Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:11

jeetje77 schreef:
Even weer een vraagje. Ben me wat aan het oriënteren op een weekje Luxemburg vd zomer. Met brommers/motoren en tent natuurlijk. Maar nu zoek ik eigenlijk een (kleine) camping met zo min mogelijk kindvriendelijke activiteiten enz. Ik kom namelijk daarvoor al van een giga groot scoutingkamp af (mits alles door mag gaan vd zomer ).

Dus gezocht: een kleine (kindonvriendelijke) camping in Luxemburg. Of eventueel Eifel gebied.

Tintesmühle <3

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:18

Wat denken jullie voor Noorwegen: een plan maken of gewoon gaan zonder route omdat er heel veel moois te zien is? De boot zal wel geboekt worden. En zijn er mensen met ervaring met wildkamperen daar?

jeetje77

Berichten: 3462
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:34

Wij zijn met een globaal plan gegaan. Ook een beetje zodat je nog kan omgooien afhankelijk vd plaatselijke weersomstandigheden. Verder viel mij de mogelijkheden voor wildkamperen zuidelijk vies tegen (zuidelijk in de lijn lijn Oslo/Bergen). Noordelijker zijn wij toen niet geweest.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:40

Bedankt voor je reactie. ja ik had ook gelezen dat de plekken om wild te kamperen nogal schaars zijn in het zuiden. Ik ben niet zo van hele toeristische plekken, zoek liever wat meer de rust op daarom denk ik ook om misschien te gaan rijden zonder plan in plaats van alle toeristische plekken van te voren vastleggen.

black_kelpie

Berichten: 7820
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:44

moonsparkle schreef:
Wat denken jullie voor Noorwegen: een plan maken of gewoon gaan zonder route omdat er heel veel moois te zien is? De boot zal wel geboekt worden. En zijn er mensen met ervaring met wildkamperen daar?

Wij gaan altijd zonder plan, maar op zich is het geen slecht idee om globaal te verzinnen wat je wil zien. Hardangervidda is schitterend, Jotunheimen hoefde ik niet persé weer weg en zo zijn er nog vreselijk veel mooie plekken.

Wildkamperen met je tent op de rug is een eitje, mijn ervaring met de auto is dat dit wat ingewikkelder is dan in bijvoorbeeld Zweden. Noorwegen is ruiger, dus alle wegen die aangelegd zijn hebben een directe bestemming (huis/bedrijf) en daar kun je dus niet zomaar gaan staan. Ga je met camper en vind je het prima om op camperplaatsen te staan dan ben je ook zo klaar, daar zijn er genoeg van.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:48

Ja het idee is inderdaad met de auto en de tent. Anders wordt het toch zoeken/kijken naar campings helaas. Want je mag dan ook niet de auto in de berm zetten en dan een stuk lopen? Met alle spullen is het ook wel handig de auto niet te ver weg te hebben.

black_kelpie

Berichten: 7820
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:03

Je mag volgens mij wel parkeren en ergens naartoe lopen, maar ik zou het zelf niet snel doen. Criminaliteit is er buiten de steden niet heel veel maar ik heb toch wel een aantal keer gehoord van opengebroken auto's.

Het kan wel hoor, maar wat ik zei het is minder makkelijk dan in Zweden.

Plekje langs een gletsjerrivier was dit. Langs deze weg stonden nog een paar busjes maar het was verder erg rustig. Uitzicht vanuit de tent was matig maar langs de rivier was het echt schitterend.

Afbeelding

Afbeelding

Dit was in Jotunheimen, in een boomgaard aan een weg naar een bedrijf. Er is een keer iemand langs gereden die daar vandaan kwam, verder behalve wat schapen niemand gezien.

Afbeelding

Die schapen zaten zo ongeveer in de tent op een gegeven moment dus die hebben we vakkundig een eind verderop geparkeerd :')

Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:40

In het noorden viel het ook tegen, alleen parkeerplaatsen langs de weg. Wat inderdaad gezegd wordt, wegen hebben een directe bestemming. Toch zijn er via de app park4night wel mooie plekjes te vinden. Voor ons toen eigenlijk niet, maar met een camper ben je nog wat minder mobiel als met een auto. Wij hebben de camperplaatsen en campings dus opgezocht.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 07:23

Heerlijke foto's, black_kelpie! :D

Jammer dat het lastiger is om mooie plekken te vinden voor wildkamperen in Noorwegen! Maar dat is dus vooral omdat je de auto niet goed kwijt kunt? Of is het niet overal toegestaan?

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:03

jeetje77 schreef:
Even weer een vraagje. Ben me wat aan het oriënteren op een weekje Luxemburg vd zomer. Met brommers/motoren en tent natuurlijk. Maar nu zoek ik eigenlijk een (kleine) camping met zo min mogelijk kindvriendelijke activiteiten enz. Ik kom namelijk daarvoor al van een giga groot scoutingkamp af (mits alles door mag gaan vd zomer ).

Dus gezocht: een kleine (kindonvriendelijke) camping in Luxemburg. Of eventueel Eifel gebied.


Wij zijn paar keer geweest, je hebt heel veel campings in de buurt in klein zwitserland. Van idd grote, maar ook wel kleinere.
Wij zijn toen in Reisdorf geweest, bakkertje aan de overkant vd weg. Wel klein speel plaatsje, maar niet mega last gehad eigenlijk.
In beaufort zit wel mega camping met zwembad ed, dus de meeste gaan dan eerder daarheen.

black_kelpie

Berichten: 7820
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:53

culaccino schreef:
Heerlijke foto's, black_kelpie! :D

Jammer dat het lastiger is om mooie plekken te vinden voor wildkamperen in Noorwegen! Maar dat is dus vooral omdat je de auto niet goed kwijt kunt? Of is het niet overal toegestaan?

