[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 08:01

Als ik nog 5000 euro ergens op een plank zou hebben liggen, dan was dat handig geweest. Maar dat gaat niet naar een auto toe nu. Iets meer budget is geen probleem. Maar voor 3000-4000 euro moet er toch wel wat fatsoenlijks te vinden zijn lijkt me. Hij hoeft ook geen 10 jaar meer mee te gaan of er fantastisch uit te zien. Motorisch goed is wel een harde eis. Het is echt een oude voor erbij om af te rijden. En dan vind ik dat budget hoog genoeg.

Puzzelstuk

Berichten: 8
Geregistreerd: 07-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 09:28

Wat voor betaalbare auto kun je het beste aanschaffen voor een 1,5 paards trailer?

Een combinatie zonder dat je een E rijbewijs hoeft te halen daarvoor?

Dus hoeveel max aan gewicht inclusief en exclusief trailer?

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 09:33

Puzzelstuk schreef:
Wat voor betaalbare auto kun je het beste aanschaffen voor een 1,5 paards trailer?

Een combinatie zonder dat je een E rijbewijs hoeft te halen daarvoor?

Dus hoeveel max aan gewicht inclusief en exclusief trailer?

3500 - TMM trailer = TMM auto.

Betaalbaar is een heel rekbaar begrip. Mijn Range Rover is een betaalbare auto, vind ik.

Puzzelstuk

Berichten: 8
Geregistreerd: 07-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 09:50

ikke schreef:
Puzzelstuk schreef:
Wat voor betaalbare auto kun je het beste aanschaffen voor een 1,5 paards trailer?

Een combinatie zonder dat je een E rijbewijs hoeft te halen daarvoor?

Dus hoeveel max aan gewicht inclusief en exclusief trailer?

3500 - TMM trailer = TMM auto.

Betaalbaar is een heel rekbaar begrip. Mijn Range Rover is een betaalbare auto, vind ik.


Sorrie ik bedoel een auto van onder de 10.000 euro met een laag brandstofverbruik en lage belastingskosten.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:43

Puzzelstuk schreef:
ikke schreef:
3500 - TMM trailer = TMM auto.

Betaalbaar is een heel rekbaar begrip. Mijn Range Rover is een betaalbare auto, vind ik.


Sorrie ik bedoel een auto van onder de 10.000 euro met een laag brandstofverbruik en lage belastingskosten.

Maar wat is laag voor jou?? Ben eens concreet: hoeveel mag het kosten per maand?

De V70's zijn voor die prijs in wagonladingen te vinden.
Wegenbelasting 85 euro per maand
Verzekering 50 euro per maand
Verbruik 1:11 benzine
De juiste versies mogen 2000kg trekken en aan 2200kg TMM kan er nog 1300kg aan hangen binnen de grenzen van B-rijbewijs.

Maar het kan goedkoper:
DAF LF45 220
Wegenbelasting 30 euro per maand
Verzekering 50 euro per maand
Verbruik 1:8 (Diesel).
Hoeft niks aan te hangen, er passen er vier op maar voor de liefhebbers mag er 10 ton aan hangen.

En als je echt geen geld hebt om 'm te rijden, neem je een oude 109.
Wegenbelasting 0 euro
Verzekering 25 euro per maand (en dan heb je een dure)
Verbruik 1:5 benzine of 1:9 Diesel.
Mogen 2 ton trekken; de zwaarste versies mogen ook 2200kg wegen met dus 1300kg marge voor je trailer.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:10

Puzzelstuk schreef:
Wat voor betaalbare auto kun je het beste aanschaffen voor een 1,5 paards trailer?

Een Mondeo of Mazda6 oid van begin deze eeuw. Eventueel trailer (en/of auto) terugkeuren als de combinatie boven de 3500 kg TMM komt.


Zoiets dus: https://link.marktplaats.nl/m1622485580
Mag 1800 kg trekken en bij een trailer tot 1550 kg tmm is geen E achter B nodig.

