Het beginnende (hobby) fotografen forum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:30

ik heb ook eens een poging gewaagd met mijn telefoon... mijn drie 1,5 jarige hengsten

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:33

Ook maar even wat vierbenige hinnikende beessies op de plaat gezet... Gaat me nu makkelijk af!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:01

CoonArt, ik zou vooral werken aan de uitsnedes van de foto's. Hoewel de foto's leuk zijn 'mist' er altijd iets op de foto's. Een oor, een hoef, een stukje rug etc. Ik vind de foto's niet kortbij genoeg om detailfoto's te zijn, ik weet niet of dat je intentie was? Snap je wat ik bedoel? Je gaat in ieder geval vooruit!

Ik heb deze twee foto's zaterdag in het bos genomen. Ben nog steeds niet 100% tevreden maar ik zie zelf al verbetering tegenover drie weken geleden. Dat vind ik wel fijn. Nu nog het 'belichten' oefenen via PSP.

Afbeelding
Afbeelding

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:06

Ja, waren bedoeld als detailfoto's :) Toch bedankt voor de tip! :)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:12

probeer een beetje te letten op de verhoudingen :D Zoals met de onderste mis je net randje van de hoef, maar heb je wel aan bovenkant nog veel ruimte. Daarom vind ik de tweede ook fijner kijken dan de eerste, eerste mist net de rand van de lippen :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16240
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:49

Mooi sfeertje op die eerste foto KimD!

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:38

Ik kruip ook weer eens onder mijn steen vandaan haha :=

PaljasLaura: Ik vind de laatste foto van het paard het mooist. Of je moet een beetje tussen de eerste en de laatste in gaan zitten kwa kleuren :)

Ik merk dat ik echt toe ben aan een andere body, of andere combi van body en lens. Waar mijn foto's voorheen super scherp waren, missen ze nu net een beetje scherpte.

Anyway, laatst voor het eerst een ander model gehad dan mijn eigen hond. Mijn eerste paard op de foto gezet en man, wat was dat lastig. Hij kent niet de 'blijf' zoals mijnd hond en zn vriendjes waren erg aanwezig :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:12

Gianti schreef:
probeer een beetje te letten op de verhoudingen :D Zoals met de onderste mis je net randje van de hoef, maar heb je wel aan bovenkant nog veel ruimte. Daarom vind ik de tweede ook fijner kijken dan de eerste, eerste mist net de rand van de lippen :D

Dáárom dus maak ik meerdere foto's van één en dezelfde positie. :)

J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:39

_classic schreef:
Ik kruip ook weer eens onder mijn steen vandaan haha :=

PaljasLaura: Ik vind de laatste foto van het paard het mooist. Of je moet een beetje tussen de eerste en de laatste in gaan zitten kwa kleuren :)

Ik merk dat ik echt toe ben aan een andere body, of andere combi van body en lens. Waar mijn foto's voorheen super scherp waren, missen ze nu net een beetje scherpte.

Anyway, laatst voor het eerst een ander model gehad dan mijn eigen hond. Mijn eerste paard op de foto gezet en man, wat was dat lastig. Hij kent niet de 'blijf' zoals mijnd hond en zn vriendjes waren erg aanwezig :')

[ [url=m/8CNDo7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gbRHpZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LLJ0gu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/31FVHn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die derde foto vind in echt heeel gaaf! Alleen de hand vind ik jammer. Ik hou wel van jou style! Zie graag meer van dit soort foto's :)

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:56

J0anieke schreef:
_classic schreef:
Ik kruip ook weer eens onder mijn steen vandaan haha :=

PaljasLaura: Ik vind de laatste foto van het paard het mooist. Of je moet een beetje tussen de eerste en de laatste in gaan zitten kwa kleuren :)

Ik merk dat ik echt toe ben aan een andere body, of andere combi van body en lens. Waar mijn foto's voorheen super scherp waren, missen ze nu net een beetje scherpte.

Anyway, laatst voor het eerst een ander model gehad dan mijn eigen hond. Mijn eerste paard op de foto gezet en man, wat was dat lastig. Hij kent niet de 'blijf' zoals mijnd hond en zn vriendjes waren erg aanwezig :')

[ [url=m/8CNDo7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gbRHpZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LLJ0gu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/31FVHn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die derde foto vind in echt heeel gaaf! Alleen de hand vind ik jammer. Ik hou wel van jou style! Zie graag meer van dit soort foto's :)



Heel erg bedankt! Ik moet nog leren wegwerken haha, anders had ik de hand weggeshopt :o

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:31

Maureen95 schreef:
Oh wauw! Heel mooi gedaan :D Mag ik vragen wat voor instellingen je gebruikt hebt? Ik moet nog eens een stal vinden waar ik kan oefenen.


Dankjewel!

