Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:08

ravellie schreef:
Ja? en dus? wat probeer je nu te suggereren?
Dat als je in de zorg werkt, je verder niet meer naar de moeizaam draaiende wereld om je heen kijkt?
Er komen ook echt wel andere onderwerpen voorbij tijdens de spaarzame pauze momenten.


Jij zou moeten weten hoe zwaar de zorg nu al bijna een jaar onder druk staat en wat code zwart zou kunnen betekenen met alle gevolgen van dien.

Maar ik schat zo in, dat jij ook tegen de vaccinaties bent?

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:45

Karl66 schreef:
Een pandemie is slecht voor de economie, maar je kan moeilijk de pandemie uitzetten. Een crisis is klote voor ondernemers, maar dat los je niet op door te doen alsof er geen pandemie is.


Mmmm, er zijn dus mensen die hebben gezegd dat het daarom beter is om sneller, harder, gerichter maar daarmee vooral ook korter in te grijpen om de verspreiding tegen te gaan.

(En nee, ik doel hiermee niet op mezelf.)

Maar die keuze wordt geloof ik nog steeds niet gemaakt. Dan hebben sommige mensen en ondernemingen wellicht wel iets meer mogelijkheden in het nu, maar het werkt niet toe naar een situatie die sneller veilig is, sneller meer mogelijkheden biedt, en minder mensen ziek maakt.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:47

bigone schreef:
Nee Karl want ze krijgen steun op basis van personeelskosten die ze standaard hebben. En straks voor die loonkosten mensen extra laten werken. Wanneer je geen steun ontvangt kan dit in overleg met je personeel maar niet van twee walletjes eten.


Minuren wil zeggen dat je bijvoorbeeld een contract van 10 uur per week hebt en nu 8 uur werkt en dan in december 12 uur werkt. Maar die 10 uur waarvoor ze op contract staan moeten wel nu betaald worden. Dat is echt de normale praktijk in de retail, want je wilt je medewerkers laten werken als er klanten zijn. Maar ondertussen moeten die 10 uren wel betaald worden en als daar dan steun voor is, dan heeft dat echt weinig met fraude te maken. Want in december werd er ook maar 10 uur uitbetaald, terwijl ze op dat moment normaal 12 uur hadden gewerkt.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:54

Ik weet wat minuren betekenen :)

Als je ze nu 8uur laat werken en 2 uur niet dan moet je ze dus óf als minuren schrijven die ze later inhalen, of die 2 uur als NOWsteun aanvragen en wegschrijven en niet meer inhalen.
Als ze op contract 10 uur hebben, normaal 8 uur werken en nu maar 5 dan vraag je dus óf voor 5 uur NOWsteun aan en scheldt de rest kwijt, of je vraagt voor 3 uur aan en laat ze de gebruikelijke 2 minuren schrijven.

Maar zowel nu 2 minuren schrijven die ze dus later nog moeten werken, alsook die 2 uur laten compenseren in kosten door de staat is onterecht.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:03

Die medewerkers werken nu helemaal niet, die winkels zijn dicht. Dat is ook de reden waarom ze loonsteun krijgen. En die uren waar ze voor op papier staan, moeten nu gewoon betaald worden.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:11

Dat valt ook tegen, ik heb al van meerdere van deze franchises gehoord in de media dat ze verplicht met z’n allen op vaste momenten in de winkel moeten zijn en daar dan hutjemutje moeten staan, zodat ze wel uren maken.
Maar het verandert het feit niet: als ze nu 0 uren maken en normaal 8 dan vraag je dus voor 8 uur steun aan. En niet voor 10. Dan in je hun uren gewoon dubbel, namelijk bij de regering en bij de medewerker, en dat lijkt me niet de bedoeling van NOWsteun.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:34

Electra63 schreef:
ravellie schreef:
Ja? en dus? wat probeer je nu te suggereren?
Dat als je in de zorg werkt, je verder niet meer naar de moeizaam draaiende wereld om je heen kijkt?
Er komen ook echt wel andere onderwerpen voorbij tijdens de spaarzame pauze momenten.


Jij zou moeten weten hoe zwaar de zorg nu al bijna een jaar onder druk staat en wat code zwart zou kunnen betekenen met alle gevolgen van dien.

Maar ik schat zo in, dat jij ook tegen de vaccinaties bent?


Blijf vooral suggestief reageren

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:39

ravellie schreef:
No way dat ik mij zomaar laat vaccineren.
Eerst maar eens testen op het kabinet en de rivm en dan heel lang de effecten afwachten.


