Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:36

Wij gaan eind juli eerst naar Terspegelt en daarna naar de Paal.

Wat betreft het contact met andere: vind ik soms wel gezellig, maar ligt er ook een beetje aan hoevaak en wie het zijn.
Een leuk stel met kinderen is gezellig, maar zo hadden we van de zomer een bejaard echtpaar tegenover ons die elke avond iets met ons wilde drinken en continu maar ons zaten te kijken en steeds een kletspraatje.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 22:37

Prairy schreef:
Ga jij dan voor een B&B ikke? Of neem je kampeerspullen mee op je paard? Of alleen een hangmat bijv?

It all depends, zoals mijn instructrice altijd zegt :D :D

Het ligt eraan wat het doel is en welke opties je wil gebruiken.
Zonder pakpaard is een tent tricky i.v.m. gewicht omdat je niet alleen een tent hebt maar dan ook luchtbed(je), slaapzak, kookgerei, eetgerei.

Ik heb geen grote tuiger of degelijk trekpaard maar een overmaatse pony en dan moet je ook wat kritischer zijn met wat je allemaal mee sjouwt.

Met m'n huidige stel zal ik eerst serieus moeten oefenen voordat dit stel als rijpaard-handpaard-setje op reis kan.
Maar we hebben altijd nog de luxe-versie trektocht in optie: met twee auto's en een caravan :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:43

Zonnebloem92 schreef:
Wij gaan eind juli eerst naar Terspegelt en daarna naar de Paal.

Wat betreft het contact met andere: vind ik soms wel gezellig, maar ligt er ook een beetje aan hoevaak en wie het zijn.
Een leuk stel met kinderen is gezellig, maar zo hadden we van de zomer een bejaard echtpaar tegenover ons die elke avond iets met ons wilde drinken en continu maar ons zaten te kijken en steeds een kletspraatje.


O wat irritant. Ik zou daar helemaal niet tegen kunnen. Ik zou denk ik toch wel duidelijk zijn dan. Een keer iets drinken prima. Maar niet iedere avond. Tenzij het echt gezellige mensen zijn. Hebben ook ooit hele leuke buren gehad op een paarden camping. Heb je al gauw een klik omdat je lekker over paarden kunt praten. Dat is wel leuk.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:24

o horror, vandaag de caravan opgehaald voor reparatie, met die storm over de Stichtse brug. Daar ben ik op 5 december 2013 (meen ik) met een storm bijna van de weg gewaaid met de auto, zo eng.... maar alles is gemaakt, de wc schijnt het weer te doen en de caravan staat weer in de stalling.

We zouden de voortent die te koop komt eruit halen, maar dat hebben we maar niet gedaan, we moeten er 2 straten ver mee lopen zeulen en zagen dat niet zitten met deze wind en regenbuien.
Eind mei halen we de tent eruit, we nemen hem niet eens meer mee voor een tweede kans.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:26

Ja het weer is vreselijk vandaag. Mijn man is even langs de camping gereden. Onze voortent stond nog prima. Twee andere tenten heeft hij kunnen redden samen met de camping eigenaar. Die stonden vol in de wind en stonden er niet zo goed meer bij.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:00

ja brrr, hier hoor ik ook van alles omwaaien, schuttingen, tuinstoelen. Ik heb gelukkig niks op mijn balkon staan. De poes is ook al de hele dag onrustig aan het miauwen, kan geen plekje vinden om te slapen.
Heeft mijn man vergeten om de caravan op te meten, kan ik nog geen voortent bestellen en de stalling is een heel end rijden over een heel enge 2 baans weg, dus daar rij ik ook niet ff naar terug


Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 16:21

tnx Echwel, bij die eerste link staat onze caravan!

