Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10878
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:38

Ayasha schreef:
ik ook, en anders zweer ik dat mijn paarden een kalender hebben. Als ze wat hebben is het altijd in het weekend of op feestdagen >;)


Dan heb je dit jaar jackpot met kerst en nieuwjaar beiden in een weekend :+

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:44

Ayasha schreef:
ik ook, en anders zweer ik dat mijn paarden een kalender hebben. Als ze wat hebben is het altijd in het weekend of op feestdagen >;)

:') relatable :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 18:21

We hebben een open oog!
Afbeelding
Afbeelding
Nog niet 100% want er is nog wat zwelling maar wel veel beter en behandel het nog een paar dagen, gezien haar medewerking is het wel mogelijk dat ik morgen een nieuwe tube moet halen. >;)

Ik weet eigenlijk niet of hier antibiotica in zit hannanas. Ah blijkbaar wel. Je kan m gewoon online bestellen. :)
Wij moeten dan weet naar de apotheker voor dafalgan. :+

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 19:52

+:)+ heel fijn!

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:03

Goed nieuws :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 00:00

:j ben erg opgelucht dat het zoveel beter is. Was echt dik gisteren. Nu nog iets maar is al stukken beter! Ze loopt er ook niet meer bij alsof ze op mijn schoot wil komen zitten omdat ze een auwtje heeft. :(:) :))

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 00:09

Oh dat is altijd zo sneu..... Liefje toch..... Blij dat het beter gaat.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 00:40

:j Het enige nadeel is dat nu ze geen last meer heeft, ze ook haar middelvinger op steekt naar de zalf. >;)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 01:33

Pfoeh, was net aan het proberen om mijn persoonlijke blog te updaten maar jézus ben ik even helemaal kwijt hoe wordpress werkt. :o Ik weet dat het hier eigenlijk het topic niet voor is maar is er iemand hier die ervaring heeft met wordpress? (en een iets minder chaotische geest) die me zou willen helpen met een beetje uitpluizen hoe ik, wat ik wil, overzichtelijk zet?

Edit: volgens mij is het aardig gelukt...

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:45

Ayasha schreef:
ik ook, en anders zweer ik dat mijn paarden een kalender hebben. Als ze wat hebben is het altijd in het weekend of op feestdagen >;)

Oh, bij mij is dat ook heel vaak het geval.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:46

Idem hier en vooral bij de honden dan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-21 00:44

Vandaag de weide deels gemest bij Joy omdat ik N daar niet alleen mee wil op zadelen. Kon toch niet rijden vandaag en moet morgen naar de fysio dus heeft die ook weer wat te doen. Joy is echt terug mijn ‘hond’ :+: het afstandelijke wat hij al snel kreeg op de vorige plek heeft hij nu geheel niet. Het blijft mijn vrolijke kleine man. :+: Ze krijgen echt prachtig en ruim hooi, bieten, een mengeling van bietenpulp en zemelen. Ze hebben een likemmer en krijgen eens per dag veulen-mix... Hij ziet er ook weer uit zoals thuis. Geen diarree meer; mooi rond... :+:
Ik voel me ook 100 keer beter ook al moet ik eigenlijk meer doen nu. Enfin ik moet niks maar ik wil graag helpen en dat wordt ook gewaardeerd. We hebben geloof ik allebei onze rust gevonden hier.

Heb de eigenaresse van de paarden in de weide langs ze wel een filmpje gestuurd of ze op de hoogte was dat ie dat met zijn deken deed. _O- was ze niet. :+ ze snapte nu wat er met zijn vorige gebeurt was en bedankte me voor het te filmen. :=


Betreffende Rêve
Gezien we tijdens onze ruzie en korte worsteling (man die manen van der zijn uitzonderlijk goede handvaten tot haar ergernis) de tube oogzalf kwijt gespeeld zijn beschouwen Rêve en ik de behandeling als volbracht........ >;) :x
(Ofwel: gezien ik om middernacht niet de hele stal ging om spitten hebben we de avond afgesloten met ‘trek dan uwe plan stomme *** merrie!!’)

Sam heeft een horselyx respitory steen waar ii meuslie op leg omdat hij geen fan is (en ik kan hem niet eens ongelijk geven.) maar mijn man laatst zei dat hij hem wel al eens had horen kuchen en ik overbezorgd ben. Anyhow. Ik zei vandaag nog tegen het meisje waar Joy staat ‘of Sam likt onwillig aan de steen om de meuslie er af te krijgen of de muizen bij mij op stal hun luchtwegen zijn tip-top ondersteund.’

