Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:45

Wij zijn in een klein plaatsje aan de Sarthe in de buurt van Le Mans.
Prachtige landschapscamping met een schitterend sanitairgebouw.
Het is hier rond de 28 graden en zonnig.
Afbeelding

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:11

Oh dat ziet er fijn en ruim uit! Heerlijk!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:35

Prachtig plekje zeg!! Geniet ervan!

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 15:05

Wat een fijn plekje! Geniet er maar van

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 15:51

Het weer was zowel gisteren als vandaag prima bij ons. Kinderen liggen alweer 2 dagen in het bad dat we gelukkig nog even hebben laten staan.
Uiteraard zijn de nachten en ochtenden frisser. Het is inmiddels september!
Het weer is nu beter dan in juli/augustus toen wij op de camping waren maar ach.. in de tuin is het ook lekker!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78512
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:23

Wij staan op een kleine prachtige camping nu in Blot-l'Eglise. Nederlandse eigenaren, gebied is prachtig. Morgen lekker aan de wandel.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:04

Heerlijk Neon
Ik heb dit jaar speciale waterschoenen gekocht na een niet vrijwillige duik in de Ardeche, de honden waren diep onder de indruk van mij en ik was blij dat ze niet hardop konden lachen..

Dus advies niet op crocs door de rivieren lopen

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:38

Neonlight schreef:
Wij staan op een kleine prachtige camping nu in Blot-l'Eglise. Nederlandse eigenaren, gebied is prachtig. Morgen lekker aan de wandel.


Even gekeken waar dit is en wij zaten hier niet ver uit de buurt. Wij zaten iets rechts van Clermont-Ferrand. Inderdaad een prachtig gebied daar! Wij zijn daar drie weken geleden geweest. Hebben nog de Puy-de-Dome bewandeld, helaas zwaar bewolkt die dag dus geen uitzicht! Maar in die omgeving kan je inderdaad eindeloos wandelen.

Lukka, dat ziet er ook heerlijk uit!!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:52

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nederland is ook mooi. Met dank aan Corona, want ik wilde nooit in Nederland op vakantie :Y)

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:04

Clau: wat een mooie foto’s en wat gaaf dat vlonderpad! Waar is dat?

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:12

De zuidpolder in Barendrecht.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:14

Jaaaa Nederland is echt wel mooi hoor! In alle seizoenen ook.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:56

@clau prachtig, wij zeiden dat verleden jaar ook wat is Nederland mooi!
Zo heeft iets negatiefs als corona ook nog iets positiefs geniet ervan.

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 18:23

Wij zijn op zoek naar een goede batterijlamp voor op de camping, omdat de plek die wij uitgekozen hebben geen stroomplek is. We hebben er een van bo camp (120 lumen), mooi lampje voor de sfeer, geeft wel licht maar niet echt genoeg om de hele tent goed te verlichten. Dat is wat we gewend zijn met een lamp die werkt op elektriciteit en wat we toch wel fijn vinden. Op internet zie ik de coleman batteryguard (600 lumen) hoog aangeschreven. Maar het zou mooi zijn als we er een voor een íets lager prijsje zouden kunnen vinden. Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met evt. tips vanuit eigen ervaringen:).

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 18:40

Wij hebben zo’n fijn lampje gevonden, de Eurotrail Tafellamp Stone Led. 2 standen, standje vaccinatielocatie (dus TL wit, zie je álles mee) en standje kampvuur. Heel lief. Je kunt hem ophangen en neerzetten. We gaan er binnenkort nog 2 bijkopen omdat we zo fan zijn!

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 19:09

Naath86 schreef:
Neonlight schreef:
Wij staan op een kleine prachtige camping nu in Blot-l'Eglise. Nederlandse eigenaren, gebied is prachtig. Morgen lekker aan de wandel.


Even gekeken waar dit is en wij zaten hier niet ver uit de buurt. Wij zaten iets rechts van Clermont-Ferrand. Inderdaad een prachtig gebied daar! Wij zijn daar drie weken geleden geweest. Hebben nog de Puy-de-Dome bewandeld, helaas zwaar bewolkt die dag dus geen uitzicht! Maar in die omgeving kan je inderdaad eindeloos wandelen.

Lukka, dat ziet er ook heerlijk uit!!

Leuk, wij zaten bij Murrol.
Zijn ook naar de puy de dome geweest. Prachtig gebied en wij vonden er weinig Nederlanders. Ook wel eens fijn in Frankrijk.

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:53

Eapy schreef:
Wij hebben zo’n fijn lampje gevonden, de Eurotrail Tafellamp Stone Led. 2 standen, standje vaccinatielocatie (dus TL wit, zie je álles mee) en standje kampvuur. Heel lief. Je kunt hem ophangen en neerzetten. We gaan er binnenkort nog 2 bijkopen omdat we zo fan zijn!


