Kletstopic voor angstige ruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:26

[***] schreef:
Ja ik heb ook gezocht naar andere maneges, maar ze zijn of te ver weg of nog veel slechter voor de dieren. Ik denk erover om toch te stoppen tot ik een eigen paard kan betalen, wel met het risico dat ik straks nog veel banger ben omdat ik langere tijd niet heb gereden.

Verschrikkelijk als ze hun hoofd zo omlaag smijten ja ;(


Waar woon je Susanne? Misschien weet ik nog wel een goed manegebedrijf in de buurt, wij hebben zelf ook een manegebedrijf namelijk. Er moet toch wel iets te vinden zijn lijkt me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:27

SuperZodiaX schreef:
[***] schreef:
Ja ik heb ook gezocht naar andere maneges, maar ze zijn of te ver weg of nog veel slechter voor de dieren. Ik denk erover om toch te stoppen tot ik een eigen paard kan betalen, wel met het risico dat ik straks nog veel banger ben omdat ik langere tijd niet heb gereden.

Verschrikkelijk als ze hun hoofd zo omlaag smijten ja ;(


Waar woon je Susanne? Misschien weet ik nog wel een goed manegebedrijf in de buurt, wij hebben zelf ook een manegebedrijf namelijk. Er moet toch wel iets te vinden zijn lijkt me


Noord-Limburg :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:28

Susanne er zijn echt wel goede maneges die hier rekening mee kunnen houden, en fijne paarden hebben.

Ik ga vanavond lessen bij een nieuw iemand. In het donker. Wel bij ons op stal maar vind dit toch wel weer spannend merk ik. Hoop wel dat het klikt, zou fijn zijn als ik aan kan sluiten. Moet nu steeds opnieuw afspreken, en dan kan ik elke week op een vast tijdstip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:20

SusanH schreef:
Susanne er zijn echt wel goede maneges die hier rekening mee kunnen houden, en fijne paarden hebben.

Ik ga vanavond lessen bij een nieuw iemand. In het donker. Wel bij ons op stal maar vind dit toch wel weer spannend merk ik. Hoop wel dat het klikt, zou fijn zijn als ik aan kan sluiten. Moet nu steeds opnieuw afspreken, en dan kan ik elke week op een vast tijdstip.


Succes!

Ja, ik heb naar een aantal maneges hier in de buurt gekeken, maar op een manege waar de paarden maar 2 uur buiten komen ga ik niet rijden. Dat heb ik eerder al gedaan in mijn vorige woonplaats en daar heb ik moeite mee. Er is echt niet zo heel veel hier. Er is er één die ik qua verzorging en paarden en lessen wel goed vind, maar daarvoor moet ik 9 km over verlaten wegen fietsen in het donker (de lessen zijn 's avonds). Dat is geen optie met mijn PTSS :(

19wendy80

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:56

@SusanH, succes vanavond!
Vind je het spannend om in het donker te lessen of is het puur de nieuwe instructrice? Want dat laatste zou voor mij ook een hindernis zijn.
Dus we duimen voor een klik!

@Susanne, nou ik het geen PTSS en ik zou dat niet eens doen op de fiets in t donker. Er is dus ook geen openbaar vervoer wat goed aansluit naar die locatie toe?
Lastig dat je manege kunt vinden die bij jou visie past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:17

19wendy80 schreef:
@SusanH, succes vanavond!
Vind je het spannend om in het donker te lessen of is het puur de nieuwe instructrice? Want dat laatste zou voor mij ook een hindernis zijn.
Dus we duimen voor een klik!

@Susanne, nou ik het geen PTSS en ik zou dat niet eens doen op de fiets in t donker. Er is dus ook geen openbaar vervoer wat goed aansluit naar die locatie toe?
Lastig dat je manege kunt vinden die bij jou visie past.


Het OV begint hier pas 3 km van mijn woonplaats (wij hebben meer kippen dan koeien dus een bus schijnt niet nodig te zijn :P )

Een oplossing komt vast wel een keer :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:28

19wendy80 schreef:
@SusanH, succes vanavond!
Vind je het spannend om in het donker te lessen of is het puur de nieuwe instructrice? Want dat laatste zou voor mij ook een hindernis zijn.
Dus we duimen voor een klik!

