Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:40

Daphara schreef:
Ik heb ook weer een leuke, verkoper bied een wat dunnere bodywarmer aan voor €10, ik stuur bericht dat ik het wel wil kopen en vraag of het met brievenbuspost verzonden kan worden, maar verkoper geeft aan dat het daarvoor nog wat te dik is. We komen €15 inclusief verzenden met PostNL overeen.

Gisteren ontving ik het, heeft ze het toch als brievenbuspakket voor €4 verzonden, niet dat het door de brievenbus paste, maar ...


Hier staat dat verkoper het wist, dat het niet paste. Dus er is betaald voor pakket post en vervolgens heeft verkoper een label van brievenpost aangemaakt.

Dat kan een foutje zijn, maar ik geloof dat niet: dat zie je toch aan de prijs?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:33

Ik heb vandaag een rijbroek binnen gekregen er staat maat 40 in. Maar hij valt echt klein, dat kunnen ze er dan beter bij zetten. Bv hij valt als 36/38.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:12

Nou ik had vandaag wel een hele leuke....

Heb een pony te koop staan en vandaag zou de koper komen. Hij wou eigenlijk een aanbetaling doen, maar ik vertrouwde hem wel dus zei dat hij het daar wel contant kon doen.
Vandaag rond 10 uur gebeld dat hij nu onderweg was... zou er rond 12 zijn met trailer. Nou prima ik naar stal toe. 3 uur was hij er nog niet. Geen belletje of wat. Heb hem wel tig keer gebeld. Sta ik dan in de kou...

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:32

Wie weet is er wat gebeurt?
Al lijk dat vaak wel heel toevallig.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:35

K_nolan schreef:
Nou ik had vandaag wel een hele leuke....

Heb een pony te koop staan en vandaag zou de koper komen. Hij wou eigenlijk een aanbetaling doen, maar ik vertrouwde hem wel dus zei dat hij het daar wel contant kon doen.
Vandaag rond 10 uur gebeld dat hij nu onderweg was... zou er rond 12 zijn met trailer. Nou prima ik naar stal toe. 3 uur was hij er nog niet. Geen belletje of wat. Heb hem wel tig keer gebeld. Sta ik dan in de kou...

Huh wat raar is dat , zeker omdat hij belde dat hij onderweg was

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:41

Ja er zou uiteraard wat gebeurd kunnen zijn, maar we zijn nu heel wat uurtjes verder. Meneer komt wel online op WhatsApp, maar reageert nergens op

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:42

K_nolan schreef:
Ja er zou uiteraard wat gebeurd kunnen zijn, maar we zijn nu heel wat uurtjes verder. Meneer komt wel online op WhatsApp, maar reageert nergens op


Dan zou ik het lekker laten.
Geen tijd meer in steken.

anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:51

En er is toezicht op je pony :+

Straks is hij zomaar weg

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:35

Ja, pony staat op een pensionstal. Ga er niet vanuit dat meneer zomaar het erf opkomt. Al met al gewoon een rare situatie. Pony had ik al een week van marktplaats af en alles geregeld (stal opgezegd). Gister nog met die man geappt over de pony, heb hem namelijk speciaal vanochtend lekker lang buiten gezet zodat hij mooi gelijk naar in stal kon om te wennen.
Maargoed, het is kerst dus ik laat het lekker los. Hopelijk krijgt hij snel een nieuw baasje die met hem gaat knufellen

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:54

Breimachine verkocht.
Stond amper een half uur op MP.
Ik blij, ding stond al een eeuw op zolder en deed er niets mee.
Vroeg niet de hoofdprijs ervoor.
Blij mens, ging m gelijk gebruiken.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:58

Oh, dat heb ik ook regelmatig, iets wat al jaren ligt, moet ooit nog eens op marktplaats en dan is het zo weg. Heb nog 2 westernzadels, komen er ook nog een keer op...

