Eerstejaars student; kamer hebben maar naar huis willen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Eerstejaars student; kamer hebben maar naar huis willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:14


Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 16:56

Hanafubuki schreef:
TS: eventueel, is dit iets? https://www.pararius.com/apartment-for- ... d0/limapad dit lijkt compleet zelfstandig?

Die was ik inderdaad al tegengekomen op Kamernet, maar daar betaal je ook nog eens €200 p/m aan servicekosten dus is uiteindelijk wel duur...

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:27

Prima2Donna schreef:
Hanafubuki schreef:
TS: eventueel, is dit iets? https://www.pararius.com/apartment-for- ... d0/limapad dit lijkt compleet zelfstandig?

Die was ik inderdaad al tegengekomen op Kamernet, maar daar betaal je ook nog eens €200 p/m aan servicekosten dus is uiteindelijk wel duur...


Ik denk dat je je verwachtingen wat moet bij stellen ... Dit is echt spotgoedkoop voor een eigen plek in deze stad. Je wilt wat, daar betaal je ook voor. Een eigen studio voor €300 ga je hier echt niet vinden :+

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:32

Ik zou lekker terug thuis gaan wonen. Daar heb je je sociaal leven en je bespaart woonkosten.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 01:20

Prima2Donna schreef:
Hanafubuki schreef:
TS: eventueel, is dit iets? https://www.pararius.com/apartment-for- ... d0/limapad dit lijkt compleet zelfstandig?

Die was ik inderdaad al tegengekomen op Kamernet, maar daar betaal je ook nog eens €200 p/m aan servicekosten dus is uiteindelijk wel duur...



Volgens mij kom je in aanmerking voor huursubsidie bij deze. Ik heb in zo’n gelijke situatie gewoond en bij mij hadden ze de service kosten zo gedaan dat deze niet meegenomen hoefde te worden in de reken huur waardoor je wel huursubsidie kreeg onder de 23 jaar. Was ook van camelot

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Eerstejaars student; kamer hebben maar naar huis willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 02:59

Ik ben wakker en alleen op gelezen, maar ik zou naar huis gaan.

Als kind kon ik vrij goed van huis, ponykamp etc. Maar later kreeg ik heimwee.

Toen mijn vriend/man ons eerste huisje kregen, zat ik de eerste nacht ook rechtop te janken en voelde het heel dubbel. Bijna jaar later door omstandigheden samen bij mijn ouders en broer ingetrokken.

Naar andere regio verhuisd ooit en toen ook heimwee gekregen en richting mn moeder en broer terug gegaan.

Op vakantie ga ik niet graag en heb de eerste 2, soms 3 dagen echt moeite en de terugweg.

Je bent jong en kan het oplossen om thuis te wonen, dus zou dat lekker nog een tijdje doen.

Je hoeft helemaal geen leven in Utrecht op te bouwen. Dat je daar je studie hebt, zegt niet dat je daar ooit wil wonen, werken, leven etc. En niet iedereen wil per se zo ene stad in, veel sociale contacten daar opbouwen etc. Je bent echt niks verplicht.

Je studie duurt lang genoeg en je kan over een tijdje weer eens kijken. Misschien ontmoet je de komende periode mensen die daar wonen of uitgaan etc en gaat het vanzelf wel een keer trekken om daar meer te zijn.
En anders niet. Dan woon je lekker in Apeldoorn, gaat reizen en ziet wel hoe het loopt.

Ik weet meerdere jongens die zelfs hun studie keus er vanaf hebben laten hangen of het te reizen was naar huis.

Heimwee is ook niks om je voor te schamen. Ik ben er jaren eerlijk over geweest en dat heeft me juist geholpen. Ben nog steeds niet reislustig enzelfs niet graag van huis, maar woon nu weer op grote afstand van familie en gaat goed nu.

Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Eerstejaars student; kamer hebben maar naar huis willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 06:25

Ga naar huis. Je moet dit jezelf niet aan willen doen.

Apeldoorn-Urrecht is een prima afstand. Je hoeft niet op kamers, je kunt op kamers.

Wat rien2010 ook zei: Doe dit jezelf niet aan.

Ik heb jaren weggegooid op een kamer waar ik me vreselijk voelde. Omdat ik vond 'dat ik door moest zetten'. Had ik maar naar mn hart geluisterd. Had me zoveel ellende gescheeld.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Eerstejaars student; kamer hebben maar naar huis willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:01

Vooral als je thuis je pony hebt, je wil toch in de weekenden thuis zijn. Kun je net zo goed de rest van de week ook thuis zijn. Lekker zorgeloos nog even een paar jaar bij je ouders en geld sparen ipv geld moeten lenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:03

Ik zou ook zeker naar huis gaan :j
Zelfstandig worden kan ook als je thuis woont. Of je gaat eens een aantal weken alleen op reis of werken in het buitenland.