Puzzelstuk

Berichten: 8
Geregistreerd: 07-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:26

Rex_Rolfo schreef:
Puzzelstuk schreef:
Wat voor betaalbare auto kun je het beste aanschaffen voor een 1,5 paards trailer?

Een Mondeo of Mazda6 oid van begin deze eeuw. Eventueel trailer (en/of auto) terugkeuren als de combinatie boven de 3500 kg TMM komt.


Zoiets dus: https://link.marktplaats.nl/m1622485580
Mag 1800 kg trekken en bij een trailer tot 1550 kg tmm is geen E achter B nodig.


Bedankt! Fijne tip en dit is wat meer betaalbaar, ondanks dat ik de auto echt lelijk vind maakt mij dat niet zoveel uit! :o

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:59

Rex_Rolfo schreef:
Puzzelstuk schreef:
Wat voor betaalbare auto kun je het beste aanschaffen voor een 1,5 paards trailer?

Een Mondeo of Mazda6 oid van begin deze eeuw. Eventueel trailer (en/of auto) terugkeuren als de combinatie boven de 3500 kg TMM komt.


Zoiets dus: https://link.marktplaats.nl/m1622485580
Mag 1800 kg trekken en bij een trailer tot 1550 kg tmm is geen E achter B nodig.

Ehm, Rex, saillant detail: De auto mag volgens de RDW 1950kg wegen, 1800kg aan de haak hebben maar de treinmassa mag maar 3540kg zijn! Dat betekend dat je in de totale combi ergens 210kg laadvermogen kwijt raakt!!

Ik wist dat Mercedes dit k*tgeintje uithaalde bij sommige Sprinters maar blijkbaar flik Ford dat soms ook!!

Maakt in dit geval voor TS niet uit maar iemand met B-E zal de hele handel vol gooien. gaat ie mooi voor 210kg het schip in!

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:01

Mocht mazda 6 overwegen dan zou je ook kunnen kijken voor Mazda 3 met 2 liter benzine blok.
Heeft namelijk de zelde motorblok alleen is van af 4000 toeren begrenst op 120pk.
Is net wat lichter wat weer wegenbelasting scheelt een brandstof verbruik. Enige is dat die op papier maar 13000kg mag trekken. Maar dat doet die met gemak gezien zelfde motorblok heeft als 2 liter 6 en cx5.

Puzzelstuk

Berichten: 8
Geregistreerd: 07-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:29

Blussem schreef:
Mocht mazda 6 overwegen dan zou je ook kunnen kijken voor Mazda 3 met 2 liter benzine blok.
Heeft namelijk de zelde motorblok alleen is van af 4000 toeren begrenst op 120pk.
Is net wat lichter wat weer wegenbelasting scheelt een brandstof verbruik. Enige is dat die op papier maar 13000kg mag trekken. Maar dat doet die met gemak gezien zelfde motorblok heeft als 2 liter 6 en cx5.


Dat is een goede tip!

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:25

Wij hebben inmiddels een Kia Sorento op het oog. Diesel, 260.000km op de teller, motor wordt momenteel gereviseerd, nieuwe ketting er in en nieuwe turbo.
Deze week proefrijden als hij klaar is. Ben benieuwd!

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:39

Daihyo schreef:
Wij hebben inmiddels een Kia Sorento op het oog. Diesel, 260.000km op de teller, motor wordt momenteel gereviseerd, nieuwe ketting er in en nieuwe turbo.
Deze week proefrijden als hij klaar is. Ben benieuwd!

Turbo stuk??

Dan wil ik ook niet weten hoe er met de rest van de auto omgesprongen is.
Leuk dat de motor aangepakt wordt maar wat heeft de versnellingsbak en de diff's meegekregen van die mishandeling?

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:08

Die turbo is een bekend zwak punt bij de Sorento diesel na 200.000km. Die hebben ze gelijk meegenomen met de revisie van de motor.
Er zit een half jaar garantie op de motor, vanwege die revisie. Auto is verder prima in orde. Hij stond op de brug toen we gingen kijken, dus hebben meteen even aan de onderkant kunnen kijken. Nu alleen de proefrit nog. Maar hij zag er in ieder geval goed uit. Niet als een afgeragde bak. Maar er wordt niks gekocht zonder proefrit.

