Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:21

Citaat:
Ik stond helemaal alleen op die camping :D


Dat hebben wij ook wel eens gehad :D. In het begin heerlijk, de hond liep hele dagen los, later misten we toch wat reuring, hoe goed manlief en ik het ook met elkaar kunnen vinden.

Toen toch maar doorgereden naar het zuiden.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:47

Thuis wonen we op 2ha en dan zit je hier met vijftig man op een halve :+

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:18

In de buurt van Wenen stonden we 2 jaar geleden ook alleen op de camping, op de boerencamping in Baarle Nassau ook in 2019. Heerlijk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:06

Ik zou dat heerlijk vinden, alleen met gezin op de camping :j . Voor jaren terug in Normandie gekampeerd, daar was het op sommige boerencampings ook zo uitgestorven. Had je alleen kippen rond de tent.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:15

Ik ga altijd buitenom het hoogseizoen, dan sta ik ook weleens ergens alleen of zo ver van de buren dat ik ze niet kan zien

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:17

moonsparkle schreef:
Ik ga altijd buitenom het hoogseizoen, dan sta ik ook weleens ergens alleen of zo ver van de buren dat ik ze niet kan zien



Dat zal dit jaar niet gaan lukken.

Al stond ik eind maart met max 5 anderen op een camping. Allemaal campers en ik was het enige tentje.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:21

Ik sla dit jaar over, hoop volgend jaar in het voorjaar te kunnen wildkamperen in Noorwegen. In NL heb ik niet echt een vakantie gevoel :o

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:32

Wij hadden vorig jaar bijna alleen maar mensen die de camping voor zichzelf hadden bij ons thuis. Zal dit jaar niet veel anders zijn denk ik, misschien af en toe een dubbele boeking maar of het meer wordt? Denk het niet. En dat vind ik ook wel prima :P

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:52

Ik heb mijn jaarlijkse weekje Texel al weer geboekt. Dit keer gaat een vriendin een paar dagen mee. Misschien komt mijn zoon nog een nachtje.
Mijn man en ik willen een rondje langs de Nederlandse grens gaan doen. Bij Rotterdam naar het westen, dan naar het noorden, om zo via de Waddenzee via de oostgrens helemaal af te zakken naar Limburg. We eindigende Zeeland en dan zijn we alweer bijna thuis.

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:03

Wij blijven dit jaar weer in Nederland. We hebben nu een boerencamping in Brabant geboekt.

Alleen op een veldje lijkt me voor even wel lekker, maar de charme van kamperen is toch ook een praatje met andere kampeerders..

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:11

Hoop dat ik hier goed zit, maar heb een vraag :o

Alhoewel we een camper hebben moeten we toch af en toe een haring in de grond meppen.

Hamer is denk ik nu 30 jaar oud, dus kunnen we een nieuwe kopen, of het volgende aanschaffen
https://www.obelink.nl/obelink-heavy-du ... ijEALw_wcB

Iemand hier ervaring mee?

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:15

IMJ schreef:
Alleen al het kijken naar anderen is zo leuk op een camping hè?

@neonlight:
En.. al 3 in dit topic.
Eedichro ook! Maar in juni meen ik. Wij in juli/aug.
Het is ook leuk wandelen met de hond! Heerlijk losloopgebied

Klopt ja. Wij gaan er ook heen. Maar idd in juni. Laatste jaar dat we buiten de vakantie om kunnen, dus nog even van genieten. We staan er nu een hele maand, voor het geld waar je in de zomervakantie net geen 2 weken mee redt.
Tis alleen te hopen dat het weer een beetje beter wordt. Hoewel wij ook een klein elektrisch kacheltje hebben gekocht. En een gasfles die we op de caravan aan kunnen sluiten.
Zoektocht naar een tafel en een kastje zijn ook geslaagd, dus we zijn good to go.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:00

Bo_Y schreef:
Wij blijven dit jaar weer in Nederland. We hebben nu een boerencamping in Brabant geboekt.