Maar ze heeft wel gelijk, dat is dan wel grappig. Doet revalidatie ook herstel van longklachten?

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:40

@Ravelli,
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor; ik vraag me gewoon af, hoe je dan je werk doet, als verpleegkundige? Dat heb ik me al eerder/vaker afgevraagd ;)

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 00:14

secricible schreef:
Dat valt ook tegen, ik heb al van meerdere van deze franchises gehoord in de media dat ze verplicht met z’n allen op vaste momenten in de winkel moeten zijn en daar dan hutjemutje moeten staan, zodat ze wel uren maken.
Maar het verandert het feit niet: als ze nu 0 uren maken en normaal 8 dan vraag je dus voor 8 uur steun aan. En niet voor 10. Dan in je hun uren gewoon dubbel, namelijk bij de regering en bij de medewerker, en dat lijkt me niet de bedoeling van NOWsteun.


En in december werkten ze normaal gesproken 12 uur en werd er ook maar voor 10 uur steun uitbetaald. En terecht, want toen hoefde de werkgever ook maar tien uur loon uit te betalen, net zoals hij dat nu in februari ook moet. Maar ik heb het gevoel dat het in dit geval bij de FNV niet zozeer om fraude gaat, maar om de flexibele werktijden en dat ze de steunmaatregel als stok gebruiken om te slaan.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:38

Mizora schreef:
ravellie schreef:
No way dat ik mij zomaar laat vaccineren.
Eerst maar eens testen op het kabinet en de rivm en dan heel lang de effecten afwachten.


Maar ze heeft wel gelijk, dat is dan wel grappig. Doet revalidatie ook herstel van longklachten?[/quote


Snap werkelijk niet wat suggestief reageren bijdraagt,maar dat terzijde

Revalidatie is gescheiden,over het algemeen krijgen mensen een ander traject aangeboden,en zijn er dus aparte afdelingen gecreëerd,puur om deze groep mensen de juiste zorg te geven.en ook om mensen uit de regio op te vangen,omdat de zorg anders opstroopt (mensen blijven lang in het ziekenhuis,maar kunnen ook elders revalideren,zoals dus een aparte afdeling in bijvoorbeeld een zorghotel

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:40

Electra63 schreef:
@Ravelli,
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor; ik vraag me gewoon af, hoe je dan je werk doet, als verpleegkundige? Dat heb ik me al eerder/vaker afgevraagd ;)


Ik doe mijn werk dagelijks vol passie als je dat graag wilt weten en met duidelijke afspraken rondom bescherming en veiligheid

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 15:19

Heeft iemand al iets gehoord / gelezen over de mondkapjes plicht?
Deze is ingegaan voor 3 maanden met mogelijkheid om te verlengen na onderzoek.. die 3 maanden lopen 1 maart af..
Er is bij de persco niks over gezegd geloof ik, of ik heb t helemaal gemist?

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:23

Dimphyl schreef:
Heeft iemand al iets gehoord / gelezen over de mondkapjes plicht?
Deze is ingegaan voor 3 maanden met mogelijkheid om te verlengen na onderzoek.. die 3 maanden lopen 1 maart af..
Er is bij de persco niks over gezegd geloof ik, of ik heb t helemaal gemist?


Niks over gehoord inderdaad maar ga er vanuit dat ie met de huidige cijfers en komende versoepelingen gewoon verlengd wordt net als de avondklok.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 15:28

ingedebruijn schreef:
Dimphyl schreef:
Heeft iemand al iets gehoord / gelezen over de mondkapjes plicht?
Deze is ingegaan voor 3 maanden met mogelijkheid om te verlengen na onderzoek.. die 3 maanden lopen 1 maart af..
Er is bij de persco niks over gezegd geloof ik, of ik heb t helemaal gemist?


Niks over gehoord inderdaad maar ga er vanuit dat ie met de huidige cijfers en komende versoepelingen gewoon verlengd wordt net als de avondklok.


Maar de kapjes werken niet, zoveel is inmiddels toch wel duidelijk, zeker aangezien de besmettingen juist stegen na mondkapjesplicht...
Mogen ze dit zomaar verlengen (stilzwijgend) of ligt daar ook een juridische/kamer stap aan vooraf?

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:29

Volgens mij is die al goedgekeurd door de tweede kamer en verwacht niet dat ze een verlenging niet zouden steunen. De avondklok is helemaal niet ondersteund met cijfers en ook die hebben ze gesteund.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:31

Dimphyl schreef:
ingedebruijn schreef:
Niks over gehoord inderdaad maar ga er vanuit dat ie met de huidige cijfers en komende versoepelingen gewoon verlengd wordt net als de avondklok.


