Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:16

Magrathea schreef:
ravellie schreef:
No way dat ik mij zomaar laat vaccineren.
Eerst maar eens testen op het kabinet en de rivm en dan heel lang de effecten afwachten.

Ik ben wel benieuwd waarom jij vindt dat als je het land gaat besturen je daarom medische handelingen opgelegd moet krijgen.



Omdat zij nogal wat voor mij bepalen.
Graag de bijwerkingen en effecten ( die komen altijd achteraf) eerst bij hen.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:18

Arabesk schreef:
De wappies die geen vaccinatie willen, willen die dan wél telkens lockdowns? Of nee dat willen ze ook niet, ja dan krijg je gewoon op een gegeven moment 'nee' te horen bij het ziekenhuis als je van je paard gestort bent en stikken mensen op straat. Dan ís er eindelijk een oplossing in zicht, is het weer niet goed en worden er wéér complotten bedacht.

Tjonge wat zal dat een teleurstelling zijn dan straks, als het virus uiteindelijk zelf verdwijnt en alle restricties ook opgedoekt worden. Waar is dan 'HET GROTE PLAN' dan ineens gebleven :+


Ook zo'n achterlijke term.
Als je ergens kritisch over bent.
Dan ben je tegenwoordig een 'wappie'.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:30

ravellie schreef:
Magrathea schreef:
Ik ben wel benieuwd waarom jij vindt dat als je het land gaat besturen je daarom medische handelingen opgelegd moet krijgen.



Omdat zij nogal wat voor mij bepalen.
Graag de bijwerkingen en effecten ( die komen altijd achteraf) eerst bij hen.


Zij bepalen niks, aangezien je nergens toe verplicht wordt.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:18

De bijwerkingen en nadelige effecten van corona zijn altijd nog groter dan van het vaccin. Mensen van 25 die na weken nog steeds kapot op bed liggen.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:57

Arabesk schreef:
De bijwerkingen en nadelige effecten van corona zijn altijd nog groter dan van het vaccin. Mensen van 25 die na weken nog steeds kapot op bed liggen.


Dat is zeker waar. Ik wacht wel gewoon grotendeels thuis rustig af op wat komen gaat. Waarschijnlijk zit ik zo of zo niet in de eerste groep die gevaacinneerd gaat worden.

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:07

Ik zei wel vaker vergelijken voorbij komen met Ebola en Corona. Ik was nu wel even nieuwsgierig hoeveel mensen er aan Ebola wereldwijd zijn overleden. Op Wikipedia is terug te kijken tot in ieder geval 1976 tot 2020. In die periode zijn 14.184 mensen overleden aan het Ebola virus. Waarschijnlijk meer dus laten we in het ergste geval het verdubbelen naar ongeveer 30.000 doden ( Als voorbeeld)

Corona heeft wereldwijd ongeveer 1,29 miljoen doden. Dus veel meer als Ebola! Natuurlijk is het ziekte verloop van Ebola wel vele maler erger dan Corona , met name de bloedingen in het lichaam. Maar Ebola heeft minder slachtoffers geëist dan Corona tot nu toe. Maar zo kunnen we alles wel gaan vergelijken , hier al een lijstje met de meest dodelijke virussen die allemaal ook erger zijn dan Corona , en een aantal waar je tegenwoordig al niet eens meer ziek van hoeft te worden.

1. Pokken 300-500 miljoen mensen
2. De zwarte dood ongeveer 200 miljoen mensen.
3. De Spaanse griep 50 tot 100 miljoen mensen.
4. Cholera 140.000 mensen per jaar
5. Malaria ruim 400.000 mensen per jaar
6. Tuberculose 1,5 mensen miljoen per jaar.
7. Tyfus 150.000 mensen per jaar
8. HIV 35 miljoen doden tot nu toe
9. Gele koorts 29.000 - 60.000 doden per jaar
10. Polio waarvan het aantal doden onbekend is.

Eigenlijk is HIV nog steeds het ergste virus wat nu nog bestaat. Maar ik denk dat Corona ook wel zeker een lijstje als dit gaat behalen. Maar vergelijken is onzin , iedere doden aan een virus is er 1 teveel. En zoals je ziet staat Ebola er niet tussen. Die vergelijking is qua aantal doden niet te vergelijken met Covid.

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:12

Pandora2 schreef:
Dat volgend virus zit inderdaad al ergens ' in de pijplijn ' hoorde ik laatst :7
Soort varkensgriep die op mensen overdraagbaar is als ik het mij goed herinner.



Er zijn plm. tienduizend virussen die op mensen zouden kunnen overspringen.
Hoeveel daarvan gevaarlijk zijn (type ebola, aids, covid, spaanse griep) valt weinig over te zeggen.

Het teruglopen van de biodiversiteit maakt ons wel kwetsbaarder.
(Een logisch gevolg van monocultuur.)