Alleen op een veldje lijkt me voor even wel lekker, maar de charme van kamperen is toch ook een praatje met andere kampeerders..


O echt? Ik vind het juist heerlijk als mensen me met rust laten :o

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:12

moonsparkle schreef:
Ik sla dit jaar over, hoop volgend jaar in het voorjaar te kunnen wildkamperen in Noorwegen. In NL heb ik niet echt een vakantie gevoel :o


Terwijl Nederland zó mooi kan zijn!

Het is natuurlijk geen Noorwegen inderdaad, maar NL kent óók ontzettend gave plekjes. En als je gaat kijken naar campings van "het groene boekje" dan zitten daar ook campings tussen midden in de natuur.

Noorwegen is wel ontzettend gááf! Ben er één keer geweest en vooral Odda is me bijgebleven dat daar veel hikers op de camping waren.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:51

mijn man wil ook met niemand contact op een camping en wil ook niet dat ik een praatje maak met vreemde mensen (voor corona al niet), nu met corona ben ik helemaal panisch van andere mensen, dus loop ik er met een grote boog omheen.

@echwel
Citaat:
Hamer is denk ik nu 30 jaar oud, dus kunnen we een nieuwe kopen, of het volgende aanschaffen
https://www.obelink.nl/obelink-heavy-du ... ijEALw_wcB

ik ken het niet, maar het ziet er wel handig uit, als jij dat nou es gaat uitproberen en verslag uitbrengt hier +:)+

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:00

SusanH schreef:
Bo_Y schreef:
Wij blijven dit jaar weer in Nederland. We hebben nu een boerencamping in Brabant geboekt.

Alleen op een veldje lijkt me voor even wel lekker, maar de charme van kamperen is toch ook een praatje met andere kampeerders..


O echt? Ik vind het juist heerlijk als mensen me met rust laten :o


Idem. Ik ga niet op vakantie voor mijn sociale contacten. Ik wil rust en stilte, geen campingpraat.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:03

Ik weet nog dat we in de buurt van Wenen alleen op een camping stonden, zitten we te ontbijten, komt er ineens een vrouw aan die in het Nederlands vraagt of we een euro kunnen wisselen voor 2 x 50 cent voor de douche.
Ik schrok me een ongeluk, had niet gezien dat er 's avonds laat nog iemand was aangekomen. Ze stonden dan ook aan het andere eind van de camping :')

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:03

moonsparkle schreef:
In NL heb ik niet echt een vakantie gevoel :o


Ik ook niet inderdaad, althans, een heel stuk minder. Toch ga ik wel 3 weken op vakantie, want ik werk in het onderwijs en 6 weken thuis zitten in de zomer maakt me ook niet gelukkig (zeker niet met de buurvrouw die ik heb....).
Ik ga in Nl echter niet kamperen, dus dat hoop ik volgend jaar weer te doen. Dit jaar een huisje en de honden mee.


rien10 schreef:
Mijn man en ik willen een rondje langs de Nederlandse grens gaan doen. Bij Rotterdam naar het westen, dan naar het noorden, om zo via de Waddenzee via de oostgrens helemaal af te zakken naar Limburg. We eindigende Zeeland en dan zijn we alweer bijna thuis.


Dat is echt echt een leuk idee rien10!

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:12

Citaat:
Morrie

Mijn man vindt er niks aan in Nederland, hij wil bijzondere kerken en kathedralen bekijken en musea, hij wil een maand door Engeland trekken om dingen te bekijken die hij nog niet gezien heeft, maar nu neemt hij genoegen met een weekje Appelscha.
Ik vind inmiddels alles best, als ik maar een weekje uit die flat kan en een beetje buiten kan rondfietsen zonder 100 x door andere fietsers rakelings te worden ingehaald


Even uit het andere topic..


Morrie schreef:
mijn man wil ook met niemand contact op een camping en wil ook niet dat ik een praatje maak met vreemde mensen (voor corona al niet), nu met corona ben ik helemaal panisch van andere mensen, dus loop ik er met een grote boog omheen.