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:08

ikke schreef:
Maar wat is laag voor jou?? Ben eens concreet: hoeveel mag het kosten per maand?

De V70's zijn voor die prijs in wagonladingen te vinden.
Wegenbelasting 85 euro per maand
Verzekering 50 euro per maand
Verbruik 1:11 benzine
De juiste versies mogen 2000kg trekken en aan 2200kg TMM kan er nog 1300kg aan hangen binnen de grenzen van B-rijbewijs.

Maar het kan goedkoper:
DAF LF45 220
Wegenbelasting 30 euro per maand
Verzekering 50 euro per maand
Verbruik 1:8 (Diesel).
Hoeft niks aan te hangen, er passen er vier op maar voor de liefhebbers mag er 10 ton aan hangen.

En als je echt geen geld hebt om 'm te rijden, neem je een oude 109.
Wegenbelasting 0 euro
Verzekering 25 euro per maand (en dan heb je een dure)
Verbruik 1:5 benzine of 1:9 Diesel.
Mogen 2 ton trekken; de zwaarste versies mogen ook 2200kg wegen met dus 1300kg marge voor je trailer.


Moet je voor die DAF geen vrachtwagen rijbewijs hebben?

En voor een 109, ik vrees dat toch het sleutelen/werken aan auto's ook je hobby moet zijn. Niet dat het slechte auto's zijn maar obv leeftijd zal er best wel eens wat reparatiewerk aan zitten. Ik had dat met de Trooper ook.


Wij zitten nu ook een een beetje met hetzelfde, Mijn vrouw moet eigenlijk ook een grotere auto (voor pakketten) voor haar eigen bedrijfje.
Dus dan zouden we nog kunnen overwegen om een auto te kopen die twee paarden kan trekken.

Mijn ervaring met de 4x4's (Frontera, Trooper, Terrano, Sorento) dat ik gevoel heb alsof je geld in een vuurton aan het verbranden bent :D :D

Zijn er Vito's die 2p kunnen trekken?

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:32

Sideswipe schreef:
ikke schreef:
Maar wat is laag voor jou?? Ben eens concreet: hoeveel mag het kosten per maand?

De V70's zijn voor die prijs in wagonladingen te vinden.
Wegenbelasting 85 euro per maand
Verzekering 50 euro per maand
Verbruik 1:11 benzine
De juiste versies mogen 2000kg trekken en aan 2200kg TMM kan er nog 1300kg aan hangen binnen de grenzen van B-rijbewijs.

Maar het kan goedkoper:
DAF LF45 220
Wegenbelasting 30 euro per maand
Verzekering 50 euro per maand
Verbruik 1:8 (Diesel).
Hoeft niks aan te hangen, er passen er vier op maar voor de liefhebbers mag er 10 ton aan hangen.

En als je echt geen geld hebt om 'm te rijden, neem je een oude 109.
Wegenbelasting 0 euro
Verzekering 25 euro per maand (en dan heb je een dure)
Verbruik 1:5 benzine of 1:9 Diesel.
Mogen 2 ton trekken; de zwaarste versies mogen ook 2200kg wegen met dus 1300kg marge voor je trailer.


Moet je voor die DAF geen vrachtwagen rijbewijs hebben?

En voor een 109, ik vrees dat toch het sleutelen/werken aan auto's ook je hobby moet zijn. Niet dat het slechte auto's zijn maar obv leeftijd zal er best wel eens wat reparatiewerk aan zitten. Ik had dat met de Trooper ook.


Wij zitten nu ook een een beetje met hetzelfde, Mijn vrouw moet eigenlijk ook een grotere auto (voor pakketten) voor haar eigen bedrijfje.
Dus dan zouden we nog kunnen overwegen om een auto te kopen die twee paarden kan trekken.