Oh wat leuk, bedankt voor je reactie! Ja want de kampvuurstand is inderdaad gezellig voor de knusse momentjes maar soms wil je ook gewoon even alles helder en goed kunnen zien, bij het lezen bijv. of bij spullen zoeken in de tent :D. Ik heb even op internet rondgekeken, heb jij dan deze?

https://www.internet-homeandgarden.com/ ... IIN_D_BwE#

De lampjes lijken best klein, is dit de enige maat? Geeft 1 zon lamp dan genoeg licht of heb je er dan meerdere nodig voor het verlichten van een redelijk grote tent? :) ik kan er evt. ook 2 kopen, 1 voor op de tafel buiten en 1 voor binnen haha. Want qua prijs zijn ze vergeleken met anderen echt niet duur! En gaan ook nog eens simpele batterijen in, zie ik.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:05

Ja dat is m! Hij lijkt kleiner dan hij in het echt is. Het lampje geeft genoeg licht, alleen willen wij eigenlijk eentje in elke cabine van de tent hangen haha! Lekker makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 04:46

Stil hier! Het hoogseizoen zit erop, he? Ik sta met een tentje op een mooie natuurcamping in Zeeland. Overdag hoor je de (ijs)vogels en de insecten, 's nachts een prachtige sterrenhemel en scharrelende beesten. En de langpootmuggen tussen mijn binnen- en buitentent :+ Morgen en overmorgen is aardig wat regen voorspeld. Hopelijk houdt mijn leententje het :=

Zijn er nog meer mensen aan het kamperen? Hier staan nog best wat tenten :j

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78512
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:12

Ja, wij hebben nog een week. Stonden bij de Verdon, en rijden nu naar het noorden, zien waar het schip strandt. :))
Willen ergens in de lijn Lyon-Geneve terecht komen, zit daar ook nog een natuurgebied (Dombes).

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:55

Ik ga komend weekend samen met mijn pony kamperen in Lunteren. Hopelijk is het weer goed, om mooie ritjes te maken. Is een kleinschalige natuur camping waar je naast de wei van je pony kan staan.

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:59

Oh dit topic heb ik gemist!

Wij hebben deze zomer voor het eerst sinds jaren gekampeerd. En voor het eerst samen. Mijn argument is (en blijft): ik weiger op de grond te slapen. Heeft mijn vriend wat op gevonden.. we zijn de trotse eigenaars van een daktent :+

We hebben deze zomer 2,5 week door Scandinavie rondgetrokken, waarvan 2 weken Noorwegen. Veel te kort natuurlijk, dus volgend jaar weer.
In de achterbak van mijn auto hebben we een keukenblokje gemaakt. Ook hebben we een luifel die aan de auto gezet kan worden. Dan kan je in geval van regen toch droog zitten.

Afbeelding

En niet zeggen tegen mijn vriend, maar ik ben wel om. Zo is kamperen wel heel leuk!

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 17:28

Het 1e weekend van september ben ik nog wezen kamperen. Voor dit jaar zeer waarschijnlijk de laatste keer geweest. Het was prachtig weer, maar toch erg vochtig in de nachten, de condens druppelde in de ochtend zó de binnentent in :+

Het weer wordt er niet beter op, iig niet om 100% buiten te leven icm een klein trekkerstentje. Met een caravan en/of camper met verwarming is het natuurlijk nog prima, maar die heb ik niet _O-

Op naar maart volgend jaar, als het kampeerseizoen weer gaat beginnen.

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 17:32

Polyester tenten worden meestal heel vochtig van binnen, dan kan je beter voor katoen gaan.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 17:44

mvdende schreef:
Het 1e weekend van september ben ik nog wezen kamperen. Voor dit jaar zeer waarschijnlijk de laatste keer geweest. Het was prachtig weer, maar toch erg vochtig in de nachten, de condens druppelde in de ochtend zó de binnentent in :+

Het weer wordt er niet beter op, iig niet om 100% buiten te leven icm een klein trekkerstentje. Met een caravan en/of camper met verwarming is het natuurlijk nog prima, maar die heb ik niet _O-

Op naar maart volgend jaar, als het kampeerseizoen weer gaat beginnen.


Hangt echt van je tent af of je veel last hebt van condensatie. Soms helpt het om naast de gewone ventilatie openingen de ingang gedeeltelijk open te laten en bij twee ingangen beide.
Wij kamperen wel gewoon het hele jaar met een trekkers tentje, met de juiste spullen (en een lekker kampvuur) gaat dat prima.

PineApple schreef:
Oh dit topic heb ik gemist!

Wij hebben deze zomer voor het eerst sinds jaren gekampeerd. En voor het eerst samen. Mijn argument is (en blijft): ik weiger op de grond te slapen. Heeft mijn vriend wat op gevonden.. we zijn de trotse eigenaars van een daktent :+

We hebben deze zomer 2,5 week door Scandinavie rondgetrokken, waarvan 2 weken Noorwegen. Veel te kort natuurlijk, dus volgend jaar weer.
In de achterbak van mijn auto hebben we een keukenblokje gemaakt. Ook hebben we een luifel die aan de auto gezet kan worden. Dan kan je in geval van regen toch droog zitten.

[ [url=m/e7UsgL.jpg]Afbeelding[/url] ]

En niet zeggen tegen mijn vriend, maar ik ben wel om. Zo is kamperen wel heel leuk!


Gaaf! Zowel de bestemming als op zo’n manier kamperen.