@Susanne, nou ik het geen PTSS en ik zou dat niet eens doen op de fiets in t donker. Er is dus ook geen openbaar vervoer wat goed aansluit naar die locatie toe?
Lastig dat je manege kunt vinden die bij jou visie past.


Allebei vind ik spannend. Ik vind in het donker rijden niet fijn. En mijn lesgenootje heeft een paard die nogal heftig kan reageren. Goede oefening voor mij weer.

19wendy80

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:34

[***] schreef:
19wendy80 schreef:
@SusanH, succes vanavond!
Vind je het spannend om in het donker te lessen of is het puur de nieuwe instructrice? Want dat laatste zou voor mij ook een hindernis zijn.
Dus we duimen voor een klik!

@Susanne, nou ik het geen PTSS en ik zou dat niet eens doen op de fiets in t donker. Er is dus ook geen openbaar vervoer wat goed aansluit naar die locatie toe?
Lastig dat je manege kunt vinden die bij jou visie past.


Het OV begint hier pas 3 km van mijn woonplaats (wij hebben meer kippen dan koeien dus een bus schijnt niet nodig te zijn :P )

Een oplossing komt vast wel een keer :)


Soms vergeet ik dat niet iedereen in de stad woont zoals ik haha

@SusanH, oja daar ben ik ook gevoelig voor, als ik weet dat degene waar ik tegelijk mee rij een paard heeft wat sensibel is.

lotje01
Berichten: 192
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: Zuid west Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:52

Ik ben even benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken.
De stal waar mijn paard staat heeft de rijbak aan de overkant van de weg. Je moet eerst een paar honderd meter langs de weg om bij de rijbak te komen. Nu ben ik sowieso niet zo’n fan van in de bak rijden , maar in deze situatie al helemaal niet. Ook omdat je daar echt alleen bent en dat vind ik niet prettig.
Het bos in gaan durf ik (nog) echt niet alleen.
Op de stal staan nog twee pension paarden. De één rijdt heel weinig en de andere voornamelijk op dagen dat ik niet rij. In de praktijk komt het er op neer dat ik gemiddeld 1 keer per maand een buitenrit maak. En ik heb 1 keer in de week les.
Ik wil heel graag meer rijden maar begin er wel tegenaan te lopen dat dat lastig is. En dat komt omdat ik niet alleen durf en afhankelijk ben van anderen. Ik zou waarschijnlijk best het bos in durven als iemand naast me zou lopen. Hij is braaf genoeg.
Deze week had ik zo’n zin om te rijden met dit mooie weer. Vol goede moed ga ik dan heen en neem mezelf dan voor om lekker te gaan rijden. Maar ik was alleen en ik durfde het niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:06

lotje01 schreef:
Ik ben even benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken.
De stal waar mijn paard staat heeft de rijbak aan de overkant van de weg. Je moet eerst een paar honderd meter langs de weg om bij de rijbak te komen. Nu ben ik sowieso niet zo’n fan van in de bak rijden , maar in deze situatie al helemaal niet. Ook omdat je daar echt alleen bent en dat vind ik niet prettig.
Het bos in gaan durf ik (nog) echt niet alleen.
Op de stal staan nog twee pension paarden. De één rijdt heel weinig en de andere voornamelijk op dagen dat ik niet rij. In de praktijk komt het er op neer dat ik gemiddeld 1 keer per maand een buitenrit maak. En ik heb 1 keer in de week les.
Ik wil heel graag meer rijden maar begin er wel tegenaan te lopen dat dat lastig is. En dat komt omdat ik niet alleen durf en afhankelijk ben van anderen. Ik zou waarschijnlijk best het bos in durven als iemand naast me zou lopen. Hij is braaf genoeg.
Deze week had ik zo’n zin om te rijden met dit mooie weer. Vol goede moed ga ik dan heen en neem mezelf dan voor om lekker te gaan rijden. Maar ik was alleen en ik durfde het niet..


