Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:50

Morrie, ik heb wel interesse in je voortent. Maar ga het eerst nog maar eens proberen met je man in juni, misschien valt het opzetten wel mee als je meer routine hebt. Anders hoor ik het graag.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:25

Wat voor caravan heb je eigenlijk Morrie, heb je er een zitje in?

Wij gebruiken de voortent eigenlijk alleen als het slecht weer is. Toen we nog een caravan met rondzit hadden, hadden we ook alleen een luifel.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:44

We hebben een grote caravan en zitten meestal binnen. Alleen met mooi weer eten we in de voortent en daar koken we ook. Maar we gaan nu alleen nog in het voor-en naseizoen dus zullen we veel binnen zitten omdat het te koud is buiten.

@Myca ik hou je op de hoogte. 4 mei gaat de caravan naar de repareermeneer (wc is stuk) en dan halen we de tent eruit. Mijn man wil hem eigenlijk in juni niet eens meer meenemen.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:03

Dan zou je toch aan een luifel ook genoeg moeten hebben? Desnoods een boogluifel?

Het is heel persoonlijk natuurlijk... Maar ik kan me met een grotere caravan goed voorstellen dat je een voortent niet nodig hebt.

Travel light ;)

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:29

Wij doen meer glamping :')
We koken op inductie, we willen privé sanitair, wifi, auto bij de caravan.

We gaan voor een schuifluifel, dan kan je 1 kant dicht maken.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:52

Citaat:
Wij doen meer glamping :')
We koken op inductie, we willen privé sanitair, wifi, auto bij de caravan.


Dat willen wij ook, op de inductie na :')

Maar ik wil ook dat alles binnen 10 minuten staat en ik kan gaan zitten met een wijntje :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 06:56

Ik had het nog beter, mijn man heeft alles opgezet met zijn vader in het weekend dat ik moest werken. Ik kon dus toen ik voor het eerst kwam meteen met de beentjes omhoog :D

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:56

Heerlijk!!!

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:10

ClauH schreef:
Citaat:
Wij doen meer glamping :')
We koken op inductie, we willen privé sanitair, wifi, auto bij de caravan.


Dat willen wij ook, op de inductie na :')

Maar ik wil ook dat alles binnen 10 minuten staat en ik kan gaan zitten met een wijntje :+

Dat heb ik nu met onze bus. Luxe!!! Heerlijk. We komen aan, ik gooi een waterpas (mij iPhone) op de grond achter me, redelijk waterpas? Motor uit. Deur open, honden lijn pakken, hond vastmaken, twee stoelen, bijzettafeltje. Klaar. Echt, dit wilde ik al jaren, ben er zo blij mee als een klein kind.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:35

wij hebben een campertje overwogen, maar dat past niet echt bij ons vakantiegedrag (zonder corona). Wij zetten de caravan op een camping en gaan dan met de auto kerken en begraafplaatsen bezoeken (hobby van mijn man) dat lijkt ons met een campertje erg ingewikkeld.
(iedere dag alles inpakken, je plek op de camping weer kwijt, die camper ergens parkeren in een klein dorpje)

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:46

Ja, dat snap ik. Mede daarom nemen wij een paar goede fietsen mee. We kamperen vlakbij hetgeen we willen bezoeken. Staan op ons gemakje op, pakken de fiets, bezoeken hetgeen we willen zien, fietsen terug en koken een lekker potje.

"Alles inpakken" kan je zo gek maken als je wilt. Je laat je stoelen en tafel achter op je plek, daarmee is ook gelijk duidelijk dat je terugkomt (moet je wel betalen uiteraard). Dus, ontbijtboel opruimen, kastjes dicht, wegrijden. Zo simpel kan het zijn.

Er zijn lekker kleine kampeer busjes te huur, die nemen een gewone parkeerplaats in bij een ding wat je wilt bezoeken. Misschien de overweging waard om er eens een te huren?