Toen ik Rêve haar staldeur sloot zag ik Sam heel demonstratief naar zijn emmer met die liksteen in gaan alsof hij wilde tonen dat hij wél snapt dat ik het voor hun eigen goed doe. _O- :+:

Maar verder verloopt alles hier heel harmonieus! _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-12-21 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 00:50

:= oeps die oog zalven is dus niet gemakkelijk. Ik doe vaak liever oogzalf op een oogremover-pad en wrijf de oogzalf zo in de ooghoek of op de ooglidrand. Scheelt tubes kwijtspelen :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-21 00:56

Hannanas schreef:
:= oeps die oog zalven is dus niet gemakkelijk. Ik doe vaak liever oogzalf op een oogremover-pad en wrijf de oogzalf zo in de ooghoek of op de ooglidrand. Scheelt tubes kwijtspelen :D

Ik doe het meestal op mijn vinger maar ze kent het spelletje en nu ze niet meer echt last heeft is ze terug haar charmante zelf. Zodra ik in de buurt van haar jukbeen kom met de hand met zalf steekt ze haar neus in de lucht en ze heft mij gewoon van de grond want ik ben maar 1,50m,,.. Gedurende zo’n zwier moment is de tube uit mijn jaszak gegaan,.. := (want zodra ze me van de grond heeft gaat ze draaien en ben alleen aan het klooien Dusja :+)
Naja... apotheker zei dat het donderdag eigenlijk in orde moest zijn en vanmorgen is het nog gelukt dus maar hopen dat het genoeg was. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-12-21 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 00:58

_O- Ik zie je gaan! Die tube vind je denk ik morgen wel.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-21 01:00

:j plat getrapt... mijn muizen hebben nu dus naast ondersteuning voor hun luchtwegen ook iets voor eventuele oog infecties. En nog vernielen die ondankbare grutten mijn pakken stro. >;)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-21 01:02

Ben ik nu de enige paarden houder die dit soort sh*t aan de hand heeft of ben ik gewoon een van de weinige die er eerlijk over is? _O-

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 01:10

Ik denk dat je een van de weinigen bent die er eerlijk over is :') ik heb deze dingen ook :')

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 01:18

_O- iedereen! Hond paard of kat, we kennen het allemaal.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 01:27

Yep een van de weinigen die er zo open over is.

Hier was ik laatst een flesje product voor de hoeven kwijt gespeeld, wel ongeschonden teruggevonden. En ook eens een tube ontworming... Merho, mijn oudste herkent die tubes al van ver denk ik en ik kreeg hem dus niet gevangen in de wei... Ergens viel die tube uit mijn jaszak. Dag nadien pas weer teruggevonden, gelukkig ongeschonden dus kon merho alsnog ontwormen ermee :')

Clin moest een soort hoestsiroop 7 dagen lang. Nou die z' n hoofd ging ook de lucht in na 2 dagen :+ ik ben 1m60 maar ook dan is het lastig om een paard z'n hoofd naar beneden te houden.

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 08:22

Nee hoor, Hercule haatte oog druppelen en ik was de enige die het mocht doen. Toen hij blijkbaar na paar jaar de link legde...geïrriteerde ogen voelen beter na druppelen" werd hij braaf maar hij bleef shaken vd stress en boos maar ik mocht het wel doen maar dan wel snel wezen en naderhand echt troosten en tijd voor nemen. Daar stond hij op. :=

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 09:24

Ik herken dit soort dingen echt totááál niet. Je bent vast de enige O:)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 09:29

Ik herken het van eerder paard en nu hond. Mijn oude hondje moet eea aan medicatie krijgen en krijgt noodgedwongen peperduur vlees. Maar er is maar een merk en type waarbij ze haar medicatie eet. :')

En die is best vaak niet te koop tegenwoordig. Dan heb je duur vlees op een bakje dat ligt te verpieteren. Of ze gaat er bovenop staan en ligt het vlees door de kamer en keuken verspreid en vastgeplakt aan de vloer. -O-

Dus na overleg met de da. Pak menseneten en duw het daarin. Dus kipnuggets, hamburgers, pasta enz. Mevrouw eet nu dus regelmatig mac donalds nuggets of hamburger. Zucht

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 09:32

pmarena schreef:
Ik herken dit soort dingen echt totááál niet. Je bent vast de enige O:)

ja precies, echt niet....ook geen last van... nope....

bij de honden ook niet, nee die doen elke behandeling perfect... :j


-O- :=


Ik hoop altijd maar dat die grote hond van ons niet teveel gaat mankeren want die is daar echt drama in.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 09:36

Ik moest mijn kat met een neuskapje behandelen ( luchtweg aandoening ) ehm dat ging echt niet. -O-

Mijn paarden medicijnen geven ging wonderwel goed. Oogzalf op doen ook, maar dat waren allen D pony’s, dus hoofd de lucht in doen tja dan kan ik er nog steeds bij _O-