Is er niemand in je buurt die het fijn vindt om mee te gaan? Ik zou zelf best wat meer willen wandelen maar ik durf niet alleen te voet het bos in. Misschien is er zo iemand in jouw buurt te vinden? Of iemand met een hond?

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:11

Ik kan me voorstellen dat dat lastig is Lotje! Maar er zijn misschien wel wat dingen? Allereerst: zou je het durven om dit eens te overleggen met je stalgenoten, en dat je misschien af kunt spreken om soms op hetzelfde moment daar te zijn? Het is helemaal niet zo gek om dat te willen, en wie weet zit een van de stalgenoten wel degelijk soms met dezelfde zorgen en weten jullie dat helemaal niet van elkaar. (Misschien ook niet hoor! Maar sommige dingen weet je niet totdat je ze een keer ter sprake hebt gebracht.)

Ook kun je een oproepje plaatsen (ik weet even niet of dat op de Markt moet of op het forum kan) of er buitenrijmaatjes zijn die het leuk vinden om mee te gaan.

Ook zijn er apps die je in kunt stellen die na een bepaalde tijd een seintje kunnen geven aan mensen in je omgeving. Misschien voelt dat al een stuk geruster?

En tot slot denk ik bij het buitenrijden in hoe je het vertelt: als je zelf gaat wandelen, gewoon aan de hand? Ben je samen lekker buiten, er gebeurt niet zoveel, en je kunt het zadel erop doen en als je dan onderweg ineens denkt 'oh, zat ik er maar op' dan kan het en anders wandel je lekker weer naar huis en ben je toch fijn samen buiten geweest.

19wendy80

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:02

Tja, dat is dan lastig lotje.
Een paar honderd meter lopen naar een bak vind ik ook nogal wat zeg.
Maar dat komt omdat ik verwend ben met een pensionstal met binnenbak en een buitenbak op het terrein.

Wil je echt perse rijden?
Of zijn andere dingen met je paard ook een optie?
Ga anders gewoon lekker wandelen het bos in, raak vertrouwd in de omgeving en hoe je paard reageert.

Ik heb zelf een bloedje hekel aan afhankelijk zijn van andere.
Daarom heb ik kneiterhard gewerkt aan het alleen rijden in de binnenbak.
Omdat ik gewoon als ik op stal ben, mijn paard wil pakken en kan gaan rijden.
Werkt dit iedere keer zo? Nee....kan dagen goed gaan en dan ineens is t weer weg.

Waarom vind het niet prettig om in de bak te rijden als je daar helemaal alleen bent?

Ik zelf vind t zalig als er niemand op stal is. Dan ben ik helemaal in mn element

Horselady88
Berichten: 7
Geregistreerd: 21-07-20

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:14

Zijn er misschien ruiters in die in de buurt wonen waar je mee op buitenrit zou kunnen?

Zelf ben ik ook het liefste alleen op stal, lekker in mijn eigen en mijn paard.
Maar buitenritten alleen met iemand anders!

Horselady88
Berichten: 7
Geregistreerd: 21-07-20

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:17

Hebben jullie tips voor mij?

Bijrijder van een fantastisch paard die soms wel spanningen heeft of kan weg duiken als hij schrikt van iets. Zelf ben ik niet erg bang aangelegd.
Maar helaas de eigenaresse van het paard wel.

We doen helaas niet zo vaak iets samen maar ik probeer haar wel altijd wat moed en positiviteit aan te praten. Maar wat zou ik als bijrijder kunnen doen om haar meer vertrouwen te geven en haar angsten te kunnen laten zakken?

19wendy80

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:44

Horselady88 schreef:
Hebben jullie tips voor mij?

Bijrijder van een fantastisch paard die soms wel spanningen heeft of kan weg duiken als hij schrikt van iets. Zelf ben ik niet erg bang aangelegd.
Maar helaas de eigenaresse van het paard wel.

We doen helaas niet zo vaak iets samen maar ik probeer haar wel altijd wat moed en positiviteit aan te praten. Maar wat zou ik als bijrijder kunnen doen om haar meer vertrouwen te geven en haar angsten te kunnen laten zakken?


