Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 12:27

Ik vind de temperatuur niet erg. Maar die wind en de regen heb ik het zo mee gehad. Vanmorgen stond weer de hele rijbaan blank. En water in de voortent :+

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 12:34

SusanH schreef:
Ik vind de temperatuur niet erg. Maar die wind en de regen heb ik het zo mee gehad. Vanmorgen stond weer de hele rijbaan blank. En water in de voortent :+


Inderdaad. Het hoeft niet continu 30°c te zijn. 22-23 is óók prima. Als het maar droog is, het zonnetje regelmatig schijnt en de wind geen rol speelt.

Maar het weer van de afgelopen weken, met hooguit 2-3 écht mooie dagen en verder véél regen vind ik echt écht niet op zomer lijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 13:41

Het is wel een verschil met de afgelopen zomers, he. Toen was het zo ontzettend droog en heet! Voor sommige kampeerders is dit weer inderdaad minder ideaal. Water in je voortent is niet fijn, vooral niet als je 's nachts even wilt piesen :P

Ik wil in de toekomst graag mooie trektochten maken, te voet of op de fiets, maar heb nog bijna geen (lichte) spullen. Die scharrel ik nu rustig bij elkaar. Qua weertype zal ik vooral in het voorjaar t/m najaar gaan, bestemming onbekend, maar af en toe wel temperaturen onder het vriespunt (niet extreem). Misschien alleen, misschien met zn tweeën.

Zijn er mensen met tips voor bijv. fijne lichtgewicht tent (2-pers.), slaapmatje en slaapzakken? Ik heb me aardig ingelezen, maar de prijsverschillen zijn soms zo groot (bijv. MSR Hubba Hubba vs. Naturehike Mongar 2) dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 13:48

Ik heb ook echt meer zon nodig, ik zat afgelopen winter ook voor de zonlichtlamp in de winter, maar dan was ik in de zomer wel opgeladen, nu nog helemaal niet voor mijn gevoel :o

Ik durf in NL dus eigenlijk ook niet echt iets te boeken, als het dan slecht weer is vind ik het zonde van het geld. Dit jaar maar 1 nacht weggeweest gelukkig met 2 dagen super mooi weer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 14:04

culaccino schreef:
Het is wel een verschil met de afgelopen zomers, he. Toen was het zo ontzettend droog en heet! Voor sommige kampeerders is dit weer inderdaad minder ideaal. Water in je voortent is niet fijn, vooral niet als je 's nachts even wilt piesen :P

Ik wil in de toekomst graag mooie trektochten maken, te voet of op de fiets, maar heb nog bijna geen (lichte) spullen. Die scharrel ik nu rustig bij elkaar. Qua weertype zal ik vooral in het voorjaar t/m najaar gaan, bestemming onbekend, maar af en toe wel temperaturen onder het vriespunt (niet extreem). Misschien alleen, misschien met zn tweeën.

Zijn er mensen met tips voor bijv. fijne lichtgewicht tent (2-pers.), slaapmatje en slaapzakken? Ik heb me aardig ingelezen, maar de prijsverschillen zijn soms zo groot (bijv. MSR Hubba Hubba vs. Naturehike Mongar 2) dat ik door de bomen het bos niet meer zie!


Geen ervaring met kleine tentjes.

Maar natte voortent geen probleem in de nacht, hebben een wc in de caravan. Het wordt pas vervelend als je met je schone sokken die je net aan hebt de tent in stapt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 14:06

Hihi ja. Sowieso zijn natte sokken vervelend, ook thuis :P Veel plezier nog daar, hopelijk blijft het nu droog/droger!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-08-21 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 14:06

Ja..de horror :')

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 14:35

culaccino schreef:
Het is wel een verschil met de afgelopen zomers, he. Toen was het zo ontzettend droog en heet! Voor sommige kampeerders is dit weer inderdaad minder ideaal. Water in je voortent is niet fijn, vooral niet als je 's nachts even wilt piesen :P

Ik wil in de toekomst graag mooie trektochten maken, te voet of op de fiets, maar heb nog bijna geen (lichte) spullen. Die scharrel ik nu rustig bij elkaar. Qua weertype zal ik vooral in het voorjaar t/m najaar gaan, bestemming onbekend, maar af en toe wel temperaturen onder het vriespunt (niet extreem). Misschien alleen, misschien met zn tweeën.

Zijn er mensen met tips voor bijv. fijne lichtgewicht tent (2-pers.), slaapmatje en slaapzakken? Ik heb me aardig ingelezen, maar de prijsverschillen zijn soms zo groot (bijv. MSR Hubba Hubba vs. Naturehike Mongar 2) dat ik door de bomen het bos niet meer zie!


In de outdoor wereld draait eigenlijk alles om de 3hoek

Gewicht _ geld _ comfort

Wil je lichtgewicht en comfort = duur

Lichtgewicht en goedkoper = minder comfort, denk aan een closedcellfoam matje vs een ThermARest Uberlite.

