Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:05

black_kelpie schreef:
mvdende schreef:
Er bestaat gelukkig wél een coolpad, speciaal voor op de borst bij de Ruffwear Approach pack. Ik wacht deze week de voorspellingen nog even af, en anders ga ik snel zn ding bestellen als blijkt dat de 2 middelste weken van juni erg warm gaan worden.

Aah dank je! Deze kende ik niet *\o/* Ik zat al te bedenken hoe ik dat ging doen met de Swamp Cooler onder de rugzak...


Je moet de Core Cooler hebben, die maak je met klittenband aan de banden van de tuigen vast

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:10

Ik heb een oud model Approach Pack maar als ik het zo bekijk past hij er wel op :j

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:15

black_kelpie schreef:
Ik heb een oud model Approach Pack maar als ik het zo bekijk past hij er wel op :j


Ja, het model Approach pack is namelijk alleen aan de buitenkant veranderd. Voornamelijk de tassen en de kleurstelling. Het tuig is gebaseerd op de Webmaster. Hetzelfde geld voor de Palisades pack als het goed is.

Ik ga maar direct bestellen denk ik.... voordat het straks uitverkocht is. Zal je altijd zien... zodra het warm weer wordt, is het uitverkocht...

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:21

Ja precies, ik was ook al aan het shoppen :')

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:41

Ze voorspellen sowieso een warme zomer (geen idee meer waar, maar dat heb ik ergens zitten lezen), dus al is het niet voor nu, dan komt hij later nog wel van pas. De hond moet toch altijd uitgelaten worden natuurlijk.

En staat er al 25+ graden voorspeld voor half juni :oo . Ik dacht zo rond de 22.. ik vind het nu dus ook enorm moeilijk wat ik allemaal in moet pakken. Neem maar shirtjes en vestjes mee of zo. Dan kan ik alle kanten op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:56

O heerlijk laat maar komen! Ik ben na al dat natte koude winderige weer wel toe aan warmte.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:06

Van mij hoeft het niet :+ Ook ik loop straks met een 55 liter rugzak en dan heb ik het toch liever niet zó warm. Droog zou wel fijn zijn.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:08

SusanH schreef:
O heerlijk laat maar komen! Ik ben na al dat natte koude winderige weer wel toe aan warmte.

Ik stem ook voor, heerlijk gewoon warmte en vooral warme avonden

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:18

EedihcrO schreef:
Ze voorspellen sowieso een warme zomer (geen idee meer waar, maar dat heb ik ergens zitten lezen), dus al is het niet voor nu, dan komt hij later nog wel van pas. De hond moet toch altijd uitgelaten worden natuurlijk.

En staat er al 25+ graden voorspeld voor half juni :oo . Ik dacht zo rond de 22.. ik vind het nu dus ook enorm moeilijk wat ik allemaal in moet pakken. Neem maar shirtjes en vestjes mee of zo. Dan kan ik alle kanten op.


De Core Cooler is geen losstaand iets, kan alleen gebruikt worden icm een Approach pack of Webmaster harnas.

Dus voor "normaal" uitlaten heeft dit geen zin, want dan loopt mijn hond niet met zn backpack aan.

Anders had ik het wel geweten en allang gekocht. Maar het is tóch weer €31,5 die als het niet nodig is (voortzetting van het huidige (te) koude weer) ik liever even in mn zak houdt.

Wat betreft het inpakken: ik bepaal een dag of 2 dagen van tevoren wel wat ik meeneem. Sowieso gaat mijn donsjasje mee, voor warmte (in de avonduren kan het afkoelen) én het is mijn kussen...

Kwa kleding een afritsbroek en dan òf een thermobroek of korte broek als pyjama. En een korte of lange broek als extra.

Shirtje is thermo (bij koude nachten) maar waarschijnlijk gewoon 3x sportshirt. 1 om te dragen, 1 als pyjama en 1 als schoon voor een restaurantje/ terrasje ofzo.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 24-05-21 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:21

Echwel schreef:
SusanH schreef:
O heerlijk laat maar komen! Ik ben na al dat natte koude winderige weer wel toe aan warmte.

Ik stem ook voor, heerlijk gewoon warmte en vooral warme avonden


Die dan weer niet te warm, kan ik nog lekker paardrijden :j anders moet ik zo vroeg op :')

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:23

Ik maak je wel wakker ben altijd om 6u op
Heerlijk om dan met de honden te fietsen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:30

Echwel schreef:
Ik maak je wel wakker ben altijd om 6u op
Heerlijk om dan met de honden te fietsen


Neeee ik wil uitslapen als ik vakantie heb :j

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:28

Hele zomer een graad of 25 en 's nachts af en toe een buitje. Ik teken er voor!

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:31

Waar kan ik tekenen
Mag ook onweer zijn dan slaap ik echt heerlijk

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:47

Chubby schreef:
Hele zomer een graad of 25 en 's nachts af en toe een buitje. Ik teken er voor!

Dit. Hoewel buitje dan wel snachts graag.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:57

‘S nachts wel lekker afkoelen naar een graad of 10 graag, anders drijf ik m’n bed uit.
Overdag is 18 graden meer dan genoeg voor mij

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:15

Morrie schreef:
‘S nachts wel lekker afkoelen naar een graad of 10 graag, anders drijf ik m’n bed uit.
Overdag is 18 graden meer dan genoeg voor mij

Precies. Heerlijk

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:17

Zoveel mensen zoveel wensen

Ik vind vanaf 25 graden pas heerlijk

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:47

mijn man zit met 35 graden nog met een trui aan en een sjaal om, hij is über kouwelijk.
Geeft regelmatig problemen hier in huis uiteraard..... ik zit nu ook in een t-shirtje me rot te zweten en hij klaagt dat het steenkoud is (gewoon 20 graden)

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:38

mvdende schreef:
EedihcrO schreef:
Ze voorspellen sowieso een warme zomer (geen idee meer waar, maar dat heb ik ergens zitten lezen), dus al is het niet voor nu, dan komt hij later nog wel van pas. De hond moet toch altijd uitgelaten worden natuurlijk.

