Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 23:38

Ja, ik ben echt toe aan een winterslaap. Ben ook best bleek terwijl ik normaal eerder als zuiders aanzien wordt... := die vergissing maken ze al een paar maanden niet meer. :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 01:36

Kan niet slapen nu natuurlijk,..
Heb mijn communicatie-vaardigheden ook weer ten toon gespreid. Als ik afgeleid ben of moe ben of me niet goed voel ( vandaag moe en hoofdpijn. Ben volgens mij te moe om te slapen of te druk in mijn hoofd.) dan antwoord ik puur op de vraag die je me stelt. Niet om te etteren maar omdat mijn hersenen gewoon op energie-besparingsmodus staan. Ongeacht mijn band met je. Staleigenaresse die ik echt graag mag vroeg bv wat voor zadel ik had nadat ze veel oprechte complimenten gegeven had maar ik was bezig met Sam dus antwoordde heel kort ‘prestige.’
Geb haar daarna dus wel even uitleg geapt wat daar gebeurt was en een uitgebreider antwoord, :o
Ik besef nl altijd pas dat ik het gedaan heb als je me er op wijst of als ik rust heb om de gesprekken te verwerken, (en dan heb ik ook echt even ongestoord tijd nodig want dan verwerk ik alles. De vraag. Mijn reactie, de reactie van de gesprekspartner maar tot in het kleinste detail. :=

Anyhow, toen ik wilde vertrekken van de veulens (denkende dat ik tijdgebrek had en hoofdpijn.) sprak een man mr aan terwijl ik al in mijn auto zat, dus raam wat naar beneden.
Hij: Ben jij de eigenaar?’
Ik: van?
*man lijkt me ietwat verward aan en daardoor begreep ik dat hij waarschijnlijk op de weide doelde*
Hij: de weide.
Ik: neen.
Hij *ietwat verloren.* ‘ken je de eigenaar?’
Ik: ‘neen, enkel de huurder.’
Toen gaf hij het op geloof ik. Hij zei dat hij de eigenaar zocht want ivm dode bomen moest hij daar contact mee krijgen. Hij gaf ook aan dat hij wel wist wie het was en waar ie woonde maar moeilijk contact kreeg dus hoopte dat ik het was,
Dus ik vraag of hij een naam heeft want N wil ook graag contact met die eigenaar,
.
Daarop zei hij nee.
Toen waas ik degene die hem verward aan keek. Dus je weet wie het is, hebt een adres maar geen naam? :?

Heb hem gezegd dat ik hem helaas niet kon helpen en N (eigenaresse van de andere hengst.) even gestuurd. Als het mijn grond was zou ik ook op ff hoogte willen gebracht worden van een dergelijk gesprek. Ze was blij dat ik weinig los gelaten had. Ik ben gewoon te dom of te afgeleid om uitgevraagd te worden, _O- ik antwoord op de vraag die je me stelt en ze stellen nooit rechtstreeks de vraag die ze beantwoord willen hebben. In het algemeen niet maar zeker niet als ze willen uithoren. _O-
Wat dat betreft is N dus ook best blij met me want het meisje dat het land er naast huurt probeerde ook al via mij dingen te weten te komen. Die kreeg gewoon ‘dat moet je aan N vragen ik ben slechts eigenaar van het veulen dat bij de hare loopt. N schoot in de lach toen ik het vertelde omdat ze zich zo kon voorstellen hoe dat ze gekeken had en de beschrijving klopte goed. _O- mensen kijken vaak met enige wanhoop naar me als ze me dingen vragen dus voor mij is het vrij standaard, _O-

Laatst was mijn man er ook bij op zo’n moment en zei die heel rustig zonder enige frustratie of oordeel ‘uw vraag specifieker stellen of wachten tot he haar hele aanrecht hebt.., Kath antwoord alleen op wat ge vraagt als ze enigszins afgeleid of juist geconcentreerd Is op iets anders dan wat gij vraagt, zo werkt haar hoofd nu eenmaal, <3

Daarom kan ik ook beter typen. Dan is mijn aandacht bij het typen.
Maar ik blijf dankbaar voor de mensen die dat begrijpen en accepteren... Want veel mensen denken dat ik het echt doe om te jennen maar dat is dus echt niet zo. Achteraf als ik tijd heb gehad om te verwerken zal ik ook altijd sturen van ‘hè sorry, dat was kort besef ik nu..’ en dan het hele antwoord tenzij ik dus het gevoel heb dat ik uitgevraagd wordt. N heeft mij uit de nood geholpen en zorgt goed voor Joy én mij zelfs op zo’n korte tijd... mijn loyaliteit ligt bij haar. Dus als ik het dan besef stuur ik haar even en laat ik haar beslissen, het betreft immers haar land.