Josien_

Berichten: 9012
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:41

Ik hoop voor je dat je je draai vindt, dat is iets wat zeker in je eerste jaar enorm moet groeien.
Weinig mensen vinden het vanaf dag 1 alleen maar leuk volgens mij. Ook aan het samenwonen moet je wennen, maar ik herken dat wel een beetje. Word gelukkig vanzelf minder.

En als het nu toch niks voor je is dan is dat ook prima he! Ook is het niet verplicht om van maandag tot vrijdag daar te zijn. Iets korter of tussendoor een dagje naar huis kan ook gewoon :) .
Zelf ben ik het eerste jaar ook niet op kamers gegaan, maar naarmate mijn studie vorderde en ik steeds meer vrienden daar kreeg die ook op kamers zaten begon het toch te kriebelen. Uiteindelijk heb ik daar een geweldige tijd gehad!
Ondanks dat ik thuis een paard en vriendje had ;) .

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:48

Josien_ schreef:
Ik hoop voor je dat je je draai vindt, dat is iets wat zeker in je eerste jaar enorm moet groeien.
Weinig mensen vinden het vanaf dag 1 alleen maar leuk volgens mij. Ook aan het samenwonen moet je wennen, maar ik herken dat wel een beetje. Word gelukkig vanzelf minder.

En als het nu toch niks voor je is dan is dat ook prima he! Ook is het niet verplicht om van maandag tot vrijdag daar te zijn. Iets korter of tussendoor een dagje naar huis kan ook gewoon :) .
Zelf ben ik het eerste jaar ook niet op kamers gegaan, maar naarmate mijn studie vorderde en ik steeds meer vrienden daar kreeg die ook op kamers zaten begon het toch te kriebelen. Uiteindelijk heb ik daar een geweldige tijd gehad!
Ondanks dat ik thuis een paard en vriendje had ;) .

Maar dat blijft dan wel geld kosten elke maand. Geld die ze aan veel leukere dingen (mooie reis zodra de pandemie voorbij is bijv) kan besteden als ze weer gewoon thuis gaat wonen.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Eerstejaars student; kamer hebben maar naar huis willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:01

TS is nog maar 18 toch? Dat is ook nog wel jong en mijn studiegenootjes van die leeftijd woonde ook nog thuis. Ik ben zelf op mijn 21e in een studentenwoning gaan wonen, 3 kamerappartement met huursubsidie en echt nog geen minuut heimwee gehad maar 21 of 18 is ook best een groot verschil. En ja, lid worden van de studentenrijvereniging heeft heel veel gedaan en ook collega's van mijn bijbaantje maakten mijn weken een stuk gezelliger maar TS is nog zo jong. Ik zou lekker terug naar huis gaan. Idd jammer van het geld maar er gaan nog wel meer dingen in je leven gebeuren die zonde zijn van het geld, hoort bij het leven ;)

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Eerstejaars student; kamer hebben maar naar huis willen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 10:40

Zo veel verschillende reacties! Dat maakt het niet makkelijker om te kiezen haha. Bijvoorbeeld als ik dan een paar dingen lees van "ga lekker naar huis", krijg ik ook echt het gevoel dat dat inderdaad de fijnste keuze is. Maar sommigen van jullie zeggen dat het nog maar zo kort is, en dat door dingen te ondernemen het fijner wordt. Als ik dat lees, denk ik weer dat het misschien helemaal niet zo verschrikkelijk is. De eerste weken moet je doorheen maar daarna went het. Ik weet het echt niet, aan beide keuzes zitten voor- en nadelen.

Ik heb in ieder geval met mijn huisgenoten afgesproken dat ik het sowieso blijf uitproberen t/m het einde van de eerste periode (eind okt/begin nov). Ik wil dat zelf ook graag denk ik omdat ik nog geen idee heb hoe mijn weekrooster er dan uit gaat zien. Deze periode kan ik dus heel veel vanuit huis doen maar misschien is dat straks anders, en dan zou het wél fijner zijn om in Utrecht te wonen.

Deze week is 1 van mijn huisgenoten veel thuis geweest en daar heb ik 2x mee gekookt en veel mee gepraat. Op die momenten heb ik zoiets van, "oh, dit valt eigenlijk best mee", maar een paar uur later en dan denk ik weer aan hoe veel fijner het zou zijn om in Apeldoorn te zitten op dat moment.