Ebola heeft relatief weinig doden 'op haar geweten', om de trieste reden dat er weinig tijd zit tussen besmetting en overlijden.
Bij aids was dit ooit een half jaar tot een jaar - (met de huidige medicijnen ligt het anders) "en dan heb je veel tijd om een ander te besmetten".

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:37

Ook met ebola hangt het er maar weer net vanaf welke cijfers je wilt vergelijken. Totaal aantal doden van corona ligt hoger, de IFR lager, CFR hoger. Wat is erger? Tja, doet het er toe? We hebben met corona te dealen in NL, niet met ebola.

Als corona een ziekte was waar men óf milde klachten van had, óf binnen een uur dood van neerviel was dat voor de maatschappij in zekere zin minder desastreus geweest. Doden zijn makkelijker te herbergen dan mensen die wekenlang een ziekenhuis bed nodig hebben. De gezondheidszorg zou een stuk minder ontwricht worden en uiteindelijk is dat het grootste gevaar van corona.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:41

secricible schreef:
Ook met ebola hangt het er maar weer net vanaf welke cijfers je wilt vergelijken. Totaal aantal doden van corona ligt hoger, de IFR lager, CFR hoger. Wat is erger? Tja, doet het er toe? We hebben met corona te dealen in NL, niet met ebola.


Ebola is shyte :D
Sorry, inkoppertje, kon het niet laten.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:45

ravellie schreef:
Magrathea schreef:

Ik ben wel benieuwd waarom jij vindt dat als je het land gaat besturen je daarom medische handelingen opgelegd moet krijgen.



Omdat zij nogal wat voor mij bepalen.
Graag de bijwerkingen en effecten ( die komen altijd achteraf) eerst bij hen.


Jij werkt toch in de zorg? Apart dat je zo wantrouwend bent tegenover beleidsbepalers en het RIVM ?
Wat antwoordt jij, als een patient jou om advies vraagt inzake wel of het niet vaccineren?
Sta jij negatief tegenover alle vaccins of alleen negatief tegenover dit Corona-vaccin?
En d

Stel dat je werkgever dit vaccin van je eist i.v.m. voorkoming van verspreiding binnen het ziekenhuis? Weiger je dit dan ook?

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:04

Een zkh mag óók geen entingen verplichten van zijn werknemers. Gelukkig maar.

Recht op zelfbeschikking is gelukkig in NL nog steeds hoger dan dat. Laten we dat alsjeblieft zo houden.

Maar je werkgever kan wel beslissen je werkzaamheden aan te passen bijvoorbeeld. Blijkbaar zien sommigen dat ook als indirect verplichten.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:10

secricible schreef:
Een zkh mag óók geen entingen verplichten van zijn werknemers. Gelukkig maar.

Recht op zelfbeschikking is gelukkig in NL nog steeds hoger dan dat. Laten we dat alsjeblieft zo houden.

Maar je werkgever kan wel beslissen je werkzaamheden aan te passen bijvoorbeeld. Blijkbaar zien sommigen dat ook als indirect verplichten.


Ik ben zeker voor het zelfbeschikkingsrecht.

Mijn werkgever stelt de griep- vaccinatie en hepatitis B- vaccinatie ter beschikking (WG is zelfs verplicht dit aan te bieden)
Wij hebben eigen teststraten en ik verwacht ook straks dat zij het Corona-vaccin gaan faciliteren.

Maar wat adviseer je, als een patiënt aan jou je mening vraagt over vaccineren, terwijl je daar zelf sceptisch tegenover staat? Lijkt me lastig.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 13-11-20 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:12

Ik reageerde op jou hypothese dat je werkgever het van je eist. Dat mag dus niet ;)

Je andere vraag deel ik je mening dat dat me erg lastig lijkt. Ik kan het antwoord wel raden denk ik

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:18

secricible schreef:
Ik reageerde op jou hypothese dat je werkgever het van je eist. Dat mag dus niet ;)

Je andere vraag deel ik je mening dat dat me erg lastig lijkt. Ik kan het antwoord wel raden denk ik



Klopt, ik stelde de vraag niet echt handig.

Maar soms wordt wel van een WG bepaalde handelingen geëist, maar staat de WN die vrij om te weigeren, met kans op besmetting voor patiënten.

Vertrouw je wel op het advies van RIVM op verplicht aanbieden van Hepatitis B-vaccin?
Of sta je sowieso sceptisch tegenover alle vaccins ?