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 16:23

Ik kocht altijd zo de voortenten
Zeker omdat we altijd via marktplaats kochten

Iets van Hollanders en zuinig

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 16:25

op MP staan enkel doorschuifluifels van bedrijven, en toch blijft Obelink de goedkoopste. (Hendriks is lekker dichtbij, maar die is weer erg duur)

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 16:32

Ligt eraan hoe je zoekt
Welke maat je nodig hebt enz

Heb net de haringen besteld

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:48

Morrie schreef:
op MP staan enkel doorschuifluifels van bedrijven, en toch blijft Obelink de goedkoopste. (Hendriks is lekker dichtbij, maar die is weer erg duur)

Niet altijd zo hoor.. wij hebben onze voortent gekocht bij De Wit Schijndel, maar dit kwam ook wel een beetje door het merk. Obelink had niet wat wij zochten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:25

Ik vind de Wit een veel fijnere winkel als Obelink.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:27

Voor ons erg ver weg maar voor camper bouwen perfect
Koop bij Obelink nog steeds online en dat werkt perfect.

Vroeger was de Vrijbuiter in Leek ook fijne winkel.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:31

Ben ook wel eens bij de Wit geweest, maar dat is voor mij een enorm eind weg. Obelink ook, maar daar bestel ik online. Hendriks is het dichtsbij

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:42

Mijn man heeft bij de welbekende winkel in Roden gewerkt tot ‘ie failliet ging. Maar we hebben onze tent bij Obelink gekocht }:0 . We wilden graag een katoenen tent en Obelink had een mooie voor een schappelijke prijs. Verder vond ik de winkel vooral heul erg Duits aanvoelen met al die graaibakken met afwasborstels enzo. We gaan voor alle overige kampeerspullen wel gewoon naar Roden, de “opvolger van” is echt een mooie winkel geworden.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:42

Ik vind de Wit in echt wel leuk om rond te lopen. Gaan we, afhankelijk van corona, zeker nog eens heen dit jaar.
Obelink is heel rommelig vonden wij, grabbelbakken etc. Maar wel leuk. Ik bestel hier ook online. Prima service!

Hendriks ken ik niet Morrie, wel eentje bij Barneveld.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:08

de Wit doet het ook prima on-line.

Obelink vind ik te veel een veel-van-weinig-winkel. Echt bijzondere of vernieuwende produkten heb ik er nooit gezien. Bij de Wit kun je inhoudelijke discussies voeren om iets op te lossen waar ze geen standaard-produkt voor hebben.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:17

IMJ schreef:
Ik vind de Wit in echt wel leuk om rond te lopen. Gaan we, afhankelijk van corona, zeker nog eens heen dit jaar.
Obelink is heel rommelig vonden wij, grabbelbakken etc. Maar wel leuk. Ik bestel hier ook online. Prima service!

Hendriks ken ik niet Morrie, wel eentje bij Barneveld.

Van Duinkerken bedoel je?

Hendriks zit in Ermelo

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:18

Morrie schreef:
IMJ schreef:
Ik vind de Wit in echt wel leuk om rond te lopen. Gaan we, afhankelijk van corona, zeker nog eens heen dit jaar.
Obelink is heel rommelig vonden wij, grabbelbakken etc. Maar wel leuk. Ik bestel hier ook online. Prima service!

Hendriks ken ik niet Morrie, wel eentje bij Barneveld.

Van Duinkerken bedoel je?

Hendriks zit in Ermelo

Is dat die langs A28

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:20

Yep

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:21

Vroegah pre corona weleens geweest maar vond hem erg duur

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:43

Echwel schreef:
Vroegah pre corona weleens geweest maar vond hem erg duur

Ja ik vond het ook te duur daar. Ik stond in Leusden, maar daar zaten ze niet meer

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:40

Zoooo het is wel behelpen met dit weer :D Maar gelukkig valt het hier nogal mee, vergeleken met verderop in het land!

De voortent is volgens mij net een slagje te groot, waardoor ik m niet strak recht kan spannen. Dus het bolt lekker hier met de wind. Maar het is droog en met kacheltje aan ook comfortabel. Speelkleed op de grond voor de kleinere kindjes en de groten vermaken zich met spelletjes en films.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:50

Wij zitten nog steeds niet op de camping hoor. Ik wacht het mooiere weer wel af. Onze overburen hebben een ingestorte voortent zag ik gister. Maar gelukkig op de stokken na niks stuk. Weekend lijkt er goed uit te zien, dus dan gaan we wel kamperen.