Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:29

black_kelpie schreef:
En dit is dus waarom ik alleen nog maar wil wildkamperen _O-

Hier zijn plannen opgevat om in 2022 een stuk Kungsleden (Zweeds Lapland) te gaan lopen, ongeveer een week met de tent op de rug. Nu al zin in *\%/*


Heerlijk, dat zijn de vooruitzichten waar ik ook enthousiast van wordt.

Als ik met de honden op de camping sta vraag ik altijd of ze een plek hebben die uit de loop ligt. Een van de honden is ook niet zo zot op vreemden namelijk. Daarnaast zitten de honden, in mijn afwezigheid, in de tent. Daarnaast is het echt niet zo moeilijk om campings te vinden zonder heel veel onbehouwen kinderen, maar ik denk dat de combinatie luxe en kindvrij wel wat lastiger is.

Ik wil voor komend jaar ook nog een mooi tochtje met de honden in Nederland lopen. Misschien een stuk van het Veluwe zwerfpad of de walk of wisdom. Vind het kamperen wel een beetje spannend. met dit soort tochten reserveer ik liever niets van te voren, maar als iedereen zegt dat veel campings vol zitten wordt het wel een beetje spannend. Te voet ben je helaas niet zo flexibel.

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:43

Ooohhh ik ben hier echt zo lang niet geweest :o Ik heb een heel moeilijke winter achter de rug met mijn Seasonal Affective Disorder in combinatie met de lockdown in Engeland en net naar Londen verhuisd te zijn waar ik niemand kende. Ik ben in februari na veel gedoe en veel spanning of het allemaal wel zou lukken dan ook weer in Nederland geland. Na zeven jaar vind ik het goed geweest.

Het leuke nieuws... Ik zit op dit moment in een camper op stal bij en vriendin voor de merries die veulens verwachten.


Afbeelding

Ik zal morgen even bijkletsen en mijn neus weer wat vaker laten zien.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:45

Dan weet ik ook wie jouw vriendin is, die foto heb ik ook al in het DB topic gespot. :))
Bevalt het weer terug te zijn in Nederland?

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:09

Wat leuk die lampjes in die camper!

Gaan jullie met het Hemelvaart weekend nog weg? Zo ja, waar heen?
Wij zijn erg in twijfel...

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:06

xxxMarleen schreef:
Wat leuk die lampjes in die camper!

Gaan jullie met het Hemelvaart weekend nog weg? Zo ja, waar heen?
Wij zijn erg in twijfel...


Ik wacht met spanning de persco van komende maandag af....

Op dit moment zijn de toiletgebouwen van verschillende wintercampings gewoon open voor gebruik. Het zou fantastisch zijn als dat zo mag blijven vanaf 1 april voor alle campings.

Maar ik ben echt bang dat Rutte gaat vermelden dat de toiletgebouwen wéér dicht moeten. Zeker met de huidige cijfers die weer oplopen.

Het eerste weekend in april is het gelijk Pasen (en de voorspellingen zien er redelijk uit, voor zover)

Terrassen kunnen namelijk óók veilig open wat betreft besmettingen, maar mogen niet om reisbewegingen te beperken. Evenals de winkels op dit moment. (Want waarom zou 50 man mét reservering géén corona gevaar opleveren en 50 man zónder reservering ineens wél.....)

Heel persoonlijk denk ik dat je de vlag kan uithangen als de campings op 1 mei de toiletgebouwen mogen open en ik ben bang pas 1 juni....

Dus nee, ik heb nog niets gepland voor Pasen, Pinksteren, Hemelvaart, Koningsdag...

Maar mag blijken dat de toiletgebouwen gewoon open mogen én de weersvoorspellingen zijn goed, dan weet ik 100% zeker dat ik een aantal dagen ga kamperen, ik kan namelijk niet wachten om te gaan. En mijn ouders volgens mij óók niet!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:10

Waarom denk je dat de toiletgebouwen weer sluiten? Dat is alleen vorig jaar geweest, daarna zijn ze niet meer gesloten geweest.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:22

Nu aan het werk, straks om 12 uur komt manlief met de camper voorrijden, zet mijn fiets achterop en dan vertrekken we voor een weekendje camper uitproberen. Heb er onwijs veel zin in.
Gezien Corona hebben wij bewust niets gepland met pasen. Dan blijven wij lekker thuis.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:23

Neonlight schreef:
Waarom denk je dat de toiletgebouwen weer sluiten? Dat is alleen vorig jaar geweest, daarna zijn ze niet meer gesloten geweest.


Zoals ik hierboven al schreef: om reisbewegingen te beperken....

Terrassen zijn dicht.... niet omdat er gevaar is voor besmettingen... Maar om drukte te voorkomen. Het 'Blijf Thuis'


Winkels zijn dicht. Of nou ja, maximaal 50 personen binnen. Alléén op afspraak én minimaal 4 uur van te voren gereserveerd, want "funshoppen" mag niet.