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:27

Misschien ijzertekort?
Verder sterkte, is niet fijn.

Rocamor

Berichten: 10878
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:37

Klinkt alsof het niet jouw dag was! Hopelijk voel je je vandaag beter. Ik vind het vreselijk koud, dus ben bang dat het bij jullie niet veel beter is.

Ts, als de mensen waar jij om geeft, weten dat jij af en toe zo reageert, zullen ze je dat vast vergeven en er rekening mee houden. Zeker met jouw uitleg erbij

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:46

Die eerste selfie van jullie die je gister postte <3
Té schattig hoe hij in de lens kijkt. Alsof hij ook echt helemaal begrijpt waar hij mee bezig is

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:47

Kath je bent wie je bent :D en dat is hartstikke prima... je bent een tofwijffie... je houdt je super staande in een wereld die maar door gaat ondanks dat je brein en lijf niet meewerkt zoals dat vroeger was doe je het toch maar... mensen die je kennen die weten waar je reacties vandaan komen en houden omverminderd van je...

En daarbij... paarden en andere dieren laten prima weten of een mens een goede is of niet... het feit dat jij met een ieder welk dier goed om kunt gaan... dat toont gewoon echt aan dat je een heerlijk/eerlijk mens bent. Je mag trots op jezelf zijn...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 20:51

Ging weer taktvol vandaag... :=
Ik moest wat hooi mee nemen naar de veulens dus reed uitzonderlijk het erf op. Er waren kopers geweest voor de pony die ik gereden heb en N vertelde me dat ze haar echt met de kin op de borst reed om haar te remmen. Het klopt dat deze merrie hard gaat. Dat doen veel jonge paarden nu eenmaal. :+. Inmiddels was er nog iemand bij komen staan maar ik ken daar niemand dus ik zeg "Sorry dat ik het zeg N maar die neiging heeft jouw vaste ruiter voor haar ook wel... " en zodra N begon te verdedigen had ik door dat de ruiter in kwestie er dus bij stond. :+
In mijn verdediging: ik had haar nog nooit gezien. :+

Dus ik pak de spullen, rijd naar de veulens en stuur N "laat me raden, jouw vaste ruiter stond tegenover me?" stuurt ze heel droog terug "jep... :') Ze moet tegen kritiek kunnen maar heb het ide dat deze generatie daar minder goed mee om kan."

Nu is het zo dat N gevraagd heeft of ik haar eens wil begeleiden maar ik ben eigenlijk vrij zeker dat ze niks van me gaat aan nemen tenzij N er bij staat en dan alleen maar omdat N er bij staat... en ondanks al mijn gebreken: ik zit er niet vaak naast kwa mensen inschatten...

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:12

Herkenbaar. Dat wat je ziet is voor jou een feit, zo klaar als een klontje, "in your face", hoe je het ook noemen wilt. Dat als feit benoemen zonder waardeoordeel kan nogal hard aankomen. Vooral bij mensen die niet zo sterk in hun schoenen staan en daarbij zichzelf gaan overschreeuwen.

N klinkt als een topper die jou prima begrijpt. Als zij aan je vraagt om haar ruiter eens te begeleiden zou ik dat mooi doen met N als buffer er bij zodat zij eventueel nog verder het hoe en waarom kan uitleggen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 21:40

Inderdaad maflinger. Voor mij is dat gewoon iets dat ik zag op het filmpje en ik begrijp het zelfs want ze gaat best hard. Veel ruiters gaan terugwerken met de hand en dan krijg je dat. Ze is jong en rijdt prima maar ze is ook onervaren. Dus het was inderdaad echt niet als waardeoordeel bedoelt.

