Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:49

Palmera schreef:
Cer, het menselijk ras word sowieso steeds zwakker, we kunnen niet eens meer zonder hulp geboren worden.

Ja, ik loop op deze weteld, daar kan ik niets aan doen. Ik plant me niet voort.
Maar omdat ik er ben betekend dat niet dat de overbevolking niet aangepakt hoeft te worden, toch? Dat zou een kul redenatie zijn


:') Ja alle zorg moet gestaakt worden maar nee die ondernemers moeten alle hulp krijgen die ze willen. Logisch man.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:49

Palmera schreef:
Cer, het menselijk ras word sowieso steeds zwakker, we kunnen niet eens meer zonder hulp geboren worden.

Ja, ik loop op deze weteld, daar kan ik niets aan doen. Ik plant me niet voort.
Maar omdat ik er ben betekend dat niet dat de overbevolking niet aangepakt hoeft te worden, toch? Dat zou een kul redenatie zijn


Je verwacht wel dat anderen uitstappen zodat jij weer geld kan verdienen. Op die basis kan je ook besluiten zelf uit te stappen omdat dit iets doet tegen de overbevolking.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:50

Dimphyl schreef:
verootjoo schreef:
Alles opengooien is nu gewoon geen optie. Alle ziekenhuizen maken zich klaar voor de derde golf die eraan komt, er wordt weer druk opgeschaald.
Nu alles open gaat zeker niet gebeuren. Er is gebleken dat op de langere termijn de economische schade bij niet ingrijpen veel erger wordt dan nu bij de maatregelen.


Maar waarom niet dan?
Kijk naar België, daar zijn kappers en winkels open (met maatregelen) (weet niet hoe de horeca daar nu is) en zitten ze in dezelfde lijn qua besmettingen als hier. Up en down, geen uitzicht. Maar wél de ondernemers en contactberoepen die hun ding mogen doen. Waarom kan dat hier dan niet?


Als de berichten kloppen, mogen de contactberoepen straks weer starten. Horeca wordt weer niet genoemd.
Terwijl die horeca al het langst dicht is, en alles al had omgebouwd/aangepast (extra kosten) bij de vorige lockdown..


Ik heb het over Nederland, niet over België. Dat landen naast elkaar liggen, betekent niet dat ze makkelijk te vergelijken zijn :)
Daarnaast worden er in elk land keuzes gemaakt. In België leven ze volgens mij al veel langer met een strengere avondklok en zijn die beroepen bv open. En daar hebben ze vanaf het begin al de universiteiten (en middelbare scholen?) dicht. Dat was hier ook niet zo, die zijn vanaf september tot december open gebleven.

Het is constant een kwestie van keuzes maken en laveren tussen de mogelijkheden en de cijfers die er zijn. Dat in het ene land iets wel open is, betekent niet dat het hier ook per se kan, en daar hangen ook voorwaarden aan. Bv een avondklok vanaf 17u en dan wel de horeca/kappers oid open. Als het ene open gaat, moet je ergens anders iets sluiten om de cijfers op peil te houden. Dat zal nog wel even zo blijven, zeker met de 3e golf in het vooruitzicht.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:04

Steeds meer ondernemers stoppen: 'We hebben niks meer, alleen elkaar nog' - https://nos.nl/l/2369899
Toch is het schrijnend

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:07

Toch vraag ik me inderdaad af waarom dat (volgens mij) vooral in Nederland speelt. Hier in de UK hoor ik dat soort dingen helemaal niet en ik kan me niet voorstellen dat de steun hier veel beter is (en het vangnet al helemaal niet).

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:07

Citaat:
Maar in 2019 daalden de omzetten

Ik haal dit uit het artikel...
Dat is dan toch voor Corona toch?

Geen idee waarom zij het huis moesten verkopen, hoe werkt dat dan?

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:11

Mensen die heel veel eigen geld in hun bedrijf hebben gestopt, leningen die ze af moeten betalen enz.

Eulogy, geen idee. Als ik palmera mag geloven crasht het in Spanje nog veel harder.

Popstra
Berichten: 13762
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:18

Gister was er een vrouwtje, Chiropractor op tv die nu dus bij familie en vrienden moet aan kloppen om geld te lenen voor haar vaste lasten te kunnen betalen en ze schaamt zich daar verschrikkelijk voor.
Dat is heel erg en die steun is echt niet zo rooskleurig als men hier denkt.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:19

Mizora schreef:
Palmera schreef:
Cer, het menselijk ras word sowieso steeds zwakker, we kunnen niet eens meer zonder hulp geboren worden.