Anoniem

Re: Eerstejaars student; kamer hebben maar naar huis willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:44

Natuurlijk is het vol te houden, maar het moet ook leuk zijn. Ik geloof zelf niet zo in doorzetten en dan wordt het beter. Ik verhuisde op mijn 17e naar de andere kant van NL en voelde me vanaf dag 1 top. Kwam al snel in de weekenden niet meer thuis. Later naar een andere stad verhuisd, voelde vanaf het begin al niet supergoed en heb het er nooit écht leuk gekregen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Eerstejaars student; kamer hebben maar naar huis willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:59

Dat soort momenten ken ik wel. Maar het houdt je teveel bezig in je hoofd en dat doet meer met je dan goed is soms.

Vergeet niet dat door Corona veel dingen anders zijn. Veel dingen zijn beperkt, er is afstand, er wordt minder georganiseerd etc.
In de normale situatie was je misschien in het studentenleven gevallen en te druk gehad om druk te maken en te missen.

De mensen die er al van voor corona zitten, hebben al wat opgebouwd.

Als ik zeg; ga lekker naar huis, bedoel ik niet voor altijd. Meer om vanuit je veilige plek te wennen aan alles wat nieuw is, mensen te leren kennen, evt de stad etc. Dan heb je dit meegemaakt en ervaren en ga je gewoon kijken wanneer het gaat trekken om toch die kant op te gaan.

Als je nog even wil doorzetten en het huis en de bewoners vallen je mee, kan je het aankijken. Het is maar net hoe jij je voelt en hoe groot het probleem voor je dagelijks is. Kan je wat veker met je ouders, vrienden, familie bellen ofzo?

pmarena

Berichten: 48149
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:46

Nou dat wat je nu zegt van die volgende periode en geen idee hebben hoe je rooster er dan uit gaat zien: dat is werkelijk de eerste goede reden die ik zie waarom het wellicht nog wel goed is om het even aan te kijken.

Voor de rest zie ik alleen maar een hele hoop redenen om lekker naar huis te gaan en als enige reden om te blijven eigenlijk toch het idee "dat het zo hoort" ondanks dat je nu hebt gezien dat de meesten nog thuis wonen van jouw leeftijd zei je toch? :)

Natuurlijk kan je het best leuker gaan krijgen als je een beetje je best doet, wie weet is er elders ook wel een leukere woning te vinden of iets.... maar i.m.o. zijn dat dingen om je op te concentreren als je daadwerkelijk zwaarwegende redenen hebt om op jezelf te gaan. Doordat het heen en weer reizen niet te doen is of omdat je echt heel graag uit huis wilt of veel liever in die regio wilt wonen ofzo.

Maar bij jou zie ik die zwaarwegende redenen voor een studentenwoning niet, ik zie alleen maar nadelen :=

Ik denk dan: waarom zou je precies willen doorzetten. Om iets te bewijzen tegenover jezelf of anderen ofzo? Of wil je toch om 1 of andere reden zelf heel graag op die plek een "nieuw" leven opbouwen? :)

Wellicht kan je er ook achter komen hoe intens het nog gaat worden in je studie, als je wat navraag doet? Om er achter te komen of het over een poosje wel een enorme meerwaarde zal zijn die woonruimte? Indien niet...en zeker als je volgend jaar wel wat anders zou willen.... zou ik zeggen liefst zsm de knoop doorhakken en stoppen met geld uitgeven en tijd verspillen aan iets dat je eigenlijk alleen maar in de weg zit omdat je al een prima leventje hebt zònder :j

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Eerstejaars student; kamer hebben maar naar huis willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:43

Als je door wil gaan met je pony/paardenhobby dan is thuiswonen veel praktischer. Dan heb je je pony in elk geval dagelijks binnen bereik.

Op jezelf gaan wonen kan ook na je studie. Wellicht kun je dan in je eigen omgeving een woning vinden. Je zult meer spaargeld kunnen opbouwen als je niet 4 (?) jaar een dure kamer moet huren.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:00

Hoi TS, hoe gaat het nu met je?

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: Eerstejaars student; kamer hebben maar naar huis willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:11

Hi TS,

Ik ben ook eerstejaars en zit op kamers in Utrecht (Zeist). Ik herken je gevoel. Ik ben liever 'thuisthuis' dan op mijn kamer. Ik vind het lastig om niet geheel vrij te kunnen zijn in het huis, hoewel ik lieve huisgenootjes heb. Ikzelf ben sowieso graag alleen en thuis heb ik de dieren en de dagelijks activiteiten.

