ook zwart-wit is denk ik echt een toevoeging hier.
Pauley, bloemen zijn altijd goed. Maar ik gok dat je hier net beetje tussen een 'gewone' foto en macro in zit qua afstand, waardoor het niet een hele interessante foto is.
Niobe, volgens mij hele andere foto dan wat je anders doet. Maar ik vind hem heel erg geslaagd!
MariaMaaike: precies een foto waarvan ik hoop die ooit zelf te kunnen maken!
Sharani, knap dat je het musje er zo scherp op hebt gekregen. Voor het echte pietluttige zou mooiste zijn als de voetjes er helemaal op stonden, maar ik gok dat dit al lastig zat was.
MarijeR: leuke foto, heb idee dat ik echt beetje de persoonlijkheid van de hond zie.
Quir, gave lucht! Ik zou er zelf denk ik voor gekozen hebben om minder van de onderkant te laten zien, dus de weerspiegelende weg zoveel mogelijk wegcroppen en de aandacht volledig naar de lucht laten gaan.
Dandy200, ook al zo'n prachtige hond. Ik heb idee dat de foto wel wat te licht en te flets is.
Megane, wat een prachtige foto en dat is dan even een snelle. Ik denk dat ik het zelfs leuker vind dat ze beetje chagrijnig kijkt.
Calice, leuk zo met dat contrast van het roze halstertje en zwarte Poow en achtergond. Ik vind het bij blackfoto's of donkere foto's met donkere paarden alleen altijd zo jammer dat de oortjes vaak wegvallen. Al is dat denk ik niet iets wat je snel oplost.
Fris, wat een heerlijke typische rode kater blik.
Kashmino, prachtige foto!
8nnemiek, ik heb het idee dat hij niet helemaal scherp is, maar dat kan ook door de Bokt upload komen.

Volgens mij heb ik iedereen gehad! Super leuk om zoveel verschillende foto's te zien en dat volgens mij ook fotografen van alle niveaus meedoen. En ook alweer nieuwe dingen geleerd, had bijvoorbeeld nog nooit eerder van Bokeh gehoord. Dus heb er nu al wat aan :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:37

Super bedankt voor je feedback! :)

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:39

Week 7
De lieve snoesjes van bokker Swift! Net als mijn vorige 2 foto's gemaakt op de fotomeeting. <3

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:50

Bedankt voor je feedback. Dat lichte bij de bloem is exprès gedaan zodat lijkt of er een lichtstraal op de Bloem valt :)

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:54

Bedankt voor je feedback linoleum! :D
Ik zal vanavond even je voorbeeld volgen en alle foto's bij langs!

linoleum

Berichten: 6464
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:51

Niet heel tevreden met de foto van deze week. Maar nog steeds zeer weinig energie en het was nogal rotweer. Dus gekozen voor dichtbij huis en wat deze week goed samenvat :+

Week 7
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:10

Mijn week 7 :D

Afbeelding

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 23:58

Week 7

Afbeelding

robinxfellow

Berichten: 808
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 00:53

Week 7:
AfbeeldingVicuña - week 7
Canon EOS 77D - 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | Contemporary - ƒ/6.3 - 1/1000 - ISO 500

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:03

Week 7.

Afbeelding
Canon R6, 50mm 1.8. 1/200 ISO 1600 + opzet flitser

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:14

Ik ben er ook eventjes voor gaan zitten en mijn reacties op de foto's van week 6 gaan geven.
Bij voorbaat eventjes wel voor de duidelijkheid dat ik geen pro ben O:) :D