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:14

K_nolan schreef:
Ja, pony staat op een pensionstal. Ga er niet vanuit dat meneer zomaar het erf opkomt. Al met al gewoon een rare situatie. Pony had ik al een week van marktplaats af en alles geregeld (stal opgezegd). Gister nog met die man geappt over de pony, heb hem namelijk speciaal vanochtend lekker lang buiten gezet zodat hij mooi gelijk naar in stal kon om te wennen.
Maargoed, het is kerst dus ik laat het lekker los. Hopelijk krijgt hij snel een nieuw baasje die met hem gaat knufellen


Maar even een vraagje, je verkoopt de pony dus ongezien? Zegt je stal op enz?
Terwijl je heel de koper nog nooit gezien hebt?

Dat vind ik sowieso een beetje vreemd.
Maargoed, vreemder dat ie niet komt opdagen, of hij heeft zn lolletje gehad of er is wat aan de hand.

Niqui

Berichten: 2175
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:32

Volgende keer toch maar laten aanbetalen voor de zekerheid.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:45

roxiie schreef:
Marocje schreef:
Nou idd. Zij houd zich niet aan de afspraak. Als het per ongeluk ging kan ze de rest terug storten, dát is eerlijk! Zeker als ze eerst aangeeft dat het níet door de brievenbus kon..


Maar koper geeft ook aan dat het niet door de brievenbus pastte, dus wss aangebeld om af te leveren ondanks dat het gefrankeerd was als brievenbus.
Vaak genoeg gehad dat ik een brievenbus pakketje mee kreeg met mijn ronde, dat met de beste wil van de wereld niet door een brievenbus ging passen.

Ik zou de verkoper vragen on her verschil terug te storten.



Ik heb een bordje op de voordeur, dat bij geen gehoor de pakketjes onder het afdakje gezet mogen worden, dus daar lag het. Bezorger heeft verder geen extra moeite hoeven doen.

Het pakketje was 18 x 24 x 7 cm dus voornamelijk te dik. Als ze het in een grotere ziplock zak had gedaan en opgerold om de lucht er uit te perzen, dan opgerold de zip dicht drukken en dan weer uitrollen, had het ook vast wel prima in een A4 envelop gepast.

Ik verkoop genoeg kleding om heel handig veel spul toch met brievenbuspost mee te kunnen krijgen, maar geef ook altijd eerlijk bij elk kleding stuk aan wat de verzendkosten zullen zijn.

Verkoper heeft niet aangeboden het verschil terug te storten, ik ga er niet om zeuren, het is mij de eventuele slechte beoordeling die ze mij dan kan geven niet waard. Ik denk dat ik 3 of 4 sterren geef met de opmerking “houdt zich niet aan de afspraak” of en “Snellere verzending”, want het duurde 4 dagen voordat ze het überhaupt verzonden had, terwijl ze gezegd had het de volgende dag te zullen verzenden.

De bodywarmer zelf is prima.

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:09

Om de beoordeling hoef je het niet te laten: die kan zij pas zien nádat zij zelf heeft beoordeeld!

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:49

Jolliegirl schreef:
K_nolan schreef:
Ja, pony staat op een pensionstal. Ga er niet vanuit dat meneer zomaar het erf opkomt. Al met al gewoon een rare situatie. Pony had ik al een week van marktplaats af en alles geregeld (stal opgezegd). Gister nog met die man geappt over de pony, heb hem namelijk speciaal vanochtend lekker lang buiten gezet zodat hij mooi gelijk naar in stal kon om te wennen.
Maargoed, het is kerst dus ik laat het lekker los. Hopelijk krijgt hij snel een nieuw baasje die met hem gaat knufellen


Maar even een vraagje, je verkoopt de pony dus ongezien? Zegt je stal op enz?
Terwijl je heel de koper nog nooit gezien hebt?

Dat vind ik sowieso een beetje vreemd.
Maargoed, vreemder dat ie niet komt opdagen, of hij heeft zn lolletje gehad of er is wat aan de hand.



Ik heb de koper wel gezien, hij heeft er alleen over nagedacht of hij hem wou kopen. En toen nog bericht over de prijs en eventuele aanbetaling, dit laatste dus allemaal over de app. Kwam misschien niet goed over.