Mijn ervaring met de 4x4's (Frontera, Trooper, Terrano, Sorento) dat ik gevoel heb alsof je geld in een vuurton aan het verbranden bent :D :D

Zijn er Vito's die 2p kunnen trekken?

Vito moet je uit Duitsland halen. Met een zgn Q4 chassis mogen ze 2500kg aan de haak hebben. Wel even opletten dat die dingen in Duitsland 4200kg mogen wegen; dat ze 'm bij de RDW correct terug zetten.

De NL Vito's mogen wel 2 ton aan de haak hebben maar doen dat toch net niet zo lekker als die Duitse versie; aldus een vriend die beide heeft.

Verder hadden we het over goedkoop, niet over rijbewijzen of werk. Die DAF is inderdaad C-rijbewijs.
Sleutelen aan een Land Rovers is niet moeilijk; zelfs in de Afrikaanse bush krijgen ze je auto weer aan het lopen.

Maar wat is er mis met een V70? neem een 3 liter 6 cilinder, dat mag ook twee ton trekken en heeft de power ervoor :j De juiste versie heeft AWD maar zonder de kosten van een echte terreinauto.

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:34

ikke schreef:
Vito moet je uit Duitsland halen. Met een zgn Q4 chassis mogen ze 2500kg aan de haak hebben. Wel even opletten dat die dingen in Duitsland 4200kg mogen wegen; dat ze 'm bij de RDW correct terug zetten.

De NL Vito's mogen wel 2 ton aan de haak hebben maar doen dat toch net niet zo lekker als die Duitse versie; aldus een vriend die beide heeft.

Verder hadden we het over goedkoop, niet over rijbewijzen of werk. Die DAF is inderdaad C-rijbewijs.
Sleutelen aan een Land Rovers is niet moeilijk; zelfs in de Afrikaanse bush krijgen ze je auto weer aan het lopen.

Maar wat is er mis met een V70? neem een 3 liter 6 cilinder, dat mag ook twee ton trekken en heeft de power ervoor :j De juiste versie heeft AWD maar zonder de kosten van een echte terreinauto.


Je had het gesprek met "puzzelstuk" met name over goedkoop, ik reageerde ook even op je antwoord mede omdat wij nu mogelijk ook weer gaan kijken voor een eigen trekauto.
(ik rijd de afgelopen jaren Octavia's van de zaak en ga ook al jaren met 1 paard met de trailer weg)
Dus de info is wel interessant.

Voor mij persoonlijk is het halen van een ander rijbewijs niet haalbaar wegen diabetes type 1. Vrachtwagen mag je dan elk jaar opnieuw doen en met de chaos bij het cbr betekent dat je al een 1/2 jaar vantevoren kunt beginnen met onafhankelijke verklaringen en extra oogkeuringen.

Een hele goede tip van eventueel een model uit Duitsland halen! Daar had ik nog niet aan gedacht.

Ik lees wel vaker met interesse jouw berichten maar jij bent wel een echte liefhebber volgens en veel ervaring met sleutelen en werken aan auto's. Zelf ben ik scheepswerktuigkundige vanuit de opleiding dus kan een eind meekomen met autotechniek.
Het klopt met het sleutelen aan een landrover, ze hebben een wat modulaire bouw. Persoonlijk vind ik de oudere "defendertypes"wel mooi om te zien.

Maar..Je/iemand moet er wel zin in hebben en je hebt ruimte nodig en vaak wel zwaarder gereedschap. Liefst een grote schuur met hefbrug. Wat ik bedoel is dat een auto zoals een 109 wel voor iemand een liefhebberij moet zijn om überhaupt aan auto's te sleutelen. Met de Trooper was ik ook meer bezig om m door de APK heen krijgen als dat ik erin reed en moet het sleutelen ook buiten doen.

Als het alleen is voor de goedkoop (geen belasting) zal een 109 niet werken. Die mensen laten het onderhoud doen bij de dealer (of zelfs bij kwikfit) en als de auto te oud word of te veel kwaaltjes krijgt (= al een paar duurdere reparaties gehad) dan word ie ingeruild op een jonger exemplaar.