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:20

Wij (nou ja, mijn man) maken ongelooflijk veel rommel in de caravan, voor ik dat allemaal weer in kastjes en onder de bedden heb gepropt, ben ik 2 uur verder. Ik heb ook geen hoop meer dat hij het afleert.
En voor een camper moet je ook weer wegenbelasting betalen en we hebben al 2 veel te dure Volvo's staan, die nooit meer rijden :roll:
Onze buren hebben een camper gekocht, maar ze hebben allebei nog nooit gekampeerd, dat wordt helemaal niks, dat zie je zo al. We zeiden al tegen elkaar: ze willen dat ding na de zomer weer kwijt, let maar op.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 16:44

Morrie schreef:
Wij (nou ja, mijn man) maken ongelooflijk veel rommel in de caravan, voor ik dat allemaal weer in kastjes en onder de bedden heb gepropt, ben ik 2 uur verder. Ik heb ook geen hoop meer dat hij het afleert.
En voor een camper moet je ook weer wegenbelasting betalen en we hebben al 2 veel te dure Volvo's staan, die nooit meer rijden :roll:
Onze buren hebben een camper gekocht, maar ze hebben allebei nog nooit gekampeerd, dat wordt helemaal niks, dat zie je zo al. We zeiden al tegen elkaar: ze willen dat ding na de zomer weer kwijt, let maar op.

Nemen jullie 'm over, Volvo eruit en klaar.
Zo'n camper loopt op kwart-tarief, dat is al snel goedkoper dan een personenauto.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 16:56

Ja, wij willen dat ook zo gaan doen. Mijn kleine auto weg, de grote auto vervangen voor een electrisch stadsautootje. Moeten we de stad in, dan pakken we de fiets of het OV of het kleine autotje, moeten we een lange rit maken, dan pakken we de bus.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 09:36

Morrie schreef:
Wij (nou ja, mijn man) maken ongelooflijk veel rommel in de caravan, voor ik dat allemaal weer in kastjes en onder de bedden heb gepropt, ben ik 2 uur verder. Ik heb ook geen hoop meer dat hij het afleert.
En voor een camper moet je ook weer wegenbelasting betalen en we hebben al 2 veel te dure Volvo's staan, die nooit meer rijden :roll:
Onze buren hebben een camper gekocht, maar ze hebben allebei nog nooit gekampeerd, dat wordt helemaal niks, dat zie je zo al. We zeiden al tegen elkaar: ze willen dat ding na de zomer weer kwijt, let maar op.

Dit is ook waarom wij het niet willen. We hebben veel mee omdat wij houden van alle gemakken.. extra koelkast ipv alleen dat kleine ding in de caravan..
Combi magnetron.. speelgoed voor onze dochter, haakjes aan de tent voor de jassen, en ga maar door.
Om dat steeds weer in te pakken, nehhh..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:00

Heb het van de week weer bij ons op de camping gezien, idd om die reden vinden wij een camper ook niet handig.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:01

mijn buren gaan over 2 weken voor het eerst met hun nieuwe camper weg, ze hebben nog nooit gekampeerd en ze zijn in de 70. Ben heel benieuwd hoe en of het ze bevalt.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:10

Camper of caravan/tent zijn hele verschillende manieren van kamperen. Met een camper blijf je doorgaans ook niet lang op 1 plek staan, dus alles uitgebreid uitstallen voor 1 dag is niet handig. Wij zetten alleen het luifel uit (en dat ook nog niet altijd) en stoelen en tafels buiten. Verder blijft alles op zijn plek en komt er alleen uit wanneer het gebruikt wordt en daarna direct weer opgeruimd. Gemakken zat overigens, zit een grote hoge koelkast in, magnetron nog nooit gemist en de airfryer is ideaal.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:17