'Dankzij corona' heb ik de mogelijkheid om half-half te doen. Ik heb redelijk wat contact momenten op de uni. Dan ben ik blij dat ik in de buurt zit. Op maandagochtend om 9.00 op de uni zijn, zou betekenen dat ik er om 5.30 uit zou moeten. Ik zou er niet blij van worden dit meerdere keren per week te hebben. Tevens vind ik het gereis ook zonde van mijn tijd. Wanneer ik een aantal dagen alleen online momenten heb, ga ik voor meerdere dagen naar mijn ouders. Zo kan ik langzaam wennen aan het op mezelf (en met anderen) wonen. Ik zie altijd erg op tegen het vertrek naar Zeist na een aantal dagen bij mijn ouders, maar als ik er eenmaal ben valt het ook eigenlijk stiekem wel mee.

Is dit ook een optie voor jou misschien, dat je nog niet voor de volle 100% daar woont, maar langzaamaan went aan het uit huis gaan? Het feit dat je een kamer hebt in Utrecht, betekent niet dat je daar ook altijd moet zitten. Het is ook een grote overgang en die hoeft toch niet per se in één gemaakt te worden?
Investeer je zelf ook een beetje in de band met je huisgenootjes? Als je hen wat beter leert kennen, voel je je uiteindelijk ook vrijer in het huis; net zoals 'thuisthuis' zeg maar. Wij hebben vorige week een spelletjesavond gehouden en ik merkte meteen de volgende dag dat we allemaal wat gemoedelijker communiceerde. Is zoiets misschien leuk voor bij jullie?

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 13:09

Zeepsop schreef:
Hoi TS, hoe gaat het nu met je?

Lief dat je het vraagt, gaat al weer een stuk beter. Ik denk dat ik het dit schooljaar misschien wel vol ga houden om daar te wonen. De eerste periode is voorbij, nu nog 2 en de laatste ben ik 4 weken op veldwerk in het buitenland (fingers crossed dat het doorgaat -O- ). Maar volgend jaar wil ik graag iets anders denk ik. Of met 3 à 4 nieuwe vrienden iets kunnen huren of een zelfstandige studio. Langer in dit huis weet ik niet of ik dat trek. Ik merk nu toch echt wel het leeftijdsverschil, daar had ik beter over na moeten denken. Zij hebben al echt een leven in Utrecht met veel vrienden van studies en studieverenigingen dus ze ondernemen veel. Ik zit veel thuis (al helemaal nu de horeca weer dicht is) en vind het ook lastig om met mijn huisgenoten dingen te ondernemen. Iets met leeftijdsgenoten zou misschien handiger geweest zijn als instapje.

Deze week woe&do had ik tentamen dus ben 1,5 week in Apeldoorn gebleven. Heerlijk erop uit geweest met mijn pony en leuke dagen gehad met mijn vader, wie een weekje vakantie had. Even bijtanken en dinsdagmiddag stap ik weer in de trein. Dat gaat zwaar worden 8)7

@marinke182
Wat toevallig! Dat is précies hoe ik het afgelopen periode heb gedaan :) Ik was van maandagavond t/m donderdagmiddag in Utrecht, voor de rest bij mijn ouders. De komende periode heb ik maar 1 dag in de week fysiek les (woensdag) en zal ik er waarschijnlijk van dinsdagmiddag/avond t/m donderdagmiddag zijn. Voor mij werkt dit super fijn, voor mijn huisgenoten vind ik het een beetje sneu haha. Ik kan me voorstellen dat ze liever iemand hebben die er ook veel is en waarmee ze echt iets kunnen opbouwen. We hebben het wel al besproken dat ik er een paar dagen per week ben en toen deden ze heel aardig van "als dat voor jou goed werkt, ben je hier toch gewoon 3 dagen per week?", maar toch voel ik me daar niet heel fijn over tegenover hun. Maarja, daar moeten ze wel zelf mee komen vind ik.

Voor mij is het ook lastig om me vrij te voelen in het huis. En het vertrek na een aantal dagen in Apeldoorn voelt precies zoals bij jou haha. In de trein bijna huilen, maar als ik er ben is het ook zo weer voorbij en 'mag' ik weer terug.