Ja, ik loop op deze weteld, daar kan ik niets aan doen. Ik plant me niet voort.
Maar omdat ik er ben betekend dat niet dat de overbevolking niet aangepakt hoeft te worden, toch? Dat zou een kul redenatie zijn


Je verwacht wel dat anderen uitstappen zodat jij weer geld kan verdienen. Op die basis kan je ook besluiten zelf uit te stappen omdat dit iets doet tegen de overbevolking.

Nee Mizora. Ik dwing niemand tot zelfmoord o.i.d. Leg mij niet dergelijke walgelijke teksten in de mond.

Wél geef ik aan dat er iets aan oveebevolking gedaan moet worden.
Men kan zich bezig gaan houden met geboortebeperking bijvoorbeeld. En ophouden kasplantjes in leven te houden.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:23

Popstra schreef:
Gister was er een vrouwtje, Chiropractor op tv die nu dus bij familie en vrienden moet aan kloppen om geld te lenen voor haar vaste lasten te kunnen betalen en ze schaamt zich daar verschrikkelijk voor.
Dat is heel erg en die steun is echt niet zo rooskleurig als men hier denkt.

Ik denk niet dat het rooskleurig is.. ik weet nl niet hoe het werkt.. daar ben ik dan benieuwd naar :j
Wat was haar inkomen, wat is het nu, waarom krijgt ze niet genoeg etc etc.... (maar daar zal je niet achter komen..)

Nee Palmera, je dwingt niemand..
maar als je Covid 'los' laat zullen zwakkeren overlijden... is dat dan wel of niet erg?

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:24

Palmera schreef:
Mizora schreef:

Je verwacht wel dat anderen uitstappen zodat jij weer geld kan verdienen. Op die basis kan je ook besluiten zelf uit te stappen omdat dit iets doet tegen de overbevolking.

Nee Mizora. Ik dwing niemand tot zelfmoord o.i.d. Leg mij niet dergelijke walgelijke teksten in de mond.

Wél geef ik aan dat er iets aan oveebevolking gedaan moet worden.
Men kan zich bezig gaan houden met geboortebeperking bijvoorbeeld. En ophouden kasplantjes in leven te houden.

Het geboortecijfer hier in NL ligt al jaren onder de 1 dus de bevolking hier krimpt alleen maar. In minder welvarende landen stijgt het, en zoals Karl zegt is 1 van de oplossingen daarvoor juist vaccinatie.

Geen kasplantjes in leven houden, dat doen we in NL al nauwelijks. Maar blijkbaar ttv een pandemie ook geen 40 jarige die toevallig diabetes heeft.
Dus een 40 jarige horeca-ondernemer met diabetes moeten we financieel ondersteunen, maar qua gezondheid heeft hij gewoon dikke vette pech en moet het maar uitzoeken. Ik vind dat redelijk hypocriet.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:25

Nee, je verwacht dat mensen accepteren dat men hen, ondanks dat er een behandeling mogelijk is, dood laat gaan. Dat is net zo goed uitstappen, daarvoor hoef je niet letterlijk zelfmoord te plegen.

Het zijn dus niet alleen de kasplantjes waar het om draait, het zijn juist niet de kasplantjes waar het om draait. In Europa ligt het gemiddeld aantal kinderen per echtpaar op 1.5, dus daar gaat straks al een dalende lijn inzetten.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:27


IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:31

Als ik het me goed herinner is de reden dat Nederland nog steeds groeit emigratie en immigratie. Als we andere landen goed zouden steunen in het welvarend worden (dus, ontwikkelingshulp) zou er minder immigratie zijn. En een welvarend land heeft, net als o.a. Mizora en Secricible al aangeven, gemiddeld minder kinderen per echtpaar waardoor de bevolkingsgroei af gaat nemen.

Als je écht met overbevolking in je maag zit Palmera, dan moet je in plaats van die extra steun aan ondernemers juist geld gaan pompen in derdewereldlanden. Dus ja, je bent vrij hypocriet bezig imo.
Maar goed, dat is weer een hele andere discussie.

Roepen dat we alles los moeten laten zodat die arme ondernemers weer geld kunnen verdienen ten koste van alle mensen die doodgaan of langdurig consequenties ervaren en (tijdelijk) arbeidsongeschikt raken is, zoals de titel al zegt, echt waanzin.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:35

Nou, ik weet niet of je er met ontwikkelingshulp alleen komt hoor.. Want soms is er in die landen t een en ander mis qua geldstromen etc.. :+
maar das een ander verhaal...

Het is wel zo dat als rijkdom/welvaart eerlijk verdeelt is, dat de wereld er anders uit zou zien..

(hm, is dat niet precies waar deze 'reset' voor bedoelt is? Als ik de compotten mag geloven?)

mysa

Berichten: 10491
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:35

En dat is waar onder andere Bill Gates zich al jaren mee bezig houdt: ontwikkelingshulp en een oplossing vinden voor overbevolking. Laat dezelfde Gates nu net de kop van Jut zijn voor de wappies....