Maar de kapjes werken niet, zoveel is inmiddels toch wel duidelijk, zeker aangezien de besmettingen juist stegen na mondkapjesplicht...
Mogen ze dit zomaar verlengen (stilzwijgend) of ligt daar ook een juridische/kamer stap aan vooraf?


Oprechte vraag Dimphyl, maar lees je wel wat anderen hierover zeggen? Dit is echt al zo vaak ter sprake gekomen en er zijn flink wat cijfers en onderzoeken gedeeld. Gister of eergisteren nog. Stof vs medisch is nog te bediscussiëren, maar je zegt nu eigenlijk dat het helemaal niet werkt.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 15:34

IMANDRA schreef:
Dimphyl schreef:
Maar de kapjes werken niet, zoveel is inmiddels toch wel duidelijk, zeker aangezien de besmettingen juist stegen na mondkapjesplicht...
Mogen ze dit zomaar verlengen (stilzwijgend) of ligt daar ook een juridische/kamer stap aan vooraf?


Oprechte vraag Dimphyl, maar lees je wel wat anderen hierover zeggen? Dit is echt al zo vaak ter sprake gekomen en er zijn flink wat cijfers en onderzoeken gedeeld. Gister of eergisteren nog. Stof vs medisch is nog te bediscussiëren, maar je zegt nu eigenlijk dat het helemaal niet werkt.


De mondkapjesplicht is ingegaan voor NIET medische mondlapjes, daar heb ik het dus over. En dat is ook het enige dat ik hier in t straatbeeld zie, de katoenen niks helpende lapjes..

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:46

Dimphyl schreef:
IMANDRA schreef:


Oprechte vraag Dimphyl, maar lees je wel wat anderen hierover zeggen? Dit is echt al zo vaak ter sprake gekomen en er zijn flink wat cijfers en onderzoeken gedeeld. Gister of eergisteren nog. Stof vs medisch is nog te bediscussiëren, maar je zegt nu eigenlijk dat het helemaal niet werkt.


De mondkapjesplicht is ingegaan voor NIET medische mondlapjes, daar heb ik het dus over. En dat is ook het enige dat ik hier in t straatbeeld zie, de katoenen niks helpende lapjes..




Jij zegt dat ze niks helpen.

Kun je mij alstjeblieft 1 peer reviewed wetenschappelijk artikel geven dat deze conclusie onderschrijft.

Niks dus. Ook niet een beetje.

BigOne
Berichten: 38266
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:48

Dan draag je ze toch niet? Je hebt dezelfde vraag al ettelijke keren gesteld, net als over de avondklok. Alsof je graag de regering op leugens wil betrappen, heb je een medische reden waarom je dat “ lapje “ niet kunt dragen? Nee? Hou dan op te zeuren en laat hem af of zet hem op je snufferd .

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 16:21

Kunnen jullie mij een peer reviewed wetenschappelijk artikel geven waarin staat dat ze wel werken dan? :+

En nee, ik draag er inderdaad geen, mijn vraag ging over het verlengen van..

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:26

Dimphyl schreef:
Kunnen jullie mij een peer reviewed wetenschappelijk artikel geven waarin staat dat ze wel werken dan? :+

En nee, ik draag er inderdaad geen, mijn vraag ging over het verlengen van..



Ja probleemloos.
Niet 100% bescherming, wél deels.


Dus ik zou graag het bewijs zijn dat jij gebruikt om te stellen dat ze niks (dus 0% ) doen.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 16:29

Femke_Tweety schreef:
Dimphyl schreef:
Kunnen jullie mij een peer reviewed wetenschappelijk artikel geven waarin staat dat ze wel werken dan? :+

En nee, ik draag er inderdaad geen, mijn vraag ging over het verlengen van..



Ja probleemloos.
Niet 100% bescherming, wél deels.


Dus ik zou graag het bewijs zijn dat jij gebruikt om te stellen dat ze niks (dus 0% ) doen.


Oh ga toch weg :+ het rivm zegt zelf dat ze beperkt werken en dat niet met zekerheid kan worden gezegd of ze meerwaarde hebben, die geloof je toch in alles wat ze zeggen?? Wappie..

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:30

“Oh ga toch weg”. Mmmm. Bijzondere manier van discussiëren heb je.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 16:33

rien10 schreef:
“Oh ga toch weg”. Mmmm. Bijzondere manier van discussiëren heb je.


Er was geen discussie, ik vroeg om de manier waarop dit verlengd kan worden.. en dan word ik gepakt op het woordje 'niks'...