Goedkoper en comfort = zwaar.

Het verschil tussen een MSR Hubba en een Hubba kloon van Naturehike is het gewicht en de kwaliteit. De echte Hubba is lichter dan de Mongar.

Als je nog tijd genoeg hebt, kan je òf iets op Ali bestellen (Let op de nieuwe import regels) of of marktplaats kijken. En dan 3x per dag.

Op deze manier is het mij gelukt om een redelijk lichtgewicht setup bij elkaar te krijgen.

Ik heb een 2e hands Blackdear Ali tent van 1,5kg van marktplaats en een Millet donzen slaapzak met comfort temperatuur van +4 van 800g weten te vinden.

Tentje €80, slaapzak €90.
SusanH schreef:
Ja..de horror :')

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 15:03

Hoe Hollands wil je het hebben. Ik zit onder de luifel ivm regen. In de zon :')
Nog geen regenboog kunnen ontdekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:34

mvdende schreef:
In de outdoor wereld draait eigenlijk alles om de 3hoek

Gewicht _ geld _ comfort

Wil je lichtgewicht en comfort = duur

Lichtgewicht en goedkoper = minder comfort, denk aan een closedcellfoam matje vs een ThermARest Uberlite.

Goedkoper en comfort = zwaar.

Het verschil tussen een MSR Hubba en een Hubba kloon van Naturehike is het gewicht en de kwaliteit. De echte Hubba is lichter dan de Mongar.

Als je nog tijd genoeg hebt, kan je òf iets op Ali bestellen (Let op de nieuwe import regels) of of marktplaats kijken. En dan 3x per dag.

Op deze manier is het mij gelukt om een redelijk lichtgewicht setup bij elkaar te krijgen.

Ik heb een 2e hands Blackdear Ali tent van 1,5kg van marktplaats en een Millet donzen slaapzak met comfort temperatuur van +4 van 800g weten te vinden.

Tentje €80, slaapzak €90.
SusanH schreef:
Ja..de horror :')

Thanks voor je reactie! Helemaal waar en mooi verwoord. Ik heb geen haast en ben inderdaad aan het kijken naar aanbiedingen en marktplaats. Dank voor je tips! Ach, het is vast ook een kwestie van uitproberen wat wel/niet fijn is, maar wel handig om hier wat ervaringen te lezen :j

Haha, je ziet in ieder geval droog! :))

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:12

culaccino schreef:
mvdende schreef:
In de outdoor wereld draait eigenlijk alles om de 3hoek

Gewicht _ geld _ comfort

Wil je lichtgewicht en comfort = duur

Lichtgewicht en goedkoper = minder comfort, denk aan een closedcellfoam matje vs een ThermARest Uberlite.

Goedkoper en comfort = zwaar.

Het verschil tussen een MSR Hubba en een Hubba kloon van Naturehike is het gewicht en de kwaliteit. De echte Hubba is lichter dan de Mongar.

Als je nog tijd genoeg hebt, kan je òf iets op Ali bestellen (Let op de nieuwe import regels) of of marktplaats kijken. En dan 3x per dag.

Op deze manier is het mij gelukt om een redelijk lichtgewicht setup bij elkaar te krijgen.

Ik heb een 2e hands Blackdear Ali tent van 1,5kg van marktplaats en een Millet donzen slaapzak met comfort temperatuur van +4 van 800g weten te vinden.

Tentje €80, slaapzak €90.
Thanks voor je reactie! Helemaal waar en mooi verwoord. Ik heb geen haast en ben inderdaad aan het kijken naar aanbiedingen en marktplaats. Dank voor je tips! Ach, het is vast ook een kwestie van uitproberen wat wel/niet fijn is, maar wel handig om hier wat ervaringen te lezen :j





Ik heb voor mijn vakantie een stoeltje gekocht van de Decathlon van €30 en 1100g. Ik kan namelijk slecht op de grond zitten, dat wil het lijf niet. Echt super fijn dingetje en zit heerlijk!

Helinox heeft ze ook, de Zero chair van hun weegt maar 500g, maar kost €130.

Als brandertje heb ik de BRS Stove, ultralight met zn 26g en €18 op Amazon. Het kookt water, maar héél veel meer moet je er niet van verwachten.

Als pannetje heb ik een titanium 750ml pot bij AliExpress vandaan. Een goedkoper variant van de Toaks. Samen met een titanium lange lepel voor in de zakjes Adventure food en een plastic kom van de Decathlon en een opvouwbare mokje is dat mijn kookset.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:06

Ah top, dank je! *\o/*

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:12

Echwel schreef:
Nou eerlijk gezegd hou ik ook van warmte
Vandaag de app van meteo france geïnstalleerd en kijk wel waar we over 2 weken belanden..
Zo heerlijk idee eindelijk weg te kunnen na zo een rare tijd

Heerlijk vooruitzicht! Wij hebben, na de eerste vrij koude week in de Alpen, een prachtige week in de Provence gehad. Ik ben wat dat betreft net een schildpad, als het >26 graden is kom ik tot leven. We hadden echt een prachtige camping, een gelukje dat ze nog voor een volle week plek voor ons hadden want verder zat hij constant vol.