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:51

Ik kan alleen maar hopen dat afdoende mensen gaan enten.
Hier in de familie huist iets genetisch waardoor dingen qua bijwerkingen, onder het kopje zeer zelden, vaak gewoon gebeuren.
Tetanus is bij mij verlopen maar ik durf een nieuwe niet meer aan tenzij strikt noodzaak.
Maar dan zegt men: juist doordat genoeg mensen enten die je kunt enten, zijn de mensen die je niet kunt enten ook veilig(er).
Maar ik ga liever niet met het vliegtuig weg bij wijze van, dan dat ik me laat enten.
Al maanden denk ik erover en mijn hart wil wel, maar mijn verstand zegt niet doen en duimen draaien dat er genoeg mensen gaan enten.
Maar als ik niet naar een festival mag zonder enting nu zij dat zo.
Ik hoop alleen dat het niet doorschiet zodat er straks niks leuks meer mag zonder vaccin.
Zeker niet als de keus weloverwogen in overleg een arts genomen is.
Maar wie weet gaan ze daar dan ook nog wel over nadenken hoor, dat die mensen ook bestaan.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 08:14

moonfish13 schreef:
Ik kan alleen maar hopen dat afdoende mensen gaan enten.
Hier in de familie huist iets genetisch waardoor dingen qua bijwerkingen, onder het kopje zeer zelden, vaak gewoon gebeuren.
Tetanus is bij mij verlopen maar ik durf een nieuwe niet meer aan tenzij strikt noodzaak.
Maar dan zegt men: juist doordat genoeg mensen enten die je kunt enten, zijn de mensen die je niet kunt enten ook veilig(er).
Maar ik ga liever niet met het vliegtuig weg bij wijze van, dan dat ik me laat enten.
Al maanden denk ik erover en mijn hart wil wel, maar mijn verstand zegt niet doen en duimen draaien dat er genoeg mensen gaan enten.
Maar als ik niet naar een festival mag zonder enting nu zij dat zo.
Ik hoop alleen dat het niet doorschiet zodat er straks niks leuks meer mag zonder vaccin.
Zeker niet als de keus weloverwogen in overleg een arts genomen is.
Maar wie weet gaan ze daar dan ook nog wel over nadenken hoor, dat die mensen ook bestaan.


Daar is sowieso geen sprake van.
https://www.parool.nl/nederland/ministe ... ~b90d2440/

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 08:32

Even een vriendelijke herinnering hoe erg de situatie momnteel is

Eén overbelast lijntje en de coronazorg in Nederland gaat haperen: dit is waarom
https://www.volkskrant.nl/a-bf5ba67a

Lolaliza

Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:15

Gisteravond een debat gekeken over oa het vaccin , de pharmaindustrie ..
Daarna een zeer treffende reportage over de big pharma ..en het grote geld wat er speelt ...over de gezondheid van mensen heen
Ik was al niet van plan om te vaccineren maar zal zeker in de allerlaatste rij staan aanschuiven :=

Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:22

Ook een stuk gezien.
When health turns into profit... ;)

Ann

Berichten: 13263
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:23

Neem je dan ook geen andere geneesmiddelen meer, Lolaliza? Bovenstaande gaat niet alleen op voor het corona vaccin...

Lolaliza

Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:43

Ann schreef:
Neem je dan ook geen andere geneesmiddelen meer, Lolaliza? Bovenstaande gaat niet alleen op voor het corona vaccin...

Heel erg weinig ..klopt af
Maar daar gaat het ook niet over Ann
Velen denken dat de pharma( en onrechtstreeks ook de overheden , de goedkeuringsorganen , volksgezondheid ) het goed met ons voor hebben
Las ook eens in een corona topic dat pharmabedrijven geen winst willen of weinig verdienen aan vaccinaties ..terwijl het om miljarden winst gaat

Lolaliza

Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:46

Pandora2 schreef:
Ook een stuk gezien.
When health turns into profit... ;)

Ja echt al 2 dagen met enige verbijstering gekeken ..de pano reportage van woensdag ;(

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:49

De farmaceutische industrie bepaalt heel veel in de wereld. Maar dat is altijd al zo geweest.
En de hallucinante winstmarges ook.
Maar er is geen alternatief.

Ik ben heel blij dat ik als kind al mijn vaccinaties gekregen heb.
Mijn vader heeft polio gehad omdat er toen nog geen vaccin was. Hij ging zwaar gehandicapt door het leven erna.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:52

Pandora2 schreef:
De farmaceutische industrie bepaalt heel veel in de wereld. Maar dat is altijd al zo geweest.
En de hallucinante winstmarges ook.
Maar er is geen alternatief.

Ik ben heel blij dat ik als kind al mijn vaccinaties gekregen heb.
Mijn vader heeft polio gehad omdat er toen nog geen vaccin was. Hij ging zwaar gehandicapt door het leven erna.


Toevalig is polio een "leuke"

De ontdekker van het polio vaccin heeft geen patent aangevraagd en daardoor voor gezorgd dat veel sneller een groot deel van de bevolking ingeent kon worden. Jonas Salk is een behoorlijke held.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:54

:D
Ik ga Jonas Salk googlen :P