Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:10

rien10 schreef:
Morgen naar Texel. Zin in!!!!

Lekker bier :D
TXbrouwerij _/-\o_

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:17

Lekker Rien!

Wij gaan maandag voor 14 dagen naar zuid-limburg. De voorspellingen zijn droog en 20 graden. Perfect wandelweer

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:20

Wij vertrekken morgen met onze camperbus naar Zweden :D
Heb er veel zin in en ben heel erg benieuwd hoe het gaat zijn.

Wij zijn nog nooit in Zweden geweest en hebben dan ook geen idee wat te verwachten, behalve van "horen zeggen".
Van horen zeggen:
prachtig land, veel bos, muggen kan een dingetje zijn.

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:24

Bah, we wilden vandaag alvast rustig inpakken en het eind van de middag naar huis gaan.
Zo hoeven we morgenochtend niet te haasten. Is het aan het regenen en we willen de vouwwagen en voortent niet zeiknat mee hebben. Het moet na 12 uur droog blijven, dus dat hopen we dan maar.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 13:13

Bo_Y schreef:
Lekker Rien!

Wij gaan maandag voor 14 dagen naar zuid-limburg. De voorspellingen zijn droog en 20 graden. Perfect wandelweer

Heerlijk, geniet er van!

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 13:25

Zijn er nog tips voor een mooi gelegen kleine camping in de dordogne waar honden welkom zijn.

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 15:10

Lukka wij zijn een paar jaar terug naar la champagne geweest in Brivezac. Hele mooie camping aan het water. Hele ruime plekken aan het water. Enige wat wij jammer vonden was dat wij in het voorseizoen zaten en er nog geen broodservice was en er zat geen plaatselijk bakkertje vlak bij. Ongeveer 15 min rijden naar de winkels, op zich niet erg maar voor in de ochtend vers brood vond ik het een beetje jammer. Verder zeker een aanrader!

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 16:05

Naath86 schreef:
Lukka wij zijn een paar jaar terug naar la champagne geweest in Brivezac. Hele mooie camping aan het water. Hele ruime plekken aan het water. Enige wat wij jammer vonden was dat wij in het voorseizoen zaten en er nog geen broodservice was en er zat geen plaatselijk bakkertje vlak bij. Ongeveer 15 min rijden naar de winkels, op zich niet erg maar voor in de ochtend vers brood vond ik het een beetje jammer. Verder zeker een aanrader!



Dank je wel ziet er leuk uit, geen broodservice vind ik wel jammer zeker als we paar dagen staan, we zijn met camper.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 16:58

Bo_Y schreef:
Lekker Rien!

Wij gaan maandag voor 14 dagen naar zuid-limburg. De voorspellingen zijn droog en 20 graden. Perfect wandelweer

Leuk, waar zitten jullie ongeveer? Wij zijn dit jaar ook weer in Zuid Limburg geweest. Al meerdere malen geweest, maar blijft mooi.
Wel een andere camping dit keer.

Frankrijk ook mooi ja, willen wij ook graag heen, maar dan moet c voorbij zijn. Liefst eens in de buurt van het meer van Annecy.

Broodservice vind ik met kleine kids vaak onhandig.. we eten gemiddeld tussen 7 en 8 en onze camping dit jaar bijvoorbeeld, kon je pas om 9 uur terecht.. dan zitten wij alweer aan onze koffiepauze zo'n beetje.
Wij bakken meestal zelf broodjes in ons oventje. Ach die tijd komt wel weer..

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:24

grappig, wij (bejaarden) zijn juist altijd te laat voor de broodservice. Tegen de tijd dat wij opgestaan en aangekleed zijn, is het rond half 11 en is de broodservice weer gesloten. :') -O-

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:58

Lukka, wij staan nu op camping Le Capeyrou. Aanrader. Weet niet of het klein genoeg voor je is, zijn zo'n 120 plaatsen, zwembad, aan de dordogne.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 20:13

Ik eet nooit brood in de ochtend. Ik zou het dus niet missen. Wij kopen eigenlijk nooit brood op de camping. Meestal is het bij de plaatselijke bakker of supermarkt veel goedkoper. Enige uitzondering maak ik voor een echt ambachtelijke bakker. Ooit in Frankrijk gestaan waar de campingeigenaar een steenoven had waarin hij dagelijks vers brood bakte. En dat was zo lekker!

