Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 20:19

Wat knap zeg!! Zijn jullie ook door het water heen geweest?

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:04

Ja we zijn zeker door het water geweest!
Dankjulliewel :j

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:37

Wat super gaaf zeg!
Dat ding met die zwem noodles, zit dat vast aan de grond?
Is ook nog wel prima zelf te maken, leuk idee.

Qimm ook al zo leuk aan de rit.
Zo heel lang heb je die van jou nog niet onder het zadel toch, of vergis ik mij zo in de tijd.

Tandarts doe ik ieder jaar tegelijk met de enting. Vorig jaar moest er veel gebeuren bij M. Maar aangezien hij toen bijna 3,5 was en zelfs nog geen basisenting had gehad was dat niet zo verwonderlijk :')
Volgende week is hij weer aan de beurt maar ik verwacht niks bijzonders.
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 10-09-21 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:39

opisop_shop schreef:
Wat super gaaf zeg!
Dat ding met die zwem noodles, zit dat vast aan de grond?
Is ook nog wel prima zelf te maken, leuk idee


Klopt om een paal waarschijnlijk, ze draaien rond als het paard er tussendoor loopt.

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:42

opisop_shop schreef:
Qimm ook al zo leuk aan de rit.
Zo heel lang heb je die van jou nog niet onder het zadel toch, of vergis ik mij zo in de tijd.


Als ik het goed heb was dit de
7e keer dat ik erop zat, dus nee nog niet zo gek lang :D

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:44

Oh jeetje stoer zeg!

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:51

Ik vroeg voor het eerst om een drafje en ik zag de verwarring aan de oren en toen ik doorvroeg kreeg ik geïrriteerd mini bokje :') Dat was nog te ingewikkeld. Dikke kans dat ze het de volgende keer wel oppakt. Zij moet altijd over nieuwe dingen nadenken. Volgende week nieuwe poging :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 15:43

Hahaha wat een reactie op het eersts drafje :+ Lady wilde toen alleen maar hard gaan want ENGGG

Mijn vriend en ik hebben vandaag eindelijk de slowfeeder af gemaakt. Nu kunnen ze hopenlijk 24/7 eten. Lady vond het maar niks :Y)

Op instagram heb ik enkele korte filmpjes geplaatst van haar reactie :')

https://www.instagram.com/p/CTrtSOxIoZe ... =copy_link

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 20:51

Hahaha ze vond het wel spannend zo te zien.

Ik heb vandaag M precies een jaar *\o/*

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 22:59

Hahaha wat een muts :')

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 14:32

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:23

Stoer dat ze uiteindelijk toch het water in ging!

Ik heb vandaag de bloeduitslagen van Lady gekregen!
Uitslag was niet heel verrassend gelukkig. Ze heeft een tekort aan vitamine E, selenium en zink. Daarnaast was er nog iets van spierschade te zien dat waarschijnlijk te maken had met de wormbesmetting.

Volgende keer als de dierenarts moet komen haar weer met een sterkere ontworming spuiten en 3 weken later met equest ontwormen. En verder vitamine E en selenium bij gaan geven. Dan zou ze zich een heel stuk fitter moeten gaan voelen!

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 15:11

@nobel, leuke foto's! Jullie gaan echt goed *\o/*
@laura, fijn dat je aan de uitslagen wat aanknoping hebt :j en die reactie op de slowfeeder, zo typisch haha!


'Zwemmen' blijkt hier toch wel echt favoriet hoor! Wat vond hij het vandaag leuk zo diep door het water te gaan. We hebben weer een heerlijke bosrit gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 15:53

Wat een duikboot :D ben benieuwd of die van mij in het water durft.

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 17:31

Qimm schreef:
Wat een duikboot :D ben benieuwd of die van mij in het water durft.


Murphy heeft vanaf het begin het goede voorbeeld gehad aan andere paarden gelukkig. Begin deze zoner kreeg ik hem nog niet eens door een regenplas heen :')

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:19

Oh wat heerlijk!

