[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 22:30

Welke opleiding doe je CB?

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 22:41

Nickolay schreef:
Welke opleiding doe je CB?


ik doe een korte opleiding voor m´n orun 2

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:49

wat een leuke foto's CB!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101757
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:52

Net les gehad. :') Pffff......

Ben in de buitenbak gaan rijden want die was gesleept, droog en leeg. Hij was wel wat wakker...ik was blij toen Marlies eraan kwam. Stappen en joggen ging best goed maar de galop blijft een dingetje. De eerste 2x rechts aanspringen ging wel goed maar de galop voelde net heel fijn. Toen viel ie terug en wilde ik opnieuw aanspringen maar hij sprong voor het eerst verkeerd aan en daarvan raakte hij in paniek. Hij ging dus heel hard omdat ie niet meer wist wat ie moest doen. Ik schrok daar natuurlijk ook van en na de aanwijzingen van Marlies kwam ie wel terug maar mijn hart zat in mijn keel. :')

Toen was mijn energie natuurlijk te hoog en het heeft echt ff geduurd voor ik rustig genoeg was dat hij dat ook weer werd. Linksom gaan joggen en ik gaf blijkbaar al een kleine galophulp want hij sprong aan. Dus ben maar even doorgegaan toen ie terugviel na 2 rondjes maar dat was genoeg. Hij was toen wel ontspannen en daar ging het om.

Marlies zei dat ze het zo herkende van vroeger. Ze zei ook dat hij nu al veel beter op mijn hulpen reageert dat ie sneller wordt zeg maar. Over een paar weken zou ik een super fijn paard onder mij moeten hebben volgens haar...dat denk ik niet maar als zij zegt dat we met sprongen vooruit gaan probeer ik dat maar te geloven. :')

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:32

Knap gedaan (dat je jezelf en King herpakt hebt) en goed opgelost, toch! Niet alles hoeft perfect te gaan, het gaat er om hoe je er mee om gaat als 't een keertje minder goed gaat, vind ik. ;)
Aron en ik hebben ook ups en downs, hij vindt 't ook nog best moeilijk soms en ik ben dan juist trots en blij als het een beetje (en soms is dat maar een klein momentje) goed gaat! Ik had vanavond ook les. Het was weer heel leerzaam! Aron heeft 't alleen wel snel erg warm door z'n wintervacht, hij was al deels geschoren maar dat is al weer bijna helemaal aangegroeid :') dus hij moet al voor een 2e keer geschoren worden!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 00:58

Oh Marlies ik snap je hoor.
Maar zoals je hier hoort, je bent niet de enige. Elsie heeft ook een handje van heel hard willen. Ik ben nu vooral even in de bak aan het trainen om de rem er op te monteren maar vooral dat ze bij me blijft en niet haar eigen plan trekt. En dat gaat ook niet zo maar eventjes.
Fijn dat Marlies ziet hoe het gaat worden, vertrouw daar op.
Onder je uit racen is niet fijn. Maar t is ook weer een ervaring. Daar leer je van.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101757
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 07:04

Het zal ook wel vaker even wat minder gaan, dat weet ik...

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:53

Retjethorse, die zijn inderdaad nog erg baby en schraal. Daar zou ik ook nog niet op gaan zitten inderdaad.

Bellatrix, Bedoel je dat ik, en een hoop anderen, te eager zijn? Omdat we met 3 jaar ons paard inrijden? No offense maar ik voel me wel een beetje aangesproken :o
Mijns inziens, moet je naar het paard kijken. Sommigen zijn er klaar voor op 3 jarige leeftijd, anderen nog lang niet.

Jammer dat je zelf nog niet gelooft dat het over een paar weken beter zal gaan met jou en King. Ik denk dat als Marlies het zegt, ze er echt wel een goed gevoel over heeft, over jullie twee. Komt vast goed +:)+

Fijn dat je weer lekker naar buiten bent geweest Hoikimmy, ik hoop binnenkort ook lekker met Rudi naar buiten te kunnen, dat is de volgende stap voor ons :)

CBarrelracer, dat trainen komt straks wel weer, eerst je opleiding afronden zodat je dat in the pocket hebt.


