Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:25


Indy_Mouse_9

Berichten: 2123
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:30

Ik ben al jaren op zoek naar nieuwe kleding, maar kan maar geen broeken vinden waar mijn stevige bovenbenen in passen... Zeker niet alle aantrekkelijke ski/boardmeisjes merken :') (aantrekkelijke merken, niet noodzakelijk aantrekkelijke meisjes)
Dus als iemand tips heeft hoor ik ze graag!

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:42

Mijn spullen is van alles wat.
Mijn broek is officieel een snowboardbroek. Ikzelf ski maar al die broekzakken is super handig :D
De jas is een mannenjas maar het is een knalroze. Dus weet niet wie dat had verzonnen.
Deze dingen had ik in de outlet in het winkeltje bij de skihal gekocht.
Beide zijn heel hoog in waterdichtheid.
Mijn blauwe helm komt van de lidl.
En skibril van de aldi.
In mn wintersportcarierre ben ik natuurlijk al een paar keer gevallen, geloof niet op mijn helm. Maar misschien deze toch maar vervangen.
Ski's weet ik niet wat het merk is. Maar zijn beginnerski's die als je een foutje maakt, je niet gelijk afstraffen.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 18:56

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik ben al jaren op zoek naar nieuwe kleding, maar kan maar geen broeken vinden waar mijn stevige bovenbenen in passen... Zeker niet alle aantrekkelijke ski/boardmeisjes merken :') (aantrekkelijke merken, niet noodzakelijk aantrekkelijke meisjes)
Dus als iemand tips heeft hoor ik ze graag!

Luhta :j

ik ben zeer geslaagd vandaag, en vriend ook. advies gehad over mijn ski's en dus echt wel nieuwe ski's nodig. dus dit jaar maar een jaartje huren en testen :j wel gelijk advies gekregen over welke ski's ik moet hebben/segment. dus dat is fijn.

Mooie broek gekocht van Luhta, een slimfit softshell broek met stretch. ik heb echt flinke bovenbenen en een aardige kont, maar dit zat echt zo lekker met die stretch! is wel een aanrader, is de Luhta Joensuu.
Vriend heeft een broek van Protest en een jas van Brunotti gekocht
wij zijn er klaar voor in januari :))


Germie, ik vind het heel dubbel wat je zegt. natuurlijk, aan de ene kant heb je inderdaad de uitblinkers die zonder ooit les gehad te hebben of ervaring te hebben, heel makkelijk wegkomen. maar ik heb toch een ongelukken zien gebeuren met idioten die denken, ik kan dit wel even, en vervolgens ongelukken veroorzaken.
ik zeg altijd, neem het zekere voor het onzekere en start met les. Je hebt niet alleen jezelf ermee, maar helaas ook een hoop andere als het niet goed gaat. En naar beneden op een brancard achter de sneeuwscooter is echt geen pretje.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:52

Soepblik schreef:
Mijn vriend en zijn vader leren me nu dus skiën (kunnen het beiden erg goed) omdat die klasjes gewoon echt te traag gaan. Ik denk dat als die basis er eenmaal goed in zit, ik inderdaad gewoon een paar privelessen neem ook om even de boel wat te verfijnen.


Wat voor ski outfits hebben jullie, trouwens? Ik hou ook ontzettend van mode, dus ik wil wel graag mooie spullen. Ik vind Goldbergh erg mooi, maar dat is ook meteen veruit het duurst. _O-


Goldbergh is heel mooi inderdaad!
Hier nog iemand met een dure smaak. Toch heb ik wat voordeligers kunnen vinden. Ik heb nu een zwarte broek/overall van protest en een met zwart en antraciet tijgerprint. Deze vallen super voor mij, mooi aangesloten en blijven ook mooi.

En dan heb ik nu een rode jas maar die wil ik graag vervangen voor een andere aankomend seizoen.
Alleen een echt warme jas vinden is vaak nog wel lastig.

Dit is mijn outfit nu.
Afbeelding
En mijn vorige outfit.
Afbeelding



Misschien kan je kijken bij de collectie van vorig jaar of daar iets voor je tussen zit? Duijvestein had veel in de sale deze zomer

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:30

Nu het over Goldbergh gaat: Ik heb echt een ‘hekel’ aan mensen die Goldbergh dragen en dan in pizzapunt van de berg afkomen. Ik kan dat echt niet begrijpen, zo’n dure spullen en je kan het nog niet eens echt dus je weet ook niet of je het wel leuk vind. Vind dat dan meer showen met geld dan echt voor het skiën komen :+

Maar ik hoor dit altijd wel echt vaak om me heen dus denk dat ik niet de enige ben die zo denkt. Of ben ik hier wel de enige? :')