Neonlight schreef:
Camper of caravan/tent zijn hele verschillende manieren van kamperen. Met een camper blijf je doorgaans ook niet lang op 1 plek staan, dus alles uitgebreid uitstallen voor 1 dag is niet handig. Wij zetten alleen het luifel uit (en dat ook nog niet altijd) en stoelen en tafels buiten. Verder blijft alles op zijn plek en komt er alleen uit wanneer het gebruikt wordt en daarna direct weer opgeruimd. Gemakken zat overigens, zit een grote hoge koelkast in, magnetron nog nooit gemist en de airfryer is ideaal.

dat vetgedrukte is bij ons een probleem, althans bij mijn man. Ook in huis. Ik loop als een soort opruimautomaat achter hem aan om dingen terug te leggen op hun plek :')

In de caravan heb ik wel een airfryer en een oventje maar geen magnetron. Die gebruik ik thuis alleen maar om te ontdooien en een vriezer zit ook niet in de caravan, dus ik mis hem niet

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:44

Ik kreeg gister een mailtje van de camping waar we voor de zomervakantie hebben geboekt dat we al konden reserveren voor zomer 2022...
Laatst bijgewerkt door Rodevlinder op 29-04-21 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:03

Zonnebloem92 schreef:
Ik kreeg gister een mailtje van de camping waar we voor de zomervakantie hebben geboekt dat we al konden reserveren voor zomer 2020...


2022 bedoel je denk?

Het is gewoon niet grappig meer hoe vroeg er al gereserveerd wordt voor het jaar erop.

Vaak zijn campings in december of januari al helemaal volgeboekt voor de komende zomer.

Heb er vorig jaar één keer aan mee gedaan door in januari te boeken, om vervolgens in april de boel te moeten annuleren ivm een crappy annuleringsbeleid van de camping en ivm de onzekerheid omtrent corona.

Dit jaar dus niets geboekt, maar helaas zitten alle campings het gehele voorseizoen (mei juni) gewoon VOL dit jaar... Geen leuke campings meer waar je 2 weken aaneengesloten kan blijven staan. Enkele nachtjes is nog wel mogelijk, maar langdurig kamperen zit er niet in als je niets geboekt hebt.

Ik ga er een wandelvakantie van maken, waarschijnlijk de Dutch mountain trail

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:08

Is bij ons thuis ook zo, maar op vakantie hebben we niet veel nodig dus komt er weinig tevoorschijn. :))

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:10

mvdende schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Ik kreeg gister een mailtje van de camping waar we voor de zomervakantie hebben geboekt dat we al konden reserveren voor zomer 2020...


2022 bedoel je denk?

Het is gewoon niet grappig meer hoe vroeg er al gereserveerd wordt voor het jaar erop.

Vaak zijn campings in december of januari al helemaal volgeboekt voor de komende zomer.

Heb er vorig jaar één keer aan mee gedaan door in januari te boeken, om vervolgens in april de boel te moeten annuleren ivm een crappy annuleringsbeleid van de camping en ivm de onzekerheid omtrent corona.

Dit jaar dus niets geboekt, maar helaas zitten alle campings het gehele voorseizoen (mei juni) gewoon VOL dit jaar... Geen leuke campings meer waar je 2 weken aaneengesloten kan blijven staan. Enkele nachtjes is nog wel mogelijk, maar langdurig kamperen zit er niet in als je niets geboekt hebt.

Ik ga er een wandelvakantie van maken, waarschijnlijk de Dutch mountain trail

Ja dat :') heb het aangepast.
Maar het is inderdaad heel bizar hoe vroeg alles al vol zat.
Wij boeken onze zomervakantie altijd al in december i.v.m. planning werk van mijn man, en dan hoor ik van vrienden dat we er vroeg bij zijn.
Normaal gesproken hebben wij dan nog voldoende keus, maar nu zat de camping waar wij heen wilde al helemaal vol voor 2 weken.
Maar omdat we onze voucher moesten gebruiken gaan we daar nu 5 dagen staan (op een kleiner plekje en niet in de buurt van een speeltuin) en vervolgens nog 14 dagen op een andere camping.
Heel fijn ook om de boel af te breken en vervolgens weer op een andere camping weer op te bouwen -O-

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:48

Zonnebloem92 schreef:
mvdende schreef:


2022 bedoel je denk?