Ik wil haar ook helpen. Heb dat ook al tegen N gezegd maar heb het ide dat zij dat niet wil... om even een plaatje te schetsen:
Zij: kingsland kleding zonder een spatje zelfs na het rijden en ze gaat naar de paarden school. Haren alsof ze pas naar de kapper geweest is... enfin ze kon zo door voor een kingsland fotoshoot.

Ik: de onbekende uk met de versleten rijbroek die voor ie versleten was waterproof was (zo’n decathlon ding) dus ik ga er vanuit dat ie nu nog 80% waterdicht is. _O- ondanks dat ik nog niks gereden had hing ik al vol modder. Praktische vuile maar waterdichte schoenen.... muts op waar slordige krullen onder uit zijn weten te sluipen... _O-

Daar boven op pikte ik als nieuwe ook nog ‘haar pony’ die ze daar mag rijden.... :+

Ik denk dat ze mij meer als indringer ziet dan als deel van de groep.

N is echt een heel lief mens. :j <3

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:17

Je bent ook een indringer, want ze kent jou niet maar ineens gaat N wel gezellig met jou staan kletsen en ziet jou voor vol aan, terwijl je er niet uitziet alsof je iets te melden hebt. En dan ook nog zeggen dat jij haar wel eens kan begeleiden. Dat is ook niet leuk voor haar.
Als ze naar de paardenschool gaat denk ik dat zij rond de 20 is? Dat is sowieso een leeftijd waarop je nog lekker onzeker kan zijn.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 22:30

Maflinger_S schreef:
Je bent ook een indringer, want ze kent jou niet maar ineens gaat N wel gezellig met jou staan kletsen en ziet jou voor vol aan, terwijl je er niet uitziet alsof je iets te melden hebt. En dan ook nog zeggen dat jij haar wel eens kan begeleiden. Dat is ook niet leuk voor haar.

Als ze naar de paardenschool gaat denk ik dat zij rond de 20 is? Dat is sowieso een leeftijd waarop je nog lekker onzeker kan zijn.

Inderdaad. :)
Ik vermoed dat ze inderdaad rond de 20 zal zijn. Was een oudere vrouw daar die heel gezellig zei ‘Jou ken ik nog niet geloof ik.’ Dus ik zeg ‘Klopt, Kathleen, aangenaam.’ N zegt ‘klopt, zij heeft het veulen bij de mijne staan daarom zie je haar hier niet veel.’
En ik grap ‘ja alleen op uitnodiging.’ Waarop N in de lach schiet en zegt dat ik heus niet op een uitnodiging moet wachten.

Toen zag je haar ook reageren. Ik denk dat ze erg op kijkt naar N en inderdaad wat moeite heeft dat een vreemde zo ‘close’ met haar oogt.

Dus ik begrijp haar echt. Maar anderzijds: ze gaat naar de paardenschool. Ze wil dus in de paarden gaan werken. Dan zal ze toch harder moeten worden op relatief korte tijd...
Paarden worden onder je kont uit verkocht of gewoon gehaald. Áls je geluk hebt krijg je een uitleg maar veelal niet.
Wellicht ben ik daarin sneller dan gemiddeld hard in moeten worden dat ik daar nu enigszins ongeduldig van kan worden. :o

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:48

En indringer of niet … N heeft Kat toegelaten. En het is niet dat Kat zich opdringt.
Als bijrijder/verzorger heb je niks te zeggen. Van het moment dat je verplicht bent stalgeld te betalen heb je wat te zeggen( over je eigen paard) :') .

Er is heel wat tijd over gegaan eer dat ik mijn eigen paard had.
En daarvoor reed ik op wat ik kon rijden. Waren ze de dag erna verkocht… ja dat kon gebeuren. Heb ik tranen gelaten voor bepaalde paarden? Dat zeker maar ik wist dat het kon gebeuren want ze waren niet van mij.
Deze paarden hebben mij wel telkens nieuwe uitdagingen gegeven. En “gratis” lessen heb ik nooit afgeslagen :') .

@Kat : weet je wat jammer is … dat mensen je niet leren kennen vanaf tekst.
Want sinds ik je topics ben beginnen volgen , heb ik een compleet ander beeld van je <3 .