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:52

Ik ken heel Goldbergh niet :') dus ook de status niet _O-

Ik hou van Roxy maar verder moet skikleding mn kont drooghouden, mn lijf warm en lekker zitten _O-

Maargoed ik ga ook gerust met huissokken in mn nikes naar de super dus ik ben geen modebeeld verder _O-

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:41

sureido schreef:
Nu het over Goldbergh gaat: Ik heb echt een ‘hekel’ aan mensen die Goldbergh dragen en dan in pizzapunt van de berg afkomen. Ik kan dat echt niet begrijpen, zo’n dure spullen en je kan het nog niet eens echt dus je weet ook niet of je het wel leuk vind. Vind dat dan meer showen met geld dan echt voor het skiën komen :+

Maar ik hoor dit altijd wel echt vaak om me heen dus denk dat ik niet de enige ben die zo denkt. Of ben ik hier wel de enige? :')



Maar is dat showen met geld of kan dat ook gewoon liefde voor mooie spullen zijn? :) Ik zelf ben echt een beginner, al kom ik op mijn eerste wintersport waarschijnlijk niet in pizzapunt de berg af. maar los van het skiën word ik oprecht heel gelukkig van mooie kleding en schoenen. Ik spaar er lang voor, koop niet vaak iets, maar doe er uiteindelijk wel lang mee. En als ik dan naar mijn kast kijk ben ik erg gelukkig; ik zie kleding echt als kunst (nu heb ik ook naast mijn studie een modeopleiding gedaan). Dus ja, als ik skikleding ga kopen koop ik liever iets waar ik écht heel blij mee ben en het echt mooi vindt dan iets wat ik op den duur toch ga vervangen. Maar is dat dan meteen fout omdat het toevallig wat duurder is? "Showen met geld" is imo een enorme aanname en gewoon een best zure opmerking om te maken.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:53

Als je niet met een pizzapunt naar beneden komt en voor het eerst op de ski’s staat, weet ik eigenlijk ook niet waarom je je aangesproken voelt :P maar ik heb een hekel aan mensen die enkel voor het showen gaan skiën en die heb je er best wat tussen zitten. Als jij dat niet bent moet je vooral jezelf niet aangesproken voelen.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:22

Ik pas Roxy niet en überhaupt alle dames merken op gebied van wintersportkleding. Deze merken blijven best achter qua pasvorm. Ik heb toevallig van de week ook een nieuwe snowboard'tuin'broek gekocht. Super fijn met snowboarden dat de sneeuw niet in je broek komt. Had de voorgaande jaren een pak, maar dat is toch wat minder fijn met naar de WC gaan of als je even je jas uit wil trekken.

Voor wat betreft les. Ik vind dat iedereen les kan gebruiken ook al pretenderen ze het niet nodig te hebben.

Het showen met kleding herken ik wel. Het maakt me alleen geen fluit uit wat iemand aanheeft. Ook hierbij denk ik wel altijd, besteed wat van je budget aan les ipv het gestuntel op de piste wat je nu aan het doen bent.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:51

Lucifertje helemaal mee eens! Helemaal hip de piste op maar geen pisteregels kennen en nauwelijks naar beneden komen.
Daar vind ik wel wat van.
Je mag best iets kopen waar je gelukkig van wordt, maar dan zou ik of iets kopen wat je ook nog aan kan als je skiën toch niets vind, of eerst een jaartje huren ( jas en broek kopen a la, maar skischoenen en latten/ boots en board..)

Nou ben ik ook wel van opvallende kleuren en combinaties, maar vooral omdat bij lange afdalingen je elkaar dan makkelijker volgt zonder er dicht op te hoeven zitten.
80 van de 100 mensen dragen een donkere broek, niet perse super herkenbaar.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:58

Jullie verwoorden het inderdaad beter, wel een gevaar op de piste zijn en zelf aan het rondstuntelen want les is natuurlijk minder ‘cool’ maar dan sta je wel in je dure ski pak :+ Denk dat dit gewoon een algemene wintersport ergernis is.

Ik vind het er gewoon niet uitzien en vreselijk irritant als zo iemand weer opeens bijna op je hakken vliegt.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:59

Tja de een geeft er wel om en de ander niet.

Natuurlijk zijn er altijd bepaalde types die alleen gaan om het 'zien en gezien worden' op de piste. Daarvan is er zeker een deel gekleed in Goldbergh, maar ook Bogner, Goose raft, Moncler en Sportalm.

Ik kan er vaak wel om lachen, de mensen die niet kunnen skiën maar wel geïnvesteerd hebben in een fancy ski outfit.
Wel vind ik mensen zonder ervaring en zonder begeleiding op de piste enorm irritant en levensgevaarlijk.

Nu heb ik wel gemerkt dat is heel erg afhankelijk is van het skigebied. In Aspen (Colorado) draagt de helft van de mensen een jas van +/- $1300. En in het resort er naast geeft niemand er iets om en dragen mensen voornamelijk practische skikleding.