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:37

Cer schreef:
Nou, ik weet niet of je er met ontwikkelingshulp alleen komt hoor.. Want soms is er in die landen t een en ander mis qua geldstromen etc.. :+
maar das een ander verhaal...

Het is wel zo dat als rijkdom/welvaart eerlijk verdeelt is, dat de wereld er anders uit zou zien..

(hm, is dat niet precies waar deze 'reset' voor bedoelt is? Als ik de compotten mag geloven?)


Oh zeer zeker! Ik oversimplificeer het héél erg hiermee. Maar in de basis 'los je het op' door andere landen welvarender te maken. Hoe je dat doet en wat voor invloed dat heeft op je eigen welvarendheid als land daar heb ik nu geen antwoord op, te weinig verstand van :))

Electra63

Berichten: 17844
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:03

Palmera schreef:
Alleen het probleem aanpakken en niet de oorzaak van het probleem (extreme overbevolking) is zeer dom. Dat heb ik van kleins af aan geleerd.

Gek genoeg besteed niemand daar aandacht aan, men denkt alleen maar aan zoveel mogelijk redden en niet voorkomen


Je hebt zelf nog nooit gebruik hoeven te maken van (acute) medische zorg ?
Je laat dus mensen dan onbehandeld met een gebroken been, acute ontsteking aan blinde darm, hartaanval? Enz. ? Met alle gevolgen van dien?

Daar komt het tenslotte op neer, als we in code zwart terecht komen?

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:14

Je schrijft: "Alleen het probleem aanpakken en niet de oorzaak van het probleem (extreme overbevolking) is zeer dom.
We hebben NU een pandemie. Die aanpakken door de overbevolking aan te pakken lijkt me een illustere zaak. Met terugwerkende kracht overbevolking voorkomen. Klinkt mij als een duister plan in de oren.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:18

IMANDRA schreef:
Als ik het me goed herinner is de reden dat Nederland nog steeds groeit emigratie en immigratie. Als we andere landen goed zouden steunen in het welvarend worden (dus, ontwikkelingshulp) zou er minder immigratie zijn. En een welvarend land heeft, net als o.a. Mizora en Secricible al aangeven, gemiddeld minder kinderen per echtpaar waardoor de bevolkingsgroei af gaat nemen.

Als je écht met overbevolking in je maag zit Palmera, dan moet je in plaats van die extra steun aan ondernemers juist geld gaan pompen in derdewereldlanden. Dus ja, je bent vrij hypocriet bezig imo.
Maar goed, dat is weer een hele andere discussie.

Roepen dat we alles los moeten laten zodat die arme ondernemers weer geld kunnen verdienen ten koste van alle mensen die doodgaan of langdurig consequenties ervaren en (tijdelijk) arbeidsongeschikt raken is, zoals de titel al zegt, echt waanzin.


Helemaal geen onzin, de economie wordt om zeep geholpen.
En de regels die er nu zijn, zijn alleen maar dubbel.
Zo verdringen mensen zich rondom marktkramen in het weekend, en zijn de winkels er tegenover gesloten.
In mijn netwerk zijn zoveel ondernemers, ik vind het zo vreselijk om te zien hoe zij maar wanhopig proberen het hoofd boven water te houden.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:19

Electra63 schreef:
Palmera schreef:
Alleen het probleem aanpakken en niet de oorzaak van het probleem (extreme overbevolking) is zeer dom. Dat heb ik van kleins af aan geleerd.

Gek genoeg besteed niemand daar aandacht aan, men denkt alleen maar aan zoveel mogelijk redden en niet voorkomen


Je hebt zelf nog nooit gebruik hoeven te maken van (acute) medische zorg ?
Je laat dus mensen dan onbehandeld met een gebroken been, acute ontsteking aan blinde darm, hartaanval? Enz. ? Met alle gevolgen van dien?

Daar komt het tenslotte op neer, als we in code zwart terecht komen?

Is wel goed in haar plan tegen de overbevolking. Zo van "eigen schuld, dikke bult, had je maar niet geboren moeten worden?"

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:21

@Rien10: Maar oh wee als er 'eigen schuld, dikke bult, had je maar geen ondernemer moeten worden' gezegd wordt hoor :+

ravellie schreef:
IMANDRA schreef:
Als ik het me goed herinner is de reden dat Nederland nog steeds groeit emigratie en immigratie. Als we andere landen goed zouden steunen in het welvarend worden (dus, ontwikkelingshulp) zou er minder immigratie zijn. En een welvarend land heeft, net als o.a. Mizora en Secricible al aangeven, gemiddeld minder kinderen per echtpaar waardoor de bevolkingsgroei af gaat nemen.