Tenno7, ik kan hier eigenlijk niks anders van zeggen dan WAUW, ik vind hem echt prachtig en de nabewerking echt heel goed gedaan, ik zou hem zo op canvas neer hangen <3. Ik kan dan ook geen mindere dingen vinden aan de foto.
Tigress, Mooie foto! Leuk ook kwa positionering en kijkrichting. Ik ben benieuwd hoe de foto was als de hond nog aan het opstijgen was.
robinxfellow, Goed scherpe foto maar wel wat saai zoals hij nu is.
Fellow, Hele leuke foto! Ik denk persoonlijk dat hij nog beter was geweest als het een liggende foto was waardoor je meer ruimte kon open laten naar de kant waar de hond heen kijkt.
Art_Ificious, leuke foto! Jammer alleen van het bloemetje dat achter de stengel zit, deze stoort mij een beetje.
magda_90, Tijdgebrek of niet, die plant is prachtig! Alleen jammer dat de binnenpot en het plastic zichbaar/niet afgedekt is. Misschien wel dat de foto net wat meer Wauw gekregen had als je hem of wat meer uitgezoomd had, dus de hele pot zichtbaar en een soort interieur foto, of juist meer ingezoomd als een macro.
Bellatrix, Jammer dat het paard net het hoofd kantelt, maar een mooie foto die goed de kracht van het paard uitstraalt :D
Pauley, Was het de bedoeling om scherp te stellen op een van de sprieten voor de bloemen? Ik denk dat persoonlijk ik het mooier gevonden had als de scherpte op de bloem(en) zat in plaats van op de spriet.
Niobe, Leuke foto! Je ziet ook nog echt de beweging in de vleugels <3 Normaal vind ik die onscherpte niet mooi maar bij deze foto past het mooi. :D
MariaMaaike, Hele mooie foto! Ben er nog niet helemaal uit wat ik van het scherpstel punt vind maar vind hem wel heel mooi en zacht <3
Sharani, Prachtig zo dichtbij! Jammer dat net het ene voetje deels mist, buiten dat gewoon WAUW!
MarijeR, Mooie foto, mooie hond als ik wat moet aanmerken is het net jammer dat de kruin een beetje te lang is bij de ogen en je de ogen net niet helemaal ziet. De hond heeft volgens mij prachtige ogen waardoor de foto dan een echte WAUW WAUW had gekregen.
linoleum, Mooi zo dat ijs! Misschien wat het mooier geweest als de foto liggend geweest was en iets meer uitgezoomd, of nu zo staand het onderwerp in het midden geweest was. Voor nu is hij een beetje saai zeg maar. Leuk dat je ook mee gaat doen in dit topic :D
Quir, Op het moment dat ik nu naar jouw foto kijk speelt op mijn pc de instumentale versie van de lion king. En het stukje van de muziek past gewoon enorm bij jouw foto. waardoor ik er gewoon kippenvel van kreeg. Erg mooie foto/lucht. <3
Dandy200, Leuke foto! Jammer dat hij wat flets geworden is en het zwart niet echt zwart is meer. Persoonlijk had ik bij deze foto liggende foto gemaakt waar ik meer ruimte open kon laten aan de kant waar de hond heen kijkt. Misschien ook een leuke om te proberen een volgende keer is de bloem ook scherp te hebben.
Megane, Die ogen!! <3 <3 Misschien was het ook heel gaaf geweest als je verder in gezoomd had, dus geen ruimte rond de hond maar puur hond op de hele foto, dan waren de ogen er nog meer uit gesprongen misschien, maar nu al erg mooi :D
Calice, Heel gaaf! Jammer alleen dat je nog net wat ziet boven de nek van de pony, als dat ook helemaal zwart zwart was was hij helemaal af geweest <3
Fris, leuke kat en een typische katten blik, persoonlijk als aanmerking vind ik de uitsnede niet zo mooi waardoor hij net wat mist voor mij.
Kashmino, WAUW !! Niks op aan te merken, gewoon echt wauw <3 <3
8nnemiek, leuke foto! Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen maar voor mij mist hij nog net "iets" of dat in het focuspunt ligt of de scherpte weet ik niet zo goed, maar oke vlinders blijven ook niet gezellig een tijdje zitten als je er een camera op richt helaas.

Volgens mij heb ik ook iedereen gehad en hebben jullie wat aan mijn opmerkingen. :D



Is het trouwens mogelijk dat iemand het maken van de lijst van Agossie overneemt?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:21

Bedankt voor je feedback!
(hoofd kantelen vond ik juist leuk, ach, het is een kwestie van smaak :D )

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:56

Bellatrix schreef:
Bedankt voor je feedback!
(hoofd kantelen vond ik juist leuk, ach, het is een kwestie van smaak :D )


Mee eens, ik vind hem op deze foto net niet helemaal goed uit komen. Maar inderdaad veel is ook een kwestie van smaak :D

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:00

Bedankt voor de feedback.

Week 7
Aan het spelen met de Helios lens binnenshuis. Ik heb nu een weekje vrij en hoop dat ik echt even met de camera naar buiten kan. *\o/*

Afbeelding

Megane

Berichten: 740
Geregistreerd: 24-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:34

Dank voor de feedback!

Dat ze chagerijnig kijkt past ook wel een beetje bij haar haha, is toch ook niet leuk als je lekker aan het rauzen bent in het bos en opeens keurig moet blijven zitten haha.

@XxLiEsJuHhxX Thanks! ik zal eens puzzelen in photoshop en kijken hoe het meer gecropt lijkt!

Mijn week 7
Had beter gekunt wbt positionering, maar ik was alleen met haar. Was al heel trots dat ze een paar seconden bleef zitten haha

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:44

Ik ben heel benieuwd wat meer gecropt doet, kan ook natuurlijk zijn dat ik er naast zit hihi. Vind het in ieder geval echt een prachtige hond met veel uitstraling <3

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:19

Ons leven draait momenteel om onze zieke dochter, dus deze week een telefoon foto van een plek waar je liever nooit komt maar waarvan je wel heel dankbaar bent dat hij bestaat. Het Ronald MCDonald huis.
Week 7:
Afbeelding