Daar is niet even zo snel iets voor gevonden.
Waar is ze bang voor? Wat is haar grootste angst?
Is het een idee voor haar om lessen te nemen of doet ze dit al?
Dit werkt n.l. voor mij het allerbeste.
Mijn instructrice weet en ziet mijn spanningsmomenten
Als zij erbij is, dan durf ik het onder ogen te komen en zij helpt mij om de spanning af te laten vloeien.
Op die manier leer ik er mee om te gaan en te verminderen.

En t is vooral een constant proces.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:56

Helpt het niet als ze ziet dat jij wel met vertrouwen rijdt met dit paard Horselady? Ik heb dat een tijd heel prettig gevonden, als ik kon zien dat hij bij een ander wel braaf was. Vraag anders eens aan haar of er iets is waar je haar mee zou kunnen helpen.

Lotje lastig hoor. Ik vind alleen rijden ook niet fijn. Gelukkig kan mijn man of dochter 9 van de 10 keer mee. Als ik echt alleen ben op stal ga ik longeren en niet rijden.

Ik heb heerlijk gereden les is goed bevallen :j toen ik wegstapte vloeide de spanning af bij mij, hij voelde gewoon zoals normaal. Bijkomend voordeel van rijden in het donker is dat hij nergens spoken ziet.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:08

Lotje ik kan mij voorstellen dat in de bak rijden niet echt uitlokt om daar te gaan trainen. Maar je zegt dat je paard in het bos gewoon braaf is maar dat jij dat toch niet goed durft. Is het misschien een optie om haar op te zadelen maar al wandelend een buitenrit gaat maken? Als het dan heel goed gaat en jouw spanning weg is kan je wellicht nog even opstappen. :) Ik weet uit ervaring dat afhankelijk zijn van anderen waardeloos is, dus ik zou koste wat kost zorgen dat je iets vind waarmee jij in je eentje iets mee kan. Dat proces hoeft echt niet snel te gaan als je maar kleine stapjes vooruit boekt.

Ik heb vandaag ook weer gereden, de bedoeling was een lange buitenrit maar ik zag alweer overal spoken. Omdat ik vandaag geen zin had in gestress heb ik eerst in de bak gereden en toen dat echt heel goed ging hebben we nog even heel ontspannen buiten gereden al met al dus super tevreden! :D

19wendy80

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:23

@Susan, super joh!
En hoe ging het met de nieuwe instructrice? Voor herhaling vatbaar?

@petrichor, ondanks het feit dat je je plannen hebt bijgesteld, klinkt het als een geslaagd dagje!
En daar gaat het om, beetje meebuigen, genieten en met goed gevoel terug kijken.

Ik zat vandaag in dubio...buiten of binnenbak?
Er werd regen voorspeld rond de tijd dat ik wilde rijden, maar toen ik op stal aankwam, was de voorspelling gunstig.
Dus besloten de buitenbak in te gaan. Vliegenmasker op, dot vaseline in beide neusgaten...maar helaas, bij inzetten draf begon hij weer te schudden en met zn neus langs zn benen te scheuren.
Dus na 15 min afgestapt en naar binnenbak gegaan.
Daar ging t beter....beetje naschudden nog en hoofd laten zaken zat er niet helemaal lekker in vandaag.
Op t einde weigerde hij ineens een hoek in te gaan, maar al met al zekers niet ontevreden.

Morgen ga ik even een flesje puur pollen halen, lees goede reviews, dus proberen of het verlichting geeft.
Binnen, in de stal en op de wei lijkt hij totaal geen last te hebben. Puur met rijden en dan met name in draf, hij wil dan ook bijna niet aandraven.

Herken t beeld van vorig jaar, het wordt op een gegeven moment wel minder.
Dan is t nog met vlagen en op echt hete dagen.

Horselady88
Berichten: 7
Geregistreerd: 21-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:05

19wendy80 schreef:
Horselady88 schreef:
Hebben jullie tips voor mij?

Bijrijder van een fantastisch paard die soms wel spanningen heeft of kan weg duiken als hij schrikt van iets. Zelf ben ik niet erg bang aangelegd.
Maar helaas de eigenaresse van het paard wel.