Als je écht met overbevolking in je maag zit Palmera, dan moet je in plaats van die extra steun aan ondernemers juist geld gaan pompen in derdewereldlanden. Dus ja, je bent vrij hypocriet bezig imo.
Maar goed, dat is weer een hele andere discussie.

Roepen dat we alles los moeten laten zodat die arme ondernemers weer geld kunnen verdienen ten koste van alle mensen die doodgaan of langdurig consequenties ervaren en (tijdelijk) arbeidsongeschikt raken is, zoals de titel al zegt, echt waanzin.


Helemaal geen onzin, de economie wordt om zeep geholpen.
En de regels die er nu zijn, zijn alleen maar dubbel.
Zo verdringen mensen zich rondom marktkramen in het weekend, en zijn de winkels er tegenover gesloten.
In mijn netwerk zijn zoveel ondernemers, ik vind het zo vreselijk om te zien hoe zij maar wanhopig proberen het hoofd boven water te houden.


Dus in plaats van de economie om zeep helpen moeten we maar de gezondheid van Nederland om zeep helpen?

Overigens mogen volgens mij alleen marktkramen met levensmiddelen en bloemenverkoop nu? Dus net als supermarkten 'mogen' zij gewoon open (al, toegegeven, snap ik bloemenverkoop niet maar dat zal te maken hebben met de bederfbaarheid zeker?).

Hoe zijn de regels dubbel dan? Kan je dat uitleggen?

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:24

Mijn klanten (ondernemers) hebben het zwaar, sommigen weten echt niet meer hoe ze het recht moeten breien. En toch zou ik niet zo snel weten wat we anders hadden moeten doen. Veel ondernemers worden helemaal niet geholpen, de regels zijn soms krom. Er worden harde lijnen getrokken (jij wel, hij niet). Dat snap ik wel, je kan niet alles en iedereen individueel bekijken. Maar dat neemt niet weg dat het zuur is voor sommige ondernemers.
Nu een beetje versoepelen lijkt me een goede zaak. Het einde van spaarpotten, incasseringsvermogens komt in zicht. "De rek is er uit" las ik ergens. Dat is wel goed verwoord.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:32

Palmera schreef:
Mizora schreef:


Je verwacht wel dat anderen uitstappen zodat jij weer geld kan verdienen. Op die basis kan je ook besluiten zelf uit te stappen omdat dit iets doet tegen de overbevolking.

Nee Mizora. Ik dwing niemand tot zelfmoord o.i.d. Leg mij niet dergelijke walgelijke teksten in de mond.

Wél geef ik aan dat er iets aan oveebevolking gedaan moet worden.
Men kan zich bezig gaan houden met geboortebeperking bijvoorbeeld. En ophouden kasplantjes in leven te houden.

Ken je feiten.

In 2100 leven er nog 13 miljoen mensen in NL.
In jouw Spanje nog maar de helft van het aantal huidige inwoners.

Elke simpele ziel kan dat ook makkelijk voorstellen want als je zoals in NL maar 1,nogwat kind krijgt per twee mensen ga je in de min..het is dat er zoveel immigratie is, anders ging het nog sneller.

Geboortebeperking in Westerse landen is dus het domste wat je kunt doen.
Eigenlijk zouden bijvoorbeeld nl'ers zelf ietsje meer kids moeten krijgen.

Maar na schreeuwen wat bepaalde linkse partijen roepen is veel makkelijker natuurlijk. :j

Exitium

Berichten: 7146
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:03

IMANDRA schreef:
Hoe zijn de regels dubbel dan? Kan je dat uitleggen?

Het marktvoorbeeld wat gegeven is, is er één. Een tweede is dat bijvoorbeeld de Action gesloten is ondanks dat ze daar behoorlijk wat artikelen verkopen die ook in de supermarkt of bij de drogisterij te krijgen zijn. Gevolg is dat het op die plekken alleen maar drukker wordt omdat men die zaken nu verplicht daar moet halen (naast dat men daar een stuk duurder uit is en dus op extra kosten gejaagd wordt). Ze hadden dat soort winkels dus veel beter open kunnen laten, desnoods enkel voor de verkoop van die artikelen. Daarmee voorkom je dit soort taferelen deels.

Afbeelding


Sunnda schreef:
Ken je feiten.

In 2100 leven er nog 13 miljoen mensen in NL.
In jouw Spanje nog maar de helft van het aantal huidige inwoners.

Dan moet het wel heel hard gaan dalen eind deze eeuw. Volgens de prognose van het CBS zitten we in 2070 tegen de 20,5 miljoen aan. (min. 17,3 miljoen, max. 23,9 miljoen)