Deze 2 regels hebben in mijn ogen niets maar dan ook NIETS met besmettingsgevaar te maken, maar puur om drukte tegen te gaan. (En ja, het moment dat winkels weer zonder afspraak te bezoeken zijn, gaat er denk ik een stormvloed aan mensen komen.)

Daarom ben ik persoonlijk bang dat de toiletgebouwen dicht gaan moeten.

Om te voorkomen dat mensen massaal naar de camping trekken tijdens een mooi weer weekend...

Zeker met Pasen, (koningsdag valt dit jaar "ongunstig" op een dinsdag.)

Ik hoop echt dat ik er naast zit. Geloof mij! Ik sta te popelen om weer te kunnen gaan kamperen. En zeker met de vooruitzichten op lekker lente weer.

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:58

Ohja de persco van maandag, helemaal niet meer aangedacht.

Ik denk persoonlijk dat de toiletgebouwen wel open blijven. Aangezien ze de afgelopen tijd ook open waren. Maar goed dat wachten we af...

Ik hoop in ieder geval wel nog even weg te kunnen om onze nieuwe tent uit te testen voor de zomervakantie! :)

ikke

Berichten: 37551
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:53

Onze stacaravan is te koop.

Dan kun je gewoon altijd terecht want het is zo'n caravanpark met slechts een handvol kampeerplaatsen, de rest privé huisjes en caravans.

:D

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:17

wat zullen campings mogen met plekken met privé sanitair als toiletgebouwen dicht moeten?

Campings alleen open voor mensen met een vaccinatiepaspoort, zou ook nog kunnen.

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:52

Neonlight schreef:
Dan weet ik ook wie jouw vriendin is, die foto heb ik ook al in het DB topic gespot. :))
Bevalt het weer terug te zijn in Nederland?


Het is nu vooral een heel grote opluchting. Tevens ben ik op zoek naar mijn eigen huis (koop), als dat nou niet lukt moet ik maar doorsparen voor een camper... :')

En dat heb je idd goed, ik kreeg gisteren ook al een appje van een vriendin of ik niet bij Kate zat, want ze zag dezelfde foto in het DB topic, haha. Klein wereldje weer!

De camper is echt supertof. Had wel een nieuw kacheltje besteld want het was gisteren heel koud, maar vandaag was het heerlijk. Klein beetje jaloers ben ik wel...

Re. toiletgebouwen sluiten / al wat in de planning: ik heb nu nog niks staan, wacht het allemaal even af. Als het wel openblijft ga ik er ongetwijfeld ook nog op uit met de tent dit jaar. :)

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:42

Morrie schreef:
wat zullen campings mogen met plekken met privé sanitair als toiletgebouwen dicht moeten?

Campings alleen open voor mensen met een vaccinatiepaspoort, zou ook nog kunnen.


Amehoela!

Dat hele vaccinatiepaspoort moeten ze héél snel mee kappen!

Of nou ja, een prima idee, MITS iedereen die dat wil de mogelijkheid heeft gehad om een inenting te halen.

Zolang er nog geen voldoende vaccins zijn, is het niet oké om met een vaccin bewijs te werken.

Ik snap het in jouw geval prima Morrie, aangezien jij nu één van de eerste aan de beurt gaat zijn voor een prik.

Maar ik moet minimaal tot mei (18+ met medische aandoening) of zelfs tot juli/ augustus wachten. (27... ze gaan vanaf 60 naar beneden werken, ik ben dus praktisch als allerlaatste aan de beurt)

Dus gewoon open voor iedereen of gewoon helemaal dicht!

Of eventueel toegang na negatieve test. Al is dat voor een camping vrij lastig. Je kan namelijk prima negatief zijn in de 24-48 uur voor aankomst, maar bij een langer verblijf op een camping kan je natuurlijk ook tijdens het verblijf besmet raken. En iedere 24 uur een stok in je neus gaan ze vast niet doen.

En zo wel? Dan sla ik vakantie maar een jaartje over.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:56

mvdende schreef:
Morrie schreef:
wat zullen campings mogen met plekken met privé sanitair als toiletgebouwen dicht moeten?

Campings alleen open voor mensen met een vaccinatiepaspoort, zou ook nog kunnen.



Ik snap het in jouw geval prima Morrie, aangezien jij nu één van de eerste aan de beurt gaat zijn voor een prik.

Zo oud ben ik ook weer niet, mijn man mag de 28ste zijn eerste prik komen halen, ik ben pas maanden later aan de beurt, vrees ik.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:07

Morrie schreef:
mvdende schreef:



Ik snap het in jouw geval prima Morrie, aangezien jij nu één van de eerste aan de beurt gaat zijn voor een prik.

Zo oud ben ik ook weer niet, mijn man mag de 28ste zijn eerste prik komen halen, ik ben pas maanden later aan de beurt, vrees ik.


Maar je bent toch met pensioen?