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 20:30

Badeendje schreef:
Lukka, wij staan nu op camping Le Capeyrou. Aanrader. Weet niet of het klein genoeg voor je is, zijn zo'n 120 plaatsen, zwembad, aan de dordogne.

Is het erg druk?

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 20:49

Wirobelgje schreef:
Wij vertrekken morgen met onze camperbus naar Zweden :D
Heb er veel zin in en ben heel erg benieuwd hoe het gaat zijn.

Wij zijn nog nooit in Zweden geweest en hebben dan ook geen idee wat te verwachten, behalve van "horen zeggen".
Van horen zeggen:
prachtig land, veel bos, muggen kan een dingetje zijn.

Veel plezier! Mocht je hem nog niet hebben, de app Park4Night is handig om een wildkampeer-plekje te vinden met de camper.

Muggen valt nu alweer reuze mee, wij hebben de afgelopen weken 1 plek gehad waar het echt erg was, maar verder echt niet idioot. Eind augustus zijn ze voor een groot deel alweer weg.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 21:33

lukka63 schreef:
Badeendje schreef:
Lukka, wij staan nu op camping Le Capeyrou. Aanrader. Weet niet of het klein genoeg voor je is, zijn zo'n 120 plaatsen, zwembad, aan de dordogne.

Is het erg druk?

De meeste plaatsen zijn wel bezet (denk 7/8 ofzo), maar het is geen camping met animatieteam druk. Gewoon sfeervol :).

Vanavond waren er veel ballonnen <3
Afbeelding

En ons tentje!
Afbeelding

Voor ons de eerste keer kamperen maar we genieten er enorm van. Heerlijk zo buitenleven.

Veel plezier in Zweden Wirobelgje! Leuk. Lijkt me een fantastisch land!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 21:46

Ohh heerlijk hoor, de Dordogne, ik hou ervan :j

Geen idee meer welke camping wij zaten. Lag mooi aan de rivier aan de rand van een dorpje met een onuitspreekbare naam, dat weet ik nog wel.

Zweden staat nog op ons to do lijstje, veel plezier!

23 minuten zoeken, ik heb het gevonden... Wie me kan zeggen hoe je Pineuilh uitspreekt, ik hoor het graag.

De camping ligt vlakbij Cognac, Bergerac, Saint Emilion, en op loopafstand van rustig dorpje met bakker, restaurantje, kleine markt.
Rustige camping, aan de rivier. Brug oversteken en je kan zwemmen. Wij hadden het goed naar ons zin.

Afbeelding

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:44

lukka63 schreef:
Naath86 schreef:
Lukka wij zijn een paar jaar terug naar la champagne geweest in Brivezac. Hele mooie camping aan het water. Hele ruime plekken aan het water. Enige wat wij jammer vonden was dat wij in het voorseizoen zaten en er nog geen broodservice was en er zat geen plaatselijk bakkertje vlak bij. Ongeveer 15 min rijden naar de winkels, op zich niet erg maar voor in de ochtend vers brood vond ik het een beetje jammer. Verder zeker een aanrader!



Dank je wel ziet er leuk uit, geen broodservice vind ik wel jammer zeker als we paar dagen staan, we zijn met camper.


Maar dan moet je even op de site kijken, misschien is dat die periode nog wel hoor!! De camping is in elk geval echt een aanrader!

@badeendje, bijzonder, wij staan hier op een camping in de Auvergne en die is dus bijna al helemaal leeg!

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 23:19

black_kelpie schreef:
Wirobelgje schreef:
Wij vertrekken morgen met onze camperbus naar Zweden :D
Heb er veel zin in en ben heel erg benieuwd hoe het gaat zijn.

Wij zijn nog nooit in Zweden geweest en hebben dan ook geen idee wat te verwachten, behalve van "horen zeggen".
Van horen zeggen:
prachtig land, veel bos, muggen kan een dingetje zijn.

Veel plezier! Mocht je hem nog niet hebben, de app park4night is handig om een wildkampeer-plekje te vinden met de camper.

Muggen valt nu alweer reuze mee, wij hebben de afgelopen weken 1 plek gehad waar het echt erg was, maar verder echt niet idioot. Eind augustus zijn ze voor een groot deel alweer weg.