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 00:08

Ayasha schreef:
Ging weer taktvol vandaag... :=
Ik moest wat hooi mee nemen naar de veulens dus reed uitzonderlijk het erf op. Er waren kopers geweest voor de pony die ik gereden heb en N vertelde me dat ze haar echt met de kin op de borst reed om haar te remmen. Het klopt dat deze merrie hard gaat. Dat doen veel jonge paarden nu eenmaal. :+. Inmiddels was er nog iemand bij komen staan maar ik ken daar niemand dus ik zeg "Sorry dat ik het zeg N maar die neiging heeft jouw vaste ruiter voor haar ook wel... " en zodra N begon te verdedigen had ik door dat de ruiter in kwestie er dus bij stond. :+
In mijn verdediging: ik had haar nog nooit gezien. :+
..


Nou ja daar miszeg je toch niet echt iets mee? Dat is gewoon een mening die je hebt. Andersom kan ze van jou zeggen dat zij vind dat je haar te laag rijdt. Als ze les krijgt van een instructeur, zal die haar neem ik aan toch ook van commentaar voorzien. Dat zal ook niet altijd rozengeur en maneschijn zijn.

Als je nu was gaan roepen dat de betreffende ruiter de hele pony verpest had, of andere lelijke dingen, dan is het nog wat anders.

Op die leeftijd moet ze al een beetje kunnen incasseren hoor.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 00:48

Pony in kwestie is heel braaf maar jong en geen super bouw. Niks wat haar in de weg zit. Maar haar echt die rug laten gebruiken vereist wel wat feeling. Nu vereist elk jong paard feeling. En ik denk dat ze nog te veel met haar hoofd rijdt en nog ‘te veel volgens het boekje’ wil werken. En de pony maakt haar onzeker (wat echt niet raar is. De beste wordt nog wel eens onzeker van een jong paard.) maar ze kan daar nog niet snel genoeg ‘uit’ komen. En dan komen ze in een cirkeltje. Als iemand ze nu een paar keer uit dat cirkeltje haalt dan is ze volgens mij vertrokken. Maar daar moet ze wel voor open staan. En ik weet niet naar welke school ze gaat maar die in Bilzen gaat haar dat niet leren. Dat weet ik wel. :)
Ik moet toegeven dat mij ook op valt dat ‘haar generatie’ moeite heeft met Tsja... kritiek, ‘tegenslag’ die eigenlijk niet eens tegenslag is want dit paard ís voor verkoop dus ze weet dat ie weg gaat. Ik heb er een hoop gehad die gewoon zodra ze goed liepen onder m’n kont uit gehaald werden, gewoon ‘je hoeft niet meer te komen. X rijd m nu’. Soms een dankjewel maar vaker niet dan wel.

Ik wil haar ook niks af pakken. Ik wilde alleen N (en indirect haar) even helpen met een probleem waarvan ik vrij zeker was dat ik het vrij snel ‘opgelost’ zou hebben. Ik heb Sam... ik moet het eerste paard met een moeilijkere aanleuning nog tegen komen. := dus voor aanleuning s problemen op een verder braaf paard schrik ik niet terug.
Maar het was iig nooit de bedoeling om haar die pony of ervaring af te pakken. :)
N heeft mij geholpen met Joy... Ik wilde gewoon wat terug doen. Maar zeker na vandaag geloof ik dat ze dat anders opgevat heeft.

Toen ik afgezadeld had kwam ze aan. N zei ‘je hebt het net gemist.’ en de manier waarop ze daarop reageerde dacht ik meteen ‘niet ‘net gemist.’ Maar ‘bewust nu pas gekomen.’ Heb haar toen ook niet ‘echt’ gezien want ze liep eigenlijk gewoon meteen door naar de stallen en ik was de vrachtwagen aan het inruimen. Dus heb haar van ver gezien maar dus niet van dicht genoeg om haar te herkennen zoals duidelijk werd. _O-
Anyhow. Het zijn mijn zaken niet. Vind het vooral k*t voor haar. Kan alleen maar elke keer denken ‘meid... als je denkt dat N de norm is in de paardenwereld ga je het nog zwaar krijgen.’