Dan zal je zo rond de 65-67 zijn al?

Dan ben je iig véél eerder aan de beurt dan ik met mijn 26, bijna 27 jaar.

Zelfs mét medische aandoening (wij zouden in februari al aan de beurt zijn) ben ik op zn vroegst pas in mei aan de beurt.

Nee hoor, gewoon de campings lekker open voor iedereen. De enting werkt in principe natuurlijk tegen ziek worden en niet persé tegen besmettelijkheid.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:11

je kan ook eerder met pensioen dan je 67ste :) Ik ben met 40 dienstjaren eruit gegaan.

Wellicht kan je met een negatieve PCR test ook gaan kamperen van de zomer. Ik heb 1 juni geboekt en dan ben zeker nog niet volledig gevaccineerd, bij AZ zit er 3 maanden tussen de prikken, dus ik zal ook zoiets moeten doen, vrees ik, of mijn man gaat alleen een weekje weg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:15

Ik heb iig alweer heel veel zin om op de camping te gaan zitten, ook al gaan we dicht bij huis. We staan wel gezellig bij de paarden.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:25

SusanH schreef:
Ik heb iig alweer heel veel zin om op de camping te gaan zitten, ook al gaan we dicht bij huis. We staan wel gezellig bij de paarden.



Ik ook!

Even dinsdag de persco afwachten en dan ga ik waarschijnlijk een weekendje weg boeken met de Pasen. Heb er nu al onwijs veel zin in.

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:56

Ik zit al op de camping. Maar ik speel vals, zit in mn stacaravan. Het campingveld is nog leeg en het is nog rustig op het park. Ik denk dat de campings wel gewoon open kunne. Als het gaat ombreisbewegingen tegen gaan dan moet je ook de huisjes dicht gooien. Het is elk weekend superdruk bij de boot richting Texel

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:17

Ik verwacht ook wel dat de campings straks open gaan hoor. Net als vorig jaar zal alles wat afnemen en velen zijn gevaccineerd tegen die tijd.

En met 1 vaccin AZ ben je al wel iets beschermd Morrie. Zal je later een artikel app'en wat mij wel wat rust gaf. De 2e vaccinatie moet je echt als een booster zien.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:51

Ik heb Rutte en de Jonge niet gehoord over de campings *\%/*

Wat dus betekent dat de toiletgebouwen gewoon open zijn/ mogen blijven *\%/* (winter kampeerterreinen hebben de toiletgebouwen gewoon open nu)

Weet nog niet of ik met Pasen weg ga, het kriebelt ontzettend maar eigenlijk is het geld ff op....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:50

Er schijnt een enorme run op campingplaatsen te zijn, mn voor de meivakantie.

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:59

mvdende schreef:
Ik heb Rutte en de Jonge niet gehoord over de campings *\%/*

Wat dus betekent dat de toiletgebouwen gewoon open zijn/ mogen blijven *\%/* (winter kampeerterreinen hebben de toiletgebouwen gewoon open nu)

Weet nog niet of ik met Pasen weg ga, het kriebelt ontzettend maar eigenlijk is het geld ff op....


Denk je dat ja? Het zou mij namelijk niets verbazen als uiteindelijk toch alles nog weer dicht gaat...
Ik twijfel zelf nog heel erg over bijvoorbeeld Hemelvaart.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:27

Wij hebben geboekt met Pinksteren en mocht het zijn dat de toiletgebouwen dicht blijven dan kunnen wij kosteloos annuleren :-). Misschien valt voor jullie ook zoiets te regelen?

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:16

xxxMarleen schreef:
mvdende schreef:
Ik heb Rutte en de Jonge niet gehoord over de campings *\%/*

Wat dus betekent dat de toiletgebouwen gewoon open zijn/ mogen blijven *\%/* (winter kampeerterreinen hebben de toiletgebouwen gewoon open nu)

Weet nog niet of ik met Pasen weg ga, het kriebelt ontzettend maar eigenlijk is het geld ff op....


Denk je dat ja? Het zou mij namelijk niets verbazen als uiteindelijk toch alles nog weer dicht gaat...
Ik twijfel zelf nog heel erg over bijvoorbeeld Hemelvaart.


Als de besmettingen blijven oplopen, dan verwacht ik inderdaad dat de maatregelen wel eens nóg strenger kunnen gaan worden en de toiletgebouwen dan weer dicht.

Al hoop ik dat ze gewoon open blijven.

Ik zit dit jaar niet vast aan een vakantie periode. In de zomervakantie zal het wel weer open zijn. Kan haast niet anders.

Liefst ga ik dit jaar in juni (en met goed weer) maar is het zo, dat de toiletgebouwen pas in juli of augustus uiteindelijk weer open gaan, dan wacht ik gewoon tot juli/ augustus.

Enkele natuurcampings werken op first come, first serve basis, dus als je vroeg aankomt, dan is er vást nog wel een plekje dan.....