Ik ben bang dat je dan geen leuke vakantie gaat krijgen.

Julie gingen in juni toch? Of september?

September is nog ver weg, weet niet hoe het dan gesteld is met corona.

Maar in juni ga je niet "ergens rustig kunnen fietsen zonder 100x door andere fietsers rakelings te worden ingehaald"

Het is nu al bizar druk op de wandel en fietspaden, in mei en juni zijn bijna alle campings compleet VOL geboekt al.

Zeker als het dan mooi weer is, droog, zonnetje...

Wil niet weten hoe extreem achterlijk druk het gaat worden. Zeker nu 11 mei de atractieparken niet open gaan....

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:32

Rien, dan kun je ook De Paal aandoen, ligt mooi aan de grens. _O-
Losloopgebied voor de hond, ik weet niet eens welk losloopgebied er daar ligt? Hoewel ik ze normaal wel vermijdt, heb een hond die niet gecharmeerd is van andere honden. Loop dan altijd in mijn eigen "losloopgebied" hier vlakbij, heel rustig bos waar ze eigenlijk niet los mogen.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:52

de attractieparken gaan alvast niet open 11 mei en ik denk dat je in Applescha een stuk rustiger kan fietsen dan waar ik woon en anders ga ik lekker voor de caravan zitten een boekje lezen.

Alleen al een weekje een ander uitzicht dan hier op de flat is al genoeg voorlopig.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:03

Morrie schreef:
de attractieparken gaan alvast niet open 11 mei en ik denk dat je in Applescha een stuk rustiger kan fietsen dan waar ik woon en anders ga ik lekker voor de caravan zitten een boekje lezen.

Alleen al een weekje een ander uitzicht dan hier op de flat is al genoeg voorlopig.


Dat bedoelde ik ook: de atractieparken gaan niet open: mensen trekken de natuur in ipv naar een attractiepark te gaan.

Gelukkig kan je je ook vermaken rond de caravan. Lijkt mij niet te doen om zo panisch om te gaan rondom andere mensen.

Je was al ingeënt toch? Dat moet alvast een heel stuk veiliger voelen.

Ik wil je alleen waarschuwen dat het wel eens drukker kan gaan zijn dan wat je verwacht/ hoopt.

Nu hopen op een beetje fatsoenlijk weer.


Ik denk dat ik over 2 weken eens vrienden op de fiets ga uitproberen, ben afgelopen week lid geworden en het lijkt me wel handig/ fijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:12

Ik ben niet panisch, maar gewoon erg gesteld op mijn rust. Eigen muziekje op, lekker een boek lezen op de e reader. En alleen een stukje wandelen of fietsen. Ik heb alleen zijn echt nodig om te ontladen en weer op te laden.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:15

Echwel schreef:
Hoop dat ik hier goed zit, maar heb een vraag :o

Alhoewel we een camper hebben moeten we toch af en toe een haring in de grond meppen.

Hamer is denk ik nu 30 jaar oud, dus kunnen we een nieuwe kopen, of het volgende aanschaffen
https://www.obelink.nl/obelink-heavy-du ... ijEALw_wcB

Iemand hier ervaring mee?

Nee. Geen ervaring. Dit zijn volgens mij schroef haringen. Ga je op rotsen of grint kamperen?

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:29

Morrie schreef:
[ [url=m/Ga6JXP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze kwam ik tegenmop Facebook, geniaal!


Een paar weken geleden zag ik ook mensen die hun kat mee hadden naar de camping, alleen dat dier lag gewoon los in een stoel buiten te slapen. Hij bleef gewoon vlak bij de caravan. Wist niet dat dat kon met katten.

Ik hou er ook van als het rustig is op de camping, al kan ik een praatje af en toe ook best waarderen. Wij kamperen vaak op NTKC terreinen en die zijn sowieso rustiger dan gewone campings. Verder kom ik ook af en toe bij mini campings via Campspace, maar dan Ben ik eigenlijk altijd alleen omdat ik er als scout kom om te fotograferen en een review te geven.