Kmbrl: met de kans dat ik nu echt zwaar op mijn bek ga maar kennen wij elkaar irl? :o

Ik ben me er wel bewust van dat ik het mezelf irl veel moeilijker maak omdat ik gewoon erg b*tcherig overkom. Dat is niet expres overigens. Meer een beetje een manier om mezelf te beschermen. :o
Met N ging het heel snel goed omdat we elkaar 1 op 1 leerde kennen en N gewoon echt zo’n type is waarbij je je gewoon meteen oké voelt. Ik bedoel. Ik ken niks van kinderen maar we stonden wel samen uit te zoeken (en te lachen om onze dwaasheid) hoe je kinder lasagne moest opwarmen (wist zelfs niet dat dat bestond. _O-)

Zo’n type is N. Dan ben ik ook snel meer open...

Weet je Neon dat ben ik eigenlijk niet als ik eerlijk ben. Trots op mezelf dus. Ik ben ook met mijn fysio (die meer opleidingen heeft dan enkel fysio voor alle duidelijkheid) een beetje een traject opgestart... om verbinding te krijgen met mezelf. Ik heb enorm geleerd om me af te sluiten van mezelf en mensen doen het heel slecht met iemand die geen emoties toont. Ongeacht hun insteek.

Al van toen ik nog in het middelbaar zat wist ik wat ik wilde kwa paarden... Ik wilde ‘op elk paard kunnen wegrijden.’
Niet GP of internationaal... nee... gewoon die paarden waar anderen het niet meer mee wisten. Die wilde ik kunnen rijden. Maar door allerhande dingen is mijn leven nogal... alternatief.. verlopen en lang voor mijn infarct al ben ik mezelf verloren als ik die al ooit echt gekend heb. Mijn fysio heeft kwa hulpverleners ook meer netwerk en toegang dus hii kan me ook bij de juiste mensen brengen voor de dingen waar hij niet voldoende voor opgeleid is.
Waar ik ‘nu’ zit in dit proces is heel verwarrend voor mij... en ik doe het slecht met verwarring. En dan word ik nóg gevoeliger voor mijn omgeving en ironisch genoeg sluit ik me dan nog meer af want krijg het niet verwerkt... En dan loopt het dus regelmatig mis... :=

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 01:47

Geen paniek kennen elkaar niet :') , maar ik bedoel het helemaal niet slecht. Maar als ik je soms zie reageren in andere topics. En hoe je de kadering geeft in je eigen topics is een heel verschil.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 02:16

_/-\o_
Kmbrly schreef:
Geen paniek kennen elkaar niet :') , maar ik bedoel het helemaal niet slecht. Maar als ik je soms zie reageren in andere topics. En hoe je de kadering geeft in je eigen topics is een heel verschil.

Heerlijk dat je ‘kat’ typt. Ik moet me zo gaan voorstellen denk ik want ik hoor veel liever kat(h) dan mijn hele naam. Al mijn vrienden noemen me Kat. Dokters en politie zeggen ‘Kathleen’. Ik ben dus onbewust meer positieve vibes gaan linken aan kat(h). := mijn man zegt naar anderen toe ook altijd Kat,,, of Karma. Of Fatima >;)

:D ik kan heel kort en kordaat zijn, afhankelijk van waar je me treft, in welke context en hoe je me benaderd heb je een andere versie van mij voor je. Als ik het ide heb dat het welzijn van een dier in gedrang komt of is bv ben ik onverbiddelijk.

IRL kan ik me zo op stellen in het geval dat je mij ‘aanvalt’. Wanneer ik het ide heb dat je iemand aan gaat die zichzelf niet durft of kan verdedigen. Ook ivm dierenwelzijn natuurlijk én als je mij het gevoel geeft dat je me wil ‘overdonderen’. :o laatst had ik zo’n situatie in de Colruyt. Dan kan ik best gemeen uit de hoek komen en op zo’n manier dat de andere persoon zich verloren voelt. Maar dat zal ik alleen doen als je me uit daagt. Probleem op bokt is wel dat ik een erg goed geheugen heb. :o waardoor ik bij sommige bokkers sneller uithaal zeg maar omdat ik weet wat gaat komen.