We doen helaas niet zo vaak iets samen maar ik probeer haar wel altijd wat moed en positiviteit aan te praten. Maar wat zou ik als bijrijder kunnen doen om haar meer vertrouwen te geven en haar angsten te kunnen laten zakken?


Daar is niet even zo snel iets voor gevonden.
Waar is ze bang voor? Wat is haar grootste angst?
Is het een idee voor haar om lessen te nemen of doet ze dit al?
Dit werkt n.l. voor mij het allerbeste.
Mijn instructrice weet en ziet mijn spanningsmomenten
Als zij erbij is, dan durf ik het onder ogen te komen en zij helpt mij om de spanning af te laten vloeien.
Op die manier leer ik er mee om te gaan en te verminderen.

En t is vooral een constant proces.


Ja ze lest inderdaad wel, bij dezelfde instructrice als ik. Zij vind vooral dat hij mega gespannen is en ook geeft ze haar eigen spanning ook toe. Maar heb het idee dat ze vooral hem gespannen vind.

Horselady88
Berichten: 7
Geregistreerd: 21-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:06

SusanH schreef:
Helpt het niet als ze ziet dat jij wel met vertrouwen rijdt met dit paard Horselady? Ik heb dat een tijd heel prettig gevonden, als ik kon zien dat hij bij een ander wel braaf was. Vraag anders eens aan haar of er iets is waar je haar mee zou kunnen helpen.

Lotje lastig hoor. Ik vind alleen rijden ook niet fijn. Gelukkig kan mijn man of dochter 9 van de 10 keer mee. Als ik echt alleen ben op stal ga ik longeren en niet rijden.

Ik heb heerlijk gereden les is goed bevallen :j toen ik wegstapte vloeide de spanning af bij mij, hij voelde gewoon zoals normaal. Bijkomend voordeel van rijden in het donker is dat hij nergens spoken ziet.


Ik heb het idee van wel, ik hoop alleen niet dat ze zich er vervelend onder voelt.

Fijn dat je lekker hebt gereden!

19wendy80

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:55

Ja ze lest inderdaad wel, bij dezelfde instructrice als ik. Zij vind vooral dat hij mega gespannen is en ook geeft ze haar eigen spanning ook toe. Maar heb het idee dat ze vooral hem gespannen vind.[/quote]

Maar dat is dan lastig.
Als ze het vooral op het paard schuift.
Want bij jou is die t niet begrijp ik?
Dus dat moet zij ook zien.

Ik weet bijv dat ons paard spanning overneemt.
En als ik dan moeite heb met een bepaald punt en zie vervolgens mij dochter er gewoon langs sjokken met hem, dan weet ik gewoon dat hij mijn spanning daar op pikt.
Ik probeer dus wat aan de spanning te doen, ook al denk ik dat ik t niet heb.
Let op mijn ademhaling, klem ik onbewust? Zijn mijn handen ontspannen? Ga ik ongemerkt voorover zitten?
Wat doe ik ineens anders waardoor hij denkt; oje, vrouwtje laat mij weten dat er iets eng is hier

lotje01
Berichten: 192
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: Zuid west Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:59

19wendy80 schreef:
Tja, dat is dan lastig lotje.
Een paar honderd meter lopen naar een bak vind ik ook nogal wat zeg.
Maar dat komt omdat ik verwend ben met een pensionstal met binnenbak en een buitenbak op het terrein.

Wil je echt perse rijden?
Of zijn andere dingen met je paard ook een optie?
Ga anders gewoon lekker wandelen het bos in, raak vertrouwd in de omgeving en hoe je paard reageert.

Ik heb zelf een bloedje hekel aan afhankelijk zijn van andere.
Daarom heb ik kneiterhard gewerkt aan het alleen rijden in de binnenbak.
Omdat ik gewoon als ik op stal ben, mijn paard wil pakken en kan gaan rijden.
Werkt dit iedere keer zo? Nee....kan dagen goed gaan en dan ineens is t weer weg.