Ik probeer zo veel mogelijk bij mijn huisgenoten te zijn maar het gaat gewoon een beetje stroef. Ja ze zijn aardig enzo, maar niet dé personen waar ik mee wil leven zegmaar. Ik zal eens vragen of ze zin hebben in een spelletje. 2 weken terug hebben we samen pizza gegeten en lekker gekletst en dat was wel fijn.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Eerstejaars student; kamer hebben maar naar huis willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:11

Als ik het zo hoor ligt jouw hart daar idd niet en ga je er niet gelukkig van worden. Goed van je dat je voor volgend jaar naar iets anders gaat kijken. Ook zonde nu als je er zo weinig bent

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Eerstejaars student; kamer hebben maar naar huis willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:55

TS: wil je zelf volgend jaar niet bij een studenten(sport)vereniging? Die zijn er echt in alle soorten en maten! Van traditioneel tot heel losjes. Ik ben zelf bij Triton lid geweest en heb daar echt een super tijd gehad en er een aantal goede vriendinnen aan overgehouden (inmiddels ben ik al zo'n 10 jaar afgestudeerd..).

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Eerstejaars student; kamer hebben maar naar huis willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:29

Ts,dit is niet zoals het hoort te zijn. Ik heb ook wel studentenkamers gehad waar ik me niet thuisvoelde. Toen tenslotte een kamer op een studentenflat waar ik het zo heerlijk vond dat ik na een weekend bij mijn ouders met enorme vreugde terugkwam.Dat is eigenlijk de bedoeling,maar o.a. vanwege corona zal het nu overal wel veel moeilijker zijn.Echter,het is jammer van je tijd om je ergens slecht te voelen.Al is de praktijk vaak zo dat je niet alles direct kunt aanpassen.

Rennie89
Berichten: 37255
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:44

Toen ik je bericht las TS leek het net of je al maanden op kamers woonde, maar het is pas een weekje... je zegt dat je veel vrije tijd hebt, waarom ga je niet een extra baan erbij nemen? Dan heb je ook wat sociale contacten en wie weet helpt dat ook wel. Een baan als bezorger of een callcenter ofzo...

Ik heb zelf nooit op kamers gewoond, ik heb mijn mbo vanuit huis afgerond (woonde in leiden en zat op school in Amsterdam ) en daarna uit huis gegaan en een benedenwoning gehuurd. Het is altijd wennen als je uit huis gaat maar je moet je er ook overheen zetten. Van wat ik nu lees is het vooral dat de heimwee je in de weg staat en dat is heel vervelend, als het alleen de kosten waren had ik het begrepen dat je weer terug zou gaan, maar dat lijkt mij van wat ik lees niet het belangrijkste maar meer een “excuus”. Kijk het nog even aan en mocht je toch merken dat het niet haalbaar is, kan je altijd nog terug gaan naar huis, maar je zal op een gegeven moment toch op je eigen benen moeten gaan staan en dit is dan een goed moment om dat te “oefenen”. Ik weet niet hoe oud je bent , want dat speelt natuurlijk ook een rol. Ikzelf heb nooit heimwee gehad, heb 3 maanden in Amerika gezeten en wou het liefste daar blijven :+ (woonde toen nog bij mijn ouders). Maar het lijkt mij een lastige situatie voor jou hoor, zeker door de Corona dat je nu niet meer kan stappen... ik eens je heel veel sterkte met de beslissing die je uiteindelijk gaat nemen...

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:48

Och wat rot, ik heb precies hetzelfde gehad als jij. Ben er ook helemaal doorheen gegaan. Ik zou zeggen; kamer opzeggen en naar huis. Je voelt je doodongelukkig. Ik ben het niet eens met mensen die zeggen 'het is even wennen'; wat niet goed voelt voelt niet goed. Ik ben destijds ook terug verhuisd (wel niet meer bij mijn ouders gaan wonen, maar zelfstandig in de stad waar ik ben opgegroeid) en het was de beste keuze ooit. Het klinkt alsof je deep down zelf het antwoord al hebt maar door externe factoren niet toe durft te geven. Luister naar je intuïtie; klopt altijd. Ik durf dit echt te zeggen omdat ik het volledig herken en bij mij per direct opgelost was door naar mezelf te luisteren. Op kamers gaan en de studententijd wordt vaak een beetje opgehyped; zeker in corona kan het ook gewoon super poedersuiker en eenzaam zijn.

Edit: Lees nu pas dat je al een paar stappen verder bent. Supergoed dat je probeert te integreren in huis, maar de stap naar helemaal je ding kunnen doen lijkt nog ver weg. Is het niet mogelijk om in Amersfoort iets voor jezelf te vinden? Heb je wel je zelfstandigheid maar ook gewoon nog al je oude rituelen met je familie en je pony?