De fries was op een andere dag genomen en zat ik op iso 250 - diafragma 2.8 - 1/200s (paardje stond braaf stil)

De andere paarden waren op dezelfde dag genomen en daarbij zat ik op iso 400 - diafragma 2.8 - 1/800

Ik ben altijd gestart van iso 250 en 1/200 sluitertijd en dan aangepast aan de lichtsituatie. Is een goed punt om te starten en dan verder te werken. Hangt natuurlijk ook veel af van je type lens, ik fotografeer met een 70-200mm f2.8.

Ik heb trouwens geen fotografie achtergrond, dus ik bots af en toe ook nog eens tegen een muur aan haha :P Vooral veel oefenen. Je zal wel iemand vinden die model wilt staan. Eventueel je eigen paardje? (indien je er eentje hebt) Het is in de nabewerking héél gemakkelijk indien je echt een donkere opening vindt (zonder lichtstraten ect). Veel succes!

xTinkertje

Berichten: 167
Geregistreerd: 07-08-14
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:43

Canon 2000D,f7.1 1/250s 110mm iso 200
Afbeelding
Afbeelding

Tips voor instellingen mogen! Probeer vanalles uit de laatste tijd na een poos allemaal automatisch te hebben gebruikt.

ikke

Berichten: 37568
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:15

Is het geworden wat je ervan verwachtte?

Op zich prima instellingen.

Compositie van de tweede is 'm dan net niet met dat gras ervoor maar het kleinere diafragma zorgt er in de eerste foto voor dat zowel de kont als het hoofd scherp is.
De vuistregel van sluitertijd 2x brandpunt heb je ook goed toegepast en de ISO niet te hoog.
De IS van de lens heeft waarschijnlijk de rest gedaan. Goed bezig :j

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16240
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:25

@ikke Jij hebt altijd zulke goede raad. Heb je iets van een opleiding in fotografie gedaan? Of is de kennis er met de jaren ingeslopen? :D

ikke

Berichten: 37568
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:33

Maureen95 schreef:
@ikke Jij hebt altijd zulke goede raad. Heb je iets van een opleiding in fotografie gedaan? Of is de kennis er met de jaren ingeslopen? :D

Ik stam uit het analoge tijdperk :j Ik weet nog dat kleurenfotografie niet alledaags was.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16240
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:38

Haha :D
Ik doe ook erg veel op gevoel. Ik kan op het gebied van de technische kant van het fotograferen nog veel leren.

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:58

Valerie_91 schreef:
In feite heb ik een dikke theaterdoek nodig die weinig licht doorlaat. Heeft iemand hier een idee waar ik deze kan kopen of welke (professionele) achtergronddoek wel dik genoeg is om te gebruiken?


Ik heb een lap stof gekocht bij de lokale stoffenwinkel, doet al jaren trouw dienst hier :)
Laat niet door en is toch niet mega zwaar, dus ik kan je een bezoekje aan de stoffenwinkel van harte aanbevelen ;)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:22

Ik had vanmorgen geluk met het weer en de mist die bleef hangen. <3
Afbeelding

Afbeelding

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:39

Isabel_k schreef:
Ik had vanmorgen geluk met het weer en de mist die bleef hangen. <3
[ [url=m/a2Qsq1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/O5l2GQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben jaloers dat jij je camera mee had <3 was prachtig vanochtend!


yeah weer een serie af :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xTinkertje

Berichten: 167
Geregistreerd: 07-08-14
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:09

ikke schreef:
Is het geworden wat je ervan verwachtte?

Op zich prima instellingen.

Compositie van de tweede is 'm dan net niet met dat gras ervoor maar het kleinere diafragma zorgt er in de eerste foto voor dat zowel de kont als het hoofd scherp is.
De vuistregel van sluitertijd 2x brandpunt heb je ook goed toegepast en de ISO niet te hoog.
De IS van de lens heeft waarschijnlijk de rest gedaan. Goed bezig :j


Dankjewel!

mmvs

Berichten: 191
Geregistreerd: 18-05-15
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:30

En foto van een paar weekjes geleden maar nu pas tijd. Mijn ouders zijn verhuisd en de Pauw is achtergebleven. Die moest even op de foto
natuurlijk. Prachtige beesten !

Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:02

Gaaf die pauw!
Mooi Gianti! Hele fijne kleuren.
Die poedel is ook leuk! En de mist is gaaf.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16240
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:08

Wat mooi gemaakt mmvs! Mooi die kleuren

@Gianti pfoe daar zit een laag make-up op zeg. Maar ieder zijn eigen smaak. Het licht is wel erg mooi!

Amado7

Berichten: 10732
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:56

Ik vind het ook altijd zó zonde, zowel van de foto als voor de persoon zelf, als je niet meer ziet wie er onder zit.

Maar alsnog echt mooie foto's.

En de pauw, supergaaf met die kleuren!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:34

Dank jullie wel :D
Amado7 schreef:
Ik vind het ook altijd zó zonde, zowel van de foto als voor de persoon zelf, als je niet meer ziet wie er onder zit.

Maar alsnog echt mooie foto's.

En de pauw, supergaaf met die kleuren!


Ik heb wel iets andere style/doelgroep dan "gewone" portretfotograaf (of hoe je die kant op wil noemen :P ) :D