Ah dankjewel, die app hebben we idd. Gaan we gebruik van maken.
En ben blij te lezen dat de muggen grotendeels weg zullen zijn. Ik durf nogal heftig reageren op muggenbeten.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:16

Naath86 schreef:
lukka63 schreef:


Dank je wel ziet er leuk uit, geen broodservice vind ik wel jammer zeker als we paar dagen staan, we zijn met camper.


Maar dan moet je even op de site kijken, misschien is dat die periode nog wel hoor!! De camping is in elk geval echt een aanrader!

@badeendje, bijzonder, wij staan hier op een camping in de Auvergne en die is dus bijna al helemaal leeg!


Ik wilde er zojuist even op terugkomen, vandaag gaat iedereen massaal naar huis haha! Wat een rust ineens!

ClauH jaa, wij zijn hier eigenlijk 'per ongeluk' terechtgekomen, eerste keer dat we in ons leven naar Frankrijk gaan kamperen en hier was te temperatuur lekker, dus gingen we hierheen :+. Nog aanraders qua omgeving om te bekijken?

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:17

Dames bedankt voor de tips over de campings we hebben er zin in, we hopen dinsdagavond te vertrekken, rijden binnendoor, ergens in de ardennen overnachten.

@badeendje zijn het vooral fransen die vertrekken? dacht dat die de hele maand augustus vrij waren.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:29

Citaat:
Nog aanraders qua omgeving om te bekijken?

Toen wij er waren was er een hittegolf. We hebben dus alleen een paar dorpjes bezocht in de avond en verder voor pampus gelegen bij de rivier. Het was echt te warm

Ik vond Cognac en Saint Emilion de moeite waard. Bergerac minder, maar om er even uit te zijn wel aardig.

Verder dus vooral genikst, het was bloedheet.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:58

Eindelijk tijd gehad om wat foto's uit te zoeken van de Kungsleden, mijn telefoon stond het grootste deel van de tijd uit dus ik moest ze van de telefoon van mijn vriend vissen.

Het was er echt adembenemend mooi, dat is niet op foto's te vangen en zeker niet met een telefoon. We hebben best aardig weer gehad, op de 2e dag na, toen zaten we in een dikke storm. Een bijna-van-je-benen-waaien/vliegeren-met-de-tent storm. Dat was echt niet grappig :+

Anyway, foto's :Y)

Not so very lightweight :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:09

Lekker Badeendje, die rust! :))

Wat een fantastische foto's, black_kelpie! Je hond is ook leuk <3 En wat tof dat je zo'n grote kudde hebt gezien! Zo'n reis hoop ik ook ergens komend jaar te maken. Hoeveel kilometer liepen jullie ongeveer op een dag?

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:14

Prachtige foto’s BK! Leuk om een impressie te krijgen zo. Ik vind het super stoer om zo’n end te gaan wandelen met alles op je rug.
En de hond mee ook! Echt gaaf dat jullie dit gedaan hebben.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:07

culaccino schreef:
Wat een fantastische foto's, black_kelpie! Je hond is ook leuk <3 En wat tof dat je zo'n grote kudde hebt gezien! Zo'n reis hoop ik ook ergens komend jaar te maken. Hoeveel kilometer liepen jullie ongeveer op een dag?

Rendieren zijn we meer tegengekomen, ze worden daar door de Sami gehouden. Af en toe kom je ook een hek of een kraal tegen, en van de route af hebben we ook een dorpje gezien waar je alleen per helikopter, boot of te voet kunt komen.

We hebben ongeveer 15 km per dag gemiddeld gelopen, het eerste stuk ging vrij moeizaam door de enorme hoeveelheid stenen op de paden en het laatste stuk ging vrij makkelijk, daar hebben we weer wat ingehaald. We hebben het in 6,5 dag gedaan, het kan echt wel sneller maar wij hoefden niet persé supersnel weer weg :D Daarbij is mijn hond al 10 en moet het voor haar ook goed te doen blijven.

De eerste dagen hadden we niet gedacht dat we het binnen de gestelde 7 dagen gingen halen, maar dus toch :D


Barramundi schreef:
Prachtige foto’s BK! Leuk om een impressie te krijgen zo. Ik vind het super stoer om zo’n end te gaan wandelen met alles op je rug.
En de hond mee ook! Echt gaaf dat jullie dit gedaan hebben.

Thanks :D Ik vind mezelf ook best stoer, haha. 10 jaar geleden kon ik geen 200 meter lopen zonder te moeten gaan zitten, dus dit is wel even wat.