Pony kan ook nu gewoon blijven staan, maar om vandaag te beginnen met 4 uur wachten voor niets...

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:08

Heel vreemd zeg.. Wat vervelend ook voor je.

Prive bellen werkt ook niet?

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:14

Jolliegirl schreef:
Heel vreemd zeg.. Wat vervelend ook voor je.

Prive bellen werkt ook niet?


Mijn vriendin heeft nog gebeld, maar ook hierop geen bericht.
Ik heb de man nog een app gestuurd dat ik de pony weer te koop heb gezet, voordat ik daar problemen mee krijg.
Nogal vreemde situatie. Inmiddels al wat kijkers ingepland dus hopelijk kan ik een goede match vinden nog.

hagelslag
Berichten: 9044
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:00

Aahhgg dan wil in een massimo zadel verkopen
Eindelijk een koper gevonden
2000 vragen, oké prima...
Vraagt om extra foto's.... Prima heb ik gemaakt... Verstuurd via de mail/ebay app.
Komt schijnbaar niet aan.
Dus dan maar via WhatsApp foto's verstuurd.

Dan komen we tot de prijs overeen, prima tot in zoverre... En dan, ja het is mij eigenlijk nog te duur kun je nog 50 Euro met de prijs naar beneden.


Eh nee 400 +9.49 verzendkosten |o

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:13

Ik heb ook eens een breimachine verkocht. Ik schaamde me rot voor dat oude ding. Denk dat ie binnen 2 minuten verkocht was voor goed geld en hij is opgehaald door iemand die er 2.5 uur voor moest rijden.

Daarna had ik binnen een paar minuten nog een aantal reacties. Echt bizar.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:58

Oh ja dat snap je dan niet haha, ik zette ooit mijn auto er op. Ik wilde kijken of de advertentie er goed uit zag en toen ging mijn telefoon. Een uur later werd hij opgehaald.

hagelslag
Berichten: 9044
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:03

hagelslag schreef:
Aahhgg dan wil in een massimo zadel verkopen
Eindelijk een koper gevonden
2000 vragen, oké prima...
Vraagt om extra foto's.... Prima heb ik gemaakt... Verstuurd via de mail/ebay app.
Komt schijnbaar niet aan.
Dus dan maar via WhatsApp foto's verstuurd.

Dan komen we tot de prijs overeen, prima tot in zoverre... En dan, ja het is mij eigenlijk nog te duur kun je nog 50 Euro met de prijs naar beneden.


Eh nee 400 +9.49 verzendkosten |o




Vervolg, ik vraag net of de koop nu doorgaat.nee ik denk er nog over na |o |o
Sodetiefus op, ik zet hem morgen op de grote ebay en dan is hij snel weg

beert
Berichten: 2430
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:06

Gezeik zeg. Zeker omdat het voor een paard is, over het algemeen is een paard houden ook niet gratis..

hagelslag
Berichten: 9044
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 08:53

beert schreef:
Gezeik zeg. Zeker omdat het voor een paard is, over het algemeen is een paard houden ook niet gratis..



Precies, ik snap dat 400 opzich veel geld is.
Maar als je iets wilt hebben of nodig bent, mijn god dan zeur niet.....

Sowieso als je qua prijs al overeen gekomen bent en ik eigenlijk alleen nog m'n rekening nummer moest geven. En dan ineens toch nog 50 Euro minder bieden... Nooo danku

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 09:38

Mag ik jullie mening als ervaren marktplaats gebruikers?
Ik had geboden op een product, verkoper was akkoord, ik wilde het product ophalen wat in eerste instantie goed was maar daarna was dat lastig en kon dat pas de tweede week van januari. Daarmee ben ik akkoord gegaan want ik wil het graag ophalen. Is nooit op gereageerd.
Nu is ineens (zonder reactie van de verkoper) de advertentie verwijderd maar ook heel het marktplaats account heeft een andere naam gekregen.
Ik vind het prima dat je toch niet aan mij wil verkopen hoor maar voor mij voelt dit toch als een oplichter, overdrijf ik? Of lijkt mijn gevoel wel terecht.