Waarom vind het niet prettig om in de bak te rijden als je daar helemaal alleen bent?

Ik zelf vind t zalig als er niemand op stal is. Dan ben ik helemaal in mn element


Ik vind het rijden in de bak niet prettig omdat het niet echt een rijbak is. Het is meer een bosje met midden in een soort open plek waar je kan rijden.
Het ligt redelijk verscholen en als er iets gebeurd is er niemand die het ziet.
Verder hoef ik niet perse te rijden maar dat vind ik wel het leukst om te doen.
Mijn paard heeft af en toe best wat ‘streken ‘. Het wil nog wel eens voorkomen dat hij stil gaat staan en dan is het een hele tour om hem weer te laten lopen. En daar zit ik niet op te wachten als ik alleen met hem ga wandelen in het bos,
Dit kan hij ook doen als we rijden. maar als ik dan samen ben met een ander paard of als er iemand mee loopt dan doet hij dat niet zo snel.
Heeft ook met zijn leeftijd te maken denk ik hoor. Hij is nog vrij jong.

19wendy80

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:16

@lotje, jakkes...dat klinkt idd niet echt als een fijn plekje om te rijden nee.
Snap dat je dat liever niet doet.
Maar het maakt het dan wel lastig.

En sommige paarden worden nou eenmaal nooit echt buitenrij paarden.
Ik doe Limbo er ook nog steeds echt geen plezier mee. Als je doortastend bent, dan lukt t wel. Maar of hij er dan zo van geniet?
Meestal is een stukje wandelen prima te doen, maar vandaag maakte ik t vaste rondje en halverwege kreeg ik m met geen mogelijkheid een stap naar voren.
En op de grond ben ik super relaxt en zeker.
Maar hij blijf staan en rondkijken, zodra ik iets druk zette om naar voren te gaan, deed hij 2 passen terug.
Dus na 15 min daar staan, maar omgedraaid en terug gelopen. Wat hij vervolgens op zn dooie akkertje deed haha.

Mijn dochter had van te voren gereden, na half kwam ze ineens met hem de bak uit.
En zei in tranen; mam, ik vind er gewoon niks meer aan.
Ik zoek t niet om serieus bezig te zijn...lessen zoek ik niet meer...in de bak rijden niet meer.
Ik wil gewoon eens in de paar weken een buitenritje maken en meer niet.
Dus mama is blij dat ze 1.5 jaar ervoor gekozen heeft voor iets waar ze zelf ook op kan rijden.

Voor het buitenritje mag ze af en toe dan de pony van vrienden gebruiken die op dezelfde stal staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:32

Nou vanmiddag dus op de tinker gereden waar ik zo bang voor ben. Ze heeft godzijdank het andere paard niet aangevallen maar ik scheet in mijn broek. Paar keer ging ze heel heftig met haar hoofd schudden en achteruit lopen, ik was zo bang dat ze omhoog zou komen. Ze leek te protesteren tegen het bit maar ik had lange teugel en vroeg niets.
Ze was niet heel actief te krijgen, kreeg ik van een vrijwilliger op mijn kop dat ik haar niet hard aanpakte :') toen kon ik er even niet tegen. Heel mooi dat dat nu heel belangrijk is in haar training, maar dan ben ik absoluut niet de juiste ruiter om met haar vrij te rijden en al helemaal niet zonder toezicht.
Maar ik had me voorgenomen om het bij stap te houden als het niet goed ging. Daardoor lag niet de druk erop dat ik MOEST rijden en dus toch nog wat stukken kunnen draven!

Vanaf volgende week mag ik weer in de les rijden. Als ik binnen een maand niet fijner kan rijden vind ik het mooi geweest en dan stop ik voorlopig met rijden

19wendy80

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:56

@Susanne, respect voor jou dat je er toch op bent gaan rijden. En erg raar hoe ze op je reageerde, als ze iemand zoeken om dat paard te trainen, dan moeten ze maar iemand gaan betalen om dit te doen!
En niet iemand waarvan ze weten dat die moeite heeft met dit paard.

Als je weer mag meerijden in de les, moet je dan ook op dit paard?