Er zit alleen heel veel vogelpoep op de tent (keerzijde van een schaduwrijke plek) dus er wacht ons thuis nog wel een leuke klus :=

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:18

@culaccino Wij hebben van primus een gasbrander en een opvouwbare benzine brander. Ook heel klein maar wel heel sterk!
Met die gasbrander heb ik sneller het water aan de kook dan thuis (afhankelijk hoe heet je hem zet)
Ik denk dat we deze hebben https://www.primusshop.nl/primus-micron ... lator.html (die van ons heeft een iets ander mechanisme om hem open te zetten)
En deze https://www.bergfreunde.nl/primus-omnif ... 4760167962

Slaapzak etc. Kan ik niet echt helpen. We hebben beide en luxere varianten. Maar de klein opvouwbare hebben we al zo lang dat ik het merk niet meer weet. Maar ook als wij luxer kamperen. Koken we op bovenstaande. Heb ik als nog 2 of 3 pitjes om op te koken.

@noeps dat klinkt als nog een heerlijke week zon gehad!

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:05

Voor een brander kan ik absoluut de MSR whisperlite aanraden. Die gebruiken wij al jaren. Hij is heel licht in gewicht, je kunt een formaat brandstofflesje meenemen afhankelijk van hoe lang je weg bent, hij doet het ook met harde wind, en hij brandt gigantisch hard!
Kost even wat maar hij gaat ook eindeloos lang mee. Die van ons hebben we nu al een jaar of 10 en ik zou echt nooit meer anders willen.
Je kunt hem trouwens laten branden op een brandstof naar keuze, wij gebruiken coleman fuel. Hij brandt heel schoon en zuinig.

Voor matjes hebben wij Thermarest traillite. 4 cm dik. De Thermarest matjes zijn wel echt een stuk dergelijker dan andere merken, gaan eindeloos lang mee.

Slaapzakken hebben wij van Marmot, comfort voor vrouwen tot +10, voor mannen nog lager.

Een tentje hebben wij bij de Decathlon gekocht. Klein, heel licht in gewicht maar wel ideaal voor twee personen. Twee ingangen en heel eenvoudig op te zetten.

Het is ook een beetje wat je zelf wilt. Lever je comfort in voor minder gewicht of ga je voor meer comfort en meer gewicht?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:13

Ik moet eerlijk zeggen dat het weer me meeviel maar weer hadden ons voorbereid op het ergste. We zijn zaterdag teruggekomen van 2 weken kamperen maar hebben vrijwel elke dag in onze korte broek kunnen lopen. Er waren wel flinke buien maar die waren of onder etenstijd of in de nacht.
Nu thuis vind ik het dan wel weer koud. Zo idioot!

Maar de komende dagen kunnen de kampeerders genieten!

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 14:32

Vanavond is de eerste aflevering van we zijn er bijna.
Voor mij is dit een guilty pleasure....bingokaart bij de hand..

Aaardappels schillen
Camper/caravan hoogte/lengte verkeerd inschatten..
Jeu de boules.... {:} {:}

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 14:47

Afbeelding
Ja, zin in :D

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:13

Oh echt! Die bingo kaart!!!

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:14

Geweldig is die, we nemen wijn van de ah mee want die verkopen ze in Frankrijk niet

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:37

Hier nog een fan *\o/*
Wasje draaien, auto poetsen, iedere agv, heerlijk om naar te kijken :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:07

Haha die bingokaart is briljant :')

Ik heb vannacht voor het eerst in 3 weken weer in mijn eigen bed geslapen. Ik mis de caravan nu al. Was ook heerlijk, iedere avond nacht en ochtend paarden geluiden. Heerlijk.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:13

Ik heb ook heimwee naar onze caravan.. ondanks het nogal stevige matras :') gelukkig hebben we in de herfstvakantie nog een tripje geboekt.. nog geen officeel afscheid dit jaar!

Moet toch maar eens op zoek naar de perfecte topper.

Morrie

Berichten: 22314
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:20

IMJ schreef:
Ik heb ook heimwee naar onze caravan.. ondanks het nogal stevige matras :') gelukkig hebben we in de herfstvakantie nog een tripje geboekt.. nog geen officeel afscheid dit jaar!

Moet toch maar eens op zoek naar de perfecte topper.

De Tüsoy van IKEA die heb ik zowel thuis als in de caravan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:36

Thanks weer voor de lichtgewichttips! Nuttige info weer, ik ga op zoek. Ik zit ergens in het midden van die driehoek 'lichtgewicht, comfort, prijs', denk ik. Ik heb weinig comfort nodig, maar ik ben zelf ook een lichtgewicht, dus een beetje besparen op gewicht is wel fijn!

Klinkt alsof je het goed naar je zin hebt gehad, SusanH! :D En die bingokaart idd :=