En staat er al 25+ graden voorspeld voor half juni :oo . Ik dacht zo rond de 22.. ik vind het nu dus ook enorm moeilijk wat ik allemaal in moet pakken. Neem maar shirtjes en vestjes mee of zo. Dan kan ik alle kanten op.


De Core Cooler is geen losstaand iets, kan alleen gebruikt worden icm een Approach pack of Webmaster harnas.

Dus voor "normaal" uitlaten heeft dit geen zin, want dan loopt mijn hond niet met zn backpack aan.

Anders had ik het wel geweten en allang gekocht. Maar het is tóch weer €31,5 die als het niet nodig is (voortzetting van het huidige (te) koude weer) ik liever even in mn zak houdt.


Ah, ik heb (helaas) echt geen verstand van wandelen met honden, dat blijkt maar weer.

En ik pak over 2 dagen de caravan in. Dus vandaag een hoop al klaar gelegd en de rest gewassen. Nu gaan we ook 3 weken, dus ja... het weer kan alle kanten op.

En ik heb liever 25+ dan het weer van vandaag. Maar ik snap dat als je gaat wandelen enzo, het gewoon niet heel handig is.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:44

EedihcrO schreef:
mvdende schreef:


De Core Cooler is geen losstaand iets, kan alleen gebruikt worden icm een Approach pack of Webmaster harnas.

Dus voor "normaal" uitlaten heeft dit geen zin, want dan loopt mijn hond niet met zn backpack aan.

Anders had ik het wel geweten en allang gekocht. Maar het is tóch weer €31,5 die als het niet nodig is (voortzetting van het huidige (te) koude weer) ik liever even in mn zak houdt.


Ah, ik heb (helaas) echt geen verstand van wandelen met honden, dat blijkt maar weer.

En ik pak over 2 dagen de caravan in. Dus vandaag een hoop al klaar gelegd en de rest gewassen. Nu gaan we ook 3 weken, dus ja... het weer kan alle kanten op.

En ik heb liever 25+ dan het weer van vandaag. Maar ik snap dat als je gaat wandelen enzo, het gewoon niet heel handig is.



Ik óók hoor! Zelfs als ik "moet" wandelen.

Natuurlijk kan je met dit weer regenkleding aantrekken, maar alles lukt gewoon minder lekker. Even pauze houden? Ja, even héél snel een reep naar binnen werken, want langer dan 5 minuten stil zitten wil je niet, dan koel je teveel af. En eenmaal op de camping is het de rest van de dag in je tent liggen..... want fatsoenlijk zitten is er natuurlijk niet bij met dit weer.

Als het 25°c is, is het een stuk gemakkelijker aanpassen. Juist vroeg gaan wandelen zodat je de meeste km in de ochtend maakt en tegen de middag juist lekkere lange pauze houden en dan de laatste km of 2 naar de camping wandelen.

Er tussenin zou het mooiste zijn. Niet extreem vroeg hoeven starten, lekker pauze houden tussendoor en rond een uurtje of 2-3 op de camping aankomen.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:50

Wij hadden hier de pinksterdagen ook 24 graden

Zondag 12 en vandaag 12 :D

Verder ontopic
Kan niet wachten om de camper te.pakken en naar Frankrijk te gaan..
Alles klaar nu
Portable zonnepaneel zodat off grid de koelkast werkt
En grote waterzak met douchekop..verwarmt in de zon

Dus ene dag off.grid bij boeren andere dag camperplaats

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:47

Afgelopen weekend gekampeerd in Roermond met de NVVR, ruiterkamp.
. Weerbericht bestudeerd en twee kachels meegenomen :+ eentje op gas en één op elektriciteit. Het was zaterdag goed te doen in de tent daardoor.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:18

Het weer viel in Zuid Limburg best mee. Zondag zelfs nog lekker op een terrasje geluncht, genietend van de zon.
En voor komend weekend een temperatuur rond de 20 graden {:} . Ik moet dan een kampeer plek fotograferen voor Campspace en dat is toch wel leuker in een beetje zomerse setting. En daarbij geniet ik zelf ook meer van het weekendje weg met mooi weer natuurlijk :D.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:43

EedihcrO schreef:
Goedemorgen!

Even een vraagje voor de campinggangers die naar de Paal gaan (of voor Neonlight die daar woont). Is er in de buurt van de camping een goede ijscoboer? Want op de camping hebben ze alleen softijs en ola. En wij houden van schepijs <3. En een plek waar ze lekkere pannenkoeken hebben? En als ik dan toch bezig ben... een goeie Italiaan?


De Familie Suykerbuyck misschien iets?

ikke schreef:
Neonlight schreef:
Ik ben geen ijs eter en lust geen kaas en tomaat. :')
Op Het Hof zitten 2 ijssalons.

Maar kunnen die op tegen Salon Kees?
https://ijssalonkees.nl/

}:)


Mijn ervaring met een van de twee en Kees zegt nee :') }>
MAAR de Weteringshoeve net over de grens bij Bergeijk/luyksgestel is wel echt top!