Hier gaat het ook super.
De nieuwe ruiter heeft nu drie keer op M gereden en nog geen gekkigheid uitgehaald. Hij loopt erg fijn en doet goed zijn best.
Hij rijdt hem gewoon los door de hele bak ipv zoals wij de laatste tijd deden in de halve bak aan de longe. Dus hij begint ook al mooi te sturen.
Voor het mooie moet hij straks wat meer afdruk krijgen, heeft van zichzelf veel schwung en zonder wat meer activiteit oogt hij heel sloom.
Dat is iets dat hij aan de longe straks moet gaan leren zodat hij dat daarna onder het zadel ook wat gaat doen. Ik longeer nu niet aangezien hij nu 3x per week al bereden wordt.
Ruiter is ook tevreden, hij vindt het een leuk paard dat dingen prima oppikt en waarmee je over een maand op wedstrijd kunt :+


Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:09

Wat ziet dat er goed uit! Fijn dat het zo goed gaat! Zo te zien houdt hij hem ook goed bezig, zodat ie ook geen tijd heeft om na te denken over grappen?

Ik begin er stiekem ook wel steeds meer aan te denken om iemand te vragen langs te komen om er de eerste keer eens op te stappen. Vanavond weer even bezig geweest en het gaat wel steeds een beetje beter en ik kan al wel redelijk een beetje hangen, maar ik zie mezelf er op dit moment nog niet zo 1,2,3 opklimmen. Ik heb tot nu toe al mijn paarden zelf beleerd, dus het is wel even een drempel, maar ik wil nu eigenlijk ook wel een keer doorpakken.. Zou fijn zijn als we een beetje fatsoenlijk kunnen rijden voordat de winter begint..

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:23

opisop_shop schreef:
Oh wat heerlijk!

Hier gaat het ook super.
De nieuwe ruiter heeft nu drie keer op M gereden en nog geen gekkigheid uitgehaald. Hij loopt erg fijn en doet goed zijn best.
Hij rijdt hem gewoon los door de hele bak ipv zoals wij de laatste tijd deden in de halve bak aan de longe. Dus hij begint ook al mooi te sturen.
Voor het mooie moet hij straks wat meer afdruk krijgen, heeft van zichzelf veel schwung en zonder wat meer activiteit oogt hij heel sloom.
Dat is iets dat hij aan de longe straks moet gaan leren zodat hij dat daarna onder het zadel ook wat gaat doen. Ik longeer nu niet aangezien hij nu 3x per week al bereden wordt.
Ruiter is ook tevreden, hij vindt het een leuk paard dat dingen prima oppikt en waarmee je over een maand op wedstrijd kunt :+

[ Video ]


Dat ziet er goed uit! Fijn beeld om naar te kijken voor het paard. Zo iemand zoek ik ook maar het valt niet mee. Gelukkig hebben we geen haast en heb wel een paar mensen uit m'n netwerk. Nu ik hem beter ken denk ik dat het verstandig is het uit te besteden. Hij is makkelijk maar ken behoorlijk temperament hebben en is een binnenvetter. Hou je ons op de hoogte hoe het gaat?

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:35

Ontzettend drukke periode op dit moment dus dit topic staat op een laag pitje en we oefenen rustiger door dan eerst. Ik herhaal nu elke dag alles en voeg af en toe iets bij aan het lijstje zodat z'n emmertje wat groter wordt en hij niet ineens iets "vergeet". Longeren met de stemhulpen gaat heel erg goed. Wel nog in een afgezette bak. Verder is voetjes geven met de achterbenen ineens omgeslagen nu hij soms geïrriteerd is door een vlieg en dan mijn vraag voor een voetje. Tips altijd welkom maar we oefenen lekker door. Meer mensen die gebruiken van een horslyx? Werkt bij mij erg goed om geduld te creëren bij "saaie" dingen. Helemaal in trance is hij ervan :')

Het is teveel om op iedereen te reageren maar ik ga m'n best doen

@debbie, herkenbaar je situatie. Ik denk het tot en met het hangen prima te kunnen met hulp bij mij op stal en wil dat zeker ook gaan proberen maar daarna toch uitbesteden.

@nobel01 en @stitchlover watleuk dat ze zoveel plezier hebben (gekregen) in het zwemmen! Doet toch niet ieder paard even makkelijk

@_lauraaa_ spannend hoe lady reageert op de supplementen die de tekorten gaan oplossen. Ik denk een goede stap richting spieren en vetjes.