Maar meestal ben ik irl best stil. Probeer ik vriendelijk te zijn. Ik flap er wel eens dingen uit waarvan ik achteraf denk ‘dat had je beter gedacht.’ Maar al bij al... ik denk dat het ongeveer een jaar geduurd heeft voor mijn fysio antwoorden kreeg die uit meer dan twee woorden bestonden. Hij vraagt me nu soms nog of mijn dag limiet overschreden is als ik amper antwoord. _O- (hij heeft ooit beslist dat ik een limiet van X aantal woorden per dag moet hebben en eens overschreden, dat ik dan niet meer kan praten. :+)

Ik ben eens een heel weekend mijn stem kwijt geweest. Echt kwijt. Mijn man en ik hadden nul communicatie-problemen. := hij is gewoon dat als ik het kan communiceren zonder woorden dat ik dat doe. :=

Ik kan enorm veel met blikken en lichaamstaal deels omdat ik een kleine maand niet kon praten na mijn coma en ook amper bewegen. Dus ik moest communiceren met beperkte middelen. Mijn ogen en mijn rechterhand werkte na een week kort. Na drie weken kon ik fluisteren maar geen hele zinnen. Ik praat ook nog steeds heel stil. De meeste mensen passen zich daar automatisch aan aan en worden zelf stiller om mij te verstaan. En een direct gevolg is om een of andere reden dat ze rustiger worden. Vrijwel iedereen die met mij in gesprek gaat wordt rustiger en stiller. Het nadeel hiervan lees je terug in de vorige berichten: ik ben zelf dus ook extreem alert voor non verbale communicatie en die is altijd eerlijk... en niet altijd ‘leuk om te zien.’

Ik denk dat mijn komende blog over communicatie gaat gaan. :j

Wilde vandaag trouwens foto’s maken maar Joy weigerde de stal uit te komen (daar is eten en tis ***weer) en mijn handen waren bevroren én ik denk dat ik mijn gsm batterij moet laten vervangen. := die kan echt van 90% naar 3% gaan en dan uitvallen op een kwartier tijd... :\
Volgens de telefoon zelf is ie nog 85% goed maar vind dit geen 85% prestatie.... :+

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:39

Neon schreef:
Kath je bent wie je bent :D en dat is hartstikke prima... je bent een tofwijffie... je houdt je super staande in een wereld die maar door gaat ondanks dat je brein en lijf niet meewerkt zoals dat vroeger was doe je het toch maar... mensen die je kennen die weten waar je reacties vandaan komen en houden omverminderd van je...

En daarbij... paarden en andere dieren laten prima weten of een mens een goede is of niet... het feit dat jij met een ieder welk dier goed om kunt gaan... dat toont gewoon echt aan dat je een heerlijk/eerlijk mens bent. Je mag trots op jezelf zijn...



Hier heb ik helemaal niets aan toe te voegen! <3

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 21:47

loez schreef:
Neon schreef:
Kath je bent wie je bent :D en dat is hartstikke prima... je bent een tofwijffie... je houdt je super staande in een wereld die maar door gaat ondanks dat je brein en lijf niet meewerkt zoals dat vroeger was doe je het toch maar... mensen die je kennen die weten waar je reacties vandaan komen en houden omverminderd van je...

En daarbij... paarden en andere dieren laten prima weten of een mens een goede is of niet... het feit dat jij met een ieder welk dier goed om kunt gaan... dat toont gewoon echt aan dat je een heerlijk/eerlijk mens bent. Je mag trots op jezelf zijn...



Hier heb ik helemaal niets aan toe te voegen! <3

:+:
N belde vandaag of ik misschien even wilde komen. Ze wilde de merrie rijden. Maar bij de 1e rit had ze niet zo’n klik met de merrie. Of ik er even bij wilde zijn (snap ik wel. Het blijft een jong paard.) en of ik een filmpje voor verkoop wilde maken omdat ze mogelijk naar Zweden ging.

Had niks gepland dus even daarheen gereden met mijn zadel want ze wilde liever niet het zadel nemen van de vaste ruiter. Ze vond mijn zadel heerlijk. :D (ik ook <3). Voor ik het wist was ik haar ook wat aan het helpen met rijden. Het blijft raar voor mij om iemand te helpen die ouder is dan ik en objectief ‘meer’ bereikt heeft. Ze heeft immers haar eigen pension stal.. Hoe dan ook... na een tiental minuten zei ze ‘dit is eigenlijk echt een hele fijne pony...’ (klopt, :D)

Je zag haar geleidelijk aan de merrie meer en meer gaan waarderen... :+: Vind dat echt zo leuk om te zien steeds... :+: dat ruiter en paard ondanks die 1e indruk zo snel een combinatie kunnen worden. :+: N heeft ook gewoon echt gevoel voor paarden IMO. Ze is zo heerlijk dankbaar altijd. Ze zei ook ‘dat verschil op één rit in hoe ze voelt is ongelooflijk...’
Tis een merrie waar je heel licht mee moet zijn. Heerlijk dier dus gewoon als je haar ruimte durft geven vanvoor.