Ik heb gisteren toch zo heerlijk gereden <3 Ik ben er nu nog helemaal zen van. :+: Ook voor het eerst opgestapt zonder even te longeren en hij verblikte of verbloosde niet. Gewoon relaxed met een los teugeltje rond gestapt en daarna begonnen.
Rudi heeft wat moeite met de buiging naar rechts en daarom is de galop op die kant ook wat rommeliger maar gisteren viel het kwartje. Ik heb echt zo heerlijk gegaloppeerd met hem. Hij was ook super ontspannen, zachtjes briesend, rond aan het gaan en daardoor kon ik heel mooi stil zitten. Echt zo fijn <3 Ben daarna ook direct gestopt en heb hem de hemel in geprezen. Topknol!
Uitzicht vanuit onze rijbak:
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101757
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:11

Veel mensen willen te graag ja. Niet iedereen en ik val niemand persoonlijk aan. Maar ik blijf 3 gewoon jong vinden. Paard is dan nog niet volgroeid. En mentaal is ook niet elk paard eraan toe.

Maar iedereen moet doen wat die zelf wil en ik geloof heus wel dat iedereen hier goed naar zijn eigen paard kijkt.

Maar ik vind 3 jong en die mening staat mij vrij.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:45

Ho ho! Ik zeg toch ook nergens dat je die mening niet mag hebben Bellatrix? Niet gelijk op de kast klimmen

Zoals jij het stelt moet je er in ieder geval niet tot het 6e jaar op gaan zitten als je wilt wachten tot hij volgroeid is.
Toch zijn er verschillende onderzoeken die zeggen dat belasten tijdens de groei, en dan heb ik het over gedoseerd en niet volop trainen, juist zorgt voor sterkere botten, pezen en spieren. Dit omdat je gebruik maakt van het nog snelle herstelvermogen van het paard. Die mening ben ik ook toegedaan.

Anyway, ik ga er niet over discussiëren hier. Daar lopen al genoeg topics over ;)

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:22

Ik vind zowizo dat er naar het paard gekeken moet worden zowel mentaal als lichamelijk of ze nu 3 of 5 zijn... ik zie het bij mijn eigen paarden waar syd een heel paard was met een jaar is dusty echt nog Een puppy met anderhalf ...
Wel vind ik het kwalijk dat mensen met 2 erop kruipen omdat de “profs” zeggen dat het kan en dan een grote mond tegenover andere hebben dan denk ik je hebt zelf Toch ook gewoon verstand?

Bellatrix we hebben allemaal we eens van die momenten dat het even niet lekker gaat dat zijn de leer momenten. Ik heb echt op de diepte punt gedacht stop helemaal met paardrijden maar de aanhouder wint!

Hier tel ik echt af tot 1 december dat we naar Arthur kunnen voor een nieuw zadel.
Ik had vorig jaar een nieuw zadel voor syd gekocht omdat het zadel van sal zo breed was dat hij tijdens het rijden op dr nek schoof... nu is deze te krap geworden en merk ik dat ze zichzelf vast zet eronder dus hebben we voor nu even een tussen oplossing ..






Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:38

Ik vind 3 jaar ook te jong om er op te gaan zitten. 4 jaar is vroeg zat. En dan wel 4 jaar werkelijke leeftijd en op 1 januari van het jaar dat ze 4 worden.
Wel ben ik er voorstander van om ze voor die tijd wereldwijs te maken zodat wanneer je er op gaat zitten, dan een hele logische volgende stap in de ontwikkeling is.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:21

Heb wat meer vertrouwen in jezelf Bellatrix! Het kan idd niet altijd goed gaan, ook paarden hebben wel eens een slechte dag. :D En buiten zijn ze vaak toch wat frisser dan in de binnenbak. Jullie leren elkaar nog aanvoelen, dat vraagt wat tijd, maar komt zeker goed! Je leert juist super veel uit de stukken die minder goed gingen. :D

Wij hebben ook onze mindere momenten en dan vind ik Aliaa nog een makkelijk paard. :=
Bij ons is de rem geen probleem, maar de gas vinden is dan weer moeilijker. :P Dat is ook niet alles haha. :')