De kleine wegen zijn door het landschap zo ingericht dat er vaak maar 1 auto langs kan met links en rechts wat passeerhavens. En die wegen gaan dus bijna altijd rechtstreeks naar een huis of ander gebouw waar je zonder toestemming niet mag staan. Er zijn weinig vlakke stukken waar niks staat :+

In Zweden heb je veel bosbouwwegen zodat je overal in de bossen kunt komen en ontzettend veel open plekken aan meertjes waar je kunt staan.

Dit heb je in Zweden vrij snel voor elkaar...

Afbeelding

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:37

Ah, zo! Goed om te weten, ik had dit plan ook, maar dan liever in nog wat ruiger gebied zoals Noorwegen inderdaad. Al is Zweden inderdaad ook prachtig.

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:55

Hoi kampeerders,
Ik heb een meer specifieke vraag voor kampeerders met een camper(bus) en hond reizen. Hoe hebben jullie het geregeld voor de hond tijdens het rijden?
Wij zoeken een veilige oplossing maar lopen een beetje vast.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:03

Een bench onder/tussen de zit?
En anders vast aan een gordel op bank?

Vriendin van mij loopt tegen hetzelfde aan.

black_kelpie

Berichten: 7820
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:11

Hier geen camper, wel een grote station. Mijn hond reist mee in haar kennel, zeker op lange afstanden wil ik haar niet in een tuigje aan een riem hebben. Ik zou dit in een camper ook willen, kennissen hebben een kennel onder het bed gemaakt in hun bus en dat werkt mooi.

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:19

Klinkt goed BK. Dus ze geven de hond geen optie om naar buiten te kijken door een raam.
Wij hebben geen plek onder het bed want daar zit de garage.
Misschien wel plek voor een bench onder de tafel tussen de banken.
We denken ook aan zo een tuigje voorzien in een reismand (a la Golden dog). Maar dan moeten we een gordel systeem voorzien om vast te klikken.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:42

Wirobelgje schreef:
Hoi kampeerders,
Ik heb een meer specifieke vraag voor kampeerders met een camper(bus) en hond reizen. Hoe hebben jullie het geregeld voor de hond tijdens het rijden?
Wij zoeken een veilige oplossing maar lopen een beetje vast.


Die van ons ligt in een mand onder de tafel. Niet erg veilig, dat weet ik. Soms loopt ze een beetje rond, springt op de bank, kijkt een poosje naar buiten, komt even bij mijn voeten liggen, gaat dan weer onder de tafel in haar mand. In Duitsland moeten ze vast volgens mij. Dan ga ik haar op de bank leggen, kan ze lekker naar buiten kijken.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:07

Wirobelgje schreef:
Hoi kampeerders,
Ik heb een meer specifieke vraag voor kampeerders met een camper(bus) en hond reizen. Hoe hebben jullie het geregeld voor de hond tijdens het rijden?
Wij zoeken een veilige oplossing maar lopen een beetje vast.

Wij hebben bench achter de voorstoelen en daar zitten ze in

Ook.omdat in bepaalde landen de honden niet los mogen
En wij het ook niet prettig vinden als ze los zitten enz

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:23

Bij mijn ouders liggen ze gewoon in de mand tijdens het rijden, onder de tafel. Gaan heel europa zo door :)
Maar hebben wel alles bij wat in de verschillende landen nodig is uiteraard

mvdende

Berichten: 5694
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:29

Afbeelding


Hond gaat in een stalen opvouwbare reisbenche die tegen de voorstoelen aan staat. Op de plek van het blauwe rechthoek.

Op bestemming wordt de bench opgevouwen en onder de bus geschoven.

Dit is een VWT3 met behoorlijke ruimte tussen de achterbank en de voorstoelen.

Edit: of we rijden appart naar de camping voor een weekendje. Dan kom ik gewoon met mn eigen auto. Hebben we ten minste op de camping óók een vervoersmiddel tot onze beschikking want de bus laten we het liefst gewoon staan.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 18:06

Onze hond ligt op de dinette met een tuigje om en zo'n riem die je in de gordel kan doen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 18:12

In de gordel op de bank. Bench paste niet in de camper onder de bank (te groot) en kon ook niet makkelijk vast gezet worden op een andere plaats.
Afbeelding

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 14:27

Zo een bank als op je foto Neonlight hebben wij niet.
Het is een omgebouwde bestelbus en geen standaard camper.

We hebben een reismand aangeschaft die je met riemen kan vastmaken op een stoel of bank en daarin zitten riempjes die je aan het tuigje vd hond kan vastmaken met een musketon.
Voor een bench hebben we jammer genoeg geen plek
Nu iets voorzien op de kleine bank waar we de mand aan vast kunnen maken en dan zou het goed moeten zijn.
De reismand kunnen we ook in de gewone auto gebruiken want heel handig is. hond in kofferbak in bench zien we niet zo zitten. Hij is gewoon te graag dicht bij ons in de buurt.

Dankjewel allemaal voor het meedenken :)

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 14:33

Afbeelding
Zo zitten onze dames
Toch lekker dichtbij

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 18:17

Totale verandering van plannen..
We zijn uitgenodigd Wales om 9,10,11,12 juni op de menwedstrijd te helpen..
Dus willen we week eerder oversteken en week langer blijven
Heeft iemand tips hoe de camperplekken enz zijn welke stekkers enz

Willen ook fietsen meenemen

We hebben in totaal 3 weken