Maar goed, mijn vrouw kan nu wel een grotere auto gebruiken ivm haar webshop dus dan zou een bus nog een idee zijn aangezien de Octavia ook soms al bomvol ligt met pakketten.
Maar heb je bussen die meer als 2ton kunnen trekken of kom je dan als weer uit op een pick-up of andere groter terrein auto?

Mijn trailer weegt volgens kentekenbewijs: 572kg
Op internet (folder) Leeggewicht 923 kg / Totaal gewicht 2400 kg.

En dan twee warmbloeden van 175 en 166cm. Dan kom je al snel op 2200-2300kg.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:04

Wil je met een bus meer dan 2000kg trekken, dan moet je heel kritisch worden. Al meer dan eens meegemaakt dat er regelrechte overtredingen aangepraat werden. Ja hoor, die bus kan wel 3 ton trekken. Ja, kunnen wel, maar mogen is een ander verhaal; dat was die verkoper voor het gemak maar even vergeten.

Maar de grotere bestelbussen mogen vaak wel tot 2500kg gaan. De serieuze bussen gaan tot 3500kg. Let er wel op dat een Ifor (dat lees ik uit je specs) het vaak niet meer doet voor 100kg kogeldruk. Let daarop dat je 125 - 150kg kogeldruk mag hebben op je auto (en dan wordt het wat lastiger met die V70).

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:08

Zie de "Sizzle-lijst":

Sizzle schreef:
Handige link gevonden met gewichten per model vanaf 1800 kg.
http://www.mit-pferden-reisen.de/files/ ... 1800kg.pdf


Verder is het natuurlijk ook van wat wil je? Grijs kenteken, al dan niet met dubbele cabine? Of moeten de kids en labrador ook mee? Welk budget hebben jullie in gedachten enz? Volvo XC90 is lekker groot en mag 2250 trekken. En ze zijn er ook met twee extra zitplaatsen voor als je straks weer een half voetbalteam mee mag nemen.

Op de dagen dat er zoveel pakketten weg gaan dat een ruimtewonder als een Octavia bomvol zit kun je natuurlijk ook PostNL vragen om de pakketten op te halen. Dat kost even wat maar als het niet elke dag nodig is dan misschien goedkoper dan een übersize bestelbus. En bespaart tijd. Nadeel: verzekerde en/of spoedzendingen moeten alsnog naar een PostNL punt ivm inscannen :(

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:08

ikke schreef:
Wil je met een bus meer dan 2000kg trekken, dan moet je heel kritisch worden. Al meer dan eens meegemaakt dat er regelrechte overtredingen aangepraat werden. Ja hoor, die bus kan wel 3 ton trekken. Ja, kunnen wel, maar mogen is een ander verhaal; dat was die verkoper voor het gemak maar even vergeten.

Maar de grotere bestelbussen mogen vaak wel tot 2500kg gaan. De serieuze bussen gaan tot 3500kg. Let er wel op dat een Ifor (dat lees ik uit je specs) het vaak niet meer doet voor 100kg kogeldruk. Let daarop dat je 125 - 150kg kogeldruk mag hebben op je auto (en dan wordt het wat lastiger met die V70).



Ik heb zelf een Bockmann comfort van 2 jaar oud (met de optionele alu vloer en alu wielen)

(misschien dat gebruiker "Puzzelstukje" een Ifor heeft?)

De meeste personenautos mogen toch maar 75kg hebben. Ik dacht dat mijn oude frontera 112kg kogeldruk mocht hebben

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:17

Rex_Rolfo schreef:
Zie de "Sizzle-lijst":

Sizzle schreef:
Handige link gevonden met gewichten per model vanaf 1800 kg.
http://www.mit-pferden-reisen.de/files/ ... 1800kg.pdf


Verder is het natuurlijk ook van wat wil je? Grijs kenteken, al dan niet met dubbele cabine? Of moeten de kids en labrador ook mee? Welk budget hebben jullie in gedachten enz? Volvo XC90 is lekker groot en mag 2250 trekken. En ze zijn er ook met twee extra zitplaatsen voor als je straks weer een half voetbalteam mee mag nemen.