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 16:31

Ik heb net een nieuwe jas en broek gekocht. Broek met panterprintje _O- heerlijk!

En al tig keer lekker afgedaald! :))

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 16:57

Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe jas gekocht alleen leuk dat hij nog steeds nieuw in de kast hangt :(

Indy_Mouse_9

Berichten: 2123
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 18:02

sureido schreef:
Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe jas gekocht alleen leuk dat hij nog steeds nieuw in de kast hangt :(


Dit, maar dan met m’n nieuwe skies :')

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:18

Ik heb mn hand open gesneden aan mn ski, ze zijn in ieder geval goed geslepen _O-

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:20

Ik slijp zelf.

En verder Aldi skikleding. Oh ja, dat is het bewijs dat je kunt skien natuurlijk. ;)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:23

germie schreef:
Ik slijp zelf.

En verder Aldi skikleding. Oh ja, dat is het bewijs dat je kunt skien natuurlijk. ;)

Nee hoor, dat kan je pas zien op de berg. ;)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:25

opletten voor Oostenrijkgangers!
Jansen (1 prik) is vanaf januari nirt meer geldig in Oostenrijk, en ze zijn overgestapt naar 2G...

https://www.wintersport.nl/nieuws/08/11 ... ht-vervalt

Wij hebben nu dus een probleem, vriend is met jansen gevaccineerd en boosterprikken worden (nog) nietgegeven, en sowieso straks pas 6 mnd na laatste prik.. die gaan we dus niet halen....
Laatst bijgewerkt door Celiien op 08-11-21 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:34

Indy_Mouse_9 schreef:
In het volledig hypothetische geval dat ik rond kerst / oud en nieuw nog een paar dagen zou willen skien… hebben jullie aanraders?
Het liefst niet te ver rijden vanaf Enschede, anders is de tijd in de auto niet zo lekker in verhouding met het aantal dagen weg :)

Ik lees goed dingen over Montalfon, maar daar lijkt je geen accomodatie aan de piste of dicht bij de liften te hebben?


Als je niet zo ver wilt rijden is Montafon idd een optie. Wij gaan altijd naar Damuls en de Diedamskopf, dat is nog een klein stukje dichterbij zelfs. Kun je ook fijn skien. Damuls zou je ook in Mellau kunnen gaan zitten, dat scheelt je een half uurtje aan bergweggetjes. Vanaf Mellau rij je in ruim een half uur naar Warth / Schrocken. Ook een mooi gebied en vanuit daar kun je ook naar Lech oversteken. Wellicht ook nog een goede optie.

Zou iig dan kijken naar gebieden in Vorarlberg, dan kun je via Bregenz de grens over en hoef je niet langs Munchen. Dat scheelt een hoop tijd.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:55

Celiien schreef:
opletten voor Oostenrijkgangers!
Jansen (1 prik) is vanaf januari nirt meer geldig in Oostenrijk, en ze zijn overgestapt naar 2G...

https://www.wintersport.nl/nieuws/08/11 ... ht-vervalt

Wij hebben nu dus een probleem, vriend is met jansen gevaccineerd en boosterprikken worden (nog) nietgegeven, en sowieso straks pas 6 mnd na laatste prik.. die gaan we dus niet halen....

Deze site werkt niet bij mij helaas. Ik heb ook Janssen :+ lekker dan, raar dat een land eigen regels mag maken over goedgekeurde vaccinaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:59

Bij Frankrijk zie ik nog steeds staan dat mondkapjes verplicht zijn bij verzamelplekken bij skischolen en in de liften maar dat er verder nog geen reden is voor strengere maatregelen, pas bij 200 besmettingen per 100.000 inwoners. :j

Wel zuur voor de mensen met Jansen zeg :\
@Celien, een booster in het buitenland halen eerder dan 6 maanden is zeker ook geen optie voor je vriend?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:04

Hier ( BE ) gaat woensdag waarschijnlijk het licht op groen voor een extra vaccin aan mensen die eerder met AZ of Janssen gevaccineerd zijn.
Ik zou zeggen... komt hierheen voor zo'n extra shot :')

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:09

Celiien schreef:
opletten voor Oostenrijkgangers!
Jansen (1 prik) is vanaf januari nirt meer geldig in Oostenrijk, en ze zijn overgestapt naar 2G...

https://www.wintersport.nl/nieuws/08/11 ... ht-vervalt

Wij hebben nu dus een probleem, vriend is met jansen gevaccineerd en boosterprikken worden (nog) nietgegeven, en sowieso straks pas 6 mnd na laatste prik.. die gaan we dus niet halen....



Een vriendin van me heeft hetzelfde probleem gehad, die heeft gebeld en nepgehuild en toen mocht ze wel. :')