Echt inrijden op 3 jaar vind ik ook behoorlijk vroeg. Spelenderwijs beginnen met zadel- en ruitermak maken kan wel in mijn ogen, maar het hangt ook enorm af van het paard zelf. De 2 jonkies bij mij zijn nu beiden 3 en eraan toe (mentaal) om kennis te maken met een zadel en een mooie basis op de grond. Maar erop stappen ga ik nog niet doen.
Aliaa daarentegen was 3.5 jaar toen ik er voor het eerst op zat, maar dat was ook niet meer dan dat. Een minuutje zitten en wennen aan een ruiter op haar en vooral veel belonen. Tegen de tijd dat ik echt begon te 'rijden' waren we maanden verder. En dan nog zat ik er nauwelijks 10 minuten op. Aliaa is nu 5 en nu pas beginnen we wat serieuzer te werken.

De leeftijd van zadelmak maken en inrijden blijft hoe dan ook bij velen een gevoelig onderwerp bij velen. :D

Noisy: Heerlijk gevoel he als je er zo'n zalig ritje op zitten hebt waar alles goed ging! *\o/*
Leuke foto!

candalisa: Een dressuurzadel staat haar ook niet slecht. :D
Prachtig kleurtje heeft ze ook... <3

Ik heb vandaag met Naranja en Yerba nog geoefend met mijn westernpad. Normaal zou ik dat gisteren gedaan hebben, maar die monsters waren zo verdomd snel met het rollen in nat zand... :') Mijn pad mag niet vuil worden. _O-
Yerba deed het super goed voor de tweede keer en keek er eigenlijk nauwelijks naar. Op haar rug, hoofd, kont,... Het boeide niet. Al hoop ik wel dat ze nog in die pad gaat groeien. :')
Afbeelding

Naranja was ook absoluut niet meer onder de indruk van de pad, dus de volgende stap zal ofwel een longeersingel zijn ofwel de barebackpad. Maar eerst krijgen ze tijd om dit nog wat te verwerken. :j

Met Aliaa heb ik ook iets nieuws geprobeerd:
Afbeelding

Naranja deed het redelijk goed, Yerba die beet naar Aliaa. >;)

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 07:49

Oh leuk als handpaard. Ook echt met het idee zo buiten te gaan rijden?
En is de pad zo lang of Yerba zo kort :=

Wat betreft mindere dagen met rijden, ik zeg altijd: soms moet je 1 stap achteruit om er weer 2 vooruit te gaan. De kunst is om te weten wat er mis ging, want dan kun je er van leren :j
En dat is zeker geen schande. Ik kan me niet voorstellen dat er ergens een ruiter op de wereld is die nooit een mindere dag heeft. Die bestaan niet :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:57

Ik zou het super leuk vinden als we zo kunnen buitenrijden op termijn. Maar wij hebben hier niet echt de ruime ruiterpaden enzo die jullie lijken te hebben. :P Maar we zien wel, eerst maar oefenen in de bak.

Yerba is gewoon zo kort. :')
Dit is op Aliaa (nu is Aliaa wel een Akhal Teke en die hebben een lange rug):
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101757
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:17

Ik sta in The Western Rider met een interview! *\%/*

Afbeelding

Gewoon 5 pagina's. 8-)

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:07

Ik zag het, leuk!

Die pad op Yerba _O- Zou fijn zijn als die nog een beetje groeit en langer in de rug gaat worden ja, haha.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:28

Leuk Marlies!

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:20

Het is ook een hele leuke foto, Marlies.

Vrijdag even een buitenritje maken. Helaas niet op een western gereden paard. Maar toch heerlijk om even een uurtje te rijden buiten

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:28

Wat leuk Marlies! :D
Mooie foto ook van jou en King! <3

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:44

Zo tof! En stiekem ook trots dat mijn foto van jullie erbij mocht natuurlijk :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101757
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:03

Ja pagina vullend!!

Wranglerbutt

Berichten: 10382
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:46

Heel leuk artikel, Marlies +:)+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101757
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:51

Gelezen? :))

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 19:39

Wij staan weer stil -O-
Jim loopt weer niet goed, dus we moeten weer naar de kliniek voor verder onderzoek.