@stitchlover gaaf dat park! Is niet ver weg voor mij en wat een goed idee om dat als eerste "uitje" te gebruiken. Ga ik onthouden! De mijne is op vreemdterrein een heel ander paard dus ik ben benieuwd hoe dat zich ontwikkeld als we meer in de bossen etc zijn geweest.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:12

Ik vind het steeds fijner om naar te kijken. De eerste keer oogde het longeren ook gejaagd enz. Vorige keer met rijden begon M ook eerst wat tegen de hand, dat ik dacht hij kon wel eens omhoog komen maar dat gebeurde niet. Hij wil best goed meewerken, loopt er ook wel ontspannen bij
Ruiter dacht er geloof ik over om binnenkort met hem door het dorp te gaan :7

Horslyx heb ik ook gekocht omdat M geen voeten wou geven en gesedeerd moet worden bij de hoefsmid maar hij vindt hem vies helaas hahaha. Als je in de buurt woont mag je hem hebben hoor.

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:05

@opishop dat ziet er erg netjes uit! Wat fijn dat het zo goed gaat!

@debbie eerst een keer iemand anders erop vind ik echt een aanrader :j

Verder gaat het hier oke,de 5 jarige heeft zaterdag lang gelopen omdat ze linksom niet fatsoenlijk in draf wilde, dus doorgegaan tot het wel lukte en toen was ze meteen ontspannen. Gisteren daarom niet gereden. Eerst even gelongeerd met 2 balkjes, een paar weken terug kon ze daar alleen in volle galop overheen, nu stapte en draafde ze netjes :)
Daarna is ze voor het eerst in dr leven van het terrein afgewerkt en hebben we over de hooiweide achter gestapt. Ik was nog een beetje bang om naar buiten te gaan, aangezien ze in het begin bij nieuwe dingen steigerde en zich lostrok. Maar ze was enthousiast en ontspannen om zich heen aan het kijken, dus dat is super. De volgende keer een groter rondje maken, zodat ze echt even bij stal weg is.

De 4 jarige kwakkelt nog een beetje, in stap loopt ze eindelijk oke, maar in draf nog niet. De smid moet langskomen naar die heeft pas over3 weken tijd :/

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:55

opisop_shop schreef:
Ik vind het steeds fijner om naar te kijken. De eerste keer oogde het longeren ook gejaagd enz. Vorige keer met rijden begon M ook eerst wat tegen de hand, dat ik dacht hij kon wel eens omhoog komen maar dat gebeurde niet. Hij wil best goed meewerken, loopt er ook wel ontspannen bij
Ruiter dacht er geloof ik over om binnenkort met hem door het dorp te gaan :7

Horslyx heb ik ook gekocht omdat M geen voeten wou geven en gesedeerd moet worden bij de hoefsmid maar hij vindt hem vies helaas hahaha. Als je in de buurt woont mag je hem hebben hoor.


Oh jammer welke smaak heb je? Ik had de groene gekocht omdat iemand die op stal ook had en dat paard vond 'm lekker. Wel de kleinstr verpakking. Heb 'm zelf ook geproefd :') heb 'm idd ook voor de hoefdsmid. Met eten vind hij het allemaal best maar hij eet best snel dus vond dit wel het proberen waard. Nog geen ervaringen mee met de smid. Kun je geen andere smaak proberen? Je woont helaas aan de andere kant van het land, welk formaat is het?

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:51

Ik heb een roze, geen idee hoe of wat. Zal eens kijken op mijn bestellijst van Agradi, daar heb ik hem eerder dit jaar gekocht dacht ik.

Edit, het is deze
Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:08

Het heeft heel lang geduurd maar eigenlijk was ik er zelf ook klaar voor om er de eerste keer op te stappen. Super tevreden ze was zo braaf en ontspannen ze blijft mij verbazen hoe rustig ze met alles is. De liksteen die nog in de paddock lag was interessanter dan dat er wat op haar rug zat

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:11

Wat fijn!
Hoe is het afgelopen met het abces?