Op de dagen dat er zoveel pakketten weg gaan dat een ruimtewonder als een Octavia bomvol zit kun je natuurlijk ook PostNL vragen om de pakketten op te halen. Dat kost even wat maar als het niet elke dag nodig is dan misschien goedkoper dan een übersize bestelbus. En bespaart tijd. Nadeel: verzekerde en/of spoedzendingen moeten alsnog naar een PostNL punt ivm inscannen :(


Bedankt voor de lijst!!

Ophalen is inderdaad een optie die we al deels doen. Vooral maandag is het veel en nu zeker in de winter Mijn vrouw verkoopt o.a. ook paardendekens en dan zijn die bundels van Rambo (dus met liners erbij) echt grote pakketten.

Op maandag kom DHL al ophalen en brengen we PostNl weg. (DHL heeft een lagere grens qua afmetingen dus hebben we DHL ook nog nodig. En ook boven een bepaald bedrag worden ze verzekerd ja. Het is niet de eerste keer dat een Rambo Micklem /Icevibe oid verkeerd is afgeleverd of netjes in de tuin is neergezet en daarna "weg" is.

PostNL afhalen is alleen voor kleinere pakketten (50x40x35) en minimaal 25 stuks.

Dubbele cabine hoeft niet maar moet wel een zijdeur met glas (dus kom je niet onder een dubbele cabine uit denk ik??) Onze oude frontera was ook grijs kenteken met achterkant dicht. Dat doet ze niet meer. Of een gewone bus met glas rondom en de banken eruit halen?

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:01

Sideswipe schreef:
Of een gewone bus met glas rondom en de banken eruit halen?

De eisen voor grijs staan vrij goed op de site van de bd: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... inrichting


ps, waarom geen link naar de site van je vrouw in je onderschrift? Gratis reclame :D

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:44

Rex_Rolfo schreef:
Volvo XC90 is lekker groot en mag 2250 trekken.


Sorry maar mijn ervaring, das geen trekauto. Waarbij de automaten ook heel vaak problemen met de tiptronic krijgen. Ik heb een XC90 gehad. model 2006, diesel met schakelbak, mocht idd die 2250 trekken maar kwam met trailer en paard erop een stuk slechter weg dan de 740 of V70 diesel die ik gehad heb.

Als je wat groter wilt, en 1,5 paards wilt trekken, kijk eens naar de Volvo 740 of 940. Niet te duur in aanschaf, en beesten als het op trekken aankomt.

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:19

Rex_Rolfo schreef:
De eisen voor grijs staan vrij goed op de site van de bd: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... inrichting


Wel een duidelijk overzicht, nu is het voor ons wel wat we tegenkomen in de occasion markt. (en wat ze zelf wilt rijden ;-) )


Rex_Rolfo schreef:
ps, waarom geen link naar de site van je vrouw in je onderschrift? Gratis reclame :D


Tja eigenlijk niet aan gedacht om mijn profiel te pimpen :D Net gedaan *\o/*

Elfie

Berichten: 772
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:13

Iemand nog tips voor een geschikte trekauto met hybride motor of elektrisch? In de lijst van Sizzle vind ik er amper terug. Zou minimaal 2000 kg moeten kunnen trekken (met 1800 kg kan ik mss ook uit de voeten maar mijn trailer man vind minimum 2000 kg trekkracht noodzakelijk om veilig op weg te kunnen...)

Nu er steeds meer LEZ zones komen in België en ook Wallonië binnen enkele jaren een volledige LEZ zone wordt, zou ik toch in die richting willen kijken voor mijn volgende auto...

Ik rij nu met een Toyota Rav4 2.2 diesel AWD en ben hier zeer tevreden van maar de hybride versie hiervan mag helaas amper 1650 kg trekken...

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:43

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar langer termijn ervaring dan hybride auto tmm over ze na 10 jaar het nog streeds goed doen. Meeste review sites kijken ze enkel naar nieuwe auto's tot 5 jaar.