Daarna ook even geholpen met nette stand foto’s maken. :D
Ze gaat nu voor een volgend zadel ook voor een kleinere inch maat kijken sinds ze op mijn zadel gezeten heeft. :D

Ze vroeg meteen wat ze me ‘schuldig’ was maar ze had in feite geen les gevraagd dat kwam er gewoon van. Dus we hebben af gesproken dat ze gewoon mijn naam noemt als iemand daar een lesgever zoekt. :j

Toen ik aan kwam zei ze ‘ja sorry hè ik ben beetje impulsief vandaag.’ :))
Als ik niks gepland heb vind ik dat niet erg. Maar ze zei ‘ja maar je staat hier wel weer hè.’
Vind het gewoon fijn dat ze het waardeert en dat ook uit. En dat ze de merrie is gaan waarderen voor wat ze is, is onbetaalbaar voor mij.
Ze zei wel dat ik echt lang rijdt. Ze heeft op mijn beugel lengte gereden en zij is 10cm groter dan ik. _O-
Ik deed mijn beugels wel 1,5 gat korter op die merrie (zo smal is ze nog) maar ook omdat ik graag korter zit op een onbekend paard. En zij dus ook blijkbaar. :+

Tis dat ik mezelf ken, anders kocht ik haar, reed haar een maandje dat ze spieren had en dan weer de verkoop in maar ik verkoop niks. Tis gewoon een top-brave pony, is het een FEI pony? Nee. Maar wel eentje waar je nu al zo mee het bos in stuurt en ruim voldoende gangen heeft om leuk wedstrijd mee te rijden op basis niveau.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:00

Wat lief van je dat je zo klaarstond om te helpen, en wat fijn dat het dan ook zo gewaardeerd wordt èn je zelf nu ook een stuk vrolijker klinkt dan je vorige berichtjes waar alles mis leek te gaan.

Alleen maar winnaars zo, je bent een topper +:)+

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:05

Gaaf! Zo werd je weekend ineens een stuk beter dan verwacht. Dat is fijn.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:14

Heerlijk bericht! Lief dat je haar bent gaan helpen! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:19

He, maar dan kan Rêve straks toch gezellig met deze merrie en Joy samen met Sam? O:) <<)

Lief dat je N zo helpt, en ook dat zij duidelijk uit dat ze daar zo dankbaar voor is. En Joy ook nog lekker in zijn vel; goede stap geweest om die daar te parkeren!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 22:59

Alles gebeurt met een reden zeggen ze hè... :)

Ik denk dat iedereen zich nuttig wil voelen op het eind van de dag. Voor velen is dat via het werk maar dat heb ik niet... als ik iemand kan helpen zoals nu waar ze allebei beter van worden, zeker zo’n leuk mens als N... Dan voel ik me nuttig... Dat helpt... bij N zijn helpt ook. Ze is zo... Tsja. Ik kan mezelf zijn bij haar. Heb nooit het gevoel me te moeten bewijzen...

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 23:48

Dat begrijp ik en vandaag en vaker, zoals hier op Bokt, ben jij ook nuttig.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:24

Ayasha schreef:
Alles gebeurt met een reden zeggen ze hè... :)

Ik denk dat iedereen zich nuttig wil voelen op het eind van de dag. Voor velen is dat via het werk maar dat heb ik niet... als ik iemand kan helpen zoals nu waar ze allebei beter van worden, zeker zo’n leuk mens als N... Dan voel ik me nuttig... Dat helpt... bij N zijn helpt ook. Ze is zo... Tsja. Ik kan mezelf zijn bij haar. Heb nooit het gevoel me te moeten bewijzen...


Snap wel wat je bedoeld!
Zo fijn dat je bij haar je zelf kan zijn! Je non stop moeten bewijzen is vreselijk en doodvermoeiend… althans, dat vind ik dan haha! Sommige halen daar juist energie uit.