Het is gewoon niet grappig meer hoe vroeg er al gereserveerd wordt voor het jaar erop.

Vaak zijn campings in december of januari al helemaal volgeboekt voor de komende zomer.

Heb er vorig jaar één keer aan mee gedaan door in januari te boeken, om vervolgens in april de boel te moeten annuleren ivm een crappy annuleringsbeleid van de camping en ivm de onzekerheid omtrent corona.

Dit jaar dus niets geboekt, maar helaas zitten alle campings het gehele voorseizoen (mei juni) gewoon VOL dit jaar... Geen leuke campings meer waar je 2 weken aaneengesloten kan blijven staan. Enkele nachtjes is nog wel mogelijk, maar langdurig kamperen zit er niet in als je niets geboekt hebt.

Ik ga er een wandelvakantie van maken, waarschijnlijk de Dutch mountain trail

Ja dat :') heb het aangepast.
Maar het is inderdaad heel bizar hoe vroeg alles al vol zat.
Wij boeken onze zomervakantie altijd al in december i.v.m. planning werk van mijn man, en dan hoor ik van vrienden dat we er vroeg bij zijn.
Normaal gesproken hebben wij dan nog voldoende keus, maar nu zat de camping waar wij heen wilde al helemaal vol voor 2 weken.
Maar omdat we onze voucher moesten gebruiken gaan we daar nu 5 dagen staan (op een kleiner plekje en niet in de buurt van een speeltuin) en vervolgens nog 14 dagen op een andere camping.
Heel fijn ook om de boel af te breken en vervolgens weer op een andere camping weer op te bouwen -O-


Als ik 2 weken ergens zou gaan staan, dan zou ik de 4 persoonstent meenemen.

Ik ben in mn up (happy single) 4-6 uur! Bezig om het ding op te zetten en in te richten.

Dat vind ik totaal niet erg om dat in een vakantie één keer te doen, dus één keer op en één keer afbreken.

Maar ik heb totaal geen zin om in een tijdsbestek van 2 weken dat ding 2-3 keer op te zetten en af te breken.

Dus die tent gaat sowieso niet mee dit jaar.

Mijn 3 persoonstent kost me een uurtje op en afbreken, dat is voor 4-5 dagen best prima te doen.

Maar toch, 1 of 2 keer verkassen kost je gewoon 2-3 dagen van aankomst en vertrek met de daarbijbehorende stress.

Daarom gekozen om met de rugzak op te gaan wandelen. Ja, dan ben je iedere dag aan het opzetten en afbreken, maar met mn huidige tentje kost me dat 2x 30 minuten en met een nieuw aan te schaffen tentje (Als ik iets leuks betaalbaars op marktplaats kan vinden) hoop ik dat terug te kunnen brengen naar zeg 10 minuten op en 20 minuten afbreken. En met afbreken bedoel ik ook de slaapzak terug in zn hoesje, matje leeg laten lopen enzo.

En aangezien alle spullen in één tas passen.... Heb je gewoon niet zoveel "troepjes" bij je die je wél mee zou nemen als je 2 weken gaat kamperen. Met een backpack wandelen heb je echt alléén het hoognodige bij je. Tas inpakken is dan ook zó gedaan.

Dat 2x 20 minuten is prima te doen iedere dag.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:08

Nu zijn wij met z'n tweeën maar zelfs de volledig opgebouwde Alpenkreuzer Super GT kostte ons hooguit een uur; wagen, voortent, luifel, inrichting.

We zijn ook enkele jaren rondgetrokken met de vouwwagen door GB. Ook voor een nacht zetten we de wagen en de tent op.